Skocz do zawartości

Teczka 3D: Mustang GT


pirx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem Daniel mam 15 lat. Obserwowałem to forum od dosyć dawna i uczyłem się 3d ale jakoś tak się złożyło że najpierw założyłem taczkę w 2d z zamiarem NAUCZENIA się rysować (co bez talentu okazuje się nie łatwe) :)

Zawsze pracowałem na Max'ie ale z uwagi na to, że nie był mój już (przynajmniej na razie) nie mam go nie go dostępu ;/

Ściągnąłem sobie dziś SketchUp'a i zacząłem się bawić ;) Nowe rzeczy wrzucać będę jeżeli będzie czas (nauka).

Proszę was o rady i uwagi.

 

Jeśli założyłem temat w złym miejscu to przepraszam i proszę o przeniesienie :)

 

Taki astrodroid generacji R2:

53467738.jpg

Edytowane przez pirx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Rzucilem okiem na twoja teczke 2D i naprawde fajnie Ci idzie. Ja z 2D jestem noga natomiast co do 3d no to wiadomo poczatki. Kazdy kiedys zaczyna i to co mi sie podoba to to ze nie rzucasz sie z motyka na ksiezyc tylko zaczynasz z prostymi obiektami. To co bym Ci poradzil to zmien soft... Jezeli nie masz dostepu do maksa to sciagnij blendera. To naprawde niezle i profesjonalne narzedzie. Na sketchUp'a raczej szkoda czasu.

 

Poza tym no to jezeli dopiero zaczynasz to sproboj rysowac sobie jakies obiekty proste ale poprzez ksztaltowanie ich z jednej bryly/polygonu, to baardzo dobre cwiczenia i duzo daja. Ktos jakis czas temu rysowal kran na forum i w sumie jest to calkiem niezly obiekt jak na start. Oczywiscie nie ma zadnej zasady ze swoj model musisz wymodelowac z jednej bryly ale dla wprawy dobrze sobie porysowac takie nazwijmy to miniprace.

 

Pytaj smialo jak masz jakis problem chetnie pomoge ;)

 

EDIT: Ja mam 22 lata ;P Coz starosc nie radosc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki.

Heh... Blender powiadasz? Dla mnie to czarna magia, a nawet gorzej. Ogólnie umiem go obsługiwać w zakresie podstawowym.(tworzenie obiektów cube, plane itd., poruszać się i w ogóle) (Dzięki tutkom pani Anny Celarek)

Więc jak radzisz będzie blęder :)

 

btw. Aleś ty stary ;P (Icecold w tym wieku zaczął uczyć się 2d i chyba po roku wymiata)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

Blender ma inny interfejs, jak się go pozna to naprawdę można szybko używać tego programu. niestety tam skróty klawiszowe to podstawa, a żeby je zapamiętać potrzeba czasu.

 

Przejrzyj te tutoriale, ten koleś robi naprawdę świetne. http://www.blendercookie.com/category/jonathan-williamson/

 

ja uczułem się z tego tutka do starszej wersji bledner 2.49

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał jeszcze duuużo przy nim posiedzieć żeby go dokończyć. (nie wspominając o teksturach ;/)

 

Jacek, 2D to naprawdę fajna zabawa ale na początku trzeba wykonywać dużą ilość nie specjalnie porywających ćwiczeń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KoMic- Dopiero się uczę wiec wiesz... Czyli mam się starać ograniczać gęstość do minimum?

pabulo-Hehe dzięki, ale kłania się czytanie ze zrozumieniem, napisałem że NA speeda ;)

 

A Pomijając siatkę to jak wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do minimum, do stopnia w którym nie będzie to wyglądało kwadratowo :)

Słuchawki spokojnie można by zrobić zamykając się w 5- 10K poly jak już wyżej KoMic pisał :)

Zacznij coś ambitnego, staraj się a zacznie Ci wychodzić, więc keep it up :)

salut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dziś tyle. Będę jeszcze pracował żeby to wygładzić. Materiały na szybko. istnieje jakiś sposób żeby bez teksturowania zrobić materiał a'la zamsz?

 

Jeżeli nie liczyć tego, że musiałem zaczynać od początku po zawieszce komputera to całość jakieś 40min do godziny.

fotelq.jpg

kanapa2.jpg

Niedługo wrzucę do swojej teczki 2D koncepty wszystkich mebli.

 

PS. Zacząłem robić te tuty do Blendera. Są naprawdę super jeszcze raz dzięki :)

Wrzucę jak będzie to jakoś wyglądać.

 

Z Mocą, Daniel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem modelować łazienkę moich znajomych. Całość na razie 2h. Materiały dodawałem ot tak na szybko :)

95321394.jpg

Siateczka:

51347354.png

 

Chciałbym się na tym modelu nauczyć robić dobre oświetlenie, materiały (ręczniki) oraz wodę (foto real). Oczywiście jeszcze trzeba skończyć modeling ;)

 

Wszystkie rady mile widziane :)

pzd. Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że kolega ma potencjał i się stara, ale, no właśnie ale -

skupiasz się chyba na tym, aby się pochwalić ile w danym czasie zrobiłeś - 15 minut! 40 minut! 50 minut! - nie tędy droga. wymodeluj ładnie, nie robisz widzę LP tylko HP, tak więc triangle Cię nie ograniczają - poświęć nie 2h minut, a 2 dni na model np pokoju z meblami - sam zobaczysz, że efek będzie piorunujący.

Robienie 'na szybkiego', na ilość to podstawowy błąd początkujących - trudno później wyjśc z nawyku, i albo sie robi przez długi czas szybkie bochomazy, albo się restrukturyzuje workflow i osiąga następny poziom wtajemniczenia w 3d :P

 

ogółem to na wizualizacjach się nie znam, ale jak popracujesz nad materiałami jeszcze, to ładnie by wychodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, czas. Podaję go żeby bardziej się wytłumaczyć. Broń Boże nie żeby się chwalić jak szybko je robię,

no bo przecież one są... ekhem... nieidealne ;/

Ale jak każesz o Pani, będę pracował nad czasem :) (i jakością)

 

Dziękuję Ci za rady, Daniel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak każesz o Pani
lolnąłem dość mocno, muszę przyznać, bardziej jestem przyzwyczajony do formy "o Panie mój" - humor na cały dzień mi poprawiłeś.

Adam jestem, fakt że na awatarze długie pióra i jeszcze kaptur mogą mylić XD

co do tłuamczenia - właśnie o to mi chodziło - nie łumacz się czasem, tylko rób! jeśli robisz coś dla siebie, a nie na zlecenie np. to siedź przy tym tak długo, aż stwierdzisz że nie potrafisz nic więcej zrobić. Czasami nawet odejście na jeden dzień od projektu może dać cuda, ponieważ przestaniesz się an nim skupiac, później otworzysz, i stwierdzisz 'olaboga ile tu można jeszcze dorobić' - pamiętaj, umysł się męczy monotonnymi czynnościami, tzeba mu dawać odpocząć - taki pr0tip - 2 monitory, na półtora monitora 3dmax czy w czym tam pracujesz, dla zapewnienia sobie komfortu pracy, na kawałku który został otwórz malutkie okno playera z filmem, koniecznie z takim, który już widziałeś - masz się koncentrować na pracy, a w chwilach 'zawiasu' popatrzeć przez kilka chwil na film - pomaga jak diabli, szczególnie podczas deadline'owych 20godzinnych dni pracy.

 

Nie zrażaj się, widac że początkujący jesteś - dobrze Ci idzie - gorzej jesli za rok będziesz robił dokładnie tak samo.

praktyka, praktyka, praktyka, czytaj dużo, angielski pomaga bardzo - większa większość tutoriali i jakichkolwie materiałów jest po angielsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra, zmień avatar xD.

Co do tutoriali to fakt faktem, że te które oglądnąłem można policzyć na palcach jednej ręki. Z językami problemów nie mam. (chyba że Niemiecki, o fuj!)

kjhhhh.jpg

Ponawiam pytanie: co zrobić aby render nie był taki mdły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co jestes pierwszy co się pomylił, tak więc nie jest to zaraźne.

Niemiecki to wiesz, tylko do porno się nadaje i do mówienia o silnikach parowych, jak to mawiała moja nauczycielka niemieckiego.

 

Niby używasz tam jakiegos światła nie-defaultowego, nawet jakieś AO widzę, ale generalnie to:

- zbyt hermetycznie czyste materiały, wszystko wygląda jak w szpitalu.

- oświetlenie - poczytaj o metodach oświetlania wizualizacji, póki co to nie ma cieni ani dynamizmu na scenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

However... Przepraszam Cię i mam nadzieję że mi wybaczysz. :)

Niemieckiego uczę się od trzech lat i o ile się dogadam to nie jest tak fajnie (wygodnie) jak w Angielskim.

Chyba każdy kto od dawna uczy się jakiegoś języka, a potem dochodzi mu inny tak ma?

 

Kolejne up'y

17048750.jpg

19967746.jpg

 

Coś mi się dziwnie wydaje że jak skończę modeling to będzie niezła jazda z tym światłem :P No ale przynajmniej spełniam założenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Jedidan12 no widzę że ładnie już modelujesz.Sam jestem zielony jak pietruszka jeśli chodzi o 3ds ale spróbuję Ci trochę pomóc.

Odpal w zakładce Render Setup-przy Assign Renderer - mental ray Renderer

Następnie w zakładce systems uruchom Daylight ustaw sobie słoneczko manualnie , w parametrach Daylighta zaznacz przy sunlight-mrSun

a przy Skylight-mrSky

Teraz już tylko doświetlasz swoją łazienkę poprzez mr Sky Portal uważaj tylko na kierunek doświetlania.

Wrzucam Ci Screena jak to wygląda u mnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech zapowiada się fajnie ale powiedz mi mowo, CO (?!?) ja mam zrobić żeby to nie było takie jasne?

r95.jpg

Pewnie to banał ale bawiłem się ustawieniami słonka i pff... znaczy nic zadowalającego.

 

Adamie twój avatar też mnie wprowadził w błąd ;)

he he nie jestem sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz te paski u góry file i tak dalej to będzie tam render czy coś takiego i tam powinno być w tej liście co Ci się rozwinie.

 

Pozdrawiam Kuba.

 

edit: W tym barze co masz na górze masz "Rendering" i tam jak Ci się rozwinie to będziesz miał "Exposure control". Ja mam maxa 2010 w razie czego.

Edytowane przez Cyanide
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy lepiej uczyć się mental'a czy Vray'a? Mam dostęp do Vr więc z tym nie ma problemu.

 

PS. Co do łazienki to odkładam ją na parę dni bo przyłapałem się na bezsensownym siedzeniu i gapieniu się na scenkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, spróbuję oba. :P

Męczę dalej tą łazienkę, do domodelowania zostały haczyki i ręczniki (królestwo temu co zna dobry tutorial, chodzi mi o złożone ręczniki)

Może jeszcze dziś wrzucę up'a. :)

 

Dzięki bolitic :)

Daniel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel ucz się mental'a bo robisz takie postępy że za pare chwil, to będę ja prosił Cię o rady ;)

Wiesz ja niestety już nie mogę poświęcić tyle czasu na naukę 3ds ile bym chciał więc trochę Ci zazdroszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawsky, dzięki. Spróbuje obczaić siatkę po powrocie ze szkoły. Co do materiału to właśnie prościej bo bump, bitmapa i jest :)

mowo, żartujesz chyba :P A co do czasu to muszę się ogarnąć i wziąć za naukę do szkoły i na olimpiady. (startuję w matematycznej, geograficznej i z historii, może jeszcze na polski ale mam dysleksję i zastanawiam się nad sensem, i dwa konkursy recytatorskie na karku)

Poza tym przez ostatni tydzień byłem chory więc było więcej czasu na zabawę.

Kaloryfer, sam jeszcze nie ma materiału.

kalgp.jpg

Chciałem dać jeszcze całość ale chyba przesadziłem z opcjami Indirect Iluminatioon.

Jak ludzie sobie radzą z czasem renderu skoro jeszcze do niedawna nie było 6-ścio rdzeniowców?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że na architekturę :) Kiedyś myślałem jeszcze o medycynie lub stomatologi.

Co od aktorstwa to już blisko rok nie gram i nie mam zespołu. Tylko startuję w konk. recytatorskich. Świetna zabawa, a przy okazji czyta si słucha się dużo poezji. :)

 

PS. Walczę z FG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności