Skocz do zawartości

uwaga dot. vray 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio testowałem vray 2.0 czy renderuje podobnie jak wcześniejsze wersje.

Załadowałem starszego interiora z archinteriorsów no i niestety wyszedł strasznie zaszumiony (w wersji 1.5 jest git). Okazuje się że problemem było aa, w orginale był catmull min 1 max 12,

poprawa nastąpiła po zmianie parametrów na min 2 max 4. Czyli wychodzi, że aa jest liczone w jakiś inny sposób. Co gorsze vray nie pyta się teraz czy konwertować ze starszej wersji jak to miał w zwyczaju wczesniej.

 

Taka mała uwaga jakby ktoś przenosił się na nowszą wersję :)

  • Like 1
  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a czy masz na myśli również rozwiązanie problemu poszarpanych brzegów? Ja tak mam mimo wysokich nastawów (testowałem vRaya 2 i odinstalowałem do starego 1.5)

Napisano

poszarpanie brzegów (zakładam, że chodzi o te na mocnych refleksach) to wynik złego setupu samego maxa i vRaya od strony skali. Pracując w realnych jednostkach (i nie mam na myśli tutaj wyłącznie modelowaniu w skali) wyeliminujemy te błędy.

Napisano (edytowane)

A założę się, że chodzi mi o sam diffuse, który powodował ów problem. Renderuję drewnianą podłogę, sam diffuse, to znaczy panele, i są szpary (na teksturze). I spojrzę w nieco dalszą odległość to widzę, jak rozjeżdża mi się to.. postrzępione. Tekstura niefiltrowana pod vray. Tak samo jest z krawędzią ściany, którą widzę na tle innej, jaśniejszej - też postrzępione. Nie rozumiem i nie wiem, jakie istotne róźnice mogły zajść.

 

Dalej renderuję swoje rzeczy na 1.5 .

Edytowane przez Camel
Napisano

ustawiłem maxowe jednostki units setup i system units setup na centymetry.

nie mogę powtórzyć problemu ze szparami na panelach, niemniej na torus knocie widzę drobne artefakty, a było gorzej. W dodatku są schodki, spójrzcie na obraz.

 

Nie rozumiem tego nowego antialiasera. No i tych piszcznych cieni directa. Nie rozumiem nowego vraya.

 

vRay Sinc Filter 2/4

14sinc.jpg

 

vRay Sinc Filter 2/8

18sinc.jpg

 

vRay Sinc Filter 2/15 (Niespecjalnie pobawiłem się kszyfymi w vfb :/ stąd róźnica troszku jasności)

115sinc.jpg

 

Area 2/4

area14.jpg

Napisano (edytowane)

polka dot: To po co ta krzywa w v-Rayu 2 ?? Krzywe nie mają nic do tego problemu. Zmieniałem gammę, zamiast krzywych i problem nadal istnieje. Z gammą 1,0 i wyłączonymi curvesami problem dalej widać.

 

2/4 area. Po powiększeniu widać strzępy.

11679188.jpg

 

2/20 area. Też.

11679188.jpg

 

@polka dot: wyłączyłem krzywe, ale dałem w PS. Widzisz sam.

84482161.jpg

 

Na czym więc polega nowy DMC?

 

Jak ktoś nie widzi, to polecam Lupę z menu Start.

Edytowane przez Camel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności