Kub@ Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 Ostatnio testowałem vray 2.0 czy renderuje podobnie jak wcześniejsze wersje. Załadowałem starszego interiora z archinteriorsów no i niestety wyszedł strasznie zaszumiony (w wersji 1.5 jest git). Okazuje się że problemem było aa, w orginale był catmull min 1 max 12, poprawa nastąpiła po zmianie parametrów na min 2 max 4. Czyli wychodzi, że aa jest liczone w jakiś inny sposób. Co gorsze vray nie pyta się teraz czy konwertować ze starszej wersji jak to miał w zwyczaju wczesniej. Taka mała uwaga jakby ktoś przenosił się na nowszą wersję :) 1
Camel Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 a czy masz na myśli również rozwiązanie problemu poszarpanych brzegów? Ja tak mam mimo wysokich nastawów (testowałem vRaya 2 i odinstalowałem do starego 1.5)
SWRSC Napisano 13 Styczeń 2011 Napisano 13 Styczeń 2011 poszarpanie brzegów (zakładam, że chodzi o te na mocnych refleksach) to wynik złego setupu samego maxa i vRaya od strony skali. Pracując w realnych jednostkach (i nie mam na myśli tutaj wyłącznie modelowaniu w skali) wyeliminujemy te błędy.
Camel Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 (edytowane) A założę się, że chodzi mi o sam diffuse, który powodował ów problem. Renderuję drewnianą podłogę, sam diffuse, to znaczy panele, i są szpary (na teksturze). I spojrzę w nieco dalszą odległość to widzę, jak rozjeżdża mi się to.. postrzępione. Tekstura niefiltrowana pod vray. Tak samo jest z krawędzią ściany, którą widzę na tle innej, jaśniejszej - też postrzępione. Nie rozumiem i nie wiem, jakie istotne róźnice mogły zajść. Dalej renderuję swoje rzeczy na 1.5 . Edytowane 14 Styczeń 2011 przez Camel
Camel Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 ustawiłem maxowe jednostki units setup i system units setup na centymetry. nie mogę powtórzyć problemu ze szparami na panelach, niemniej na torus knocie widzę drobne artefakty, a było gorzej. W dodatku są schodki, spójrzcie na obraz. Nie rozumiem tego nowego antialiasera. No i tych piszcznych cieni directa. Nie rozumiem nowego vraya. vRay Sinc Filter 2/4 vRay Sinc Filter 2/8 vRay Sinc Filter 2/15 (Niespecjalnie pobawiłem się kszyfymi w vfb :/ stąd róźnica troszku jasności) Area 2/4
Camel Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 (edytowane) polka dot: To po co ta krzywa w v-Rayu 2 ?? Krzywe nie mają nic do tego problemu. Zmieniałem gammę, zamiast krzywych i problem nadal istnieje. Z gammą 1,0 i wyłączonymi curvesami problem dalej widać. 2/4 area. Po powiększeniu widać strzępy. 2/20 area. Też. @polka dot: wyłączyłem krzywe, ale dałem w PS. Widzisz sam. Na czym więc polega nowy DMC? Jak ktoś nie widzi, to polecam Lupę z menu Start. Edytowane 14 Styczeń 2011 przez Camel
Camel Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 daje radę, tylko jest jakiś wpływ nowego DMC na czas renderingu, oraz zasada jego działania niech ktoś mi to wyjaśni
polka dot Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 a z krzywymi chodziło o to że zawsze gdy zwiększasz kontrast gotowego obrazka, automatycznie wyostrzasz krawędzie na granicy jasne/ciemne. nie ważne czy w vfb czy w ps
Gość youlian Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 daje radę, tylko jest jakiś wpływ nowego DMC na czas renderingu, oraz zasada jego działania niech ktoś mi to wyjaśni http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/migrate_to_1_5.htm
Hynol Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 A co do tekstur i ich "ostrzenia" i rozmycia, to raczej bym tutaj bawił się ustawieniami filtrowania w maxie, niż globalami vraya.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się