Skocz do zawartości

Male modeling


Quentin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o jakieś rady nt. modelu. Wrzucam samą siatkę + widok z viewportu, bo na renderze i tak niewiele więcej widać... :) Topologia jak na razie myślę jest ok, no ale oceńcie sami.

 

soft- cinema 4d

 

pozdrawiam

 

wiremodel0.jpg

Edytowane przez Quentin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jest nieźle, ale masz parę problemów. Generalnie trudno dużo powiedzieć o anatomii, bo siatka dezorientuje.

Topologia jest w miarę spoko, zrezygnowałbym tylko z łączenia tych trzech loopów z nosa na czole, dziwnie by się to animowało i nie wygląda najanatomiczniej. ten drugi loop idący od płatka nosa do środka czoła najlepiej jakby przechodził w brew, robił koło wokół oka i z powrotem do nosa. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695&page=1

 

Co do anatomii. Ucho wydaje się sporo za małe, jeśli to nie wina perspektywy. Czoło za szybko się zaokrągla, ma za małe łuki brwiowe, nie widać kości między okiem a skronią. Kość policzkowa idzie mniej więcej do połowy ucha, w tej okolicy nic się nie dzieje.

górna część nosa wydaje się być prostą linią. Górna warga wydaje się być za wąska, kąciki ust do poprawy (przypatrz się jak tam idą mięśnie, można powiedzieć, że dolna warga wchodzi pod górną). Dolna warga też wydaje się płaska. Z szyją musisz powalczyć. Poprowadź loopa za szczęką, od podstawy ucha pomiędzy obojczyki, żeby lepiej opisać mięśnie szyi. Nie jestem pewien co do powiek i zewnętrznej części oka, czy nie idzie za bardzo wgłąb. Linia włosów wydaje się tez iść za równo.

Takie rzeczy fajniej się ogarnia w zetce, polecam.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nieźle, ale masz parę problemów. Generalnie trudno dużo powiedzieć o anatomii, bo siatka dezorientuje.

Topologia jest w miarę spoko, zrezygnowałbym tylko z łączenia tych trzech loopów z nosa na czole, dziwnie by się to animowało i nie wygląda najanatomiczniej. ten drugi loop idący od płatka nosa do środka czoła najlepiej jakby przechodził w brew, robił koło wokół oka i z powrotem do nosa. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695&page=1

 

Co do anatomii. Ucho wydaje się sporo za małe, jeśli to nie wina perspektywy. Czoło za szybko się zaokrągla, ma za małe łuki brwiowe, nie widać kości między okiem a skronią. Kość policzkowa idzie mniej więcej do połowy ucha, w tej okolicy nic się nie dzieje.

górna część nosa wydaje się być prostą linią. Górna warga wydaje się być za wąska, kąciki ust do poprawy (przypatrz się jak tam idą mięśnie, można powiedzieć, że dolna warga wchodzi pod górną). Dolna warga też wydaje się płaska. Z szyją musisz powalczyć. Poprowadź loopa za szczęką, od podstawy ucha pomiędzy obojczyki, żeby lepiej opisać mięśnie szyi. Nie jestem pewien co do powiek i zewnętrznej części oka, czy nie idzie za bardzo wgłąb. Linia włosów wydaje się tez iść za równo.

Takie rzeczy fajniej się ogarnia w zetce, polecam.

Powodzenia.

 

 

Dzięki za porady. :) Postaram się poprawić to co się da. A w zetce będę dodawał detale, pory, zmarszczki itp. Ale bazę wolę jednak robić w programie 3d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To połączenie loopa z nosa do łuku brwiowego dużo dało. Teraz przy większym specularze(nawet w edytorze) nie widać zniekształcenia na czole, a przy okazji brew jest większa. Powiększyłem też ucho, poprawiłem szyję(której wciąż nie jestem pewny...) i usta.

 

pozdr.

 

wiresnew.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update. Co do szyi, to ją poprawię ostatecznie, kiedy będę ją łączył z tułowiem, który już prawie skończyłem.Tak więc niedługo wrzucę całość.

 

I dzięki wielkie kotisded, za porady i ten rysunek. :)

rendersnew1.jpg

Edytowane przez Quentin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polymodeling panie, jaki oldskul.

 

na szybko z tego co widze- wiecej przestrzeni miedzy oczmi a lukiem brwiowym, usta za bardzo wykrzywione ku gorze, szyja zbyt delikatnie przechodzi w trapezius, tam jednak powinien byc delikatny kat, a nie taki luk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem popsuć sobie modelu, więc zrobiłem sobie taki mały sculpt na tej samej bazie, żeby trochę sobie przypomnieć zbrusha. Powiedzcie proszę, czy widzicie błędy, głównie anatomiczne, bo sama rzeźba to pół godziny i trochę maziania clayem i smoothem. Chciałem tylko podkreślić mięśnie i ogólną budowę, a w detale bd się bawił przy rzeczywistym modelu. Mięśni skośnych brzucha nawet nie zaczynałem, bo muszę jeszcze obczaić jak one dokładnie są zbudowane. pozdro

 

zbrushtorsotestsculpt.jpg

Edytowane przez Quentin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyce jak dla mnie ok wiem :D bo sam takie mialem :D heh wlasciwie jeszcze nie zanikly choc silowani poszla do lamusa. Burzch... ostatni partia nie ma podzialu a miesnie jednej strony powinny byc leko nizej niz miesnie drugiej strony. Górna czesc miesni brzucha zdecydowanie za duza ;/.ona jest najmniejsza dolan najwieksza i stanowi jedna calosc i uwazam ze nie jest za nisko. widac robisz wyzeylowanego goscia.

 

Suty bardziej na boki troszke.

Edytowane przez Sebazx6r
suty b...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyce jak dla mnie ok wiem :D bo sam takie mialem :D heh wlasciwie jeszcze nie zanikly choc silowani poszla do lamusa. Burzch... ostatni partia nie ma podzialu a miesnie jednej strony powinny byc leko nizej niz miesnie drugiej strony. Górna czesc miesni brzucha zdecydowanie za duza ;/.ona jest najmniejsza dolan najwieksza i stanowi jedna calosc i uwazam ze nie jest za nisko. widac robisz wyzeylowanego goscia.

 

Suty bardziej na boki troszke.

 

dolna część też ma podział. spytaj google lub zerknij do jakiejś czytanki o anatomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za szeroki ten szesciopak (tu nawet osmiopak :P) z boku brakuje detalu (http://en.wikipedia.org/wiki/Serratus_anterior_muscle).

Cala reszta to juz zalezy od osobnika - czasami miesnie sa symetryczne, czasami jedna strona jest nieco wyzej itd. Generalnie - wpisujesz "ABS" w googlowym szukaniu obrazkow i masz refek w cholere i troche. Nie trzeba sie pytac - wystarczy porownac ;) W koncu na forum nikt ci nie powie wiecej niz zobaczysz na fotkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bardzo fajnie, ale ten biceps jest za chudy moim zdaniem, patrząc jak jest zbudowany. Klatka, brzuch, przedramiona całkiem przytrenowane, a ten biceps chudy jak u nałogowo grającego na kompie, wątłego 14 latka. Musisz to poprawić bo jest za fajnie by psuć to takim drobiazgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie :). Jak ogarnę Maya to może tez zajmę się Zbrushem. Pytanko używasz tablet?

 

Tak, używam Wacoma Bamboo A5.

 

Ja bym jeszcze poprawił ogólną formę na niskim subdiv bo nie czuć że to mięso. Używasz dam_standart?

 

Dzięki wielkie lucek za podanie tej nazwy :D Przez cały czas szukałem brusha do robienia zmarszczek i tego typu rzeczy, a ten dam_standard był ukryty w lightboxie i go nie widziałem wcześniej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się wreszcie za tekstury. Ogólnie postanowiłem, że będę osobno robił głowę i resztę ciała gdyż tak jest dużo wygodniej.. :) Zrobiłem też (tylko dla głowy) uv'ki, polypainting w zbrushu, wypaliłem mapy(diffuse, specular i displacement) i jakoś pozbierałem w c4d. Do tego jeszcze SSS i trochę zabawy ze światłem. Jak na razie jestem nawet zadowolony, chociaż zmagam się jeszcze z oczami. Włosy też są w trakcie. :) Pozdro

 

 

skinshaderrender1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszy, usta i nos nie przepuszczają światła jak należy. Ilość przepuszczanego światła zależy od mapy scatter color (no i od scatter radius). Na uszach i chrząstce nosowej jasna jaskrawa czerwień reszta w ciemniejszej tonacji czerwieni. Tutaj masz wszystko link

 

Co do głowy to anatomia trochę leży ale spoko to przyjdzie w końcu:) I keep my eye on you:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszy, usta i nos nie przepuszczają światła jak należy. Ilość przepuszczanego światła zależy od mapy scatter color (no i od scatter radius). Na uszach i chrząstce nosowej jasna jaskrawa czerwień reszta w ciemniejszej tonacji czerwieni. Tutaj masz wszystko link

 

Co do głowy to anatomia trochę leży ale spoko to przyjdzie w końcu:) I keep my eye on you:)

 

To był raczej render testowy, w Advanced Render. Z vrayem jeszcze nie zacząłem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Shader zacząłem praktycznie od nowa, bo nie pasował mi za bardzo tamten. Poprawiłem też model, bo dopiero teraz wyłapałem w nim sporo błędów(m.in za krótki nos... hehe). Poprawiłem też diffuse i resztę mapek. Najwięcej czasu spędziłem nad oczami, ale chyba są coraz lepsze. Ogólnie jak na razie jestem zadowolony z całego efektu, biorąc pod uwagę, że wcześniej nie robiłem głowy do końca, zawsze kończyło się tylko na modelingu lub bardzo wczesnym teksturowaniu.

 

Mam dwie wersje oczu, jednak nie mogę się zdecydować. Te zielone wyglądają jakoś tak ciekawiej, a brązowe bardziej pasują do twarzy... Doradźcie proszę. ;]

 

Pozdro

 

newshadereyes01.jpg

 

newshadereyes02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek, mam takie ustawienie, tylko do renderu ustawiłem wersję z jednym światłem.

 

Sebazx6r, dzięki. ;]

 

 

I takie pytanie mam co do vraya. Zawsze kiedy mam backlight samo, ucho dobrze absorbuje światło itp, a jeśli włączę resztę świateł na uchu już nic nie widać. Mimo iż, światło z tyłu ma dużo większą intensywność.

 

I mam też problem z displacement w vrayu, może ktoś w maxie(bo ja używam wersji na c4d) spotkał się z tym. Mam jeden obiekt(głowę) i mam na niej BlendMtl z bumpem jako coat i sss jako base. Dodatkowo na obiekt nałożony jest DisplaceMtl gdzie mam wrzuconą mapkę displacement w trybie 2D. Jeśli renderuję tylko jeden obiekt wszystko jest super. Jednak jeśli wrzucę dodatkowo np.oczy, displacement albo w ogóle nie działa, albo nie wczytuje mapki displ. tylko pogrubia obiekt.. To znaczy, przed renderingiem zawsze robi się to "compiling geometry" itp ale przy renderingu już nic nie ma. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Witam.

 

Zacząłem robić oczy. Wybaczcie za mały obrazek, ale rendering w przyzwoitych ustawieniach trwa długo... Przy oczach zostały do zrobienia już tylko rzęsy. Dalej jednak walczę z shaderem skóry, który wciąż nie jest taki jak bym chciał.

 

Pozdro

 

 

eyetestpp1.jpg

Edytowane przez Quentin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem sculpt, zrobiłem na nowo unwrap uv, ponieważ od tylu zmian zaczęło już niektóre miejsca rozciągać. Zmieniłem też sporo shader. Oczy na razie bez zmian, jeszcze będę musiał nad nimi trochę posiedzieć, aby lepiej się wtapiały w twarz.

 

 

shaderupdate2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze uszy popraw. Ogólne kształty twarzy nie siedzą - model jeszcze do poprawy. Sam shader bardzo ok - jeszcze dodaj sporo glossa na wewnętrzych częściach powiek. Popracuj nad tym bo model psuje shader a zazwyczaj jest odwrotnie. Możesz jeszcze spróbować takiego myku że do overal diffuse coloration wrzucasz mapkę ambient oclussion w skali brązowo -biały. Dobre rozwiązanie żeby tak twarzy nie rozmazywać tym scatterem.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności