Skocz do zawartości

Pojazd 3D: The Chase


Lucas

Rekomendowane odpowiedzi

I stało się - ukończyłem kolejny model samolotu - PZL 54 Ryś.

 

Polski prototyp myśliwca na bazie Pzl-38 i Pzl-48, opracowywany w 1939 r. Ze względu na wybuch wojny, niestety pozostał jedynie na planach w fazie koncepcji.

Dlatego właśnie wybrałem ten model - wygląd odwzorowałem na podstawie jednego widoku bocznego w dość marnej jakości, wszelkich dostępnych danych opisowych, rozwiązań stosowanych w Pzl-38 i innych polskich maszynach tego okresu oraz oglądając zagraniczne konstrukcje posiadające silnik Hispano-Suiza 12Z - ten sam, który miał być montowany w Rysiu.

 

Dodatkowym wyzwaniem było dla mnie ogarnianie nowego softu - Blendera i kilku opensource'owych rendererów.

 

Co z tego wyszło? Zobaczcie i oceńcie sami:) Dziękuję wszystkim za pomoc w trakcie tworzenia modelu jak i samej sceny.

 

Modeling i mapowanie w Blenderze, rendering w Luxrenderze, tekstury i składanie w Gimpe.

 

--HI-RES--

final01s.jpg

 

 

Oprócz sceny, przygotowałem również rendery studyjne - takie nietypowe podejście do tego typu modeli.

 

--HI-RES--

studio101s.jpg

 

--HI-RES--

studio201s.jpg

Edytowane przez Lucas
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dla mnie materiał metalu niszczy system ;) jedynie nie pasuje mi coś zbyt świecący materiał na kołach (i ten "bieżnik") jak już wspomniał ola-f. Co do dynamicznej sceny, bardzo mi sie podoba i aż czuje się dumny ze mielismy takie konstrukcje (choć w planach/prototypach). Z dumą patrze na model Łosia stojącego na szafce ;D pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym wcześniej modelowałeś? I jak wrażenia po przesiadce na Blendera?

 

Co do pracy - fajna dynamiczna scena, a jednak mam wrażenie, że zbyt jałowa. Spróbowałbym chyba w jakiś sposób zasugerować, czy oglądane samoloty uciekają, czy też podążają za przeciwnikiem. Póki co historia zawarta jest bardziej w tytule, niż na samym obrazku. Tak czy siak ogólne wrażenia jak najbardziej pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze:). Opony faktycznie mogły być lepsze - szczerze mówiąc nizebyt zwracałem na to uwagę na mniejszych renderach testowych, być może będę te ujęcia renderował jeszcze raz, teraz mi się już nie chciało bo trochę to trwało.

 

@Mookie: Wcześniej długo robiłem w 3dsmax. Jakie wrażenia z Blenderem? Chyba bym już nie potrafił się przesiąść z powrotem:)

 

@KryWol4457: Luxa tutaj wybrałem trochę z konieczności - Yafaray jakoś nie potrafił już udźwignąć sceny (na pewno ze względu na bardzo duże tekstury) a Luxrender przypadł mi do gustu właśnie ze względu na stabilność, no i efekty końcowe również.

Trochę się to renderowało.... Scena w powietrzu jakieś 16h, studyjne puściłem obie naraz przez 8h więc można powiedzieć, że 4h każda. Renderowane na Laptopie - i7 720QM, 4GB, niestety system x86.

Po takim czasie szumu nie było zbyt wiele, prawie zupełnie dało się o usunąć selektywnym rozmyciem Gaussa (małe wartości), a sporadyczne białe kropki robiłem już ręcznie - punktowo pędzlem i pipetą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucas - jakiej wielkości są tekstury?

 

KrzyWol4457 - Yaf(a)raya będę bronił rękoma i nogami (szczególnie wersji beta); akurat błędy kropek i świecących rogów leżą całkowicie po stronie użytkownika i złych ustawień renderu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekstury malowałem jako 8000x6000, ostatecznie i tak nawet w luxie musiałem zmniejszyć o połowę, bo jak doszła druga maszyna (inny diffuse i specular) to i Lux się wykrzaczał. Może przy mniejszych teksturach i Yafary dałby radę ale miałem wszystko już ustawione pod Luxa.

 

Swoją drogą nie wiem czy da się tak dobrze porównać Yafaray'a i Luxrendera, działają na innych zasadach i inne jest ich domyślne zastosowanie. Osobiście czekam na rozwój Luxa pod GPU:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny model i wspaniały "The chase". Absolutnie nic do zarzucenia. Kapitalny klimat i świetne oświetlenie (ten kadłub łapiący nieliczne promienie słońca - genialne). Tekstury wyglądają pięknie! Wszystko tu idealnie gra. Po prostu - rewelacja. 5*****

Edytowane przez peter_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietne renderek, choc kadr moze troche przyciasny, bo jak ktos wspomnial wczesniej tylko z tytulu mozna wnioskowac jaka historia tego obrazka, ale rozmumiem ze chciales pokazac jak najwiecej z samolotu. Teksturki i shaderki swietne, super wygladaja te odbicia slonca na kadlubie. Wersja studynja juz troche mniej mi sie podba, model tam bardziej prezentuje sie jak....model ? :] no i te opony mogles dopiescic bo wygladaja plastikowo, ale i tak daje 5*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności