Napisano 29 Grudzień 201014 l Ostatnio testowałem vray 2.0 czy renderuje podobnie jak wcześniejsze wersje. Załadowałem starszego interiora z archinteriorsów no i niestety wyszedł strasznie zaszumiony (w wersji 1.5 jest git). Okazuje się że problemem było aa, w orginale był catmull min 1 max 12, poprawa nastąpiła po zmianie parametrów na min 2 max 4. Czyli wychodzi, że aa jest liczone w jakiś inny sposób. Co gorsze vray nie pyta się teraz czy konwertować ze starszej wersji jak to miał w zwyczaju wczesniej. Taka mała uwaga jakby ktoś przenosił się na nowszą wersję :)
Napisano 30 Grudzień 201014 l a czy masz na myśli również rozwiązanie problemu poszarpanych brzegów? Ja tak mam mimo wysokich nastawów (testowałem vRaya 2 i odinstalowałem do starego 1.5)
Napisano 13 Styczeń 201114 l poszarpanie brzegów (zakładam, że chodzi o te na mocnych refleksach) to wynik złego setupu samego maxa i vRaya od strony skali. Pracując w realnych jednostkach (i nie mam na myśli tutaj wyłącznie modelowaniu w skali) wyeliminujemy te błędy.
Napisano 14 Styczeń 201114 l A założę się, że chodzi mi o sam diffuse, który powodował ów problem. Renderuję drewnianą podłogę, sam diffuse, to znaczy panele, i są szpary (na teksturze). I spojrzę w nieco dalszą odległość to widzę, jak rozjeżdża mi się to.. postrzępione. Tekstura niefiltrowana pod vray. Tak samo jest z krawędzią ściany, którą widzę na tle innej, jaśniejszej - też postrzępione. Nie rozumiem i nie wiem, jakie istotne róźnice mogły zajść. Dalej renderuję swoje rzeczy na 1.5 . Edytowane 14 Styczeń 201114 l przez Camel
Napisano 14 Styczeń 201114 l ustawiłem maxowe jednostki units setup i system units setup na centymetry. nie mogę powtórzyć problemu ze szparami na panelach, niemniej na torus knocie widzę drobne artefakty, a było gorzej. W dodatku są schodki, spójrzcie na obraz. Nie rozumiem tego nowego antialiasera. No i tych piszcznych cieni directa. Nie rozumiem nowego vraya. vRay Sinc Filter 2/4 vRay Sinc Filter 2/8 vRay Sinc Filter 2/15 (Niespecjalnie pobawiłem się kszyfymi w vfb :/ stąd róźnica troszku jasności) Area 2/4
Napisano 14 Styczeń 201114 l polka dot: To po co ta krzywa w v-Rayu 2 ?? Krzywe nie mają nic do tego problemu. Zmieniałem gammę, zamiast krzywych i problem nadal istnieje. Z gammą 1,0 i wyłączonymi curvesami problem dalej widać. 2/4 area. Po powiększeniu widać strzępy. 2/20 area. Też. @polka dot: wyłączyłem krzywe, ale dałem w PS. Widzisz sam. Na czym więc polega nowy DMC? Jak ktoś nie widzi, to polecam Lupę z menu Start. Edytowane 14 Styczeń 201114 l przez Camel
Napisano 14 Styczeń 201114 l daje radę, tylko jest jakiś wpływ nowego DMC na czas renderingu, oraz zasada jego działania niech ktoś mi to wyjaśni
Napisano 14 Styczeń 201114 l a z krzywymi chodziło o to że zawsze gdy zwiększasz kontrast gotowego obrazka, automatycznie wyostrzasz krawędzie na granicy jasne/ciemne. nie ważne czy w vfb czy w ps
Napisano 14 Styczeń 201114 l Dunuś napisał: daje radę, tylko jest jakiś wpływ nowego DMC na czas renderingu, oraz zasada jego działania niech ktoś mi to wyjaśni http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/migrate_to_1_5.htm
Napisano 14 Styczeń 201114 l A co do tekstur i ich "ostrzenia" i rozmycia, to raczej bym tutaj bawił się ustawieniami filtrowania w maxie, niż globalami vraya.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto