Skocz do zawartości

Czym? Kiedy? Dlaczego? - Czyli pytania początkującego ale niezmordowanego ludzika:)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Forum przeglądam już od jakiegoś ale moje pytania musiały wreszcie znaleźć gdzieś ujście i padło na was.

 

Więc od początku. Dawno dawno temu zafascynował mnie 3ds max.

Postanowiłem działać. Zakupiłem książkę posiedziałem i... rzuciłem 3ds`a.

Niedawno niczym zaraza wrócił ponownie. Tym razem ze zdwojoną mocą.

 

Korzystając z poprzednich doświadczeń porzuciłem klasyczne książki i sięgnąłem po formę cyfrową. Wreszcie udało mi się znaleźć świetne tutoriale do powyższego programu:

Digital Tutors

ahh...nie jedną noc spędziłem z Justinem :o

 

Do rzeczy:

Doskonale zdaję sobie sprawę, że aby na tym zarobić nie mogę poprzestać na 3ds mas. I tutaj seria pytań:

Jakie programy powinienem opanować do 3ds`a?

Oczywiście wypada znaleźć program do sculpting`u

Zbrush czy Mudbox?

Do tego: Illustrator, After Effects, Dreamweaver, Photoshop, Fireworks?

Co uważacie?

 

Jeśli zdecydujesz się odpisać to proszę abyś:

a) podał: Zbrush czy Mudbox i krótkie dlaczego?

b) opisał (przynajmniej paroma wyrazami) wymienione przeze mnie programy Adobe. Wiem, że wszystko jest w necie ale co innego czytać a co innego usłyszeć opinie "wiedzących"

 

Jeszcze jedno. Starałem się aby tekst był napisany zrozumiale i bez błędów, więc mam nadzieje, że nie otrzymam komentarzy typu:"Poszukaj w google, trepie..."

To już robiłem, ale mało!

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

3D jest tak rozległą dziedziną, że na twoje pytania nie można udzielić prostej odpowiedzi. Zastanów się najpierw w czym chciałbyś się specjalizować, dopiero potem martw się o oprogramowanie jakie będzie ci potrzebne do uzyskania profesjonalnych rezultatów. Możesz być oczywiście "generalistą" w 3D, ale to wychodzi raczej z doświadczenia, niż z zamierzenia. Popracuj trochę w programie, bezstresowo próbuj różnych dziedzin (game-art, wizualizacje, animacja, ilustracje...). Przekonaj się, która z tych dziedzin sprawia ci największą frajdę i daje największe zadowolenie. Dopiero potem planuj ścieżkę kariery.

Napisano

Wiedziałem, ze to pytanie padnie :)

Lecąc tutorialami:

Na początek wnętrze. Całkiem miło i przyjemnie mi się pracowało. Jednak później pojawił się problem. Robiąc wizualizację muszę jednak zwracać uwagę na proporcje i co najważniejsze niektóre elementy muszą być identyczne jak w świecie rzeczywistym. W pewnym momencie pieszczenie "poduszek" zaczęło być dla mnie nieco męczące.

Dalej cartoon character: Zacząłem swój własny projekt. Tutaj sprawa jest dla mnie dużo przyjemniejsza. Też muszę dbać o detale ale mam większą dowolność. Zdaję sobię sprawę, że takie prace aż proszą się o animację ale zanim za to się zabiorę to jeszcze długie godziny modelowania przede mną.

 

Moje pytania mają raczej charakter poglądowy. Możliwe, że odpowiedzi na nie pomogą obrać mi właściwy kierunek rozwoju

Napisano

Wątek na prawdę nieco pomocny, ale autor miał bardzo sprecyzowane marzenia czego nie można powiedzieć o mnie:/

 

Czy zechcielibyście opisać co nieco o powyższych programach?

Powiedzmy:

"Używam Illustartora do tego i tego itp"

 

Oczywiście jeśli nie jest to tajemnicą :D

Napisano
"Używam Illustartora do tego i tego itp"

 

ale takie wiadomosci do czego uzywany jest dany program, zwykle pisze na stronie tego programu...

 

Do tego: Illustrator, After Effects, Dreamweaver, Photoshop, Fireworks?

 

tu mam wrazenie ze wpisales pare losowych programow z pakietu adobe. W ogole sprawdziles do czego te programy sluza? Bo naprawde nie wiem po co ci edytor HTML do grafiki 3d...

Napisano

Dokładnie. Tak jak napisałem. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jakich programów warto się uczyć?

 

Przejrzyj główną stronę forum i wypisane tam programy do 3d/2d. Nimi na pewno warto się zainteresować. Wszystkich na raz nie opanujesz, zacznij od tego, który leży Ci najlepiej i tyle. I mysle, ze nikt juz nie ma siły pisać czy jakiś program jest lepszy od drugiego. Nie ma na to odpowiedzi. Wybierz ten w którym lepiej sie czujesz. Zapoznaj sie z interfejsem jednego, drugiego...

Napisano

To twoja indywidualna sprawa, w czym Ci pójdzie najwygodniej i co będzie Ci najbardziej odpowiadać, oby te powszechnie znane i na co dzień stosowane.

Napisano

@Mirach

Oczywiście masz rację. Opis możliwości podanych przeze mnie programów znajdę na stronie producenta. Jestem jednak ciekawy w jaki sposób wykorzystujecie je konkretnie w grafice 3D. Tego na stronach porducentów nie znajdę

Wypisałem parę losowych programów. Jedynym z tego pakietu którego używałem jest Photoshop. Wiem, że niektórzy z was korzystają z powyższych programów ale nie przychodzi mi do głowy do czego mogą być wykorzystywane przy 3D

 

Na pewno pokręcę się jeszcze po forum

Napisano

Zestaw standard to:

max/maya/xsi/blender/inny + zbrush/mudbox/3dcoat + photoshop/photopaint/gimp

 

To co wybierzesz jako pakiet 3d to już Twój gust i potrzeby, sugeruję zbrusha (no ewentulanie mudboxa, ale jest nieco mniej popularny) i photoshopa.

3DCoat do retopologii rewelka.

Napisano

Ja bym podszedl do sprawy troche inaczej. Zadaj sobie pytanie co chcesz osiagnac i pozniej szukaj pomocnych ci programow. Troche bez sesnu dowiadywac sie co kazdy soft potrafi by na sile z niego korzystac. To ze slyszales ze ktos korzysta z takiego softu lub innego nie oznacza ze musisz koniecznie z tego korzystac.

Napisano

A może tak?

Maya, Zbrush, Photoshop, AfterEffects;

lub

XSI, Zbrush, Photoshop (lub Gimp), After Effects;

lub

Lightwave i reszta tak samo;

lub

Blender, Blender 2.54, Gimp, Blender;

lub

Cinema zamiast XSI;

ewentualnie jak już ktoś naprawdę musi, albo inna tragedia:

3dsmax, Mudbox, Photoshop, Combustion (dla wielu sporny wybór).

Napisano

Skoro posiedziales juz w maxie to masz swiadomosc jak jest rozlegly i wszechstronny. Nie zakladaj, ze trzeba znac cos jeszcze aby pracowac. W zasadzie wystarczy niekiedy znac maly kawalek maxa by dobrze zarabiac, nie rob wiec sobie zawodow. Badz czujny na podejscie pt "studiuje na asp, ale tez dziennikarstwo, a w weekendy i w nocy ucze sie programowania, japonskiego i projektowania lodzi"

Wiele osob najpierw otacza sie tona tutoriali i na sile je przechodzi dopiero potem wlaczajac myslenie.

Powiedz co chcialbys osiagnac zarowno w procesie jak i efekcie?

Zbyt wiele tutkow/softow na raz to jak powierzchowne znajomosci- niby je masz, ale niewiele wnosza. Nie przekraszasz granicy pewnej intymnosci, ktora pozwala cos fajnego poczuc.

Dlatego slusznie podpowiedzial tu arev.

Niech Cie cos pobudzi emocjonalnie do podazania w jakims kierunku, to bywa fajne;)

 

Witaj na forum i trzymam kciuki. Cos czuje, ze jak juz zlapiesz wiatr zaskoczysz nas niejeden raz:)

Napisano

I te odpowiedzi są dla mnie niezwykle pomocne:)

Każda napisana treściwie i dzięki temu będę wiedział w którą stronę podążać.

Na początek zostaję przy 3ds max. To był mój pierwszy program 3D, dobrze się w nim czuje i jak to mówią "stara miłość nie rdzewieje" :D

Oczywiście zgadzam się z wypowiedzią Pawła. Póki nie poznam podstaw 3dsa nie zabieram się za inne programy a z tego co zdążyłem zauważyć "podstawy" zajmą mi parę miesięcy. Ten program ciągle mnie zaskakuje.

Choć z drugiej strony za parę tygodni zacznę poznawać Mudboxa i Zbrusha. Ocenię który lepszy.

Odkrywanie nowych programów dodaje świeżych pomysłów gdyż niekiedy coś męczącego do zrobienia w jednym, może być błahostką w innym.

 

Jeszcze odnosząc się do: "Cos czuje, ze jak juz zlapiesz wiatr zaskoczysz nas niejeden raz"

 

Dziękuje za wiarę we mnie ale oglądając wasze prace nie wiem czy jestem w stanie czymkolwiek "zaskoczyć" :p

Napisano

pim_pon: pojdz sobie na impreze w piatkowy wieczor i poprzygladaj ludziom w knajpie jak parskaja smiechem raz po raz....tyle juz zostalo powiedziane, w filmach, w zyciu, kazdy juz tyle przegadal kazdego dnia, a ludzie wciaz sie zaskakuja i zaskakuja:)

 

Nie daj sie przytloczyc ogladajac czyjes prace:) Jesli mialbym cos zasugerowac to istotny fakt, ze dobre wrazenie i zaskoczenie mozesz wywolac w kazdej chwili, nie zakladacj sobie wiec mentalnej blokady, ze zaczniesz to robic dopiero po osiagnieciu pewnego stadium rozwoju warsztatu, bo jak do tego stadium dojdziesz zapomnisz juz po co sie w ogole za to wszystko zabrales;)

Napisano

To moze i ja wtrace swoje 3 grosze, wiele razy sie darzylo mi sie slyszec/czytac ze to nie oprogramowanie tworzy artyste a oprogramowanie jest tylko narzedziem w rekach artystya jak i kolejne... jak masz dobre portfolio to niewazne w czym pracujesz, prace znadziesz i tak... wiec pytania typu czego i do czego uzywac raczej nie maja jednoznacznej odpowiedzi i wiekszego sensu, ucz sie i pracuj w czym ci wygodniej, jesli myslisz o 3d na powaznie. Jedyna rada z mojej strony to praca praca i jeszcze raz ciezka praca ;)

Napisano
bo jak do tego stadium dojdziesz zapomnisz juz po co sie w ogole za to wszystko zabrales

 

musze to sobie wytatulowac na czole i lusterko przed glowa powiesic...

Napisano

b)

Illustrator - b. rozbudowany program przeznaczony do edycji obiektów wektorowych - oczywiście obsługuje bitmapy, bez możliwości dowolnej edycji zawartości bitmapy [dostępne Filtry].

Bardzo wygodny do przygotowania elementów wektorowych później wykorzystywanych w programie do 3D [np. typografia].

 

Photoshop - zaawansowany program do obróbki bitmap, uzyskany efekt ograniczony jest wyobraźnią. Program posiada możliwość edycji obiektów wektorowych - za pośrednictwem formatu ".ai" można eksportować utworzone ścieżki [path] wektorowe i wykorzystać je w programie do 3D. Główne zastosowanie skojarzone z 3D - edycja tekstur. Program wykorzystywany może być na każdym etapie pracy - koncept, projektowanie, modelowanie, teksturowanie [umożliwia pracę bezpośrednio na modelu 3D], postprodukcja.

 

AfterEffects - program do obróbki sekwencji obrazów - program oprócz edycji importowanych obrazów umożliwia animowanie praktycznie każdego elementu, tworzenie nowych animowanych obiektów - edytuje obrazy bitmapowe jak i pozwala tworzyć i edytować obiekty wektorowe. W 3D Przydatny nie tylko do Postprodukcji ale również do przygotowania animowanych tekstur i efektów specjalnych. Sam program również posiada funkcję pracy w 3D, a raczej 2,5D - poszczególne "płaskie" elementy animować można w przestrzeni 3-wymiarowej.

 

Premiere - Program przeznaczony do montażu gotowych ujęć i udźwiękowienia materiału video. W przypadku 3D, wykorzystywany głównie w końcowym etapie powstawania animacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności