Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z renderowaniem animacji w 3ds max. Pojawia się bardzo mocne smużenie obiektów. Na przykład podczas renderowania przelotu kamery nad obiektami - obiekty bardzo "smużą".

Robiłem już masę testów i nie wiem w czym problem, próbowałem:

 

- Motion Blur - nie pomaga w ogóle, nawet jeśli obiekty są tak mocno rozmyte że na poszczególnych klatkach nie widać detali. Cały czas jest "rwanie" między klatkami,

 

- Mental Ray, Scanline, Vray - to samo

 

- rendering do pliku .avi, z kompresją, bez, do pojedyńczych plików i składanie potem klatek a następnie dodawanie motion blur postprodukcyjnie,

 

- ustawienia antialiasingu,

 

Zawsze animacja wychodzi fatalnie, obraz smuży tak że aż oczy bolą. Bardzo daleko mu do efektu filmowego. Doszło do tego, że muszę wolno prowadzić kamerę w scenie co jest absurdem, ale nie mogę rozwiązać problemu :(

Bardzo bym prosił o pomoc i sugestie.

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

FPS nie ma znaczenia, testowałem różne. W zasadzie to nie wiem naprawdę jak sobie z tym poradzić. Przy wizkach problem nie rzuca sie w oczy bo mamy powolne ujęcia. SWRC - na twoich filmikach też masz ten problem, jak każdy ale nie przeszkadza tak bardzo. Ale jak trzeba zrobić coś dynamicznego i wysokiej jakości pojawiają się schody.

Przygotowałem testowe wideo:

 

 

Lipne, ale myślę że wyraźnie widać o co chodzi. Render scanlinem, 30fps. Widzicie jak wali po oczach, jest smużenie czy raczej "urywane" są te klatki.

Napisano

Prawda, że różne monitory smużą ale akurat nie o to chodzi w tym przypadku. Wideo sprawdzałem na dwóch kompach a nawet przed chwilą zgrałem na pendrive i sprawdziłem na TV.

Produkcje filmowe mają płynny obraz, co prawda większość takich ujęć ma motion blur ale delikatny, często niemal niezauważalny. W maksie można dać bardzo duży i w zasadzie nie ma to wpływu na ten efekt.

Być może to kwestia postprodukcji, być może jakiś innych ustawien, pluginu, sam nie wiem. Do tej pory ignorowałem to bo robiłem najczęściej woooolne przeloty kamery, architektoniczne czy techniczne prezentacje. Cholernie toporne, ale wiadomo, nikomu to tam nie przeszkadza :)

Napisano

No to co pokazałeś ma szybki obrót, w dodatku jest kontrastowe, nic dziwnego, że smuży/mruga czy jak to nazwać.

 

Motion blur powinnien rozwiązać sprawe.

Napisano (edytowane)

Przykład z praktyki, wizualizacja:

 

 

To ma chyba z 5fps :D Ale dobry przykład, ten sam problem.

A tutaj już elegancko:

 

http://www.youtube.com/user/iCubeVisualization

 

Wystarczy popatrzeć na sam początek tego wideo, samo logo. Bardzo ładny, delikatny (jak na taki raptowny ruch kamerą) motion blur. Jak uzyskać taki łagodny efekt na już wyrenderowanym materiale? Do takiego czegoś jak After Effects i podobne dostępu nie mam, może znacie jakiś free software który pozwoli wygenerować motion blur takiej jakości?

Edytowane przez Mamrotek
Napisano (edytowane)

Z tego co wiem coś takiego dzieje się w TV kiedy masz obraz w progressive. Jeżeli chcesz płynny ruch, zwłaszcza przy szybszych ujęciach musisz robić w interlace. Nie sądzę żeby to pomogło na ekranie monitora ale możesz spróbować. Możesz też wyrenderować w 50 fps zamiast 25 i ścisnąć w afterze z pixel motion do 25.

Edytowane przez jamnique
Napisano

nom 60fps z interlalce tu wchodzi w grę, ale na playerze chyba tego nie wyciągniesz musisz później wywalić do 30fps. poza tym jak nie widzisz motion blur to nie znaczy ze go nie ma. pierwszy przykład to jakieś 15fps bez motionblura.

Napisano

Działa!

Faktycznie, po wyrenderowaniu w 60fps wszystko śmiga bardzo płynnie, wygląda o wiele lepiej niż testy tej samej sceny z motion blurem i 30fps (efekt do bani) a pojedyńcza klatka jest ostra. Dzięki wielkie za pomoc, rozwiązało to mój problem.

 

Chciałbym tylko jeszcze zmienić frame rate do standardowych 30 klatek na sekundę bez utraty jakości tak jak "jamnique" pisze. Niestety nie posiadam ani nawet nie znam After Effects. Próbowałem w VirtualDubie, ale wtedy klatki są już z powrotem "rwane". Możecie coś doradzić jeszcze w tej kwestii? Niby detal ale końcowe wideo z większym frame ratem zwyczajnie więcej waży.

Napisano

prawde powiedziawszy, jesli wyrenderujesz w 60kl/s a potem to scisniesz w afterze to program wywali po prostu co druga klatke co da taki sam wynik jakbys wyrenderowal od razu 30. Wiekszosc powinien zalatwic motion blur i odpowiednie oswietlenie, bez nadmiernych kontrastow. Oko przy duzych kontrastach jest w stanie zobaczyc klatkowanie nawet powyzej 60 kl/s. Jak spojrzysz na niejeden film to przy szybkich ruchach jest taki motion blur ze prawie nic nie widac na pojedynczej klatce.

Napisano

chyba chodzi mu bardziej o wczytanie sekwencji softem, ktory potrafi pozniej złożyć ją z "przeplatanych" klatek. premiera potrafi, tv paint też, reszty nie znam.

Napisano

W afterze będzie tak jak mówisz (wywali co drugą klatkę), chyba że użyjesz pixel motion. Dokładnie jak to zrobić krok po kroku Ci nie powiem, ale mogę poszukać tutoriala z którego korzystałem. Ale to tak czy inaczej akademicka dyskusja skoro użycie aftera nie wchodzi w grę. Być może Jahshaka ma coś co potrafi to zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności