Napisano 1 Listopad 201014 l Coś mnie naszło, żeby założyć teczkę ;). Jako, że zabrałem się dość ostro za UDK, oraz ogólnie za game art (najwyższy czas), będę wrzucał tutaj różne modele, które postaram się w miarę regularnie popełniać :). Kolejnym powodem założenia takiego, a nie innego wątku jest uporządkowanie pracek, wrzucanych na forum. Od teraz wszystko, co będzie tyczyć sie game-artu, będzie lądowało tutaj. Aby nie byc goło słownym na pierwszy ogień idzie Browning wz.30. U góry rendery z maxa, na dole widoczek z UDK Jest tutaj duuuużo błędów m.in. dość mocno zmasakrowana siatka, oraz niewidoczny normal w UDK( nie wiem czemu :/ ), jednak zrobiłem go na szybko, aby zobaczyć z czym się je to całe UDK ;). Muszę przyznać, że silnik jest całkiem przyjemny, no i różnego rodzaju helpów jest masa, wiec może jakoś sobie z tym poradzę... Edytowane 30 Grudzień 201014 l przez slayer2004
Napisano 1 Listopad 201014 l Siatka w sumie nie jest zła tylko tyle by połączyć ją odpowiednio tak jak na game art przystaje :) Normal widoczny ale za słaby, chodź na dobrą sprawę to nie wiem czy potrzeba czegoś mocniejszego chyba, że w detalicznych miejscach wzmocnić. Tak samo texturę przydało by się poprawić jest zbyt jednolita bez detalu i zniszczenia. Kilka drobnych poprawek i będzie OK :) Pozdrawiam Łodzianina
Napisano 2 Listopad 201014 l Możesz spokojnie zciągnąć chamfery z krawędzi. Normal mapa da taki sam efekt. Texturka zbyt jednolita. Modelik jako całość daje rade.
Napisano 2 Listopad 201014 l Autor Dzięki za odpowiedzi. Teksturkę jeszcze dopieszczę przy okazji robienia trójnogu :).
Napisano 8 Listopad 201014 l Teksturka baaardzo monotonna, ale jest potencjał w tym małym modeliku. Popracuj nad kolorem, dorób jakiś tripod, i wio.
Napisano 8 Listopad 201014 l Autor Trojnog jest dorobiony. Razem z kilkoma dodatkowymi elementami. Na screenie poniżej można zobaczyć jak to wygląda. Wieczorem postaram się zarzucić widoki wszystkich ważniejszych obiektów, których teraz nie widać. .
Napisano 8 Listopad 201014 l Autor Tak jak rano pisałem, dorzucam dwa skromne screeny z resztą modeli. W planach mam dorobienie kilku kolejnych modeli, tak aby cała scenka nabrała ostatecznego wyglądu. Udało mi się stworzyć pierwszą "interakcję". Chodzi o ruchomą furtkę, otwierającą się tak aby można było wyjść za płot. Jak wszystko nabierze konkretnych kształtów, wrzuce krótki filmik przedstawiający całość. Pomału już ogarniam tego całego UDK :D.
Napisano 13 Listopad 201014 l Troszkę to wszystko za czyste i nowe dla mnie. Nie ma śladów użytkowania na karabinie poza okopceniem. Aż się prosi o rysy tam gdzie jest wkładany w stojak. No i fantazyjny design tego celownika, i może ogólnie broni - rozumiem ze to wariacja na temat raczej:). Szczególnie ze to klimaty WW1/WW2. Stal (na młotku i narzędziach.) zrób ciemniejszą i graj glossem/specularem jasnym. Edytowane 13 Listopad 201014 l przez gutekfiutek
Napisano 14 Listopad 201014 l Autor Dzięki za odpowiedzi. Na pewno postaram się zastosować do waszych rad. Jakiś nowy update pojawi się najprawdopodobniej jutro :).
Napisano 15 Listopad 201014 l Autor Ok, jedziemy dalej :). Tym razem latarnie oraz beczki. Kolejny update bedzie nieco wiekszy :)
Napisano 15 Listopad 201014 l 3 pytania: Jak się te poziome deski trzymają pionowej belki? Gdzie ten kabel idzie? Jak zrobione są te ogrodzenia (jaki układ poligonów)? I jak miałbym ci coś doradzać: pognij troszkę te beczki.
Napisano 15 Listopad 201014 l Autor Już odpowiadam :). 1.Deski trzymają się na słowo honoru ;]. Innymi słowy poprawie to, dzięki za spostrzeżenie :). 2. Kabel będzie szedł do słupów wysokiego napięcia, które powstają :). 3. Ogrodzenie, a tak dokładnie drut kolczasty, bo mniemam że o niego chodzi, to plane, lekko powyginany z maską alpha. Każdy drut to osobny plane. Ma to swoje zalety i wady. Wiem, mogłem to zrobić nieco inaczej, przy czym zaoszczędziłbym troche poly, jednak zostanie już tak jak jest. W przyszłości postaram się już tego uniknąć. 4. Mam też modele powyginanych beczek, tylko teksturki musze bardziej dopracować. innymi słowy. Też będą :). Tak czy inaczej, pomału pcham ten projekcik do przodu. ...o i jeszcze co do wczesniejszego posta apropo celownika... Taki już jest domyślny w UDK. Pewnie kiedyś to ulegnie zmianie. Jak i ta średnio pasująca rónież domyślna giwera :| Edytowane 15 Listopad 201014 l przez slayer2004
Napisano 16 Listopad 201014 l Z tym ogrodzeniem to ciekaw byłem czy to nie jest jeden plane - wtedy miałbyś duzo niepotrzebnego overdrawu, więc jeśli to nie jest dużo szersze niż sama tekstura to spoko, możesz nawet skopiować poly i zrobić taką gwiazdę w przekroju żeby od góry też było widoczne. Co do słupów - to właśnie taka generalna zasada - jak coś przyczepiasz to zastanów się jak to jest przyczepione - bo takie rzeczy "generują" zwykle ciekawe detale. Czyli deski to będzie pewnie jakaś wygięta blaszka+ gwoździe albo śruby. Jak np, jest przyczepiony kabel/lampa do poziomej belki? Co do tych słupów to czasem warto odżałować parę polys i wrzucić tam parę loopów, żeby to było minimalnie krzywe - możesz nawet cały słup lekko pochylić, mniej "komputerowe" to wtedy będzie. Z takich rzeczy w razie czego łatwiutko zrobić LOD-y. Tak samo lekko rozszerzane końcówki słupa możesz spróbować, i może jakąś lekko inną teksturę na koniec (takie porozszczepiane drewno).
Napisano 16 Listopad 201014 l Autor Wrzuce kolejny mały postęp. Przede wszystkim poprawiłem te latarnie, może na poniższym screenie tego tak nie widać, ale daje słowo, że teraz deski przymocowane są sensownie ;p. Co do nowości, pojawiły sie słupy wysokiego napięcia, aby latarnie mogły świecić, oraz wartownia. Dojdzie do niej szlaban :).
Napisano 18 Listopad 201014 l Yo, Jeśli można, to rozpisz się po co te modele w ogóle robisz:) Znaczy, jeśli to ma być na cos większego od komórki czy srajpoda, i jeśli to ma być do udk, to mam wrażenie że nieco przesadzasz z optymalizacją modeli. Ta budka niby fajna, ale polycount rodem z 2001 roku. Śmiało dawaj przynajmniej 500 tri na tki obiekt - po to są zresztą LODy żeby w razie czego optymalizować. W takiej budce w obecnych czasach lepiej jest zrobić każdą deskę osobno. Szczególnie że to ci pomoże właśnie w myśleniu jak obiekt jest zbudowany/łączony/w konstrukcji - bo tego też się trzeba nauczyć. Szczególnie w tego typu scenerii, gdzie np. roślin za dużo nie będzie.
Napisano 18 Listopad 201014 l Autor Dobra. Opowiem trochę więcej o tym małym projekcie. Przede wszystkim robię to po to, aby nieco bardziej ambitnie wdrożyć się do UDK. Chciałbym też podszlifować się nieco z dziedziny gameartu, oraz powrócić do grafiki 3d tak na poważnie. Wcześniej zdarzało mi się odchodzić troche od tematu, by potem znów po +-0.5 roku wracać do 3d. Ale ile razy można tak skakać ;). Staram się również podszlifować tworzenie tekstur, które do tej pory różnie mi wychodziły :/. Stawiam tutaj nacisk na naukę wypalania normali, gdyż zawsze wiązały mi się z tym różne problemy :/. Ponadto, modele, które tu zamieszczam w 90% znajda się w większym projekcie, który tworzę razem z kolegą forumowiczem : mateogalą. Jak widać założeń jest sporo.... chciałbym chociaż spełnić te podstawowe o udk, oraz teksturach... Jak będzie, zobaczymy. W każdym razie teraz nie chce się tak łatwo poddawać :). a i jeszcze co do budki. Faktycznie ma trochę za mało poly. Jest to co prawda jeden z ostatnich obiektów które kiedyś tam stworzyłem i teraz wszystkie kolejne będą tworzone na bierząco zgodnie z jakimś sensownym polycountem. Tę budkę też pewnie poprawię :). Roślin będzie całkiem sporo, ale to zostawiam na później. Ten cały SpeedTree wyglada całkiem zachęcająco ;p.
Napisano 30 Listopad 201014 l Autor Troche czasu minęło więc pokazuje kolejne efekty prac nad moją game-artową scenką :). Jak tylko skończe prace nad resztą modeli (a zostało ich kilka) wrzucę film pokazujący jak to wszystko razem ze sobą wygląda :). Najpierw szlaban(otwiera się): Wieża strażnicza(można wejść): Włącznik(uruchamia oświetlenie): Zrobiłem też mały system dróg, ale nie do końca pasują do siebie poszczególne elementy. Pracuje nad tym ;).
Napisano 30 Listopad 201014 l A ja powiem, że mi się podoba, o! ...ale no właśnie, ale - o drogach nie mówię, ponieważ to WIP. przełącznik wygląda ok, tylko przetarcia i rdzę jakoś logiczniej rozłóż, teraz to chyba tylko rzucona warstwa z blendem na cala teksturę, co? :P tabliczka się bardzo odcina od reszty - wygląda sztucznie, tak samo napis. troszkę geometrię da się ściąć również. Wieża wygląda ok, troszkę monotonnie, ale z drugiej strony to obóz a nie cyrk - ale jakaś płachta, urwana deska lub coś podobnego by się przydalo. Szlaban fajny - mała rzecz, ale cieszy. ogółem ok, czekam na progress.
Napisano 29 Grudzień 201014 l Autor Ok, po małej przerwie wracam do swojej zabawy z UDK. Troszkę przysiedziałem po świętach i wyprodukowałem takie oto działo p.lot wz 40. Jak zwykle rendery poniżej :). Coś nie udało mi się uchwycić detali normalmapy, ale jeszcze to pewnie poprawie :). Kolejny mały obiekcik, jakim jest namiot pokryty siatką maskującą. Ehh jeszcze troche tych obiektów mi zostało.... ;) Edytowane 29 Grudzień 201014 l przez slayer2004
Napisano 30 Grudzień 201014 l Autor Ok w ramach wprowadzenia czegoś nowego, oraz chęci wprowadzenia do sceny trochę życia, zabrałem się za dodanie roślinności. Do tego użyłem narzędzia SpeedTree, wbudowanego w UDK. Bardzo fajna rzecz :). Efekty poniżej : Oraz aktualny stan całej sceny : ehh masakrycznie wyglądają te obrazki po kompresji :/ pozdrawiam :)
Napisano 30 Grudzień 201014 l Autor Hmmm. A zobacze o co chodzi z tym LOFT'em. Ogólnie korzystam z jakieś starszej wersji UDK, bo chyba ze stycznia 2010, wiec pewnie czeka mnie przesiadka.
Napisano 31 Grudzień 201014 l Autor Dobra dla odmiany małe video na koniec roku. Aktualny postep prac, oraz mala prezentacja wszystkiego czego nauczyłem się w UDK (wiem, jakoś filmu słaba, następnyum razem bedzie lepiej) ... jeszcze duuuużo pracy przede mną, ale jak na razie jestem zadowolony :). O i korzystając życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2011 ! :D.
Napisano 31 Grudzień 201014 l Duuuuuuuużo prace przed tobą, ale już teraz zapowiada się na solidną scenkę WW2. Drogi rzeczywiście wyglądaja biednie ( ale na pocieszenie - świat gorsze już w komercyjnych gierkach widział). Solidna robota, sam siedzę teraz nad enviro, łatwo powiedzieć popraw to i tamto więc czepiam się tylko drogi - reszta jak dodasz terenik naokoło- będzie całkiem soczyste.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto