Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ostatnio testowałem vray 2.0 czy renderuje podobnie jak wcześniejsze wersje.

Załadowałem starszego interiora z archinteriorsów no i niestety wyszedł strasznie zaszumiony (w wersji 1.5 jest git). Okazuje się że problemem było aa, w orginale był catmull min 1 max 12,

poprawa nastąpiła po zmianie parametrów na min 2 max 4. Czyli wychodzi, że aa jest liczone w jakiś inny sposób. Co gorsze vray nie pyta się teraz czy konwertować ze starszej wersji jak to miał w zwyczaju wczesniej.

 

Taka mała uwaga jakby ktoś przenosił się na nowszą wersję :)

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a czy masz na myśli również rozwiązanie problemu poszarpanych brzegów? Ja tak mam mimo wysokich nastawów (testowałem vRaya 2 i odinstalowałem do starego 1.5)

Napisano

poszarpanie brzegów (zakładam, że chodzi o te na mocnych refleksach) to wynik złego setupu samego maxa i vRaya od strony skali. Pracując w realnych jednostkach (i nie mam na myśli tutaj wyłącznie modelowaniu w skali) wyeliminujemy te błędy.

Napisano

A założę się, że chodzi mi o sam diffuse, który powodował ów problem. Renderuję drewnianą podłogę, sam diffuse, to znaczy panele, i są szpary (na teksturze). I spojrzę w nieco dalszą odległość to widzę, jak rozjeżdża mi się to.. postrzępione. Tekstura niefiltrowana pod vray. Tak samo jest z krawędzią ściany, którą widzę na tle innej, jaśniejszej - też postrzępione. Nie rozumiem i nie wiem, jakie istotne róźnice mogły zajść.

 

Dalej renderuję swoje rzeczy na 1.5 .

Edytowane przez Camel

Napisano

ustawiłem maxowe jednostki units setup i system units setup na centymetry.

nie mogę powtórzyć problemu ze szparami na panelach, niemniej na torus knocie widzę drobne artefakty, a było gorzej. W dodatku są schodki, spójrzcie na obraz.

 

Nie rozumiem tego nowego antialiasera. No i tych piszcznych cieni directa. Nie rozumiem nowego vraya.

 

vRay Sinc Filter 2/4

14sinc.jpg

 

vRay Sinc Filter 2/8

18sinc.jpg

 

vRay Sinc Filter 2/15 (Niespecjalnie pobawiłem się kszyfymi w vfb :/ stąd róźnica troszku jasności)

115sinc.jpg

 

Area 2/4

area14.jpg

Napisano

polka dot: To po co ta krzywa w v-Rayu 2 ?? Krzywe nie mają nic do tego problemu. Zmieniałem gammę, zamiast krzywych i problem nadal istnieje. Z gammą 1,0 i wyłączonymi curvesami problem dalej widać.

 

2/4 area. Po powiększeniu widać strzępy.

11679188.jpg

 

2/20 area. Też.

11679188.jpg

 

@polka dot: wyłączyłem krzywe, ale dałem w PS. Widzisz sam.

84482161.jpg

 

Na czym więc polega nowy DMC?

 

Jak ktoś nie widzi, to polecam Lupę z menu Start.

Edytowane przez Camel

Napisano

daje radę, tylko jest jakiś wpływ nowego DMC na czas renderingu, oraz zasada jego działania niech ktoś mi to wyjaśni

Napisano

a z krzywymi chodziło o to że zawsze gdy zwiększasz kontrast gotowego obrazka, automatycznie wyostrzasz krawędzie na granicy jasne/ciemne. nie ważne czy w vfb czy w ps

Napisano
  Dunuś napisał:
daje radę, tylko jest jakiś wpływ nowego DMC na czas renderingu, oraz zasada jego działania niech ktoś mi to wyjaśni

 

http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/migrate_to_1_5.htm

Napisano

A co do tekstur i ich "ostrzenia" i rozmycia, to raczej bym tutaj bawił się ustawieniami filtrowania w maxie, niż globalami vraya.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności