slayer2004 Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 (edytowane) Coś mnie naszło, żeby założyć teczkę ;). Jako, że zabrałem się dość ostro za UDK, oraz ogólnie za game art (najwyższy czas), będę wrzucał tutaj różne modele, które postaram się w miarę regularnie popełniać :). Kolejnym powodem założenia takiego, a nie innego wątku jest uporządkowanie pracek, wrzucanych na forum. Od teraz wszystko, co będzie tyczyć sie game-artu, będzie lądowało tutaj. Aby nie byc goło słownym na pierwszy ogień idzie Browning wz.30. U góry rendery z maxa, na dole widoczek z UDK Jest tutaj duuuużo błędów m.in. dość mocno zmasakrowana siatka, oraz niewidoczny normal w UDK( nie wiem czemu :/ ), jednak zrobiłem go na szybko, aby zobaczyć z czym się je to całe UDK ;). Muszę przyznać, że silnik jest całkiem przyjemny, no i różnego rodzaju helpów jest masa, wiec może jakoś sobie z tym poradzę... Edytowane 30 Grudzień 2010 przez slayer2004
DonJakub Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 Siatka w sumie nie jest zła tylko tyle by połączyć ją odpowiednio tak jak na game art przystaje :) Normal widoczny ale za słaby, chodź na dobrą sprawę to nie wiem czy potrzeba czegoś mocniejszego chyba, że w detalicznych miejscach wzmocnić. Tak samo texturę przydało by się poprawić jest zbyt jednolita bez detalu i zniszczenia. Kilka drobnych poprawek i będzie OK :) Pozdrawiam Łodzianina
F/X Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 Możesz spokojnie zciągnąć chamfery z krawędzi. Normal mapa da taki sam efekt. Texturka zbyt jednolita. Modelik jako całość daje rade.
slayer2004 Napisano 2 Listopad 2010 Autor Napisano 2 Listopad 2010 Dzięki za odpowiedzi. Teksturkę jeszcze dopieszczę przy okazji robienia trójnogu :).
Piro Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Teksturka baaardzo monotonna, ale jest potencjał w tym małym modeliku. Popracuj nad kolorem, dorób jakiś tripod, i wio.
slayer2004 Napisano 8 Listopad 2010 Autor Napisano 8 Listopad 2010 Trojnog jest dorobiony. Razem z kilkoma dodatkowymi elementami. Na screenie poniżej można zobaczyć jak to wygląda. Wieczorem postaram się zarzucić widoki wszystkich ważniejszych obiektów, których teraz nie widać. .
slayer2004 Napisano 8 Listopad 2010 Autor Napisano 8 Listopad 2010 Tak jak rano pisałem, dorzucam dwa skromne screeny z resztą modeli. W planach mam dorobienie kilku kolejnych modeli, tak aby cała scenka nabrała ostatecznego wyglądu. Udało mi się stworzyć pierwszą "interakcję". Chodzi o ruchomą furtkę, otwierającą się tak aby można było wyjść za płot. Jak wszystko nabierze konkretnych kształtów, wrzuce krótki filmik przedstawiający całość. Pomału już ogarniam tego całego UDK :D.
DonJakub Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 Dajesz dajesz, chętnie oglądam to co tu wrzucasz.
gutekfiutek Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 (edytowane) Troszkę to wszystko za czyste i nowe dla mnie. Nie ma śladów użytkowania na karabinie poza okopceniem. Aż się prosi o rysy tam gdzie jest wkładany w stojak. No i fantazyjny design tego celownika, i może ogólnie broni - rozumiem ze to wariacja na temat raczej:). Szczególnie ze to klimaty WW1/WW2. Stal (na młotku i narzędziach.) zrób ciemniejszą i graj glossem/specularem jasnym. Edytowane 13 Listopad 2010 przez gutekfiutek
slayer2004 Napisano 14 Listopad 2010 Autor Napisano 14 Listopad 2010 Dzięki za odpowiedzi. Na pewno postaram się zastosować do waszych rad. Jakiś nowy update pojawi się najprawdopodobniej jutro :).
slayer2004 Napisano 15 Listopad 2010 Autor Napisano 15 Listopad 2010 Ok, jedziemy dalej :). Tym razem latarnie oraz beczki. Kolejny update bedzie nieco wiekszy :)
gutekfiutek Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 3 pytania: Jak się te poziome deski trzymają pionowej belki? Gdzie ten kabel idzie? Jak zrobione są te ogrodzenia (jaki układ poligonów)? I jak miałbym ci coś doradzać: pognij troszkę te beczki.
slayer2004 Napisano 15 Listopad 2010 Autor Napisano 15 Listopad 2010 (edytowane) Już odpowiadam :). 1.Deski trzymają się na słowo honoru ;]. Innymi słowy poprawie to, dzięki za spostrzeżenie :). 2. Kabel będzie szedł do słupów wysokiego napięcia, które powstają :). 3. Ogrodzenie, a tak dokładnie drut kolczasty, bo mniemam że o niego chodzi, to plane, lekko powyginany z maską alpha. Każdy drut to osobny plane. Ma to swoje zalety i wady. Wiem, mogłem to zrobić nieco inaczej, przy czym zaoszczędziłbym troche poly, jednak zostanie już tak jak jest. W przyszłości postaram się już tego uniknąć. 4. Mam też modele powyginanych beczek, tylko teksturki musze bardziej dopracować. innymi słowy. Też będą :). Tak czy inaczej, pomału pcham ten projekcik do przodu. ...o i jeszcze co do wczesniejszego posta apropo celownika... Taki już jest domyślny w UDK. Pewnie kiedyś to ulegnie zmianie. Jak i ta średnio pasująca rónież domyślna giwera :| Edytowane 15 Listopad 2010 przez slayer2004
gutekfiutek Napisano 16 Listopad 2010 Napisano 16 Listopad 2010 Z tym ogrodzeniem to ciekaw byłem czy to nie jest jeden plane - wtedy miałbyś duzo niepotrzebnego overdrawu, więc jeśli to nie jest dużo szersze niż sama tekstura to spoko, możesz nawet skopiować poly i zrobić taką gwiazdę w przekroju żeby od góry też było widoczne. Co do słupów - to właśnie taka generalna zasada - jak coś przyczepiasz to zastanów się jak to jest przyczepione - bo takie rzeczy "generują" zwykle ciekawe detale. Czyli deski to będzie pewnie jakaś wygięta blaszka+ gwoździe albo śruby. Jak np, jest przyczepiony kabel/lampa do poziomej belki? Co do tych słupów to czasem warto odżałować parę polys i wrzucić tam parę loopów, żeby to było minimalnie krzywe - możesz nawet cały słup lekko pochylić, mniej "komputerowe" to wtedy będzie. Z takich rzeczy w razie czego łatwiutko zrobić LOD-y. Tak samo lekko rozszerzane końcówki słupa możesz spróbować, i może jakąś lekko inną teksturę na koniec (takie porozszczepiane drewno).
slayer2004 Napisano 16 Listopad 2010 Autor Napisano 16 Listopad 2010 Wrzuce kolejny mały postęp. Przede wszystkim poprawiłem te latarnie, może na poniższym screenie tego tak nie widać, ale daje słowo, że teraz deski przymocowane są sensownie ;p. Co do nowości, pojawiły sie słupy wysokiego napięcia, aby latarnie mogły świecić, oraz wartownia. Dojdzie do niej szlaban :).
gutekfiutek Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 Yo, Jeśli można, to rozpisz się po co te modele w ogóle robisz:) Znaczy, jeśli to ma być na cos większego od komórki czy srajpoda, i jeśli to ma być do udk, to mam wrażenie że nieco przesadzasz z optymalizacją modeli. Ta budka niby fajna, ale polycount rodem z 2001 roku. Śmiało dawaj przynajmniej 500 tri na tki obiekt - po to są zresztą LODy żeby w razie czego optymalizować. W takiej budce w obecnych czasach lepiej jest zrobić każdą deskę osobno. Szczególnie że to ci pomoże właśnie w myśleniu jak obiekt jest zbudowany/łączony/w konstrukcji - bo tego też się trzeba nauczyć. Szczególnie w tego typu scenerii, gdzie np. roślin za dużo nie będzie.
slayer2004 Napisano 18 Listopad 2010 Autor Napisano 18 Listopad 2010 Dobra. Opowiem trochę więcej o tym małym projekcie. Przede wszystkim robię to po to, aby nieco bardziej ambitnie wdrożyć się do UDK. Chciałbym też podszlifować się nieco z dziedziny gameartu, oraz powrócić do grafiki 3d tak na poważnie. Wcześniej zdarzało mi się odchodzić troche od tematu, by potem znów po +-0.5 roku wracać do 3d. Ale ile razy można tak skakać ;). Staram się również podszlifować tworzenie tekstur, które do tej pory różnie mi wychodziły :/. Stawiam tutaj nacisk na naukę wypalania normali, gdyż zawsze wiązały mi się z tym różne problemy :/. Ponadto, modele, które tu zamieszczam w 90% znajda się w większym projekcie, który tworzę razem z kolegą forumowiczem : mateogalą. Jak widać założeń jest sporo.... chciałbym chociaż spełnić te podstawowe o udk, oraz teksturach... Jak będzie, zobaczymy. W każdym razie teraz nie chce się tak łatwo poddawać :). a i jeszcze co do budki. Faktycznie ma trochę za mało poly. Jest to co prawda jeden z ostatnich obiektów które kiedyś tam stworzyłem i teraz wszystkie kolejne będą tworzone na bierząco zgodnie z jakimś sensownym polycountem. Tę budkę też pewnie poprawię :). Roślin będzie całkiem sporo, ale to zostawiam na później. Ten cały SpeedTree wyglada całkiem zachęcająco ;p.
slayer2004 Napisano 30 Listopad 2010 Autor Napisano 30 Listopad 2010 Troche czasu minęło więc pokazuje kolejne efekty prac nad moją game-artową scenką :). Jak tylko skończe prace nad resztą modeli (a zostało ich kilka) wrzucę film pokazujący jak to wszystko razem ze sobą wygląda :). Najpierw szlaban(otwiera się): Wieża strażnicza(można wejść): Włącznik(uruchamia oświetlenie): Zrobiłem też mały system dróg, ale nie do końca pasują do siebie poszczególne elementy. Pracuje nad tym ;).
Piro Napisano 30 Listopad 2010 Napisano 30 Listopad 2010 A ja powiem, że mi się podoba, o! ...ale no właśnie, ale - o drogach nie mówię, ponieważ to WIP. przełącznik wygląda ok, tylko przetarcia i rdzę jakoś logiczniej rozłóż, teraz to chyba tylko rzucona warstwa z blendem na cala teksturę, co? :P tabliczka się bardzo odcina od reszty - wygląda sztucznie, tak samo napis. troszkę geometrię da się ściąć również. Wieża wygląda ok, troszkę monotonnie, ale z drugiej strony to obóz a nie cyrk - ale jakaś płachta, urwana deska lub coś podobnego by się przydalo. Szlaban fajny - mała rzecz, ale cieszy. ogółem ok, czekam na progress.
slayer2004 Napisano 29 Grudzień 2010 Autor Napisano 29 Grudzień 2010 (edytowane) Ok, po małej przerwie wracam do swojej zabawy z UDK. Troszkę przysiedziałem po świętach i wyprodukowałem takie oto działo p.lot wz 40. Jak zwykle rendery poniżej :). Coś nie udało mi się uchwycić detali normalmapy, ale jeszcze to pewnie poprawie :). Kolejny mały obiekcik, jakim jest namiot pokryty siatką maskującą. Ehh jeszcze troche tych obiektów mi zostało.... ;) Edytowane 29 Grudzień 2010 przez slayer2004
slayer2004 Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Ok w ramach wprowadzenia czegoś nowego, oraz chęci wprowadzenia do sceny trochę życia, zabrałem się za dodanie roślinności. Do tego użyłem narzędzia SpeedTree, wbudowanego w UDK. Bardzo fajna rzecz :). Efekty poniżej : Oraz aktualny stan całej sceny : ehh masakrycznie wyglądają te obrazki po kompresji :/ pozdrawiam :)
Bruneq Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 co do drogi, to poczytaj o wmiare nowej rzeczy w udk, mianowicie LOFT
slayer2004 Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Hmmm. A zobacze o co chodzi z tym LOFT'em. Ogólnie korzystam z jakieś starszej wersji UDK, bo chyba ze stycznia 2010, wiec pewnie czeka mnie przesiadka.
slayer2004 Napisano 31 Grudzień 2010 Autor Napisano 31 Grudzień 2010 Dobra dla odmiany małe video na koniec roku. Aktualny postep prac, oraz mala prezentacja wszystkiego czego nauczyłem się w UDK (wiem, jakoś filmu słaba, następnyum razem bedzie lepiej) ... jeszcze duuuużo pracy przede mną, ale jak na razie jestem zadowolony :). O i korzystając życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2011 ! :D.
ultrakaka Napisano 31 Grudzień 2010 Napisano 31 Grudzień 2010 Duuuuuuuużo prace przed tobą, ale już teraz zapowiada się na solidną scenkę WW2. Drogi rzeczywiście wyglądaja biednie ( ale na pocieszenie - świat gorsze już w komercyjnych gierkach widział). Solidna robota, sam siedzę teraz nad enviro, łatwo powiedzieć popraw to i tamto więc czepiam się tylko drogi - reszta jak dodasz terenik naokoło- będzie całkiem soczyste.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się