Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Coś mnie naszło, żeby założyć teczkę ;).

Jako, że zabrałem się dość ostro za UDK, oraz ogólnie za game art (najwyższy czas), będę wrzucał tutaj różne modele, które postaram się w miarę regularnie popełniać :).

Kolejnym powodem założenia takiego, a nie innego wątku jest uporządkowanie pracek, wrzucanych na forum. Od teraz wszystko, co będzie tyczyć sie game-artu, będzie lądowało tutaj.

 

Aby nie byc goło słownym na pierwszy ogień idzie Browning wz.30.

U góry rendery z maxa, na dole widoczek z UDK

 

fin1k.jpg

 

Jest tutaj duuuużo błędów m.in. dość mocno zmasakrowana siatka, oraz niewidoczny normal w UDK( nie wiem czemu :/ ), jednak zrobiłem go na szybko, aby zobaczyć z czym się je to całe UDK ;). Muszę przyznać, że silnik jest całkiem przyjemny, no i różnego rodzaju helpów jest masa, wiec może jakoś sobie z tym poradzę...

Edytowane przez slayer2004

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 4,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Siatka w sumie nie jest zła tylko tyle by połączyć ją odpowiednio tak jak na game art przystaje :)

Normal widoczny ale za słaby, chodź na dobrą sprawę to nie wiem czy potrzeba czegoś mocniejszego chyba, że w detalicznych miejscach wzmocnić.

Tak samo texturę przydało by się poprawić jest zbyt jednolita bez detalu i zniszczenia.

 

Kilka drobnych poprawek i będzie OK :)

Pozdrawiam Łodzianina

Napisano

Możesz spokojnie zciągnąć chamfery z krawędzi. Normal mapa da taki sam efekt. Texturka zbyt jednolita. Modelik jako całość daje rade.

Napisano

Teksturka baaardzo monotonna, ale jest potencjał w tym małym modeliku.

Popracuj nad kolorem, dorób jakiś tripod, i wio.

Napisano
  • Autor

Trojnog jest dorobiony. Razem z kilkoma dodatkowymi elementami. Na screenie poniżej można zobaczyć jak to wygląda. Wieczorem postaram się zarzucić widoki wszystkich ważniejszych obiektów, których teraz nie widać.

 

present1nj.jpg.

Napisano
  • Autor

Tak jak rano pisałem, dorzucam dwa skromne screeny z resztą modeli.

W planach mam dorobienie kilku kolejnych modeli, tak aby cała scenka nabrała ostatecznego wyglądu. Udało mi się stworzyć pierwszą "interakcję". Chodzi o ruchomą furtkę, otwierającą się tak aby można było wyjść za płot. Jak wszystko nabierze konkretnych kształtów, wrzuce krótki filmik przedstawiający całość. Pomału już ogarniam tego całego UDK :D.

 

present2.jpg

 

present3x.jpg

Napisano

Troszkę to wszystko za czyste i nowe dla mnie.

Nie ma śladów użytkowania na karabinie poza okopceniem. Aż się prosi o rysy tam gdzie jest wkładany w stojak.

No i fantazyjny design tego celownika, i może ogólnie broni - rozumiem ze to wariacja na temat raczej:).

Szczególnie ze to klimaty WW1/WW2.

Stal (na młotku i narzędziach.) zrób ciemniejszą i graj glossem/specularem jasnym.

Edytowane przez gutekfiutek

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedzi. Na pewno postaram się zastosować do waszych rad.

Jakiś nowy update pojawi się najprawdopodobniej jutro :).

Napisano
  • Autor

Ok, jedziemy dalej :).

Tym razem latarnie oraz beczki.

30281808.jpg

 

80915053.jpg

 

Kolejny update bedzie nieco wiekszy :)

Napisano

3 pytania:

Jak się te poziome deski trzymają pionowej belki?

Gdzie ten kabel idzie?

Jak zrobione są te ogrodzenia (jaki układ poligonów)?

 

I jak miałbym ci coś doradzać: pognij troszkę te beczki.

Napisano
  • Autor

Już odpowiadam :).

1.Deski trzymają się na słowo honoru ;]. Innymi słowy poprawie to, dzięki za spostrzeżenie :).

2. Kabel będzie szedł do słupów wysokiego napięcia, które powstają :).

3. Ogrodzenie, a tak dokładnie drut kolczasty, bo mniemam że o niego chodzi, to plane, lekko powyginany z maską alpha. Każdy drut to osobny plane. Ma to swoje zalety i wady. Wiem, mogłem to zrobić nieco inaczej, przy czym zaoszczędziłbym troche poly, jednak zostanie już tak jak jest. W przyszłości postaram się już tego uniknąć.

4. Mam też modele powyginanych beczek, tylko teksturki musze bardziej dopracować. innymi słowy. Też będą :).

 

Tak czy inaczej, pomału pcham ten projekcik do przodu.

 

...o i jeszcze co do wczesniejszego posta apropo celownika... Taki już jest domyślny w UDK. Pewnie kiedyś to ulegnie zmianie. Jak i ta średnio pasująca rónież domyślna giwera :|

Edytowane przez slayer2004

Napisano

Z tym ogrodzeniem to ciekaw byłem czy to nie jest jeden plane - wtedy miałbyś duzo niepotrzebnego overdrawu, więc jeśli to nie jest dużo szersze niż sama tekstura to spoko, możesz nawet skopiować poly i zrobić taką gwiazdę w przekroju żeby od góry też było widoczne.

Co do słupów - to właśnie taka generalna zasada - jak coś przyczepiasz to zastanów się jak to jest przyczepione - bo takie rzeczy "generują" zwykle ciekawe detale.

Czyli deski to będzie pewnie jakaś wygięta blaszka+ gwoździe albo śruby.

Jak np, jest przyczepiony kabel/lampa do poziomej belki?

Co do tych słupów to czasem warto odżałować parę polys i wrzucić tam parę loopów, żeby to było minimalnie krzywe - możesz nawet cały słup lekko pochylić, mniej "komputerowe" to wtedy będzie.

Z takich rzeczy w razie czego łatwiutko zrobić LOD-y.

Tak samo lekko rozszerzane końcówki słupa możesz spróbować, i może jakąś lekko inną teksturę na koniec (takie porozszczepiane drewno).

Napisano
  • Autor

Wrzuce kolejny mały postęp.

Przede wszystkim poprawiłem te latarnie, może na poniższym screenie tego tak nie widać, ale daje słowo, że teraz deski przymocowane są sensownie ;p.

Co do nowości, pojawiły sie słupy wysokiego napięcia, aby latarnie mogły świecić, oraz wartownia. Dojdzie do niej szlaban :).

 

65544993.jpg

Napisano

Yo, Jeśli można, to rozpisz się po co te modele w ogóle robisz:)

Znaczy, jeśli to ma być na cos większego od komórki czy srajpoda, i jeśli to ma być do udk, to mam wrażenie że nieco przesadzasz z optymalizacją modeli.

Ta budka niby fajna, ale polycount rodem z 2001 roku.

Śmiało dawaj przynajmniej 500 tri na tki obiekt - po to są zresztą LODy żeby w razie czego optymalizować.

W takiej budce w obecnych czasach lepiej jest zrobić każdą deskę osobno.

Szczególnie że to ci pomoże właśnie w myśleniu jak obiekt jest zbudowany/łączony/w konstrukcji - bo tego też się trzeba nauczyć.

Szczególnie w tego typu scenerii, gdzie np. roślin za dużo nie będzie.

Napisano
  • Autor

Dobra. Opowiem trochę więcej o tym małym projekcie.

Przede wszystkim robię to po to, aby nieco bardziej ambitnie wdrożyć się do UDK. Chciałbym też podszlifować się nieco z dziedziny gameartu, oraz powrócić do grafiki 3d tak na poważnie. Wcześniej zdarzało mi się odchodzić troche od tematu, by potem znów po +-0.5 roku wracać do 3d. Ale ile razy można tak skakać ;).

Staram się również podszlifować tworzenie tekstur, które do tej pory różnie mi wychodziły :/. Stawiam tutaj nacisk na naukę wypalania normali, gdyż zawsze wiązały mi się z tym różne problemy :/.

 

Ponadto, modele, które tu zamieszczam w 90% znajda się w większym projekcie, który tworzę razem z kolegą forumowiczem : mateogalą.

 

Jak widać założeń jest sporo.... chciałbym chociaż spełnić te podstawowe o udk, oraz teksturach... Jak będzie, zobaczymy. W każdym razie teraz nie chce się tak łatwo poddawać :).

 

a i jeszcze co do budki. Faktycznie ma trochę za mało poly. Jest to co prawda jeden z ostatnich obiektów które kiedyś tam stworzyłem i teraz wszystkie kolejne będą tworzone na bierząco zgodnie z jakimś sensownym polycountem. Tę budkę też pewnie poprawię :). Roślin będzie całkiem sporo, ale to zostawiam na później. Ten cały SpeedTree wyglada całkiem zachęcająco ;p.

Napisano
  • Autor

Troche czasu minęło więc pokazuje kolejne efekty prac nad moją game-artową scenką :).

Jak tylko skończe prace nad resztą modeli (a zostało ich kilka) wrzucę film pokazujący jak to wszystko razem ze sobą wygląda :).

 

Najpierw szlaban(otwiera się):

25202598.th.jpg

 

Wieża strażnicza(można wejść):

25364070.th.jpg

 

Włącznik(uruchamia oświetlenie):

48715276.th.jpg

 

Zrobiłem też mały system dróg, ale nie do końca pasują do siebie poszczególne elementy. Pracuje nad tym ;).

46134138.th.jpg

Napisano

A ja powiem, że mi się podoba, o!

 

...ale

no właśnie, ale - o drogach nie mówię, ponieważ to WIP.

przełącznik wygląda ok, tylko przetarcia i rdzę jakoś logiczniej rozłóż, teraz to chyba tylko rzucona warstwa z blendem na cala teksturę, co? :P

tabliczka się bardzo odcina od reszty - wygląda sztucznie, tak samo napis.

troszkę geometrię da się ściąć również.

 

Wieża wygląda ok, troszkę monotonnie, ale z drugiej strony to obóz a nie cyrk - ale jakaś płachta, urwana deska lub coś podobnego by się przydalo.

 

Szlaban fajny - mała rzecz, ale cieszy.

 

ogółem ok, czekam na progress.

Napisano
  • Autor

Ok, po małej przerwie wracam do swojej zabawy z UDK.

Troszkę przysiedziałem po świętach i wyprodukowałem takie oto działo p.lot wz 40.

Jak zwykle rendery poniżej :). Coś nie udało mi się uchwycić detali normalmapy, ale jeszcze to pewnie poprawie :).

 

14anb.th.jpg

 

Kolejny mały obiekcik, jakim jest namiot pokryty siatką maskującą.

 

84481358.th.jpg

 

Ehh jeszcze troche tych obiektów mi zostało.... ;)

Edytowane przez slayer2004

Napisano
  • Autor

Ok w ramach wprowadzenia czegoś nowego, oraz chęci wprowadzenia do sceny trochę życia, zabrałem się za dodanie roślinności. Do tego użyłem narzędzia SpeedTree, wbudowanego w UDK. Bardzo fajna rzecz :).

 

Efekty poniżej :

 

16aln.th.jpg 17azl.th.jpg

 

Oraz aktualny stan całej sceny :

 

86341944.th.jpg

 

ehh masakrycznie wyglądają te obrazki po kompresji :/

 

pozdrawiam :)

Napisano
  • Autor

Hmmm. A zobacze o co chodzi z tym LOFT'em.

Ogólnie korzystam z jakieś starszej wersji UDK, bo chyba ze stycznia 2010, wiec pewnie czeka mnie przesiadka.

Napisano
  • Autor

Dobra dla odmiany małe video na koniec roku.

Aktualny postep prac, oraz mala prezentacja wszystkiego czego nauczyłem się w UDK

 

(wiem, jakoś filmu słaba, następnyum razem bedzie lepiej)

 

... jeszcze duuuużo pracy przede mną, ale jak na razie jestem zadowolony :).

 

O i korzystając życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2011 ! :D.

Napisano

Duuuuuuuużo prace przed tobą, ale już teraz zapowiada się na solidną scenkę WW2. Drogi rzeczywiście wyglądaja biednie ( ale na pocieszenie - świat gorsze już w komercyjnych gierkach widział). Solidna robota, sam siedzę teraz nad enviro, łatwo powiedzieć popraw to i tamto więc czepiam się tylko drogi - reszta jak dodasz terenik naokoło- będzie całkiem soczyste.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności