Napisano 14 Sierpień 201014 l Siema, Planuję zrobienie kilku wizualizacji w najbliższym czasie, w celach ćwiczebnych, z tąd w temacie liczba mnoga. Na razie zaczynam pierwszą scenę, liczę na Waszą pomoc w dokończeniu jej: Pierwswze podejście: Wyglądał tak: Podłubałem przy nim, wyszło to: Pierwszy wygląda lepiej, ale nie wiem co pozmieniałem, że na tak się zmienił, zapisałem plik przed renderem. Kolory się popsuły:/ Wskażcie drogę do realizmu, bo chyba się zgubiłem:) Z góry dzięki za komentarze. Edytowane 30 Wrzesień 201014 l przez P4VV37
Napisano 14 Sierpień 201014 l moze pierw popracuj nad detalami, teksturą, pozniej otoczeniem, na koncu oswietlaj i powinno wyjsc realistycznie ;)
Napisano 14 Sierpień 201014 l ola-f taa ale i tak tekstury i nastawy materiałów muszą współgrać ze światłem... :)
Napisano 14 Sierpień 201014 l drugi model na pewno bardziej dopracowany - zwłaszcza okna wyglądają bardziej ludzko, a nie jak rama przyczepiona do litej ściany jak na pierwszym. Na kominie masz jakiegoś babola - dziura w siatce albo coś bo lewa strona prześwituje. Schodki przed wejściem jakieś dziwne małe, cieżko byłoby na takim stope postawić. Tiling na trawie rzuca się w oczy. przy oknach dachowych trochę przesadziłeś z odbiciem, wyglądają bardziej jak lustra. Drzewka jakieś nieciekawe wyszły. Domek robisz z projektu, z widzenia czy wymyślasz?
Napisano 16 Sierpień 201014 l co to znaczy że tekstury muszą współgrać ze światłem? poza ewentualnie mapami hdri w odbiciach to nie widze tu za bardzo związku
Napisano 16 Sierpień 201014 l To znaczy, że tekstura wystawiona na oświetlenie powinna fajnie wyglądać i mieć pożądany wygląd. A właściwie nie tekstura, ale materiał. I do tego dobrze ustawione światło. Jak i na odwrót, w stosunku do światła.
Napisano 16 Sierpień 201014 l Autor Z trawą miałem sporo problemów, to jest i tak najlepsza i największa tekstura jaką znalazłem, ale poszukam jeszcze. Na razie próbowałem to naprawić w PS. Model z projektu. Dachówki to tekstura i displace. Właściwie, to czy najpierw zrobię materiały czy światło wydaje mi się obojętne, nie weim w czym miałoby to pomóc a w czym przeszkodzić. Poprawiłem kilka z tych błędów i jestem już bardziej zadowolony: P.s. Chcę zrobić kilka takich scen, czy wiecie może gdzie mogę znaleźć projekty z których mógłbym korzystać? czy może lepiej żebym robił budynki z głowy i na oko? Edytowane 16 Sierpień 201014 l przez P4VV37
Napisano 17 Sierpień 201014 l Jeśli cię interesują plany w PDF to masz http://www.domywstylu.eu wybierasz domek, i po prawej rysunek szczegółowy. CADów raczej niewielu udostępnia. Na pokrewnych stronach też powinieneś coś znaleźć - wgoogluj se jakieś katalogi nieruchomości itp
Napisano 17 Sierpień 201014 l Autor Ostatecznie: I zabieram się za owy, teraz zrobię go porządnie i po kolei, zobaczymy czy to pomoże. Dzięki za link, właściwie miałem nadzieję że znajdę właśnie darmowe CADy, łatwo jest po prostu wyciągnąć w górę krzywe. Pogrzebię tam i wybiorę coś fajnego:]
Napisano 17 Sierpień 201014 l ...łatwo jest po prostu wyciągnąć w górę krzywe... A zdziwiłbyś się jak niektórzy architekci potrafią "zmechacić" projekt, jedna linia w pięciu warstwach na raz, odcinki nachodzące na siebie, tudzież z przerwami... Gdybyś CADów nie znalazł to spróbuj po prostu wrzucić obrazki z projektami do maksa i postępuj jak z blueprintem przy autach. Puki robisz dla siebie dokładność co do cm nie jest niezbędna (byle tylko linie były proste)
Napisano 17 Sierpień 201014 l To znaczy, że tekstura wystawiona na oświetlenie powinna fajnie wyglądać i mieć pożądany wygląd. A właściwie nie tekstura, ale materiał. I do tego dobrze ustawione światło. Jak i na odwrót, w stosunku do światła. No przeciez wiem co to znaczy. Po prostu sie nie zgadzam. Przynajmniej co do rozłożenia akcentów powiedzmy :) Wg mnie dostosowywanie materiałów do oświetlenia to powinien być ostatni etap i tylko tam gdzie to sie okaże niezbędne (jeśli sie w ogóle okaże) po ostatecznym ustawieniu świateł i całej sceny. Wtedy owszem czasem można coś ochłodzić coś ocieplić itd Myślenie o tym od początku tylko niepotrzebnie wydłuzy cały proces Chociaz topewnie w dużymstopniu kwestia upodobań
Napisano 29 Sierpień 201014 l Autor Dobra, to spróbuję po kolei: Uploaded with ImageShack.us Projekt domu z florydy, będzie kilka palm z przodu, z tyłu kilka drzew i morze, tak to widzę. Trochę namieszałem w siatce,dom się powyginał, szczególnie dach, bardzo to widać? Przy okazji dwa pytania: Jak robicie trawę? Phać się w V-Ray czy zostać przy MR? (Maya) Edytowane 29 Sierpień 201014 l przez P4VV37
Napisano 5 Wrzesień 201014 l Autor Update: Wciąż nie wiem jak skorygować render pass-y w postprodukcji, z tego co wiem mental ray nie stosuje na nich mia_exposure_photographic1 i trzeba ręcznie zastosować zmiany które by wprowadził, tyko że nie wiem dokładnie jakie to zmiany, więc na razie są strasznie jasne, całe białe właściwie.
Napisano 8 Wrzesień 201014 l Autor Za wielkim powodzeniem się ten temat nie cieszy:] Update: Jeśli nikt nie ma żadnych uwag, sugestii to ostatni. Edytowane 8 Wrzesień 201014 l przez P4VV37
Napisano 8 Wrzesień 201014 l Troche jak makieta. Nie czuć wielkości budynku. Szyby może są, ale nie widać, daj odbicia i będzie lepiej.
Napisano 9 Wrzesień 201014 l Trawa do wymiany. Spróbuj innego kadru, ba jak zauważył mkeruj wygląda jak makieta. trochę podmalowałem... sam osądź czy tak lepiej (jak co to usunę)
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Autor Dzięki, zmieniłem kadr, trawę, klamkę, szkło... Jest trochę tych zmian, więc po dłuższej przerwie wrzucam update: Widzę że dalej nienaturalnie wygląda, nie wiem co jest nie tak z dachem.
Napisano 29 Wrzesień 201014 l dachówki to model? trochę wyglądają jak textura, zbyt duży kontrast jest tej dachówki postaraj się obniżyć kontrast tak, żeby różnica w kolorach była widoczna ale nie aż tak :) no i chyba trzeba będzie jeszcze zdesaturować odrobinę, kombinuj ;)
Napisano 30 Wrzesień 201014 l Autor Tekstura, ale z displace. Całkiem zmieniłem teksturę. Myślę że teraz jest lepiej. Właściwie, nareszcie zaczynam być zadowolony z efektu:] Uploaded with ImageShack.us
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto