Lucas Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 (edytowane) I stało się - ukończyłem kolejny model samolotu - PZL 54 Ryś. Polski prototyp myśliwca na bazie Pzl-38 i Pzl-48, opracowywany w 1939 r. Ze względu na wybuch wojny, niestety pozostał jedynie na planach w fazie koncepcji. Dlatego właśnie wybrałem ten model - wygląd odwzorowałem na podstawie jednego widoku bocznego w dość marnej jakości, wszelkich dostępnych danych opisowych, rozwiązań stosowanych w Pzl-38 i innych polskich maszynach tego okresu oraz oglądając zagraniczne konstrukcje posiadające silnik Hispano-Suiza 12Z - ten sam, który miał być montowany w Rysiu. Dodatkowym wyzwaniem było dla mnie ogarnianie nowego softu - Blendera i kilku opensource'owych rendererów. Co z tego wyszło? Zobaczcie i oceńcie sami:) Dziękuję wszystkim za pomoc w trakcie tworzenia modelu jak i samej sceny. Modeling i mapowanie w Blenderze, rendering w Luxrenderze, tekstury i składanie w Gimpe. --HI-RES-- Oprócz sceny, przygotowałem również rendery studyjne - takie nietypowe podejście do tego typu modeli. --HI-RES-- --HI-RES-- Edytowane 13 Wrzesień 2010 przez Lucas 1
olaf Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 zastrzezenia mam tylko do bieżnika na kołach i materiału tam. Nie wiem czy swieci sie w studiu tak a z hdrla bedzie git wiec tego nie oceniam - ogolnie bardzo pozytywnie.
Pony Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 Dla mnie materiał metalu niszczy system ;) jedynie nie pasuje mi coś zbyt świecący materiał na kołach (i ten "bieżnik") jak już wspomniał ola-f. Co do dynamicznej sceny, bardzo mi sie podoba i aż czuje się dumny ze mielismy takie konstrukcje (choć w planach/prototypach). Z dumą patrze na model Łosia stojącego na szafce ;D pozdrawiam
bbandi Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 Gratulacje ukończenia. Praca wygląda bardzo ładnie, pierwszemu obrazkowi brakuje tylko tego żeby tylny strzelec trzymał ten karabin w gotowości do ataku a tak to super!! Pozdrawiam
kliment woroszyłow Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 Gratulacje ukończenia, fajnie się ogląda w locie samolot który nigdy nie wyszedł poza deski kreślarskie, w studiu tez miło, choć czuje lekki niedosyt ale to pewnie z uwagi na małość dostępnych materiałów , tak to jest jak się uprawia modeling "detektywistyczno-domyślatorski" ;)
mookie Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 W czym wcześniej modelowałeś? I jak wrażenia po przesiadce na Blendera? Co do pracy - fajna dynamiczna scena, a jednak mam wrażenie, że zbyt jałowa. Spróbowałbym chyba w jakiś sposób zasugerować, czy oglądane samoloty uciekają, czy też podążają za przeciwnikiem. Póki co historia zawarta jest bardziej w tytule, niż na samym obrazku. Tak czy siak ogólne wrażenia jak najbardziej pozytywne.
Lucas Napisano 13 Wrzesień 2010 Autor Napisano 13 Wrzesień 2010 Dzięki za komentarze:). Opony faktycznie mogły być lepsze - szczerze mówiąc nizebyt zwracałem na to uwagę na mniejszych renderach testowych, być może będę te ujęcia renderował jeszcze raz, teraz mi się już nie chciało bo trochę to trwało. @Mookie: Wcześniej długo robiłem w 3dsmax. Jakie wrażenia z Blenderem? Chyba bym już nie potrafił się przesiąść z powrotem:) @KryWol4457: Luxa tutaj wybrałem trochę z konieczności - Yafaray jakoś nie potrafił już udźwignąć sceny (na pewno ze względu na bardzo duże tekstury) a Luxrender przypadł mi do gustu właśnie ze względu na stabilność, no i efekty końcowe również. Trochę się to renderowało.... Scena w powietrzu jakieś 16h, studyjne puściłem obie naraz przez 8h więc można powiedzieć, że 4h każda. Renderowane na Laptopie - i7 720QM, 4GB, niestety system x86. Po takim czasie szumu nie było zbyt wiele, prawie zupełnie dało się o usunąć selektywnym rozmyciem Gaussa (małe wartości), a sporadyczne białe kropki robiłem już ręcznie - punktowo pędzlem i pipetą.
mookie Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 Lucas - jakiej wielkości są tekstury? KrzyWol4457 - Yaf(a)raya będę bronił rękoma i nogami (szczególnie wersji beta); akurat błędy kropek i świecących rogów leżą całkowicie po stronie użytkownika i złych ustawień renderu.
Lucas Napisano 13 Wrzesień 2010 Autor Napisano 13 Wrzesień 2010 Tekstury malowałem jako 8000x6000, ostatecznie i tak nawet w luxie musiałem zmniejszyć o połowę, bo jak doszła druga maszyna (inny diffuse i specular) to i Lux się wykrzaczał. Może przy mniejszych teksturach i Yafary dałby radę ale miałem wszystko już ustawione pod Luxa. Swoją drogą nie wiem czy da się tak dobrze porównać Yafaray'a i Luxrendera, działają na innych zasadach i inne jest ich domyślne zastosowanie. Osobiście czekam na rozwój Luxa pod GPU:)
indian Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 No widzę że fajnie panu wyszła ta przesiadka na blendera :) Gwiazdki powiedzą więcej niż 1000 słów ***** salut.
peter_f Napisano 18 Wrzesień 2010 Napisano 18 Wrzesień 2010 (edytowane) Świetny model i wspaniały "The chase". Absolutnie nic do zarzucenia. Kapitalny klimat i świetne oświetlenie (ten kadłub łapiący nieliczne promienie słońca - genialne). Tekstury wyglądają pięknie! Wszystko tu idealnie gra. Po prostu - rewelacja. 5***** Edytowane 18 Wrzesień 2010 przez peter_f
Pawelkos Napisano 18 Wrzesień 2010 Napisano 18 Wrzesień 2010 Swietne renderek, choc kadr moze troche przyciasny, bo jak ktos wspomnial wczesniej tylko z tytulu mozna wnioskowac jaka historia tego obrazka, ale rozmumiem ze chciales pokazac jak najwiecej z samolotu. Teksturki i shaderki swietne, super wygladaja te odbicia slonca na kadlubie. Wersja studynja juz troche mniej mi sie podba, model tam bardziej prezentuje sie jak....model ? :] no i te opony mogles dopiescic bo wygladaja plastikowo, ale i tak daje 5*
Rekomendowane odpowiedzi