Skocz do zawartości

Modele 3d (teczka) : slayer2004


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Coś mnie naszło, żeby założyć teczkę ;).

Jako, że zabrałem się dość ostro za UDK, oraz ogólnie za game art (najwyższy czas), będę wrzucał tutaj różne modele, które postaram się w miarę regularnie popełniać :).

Kolejnym powodem założenia takiego, a nie innego wątku jest uporządkowanie pracek, wrzucanych na forum. Od teraz wszystko, co będzie tyczyć sie game-artu, będzie lądowało tutaj.

 

Aby nie byc goło słownym na pierwszy ogień idzie Browning wz.30.

U góry rendery z maxa, na dole widoczek z UDK

 

fin1k.jpg

 

Jest tutaj duuuużo błędów m.in. dość mocno zmasakrowana siatka, oraz niewidoczny normal w UDK( nie wiem czemu :/ ), jednak zrobiłem go na szybko, aby zobaczyć z czym się je to całe UDK ;). Muszę przyznać, że silnik jest całkiem przyjemny, no i różnego rodzaju helpów jest masa, wiec może jakoś sobie z tym poradzę...

Edytowane przez slayer2004
  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Siatka w sumie nie jest zła tylko tyle by połączyć ją odpowiednio tak jak na game art przystaje :)

Normal widoczny ale za słaby, chodź na dobrą sprawę to nie wiem czy potrzeba czegoś mocniejszego chyba, że w detalicznych miejscach wzmocnić.

Tak samo texturę przydało by się poprawić jest zbyt jednolita bez detalu i zniszczenia.

 

Kilka drobnych poprawek i będzie OK :)

Pozdrawiam Łodzianina

Napisano

Możesz spokojnie zciągnąć chamfery z krawędzi. Normal mapa da taki sam efekt. Texturka zbyt jednolita. Modelik jako całość daje rade.

Napisano

Trojnog jest dorobiony. Razem z kilkoma dodatkowymi elementami. Na screenie poniżej można zobaczyć jak to wygląda. Wieczorem postaram się zarzucić widoki wszystkich ważniejszych obiektów, których teraz nie widać.

 

present1nj.jpg.

Napisano

Tak jak rano pisałem, dorzucam dwa skromne screeny z resztą modeli.

W planach mam dorobienie kilku kolejnych modeli, tak aby cała scenka nabrała ostatecznego wyglądu. Udało mi się stworzyć pierwszą "interakcję". Chodzi o ruchomą furtkę, otwierającą się tak aby można było wyjść za płot. Jak wszystko nabierze konkretnych kształtów, wrzuce krótki filmik przedstawiający całość. Pomału już ogarniam tego całego UDK :D.

 

present2.jpg

 

present3x.jpg

Napisano (edytowane)

Troszkę to wszystko za czyste i nowe dla mnie.

Nie ma śladów użytkowania na karabinie poza okopceniem. Aż się prosi o rysy tam gdzie jest wkładany w stojak.

No i fantazyjny design tego celownika, i może ogólnie broni - rozumiem ze to wariacja na temat raczej:).

Szczególnie ze to klimaty WW1/WW2.

Stal (na młotku i narzędziach.) zrób ciemniejszą i graj glossem/specularem jasnym.

Edytowane przez gutekfiutek
Napisano

3 pytania:

Jak się te poziome deski trzymają pionowej belki?

Gdzie ten kabel idzie?

Jak zrobione są te ogrodzenia (jaki układ poligonów)?

 

I jak miałbym ci coś doradzać: pognij troszkę te beczki.

Napisano (edytowane)

Już odpowiadam :).

1.Deski trzymają się na słowo honoru ;]. Innymi słowy poprawie to, dzięki za spostrzeżenie :).

2. Kabel będzie szedł do słupów wysokiego napięcia, które powstają :).

3. Ogrodzenie, a tak dokładnie drut kolczasty, bo mniemam że o niego chodzi, to plane, lekko powyginany z maską alpha. Każdy drut to osobny plane. Ma to swoje zalety i wady. Wiem, mogłem to zrobić nieco inaczej, przy czym zaoszczędziłbym troche poly, jednak zostanie już tak jak jest. W przyszłości postaram się już tego uniknąć.

4. Mam też modele powyginanych beczek, tylko teksturki musze bardziej dopracować. innymi słowy. Też będą :).

 

Tak czy inaczej, pomału pcham ten projekcik do przodu.

 

...o i jeszcze co do wczesniejszego posta apropo celownika... Taki już jest domyślny w UDK. Pewnie kiedyś to ulegnie zmianie. Jak i ta średnio pasująca rónież domyślna giwera :|

Edytowane przez slayer2004
Napisano

Z tym ogrodzeniem to ciekaw byłem czy to nie jest jeden plane - wtedy miałbyś duzo niepotrzebnego overdrawu, więc jeśli to nie jest dużo szersze niż sama tekstura to spoko, możesz nawet skopiować poly i zrobić taką gwiazdę w przekroju żeby od góry też było widoczne.

Co do słupów - to właśnie taka generalna zasada - jak coś przyczepiasz to zastanów się jak to jest przyczepione - bo takie rzeczy "generują" zwykle ciekawe detale.

Czyli deski to będzie pewnie jakaś wygięta blaszka+ gwoździe albo śruby.

Jak np, jest przyczepiony kabel/lampa do poziomej belki?

Co do tych słupów to czasem warto odżałować parę polys i wrzucić tam parę loopów, żeby to było minimalnie krzywe - możesz nawet cały słup lekko pochylić, mniej "komputerowe" to wtedy będzie.

Z takich rzeczy w razie czego łatwiutko zrobić LOD-y.

Tak samo lekko rozszerzane końcówki słupa możesz spróbować, i może jakąś lekko inną teksturę na koniec (takie porozszczepiane drewno).

Napisano

Wrzuce kolejny mały postęp.

Przede wszystkim poprawiłem te latarnie, może na poniższym screenie tego tak nie widać, ale daje słowo, że teraz deski przymocowane są sensownie ;p.

Co do nowości, pojawiły sie słupy wysokiego napięcia, aby latarnie mogły świecić, oraz wartownia. Dojdzie do niej szlaban :).

 

65544993.jpg

Napisano

Yo, Jeśli można, to rozpisz się po co te modele w ogóle robisz:)

Znaczy, jeśli to ma być na cos większego od komórki czy srajpoda, i jeśli to ma być do udk, to mam wrażenie że nieco przesadzasz z optymalizacją modeli.

Ta budka niby fajna, ale polycount rodem z 2001 roku.

Śmiało dawaj przynajmniej 500 tri na tki obiekt - po to są zresztą LODy żeby w razie czego optymalizować.

W takiej budce w obecnych czasach lepiej jest zrobić każdą deskę osobno.

Szczególnie że to ci pomoże właśnie w myśleniu jak obiekt jest zbudowany/łączony/w konstrukcji - bo tego też się trzeba nauczyć.

Szczególnie w tego typu scenerii, gdzie np. roślin za dużo nie będzie.

Napisano

Dobra. Opowiem trochę więcej o tym małym projekcie.

Przede wszystkim robię to po to, aby nieco bardziej ambitnie wdrożyć się do UDK. Chciałbym też podszlifować się nieco z dziedziny gameartu, oraz powrócić do grafiki 3d tak na poważnie. Wcześniej zdarzało mi się odchodzić troche od tematu, by potem znów po +-0.5 roku wracać do 3d. Ale ile razy można tak skakać ;).

Staram się również podszlifować tworzenie tekstur, które do tej pory różnie mi wychodziły :/. Stawiam tutaj nacisk na naukę wypalania normali, gdyż zawsze wiązały mi się z tym różne problemy :/.

 

Ponadto, modele, które tu zamieszczam w 90% znajda się w większym projekcie, który tworzę razem z kolegą forumowiczem : mateogalą.

 

Jak widać założeń jest sporo.... chciałbym chociaż spełnić te podstawowe o udk, oraz teksturach... Jak będzie, zobaczymy. W każdym razie teraz nie chce się tak łatwo poddawać :).

 

a i jeszcze co do budki. Faktycznie ma trochę za mało poly. Jest to co prawda jeden z ostatnich obiektów które kiedyś tam stworzyłem i teraz wszystkie kolejne będą tworzone na bierząco zgodnie z jakimś sensownym polycountem. Tę budkę też pewnie poprawię :). Roślin będzie całkiem sporo, ale to zostawiam na później. Ten cały SpeedTree wyglada całkiem zachęcająco ;p.

Napisano

Troche czasu minęło więc pokazuje kolejne efekty prac nad moją game-artową scenką :).

Jak tylko skończe prace nad resztą modeli (a zostało ich kilka) wrzucę film pokazujący jak to wszystko razem ze sobą wygląda :).

 

Najpierw szlaban(otwiera się):

25202598.th.jpg

 

Wieża strażnicza(można wejść):

25364070.th.jpg

 

Włącznik(uruchamia oświetlenie):

48715276.th.jpg

 

Zrobiłem też mały system dróg, ale nie do końca pasują do siebie poszczególne elementy. Pracuje nad tym ;).

46134138.th.jpg

Napisano

A ja powiem, że mi się podoba, o!

 

...ale

no właśnie, ale - o drogach nie mówię, ponieważ to WIP.

przełącznik wygląda ok, tylko przetarcia i rdzę jakoś logiczniej rozłóż, teraz to chyba tylko rzucona warstwa z blendem na cala teksturę, co? :P

tabliczka się bardzo odcina od reszty - wygląda sztucznie, tak samo napis.

troszkę geometrię da się ściąć również.

 

Wieża wygląda ok, troszkę monotonnie, ale z drugiej strony to obóz a nie cyrk - ale jakaś płachta, urwana deska lub coś podobnego by się przydalo.

 

Szlaban fajny - mała rzecz, ale cieszy.

 

ogółem ok, czekam na progress.

Napisano (edytowane)

Ok, po małej przerwie wracam do swojej zabawy z UDK.

Troszkę przysiedziałem po świętach i wyprodukowałem takie oto działo p.lot wz 40.

Jak zwykle rendery poniżej :). Coś nie udało mi się uchwycić detali normalmapy, ale jeszcze to pewnie poprawie :).

 

14anb.th.jpg

 

Kolejny mały obiekcik, jakim jest namiot pokryty siatką maskującą.

 

84481358.th.jpg

 

Ehh jeszcze troche tych obiektów mi zostało.... ;)

Edytowane przez slayer2004
Napisano

Ok w ramach wprowadzenia czegoś nowego, oraz chęci wprowadzenia do sceny trochę życia, zabrałem się za dodanie roślinności. Do tego użyłem narzędzia SpeedTree, wbudowanego w UDK. Bardzo fajna rzecz :).

 

Efekty poniżej :

 

16aln.th.jpg 17azl.th.jpg

 

Oraz aktualny stan całej sceny :

 

86341944.th.jpg

 

ehh masakrycznie wyglądają te obrazki po kompresji :/

 

pozdrawiam :)

Napisano

Dobra dla odmiany małe video na koniec roku.

Aktualny postep prac, oraz mala prezentacja wszystkiego czego nauczyłem się w UDK

 

(wiem, jakoś filmu słaba, następnyum razem bedzie lepiej)

 

... jeszcze duuuużo pracy przede mną, ale jak na razie jestem zadowolony :).

 

O i korzystając życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2011 ! :D.

Napisano

Duuuuuuuużo prace przed tobą, ale już teraz zapowiada się na solidną scenkę WW2. Drogi rzeczywiście wyglądaja biednie ( ale na pocieszenie - świat gorsze już w komercyjnych gierkach widział). Solidna robota, sam siedzę teraz nad enviro, łatwo powiedzieć popraw to i tamto więc czepiam się tylko drogi - reszta jak dodasz terenik naokoło- będzie całkiem soczyste.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności