Lucas Napisano 12 Wrzesień 2010 Share Napisano 12 Wrzesień 2010 (edytowane) I stało się - ukończyłem kolejny model samolotu - PZL 54 Ryś. Polski prototyp myśliwca na bazie Pzl-38 i Pzl-48, opracowywany w 1939 r. Ze względu na wybuch wojny, niestety pozostał jedynie na planach w fazie koncepcji. Dlatego właśnie wybrałem ten model - wygląd odwzorowałem na podstawie jednego widoku bocznego w dość marnej jakości, wszelkich dostępnych danych opisowych, rozwiązań stosowanych w Pzl-38 i innych polskich maszynach tego okresu oraz oglądając zagraniczne konstrukcje posiadające silnik Hispano-Suiza 12Z - ten sam, który miał być montowany w Rysiu. Dodatkowym wyzwaniem było dla mnie ogarnianie nowego softu - Blendera i kilku opensource'owych rendererów. Co z tego wyszło? Zobaczcie i oceńcie sami:) Dziękuję wszystkim za pomoc w trakcie tworzenia modelu jak i samej sceny. Modeling i mapowanie w Blenderze, rendering w Luxrenderze, tekstury i składanie w Gimpe. --HI-RES-- Oprócz sceny, przygotowałem również rendery studyjne - takie nietypowe podejście do tego typu modeli. --HI-RES-- --HI-RES-- Edytowane 13 Wrzesień 2010 przez Lucas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 12 Wrzesień 2010 Share Napisano 12 Wrzesień 2010 zastrzezenia mam tylko do bieżnika na kołach i materiału tam. Nie wiem czy swieci sie w studiu tak a z hdrla bedzie git wiec tego nie oceniam - ogolnie bardzo pozytywnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pony Napisano 12 Wrzesień 2010 Share Napisano 12 Wrzesień 2010 Dla mnie materiał metalu niszczy system ;) jedynie nie pasuje mi coś zbyt świecący materiał na kołach (i ten "bieżnik") jak już wspomniał ola-f. Co do dynamicznej sceny, bardzo mi sie podoba i aż czuje się dumny ze mielismy takie konstrukcje (choć w planach/prototypach). Z dumą patrze na model Łosia stojącego na szafce ;D pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbandi Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 Gratulacje ukończenia. Praca wygląda bardzo ładnie, pierwszemu obrazkowi brakuje tylko tego żeby tylny strzelec trzymał ten karabin w gotowości do ataku a tak to super!! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 Gratulacje ukończenia, fajnie się ogląda w locie samolot który nigdy nie wyszedł poza deski kreślarskie, w studiu tez miło, choć czuje lekki niedosyt ale to pewnie z uwagi na małość dostępnych materiałów , tak to jest jak się uprawia modeling "detektywistyczno-domyślatorski" ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 W czym wcześniej modelowałeś? I jak wrażenia po przesiadce na Blendera? Co do pracy - fajna dynamiczna scena, a jednak mam wrażenie, że zbyt jałowa. Spróbowałbym chyba w jakiś sposób zasugerować, czy oglądane samoloty uciekają, czy też podążają za przeciwnikiem. Póki co historia zawarta jest bardziej w tytule, niż na samym obrazku. Tak czy siak ogólne wrażenia jak najbardziej pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 13 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 13 Wrzesień 2010 Dzięki za komentarze:). Opony faktycznie mogły być lepsze - szczerze mówiąc nizebyt zwracałem na to uwagę na mniejszych renderach testowych, być może będę te ujęcia renderował jeszcze raz, teraz mi się już nie chciało bo trochę to trwało. @Mookie: Wcześniej długo robiłem w 3dsmax. Jakie wrażenia z Blenderem? Chyba bym już nie potrafił się przesiąść z powrotem:) @KryWol4457: Luxa tutaj wybrałem trochę z konieczności - Yafaray jakoś nie potrafił już udźwignąć sceny (na pewno ze względu na bardzo duże tekstury) a Luxrender przypadł mi do gustu właśnie ze względu na stabilność, no i efekty końcowe również. Trochę się to renderowało.... Scena w powietrzu jakieś 16h, studyjne puściłem obie naraz przez 8h więc można powiedzieć, że 4h każda. Renderowane na Laptopie - i7 720QM, 4GB, niestety system x86. Po takim czasie szumu nie było zbyt wiele, prawie zupełnie dało się o usunąć selektywnym rozmyciem Gaussa (małe wartości), a sporadyczne białe kropki robiłem już ręcznie - punktowo pędzlem i pipetą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 Lucas - jakiej wielkości są tekstury? KrzyWol4457 - Yaf(a)raya będę bronił rękoma i nogami (szczególnie wersji beta); akurat błędy kropek i świecących rogów leżą całkowicie po stronie użytkownika i złych ustawień renderu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 13 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 13 Wrzesień 2010 Tekstury malowałem jako 8000x6000, ostatecznie i tak nawet w luxie musiałem zmniejszyć o połowę, bo jak doszła druga maszyna (inny diffuse i specular) to i Lux się wykrzaczał. Może przy mniejszych teksturach i Yafary dałby radę ale miałem wszystko już ustawione pod Luxa. Swoją drogą nie wiem czy da się tak dobrze porównać Yafaray'a i Luxrendera, działają na innych zasadach i inne jest ich domyślne zastosowanie. Osobiście czekam na rozwój Luxa pod GPU:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 No widzę że fajnie panu wyszła ta przesiadka na blendera :) Gwiazdki powiedzą więcej niż 1000 słów ***** salut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter_f Napisano 18 Wrzesień 2010 Share Napisano 18 Wrzesień 2010 (edytowane) Świetny model i wspaniały "The chase". Absolutnie nic do zarzucenia. Kapitalny klimat i świetne oświetlenie (ten kadłub łapiący nieliczne promienie słońca - genialne). Tekstury wyglądają pięknie! Wszystko tu idealnie gra. Po prostu - rewelacja. 5***** Edytowane 18 Wrzesień 2010 przez peter_f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 18 Wrzesień 2010 Share Napisano 18 Wrzesień 2010 Swietne renderek, choc kadr moze troche przyciasny, bo jak ktos wspomnial wczesniej tylko z tytulu mozna wnioskowac jaka historia tego obrazka, ale rozmumiem ze chciales pokazac jak najwiecej z samolotu. Teksturki i shaderki swietne, super wygladaja te odbicia slonca na kadlubie. Wersja studynja juz troche mniej mi sie podba, model tam bardziej prezentuje sie jak....model ? :] no i te opony mogles dopiescic bo wygladaja plastikowo, ale i tak daje 5* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi