Levus Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 (edytowane) http://area.autodesk.com/blogs/ken/announcing_3ds_max_community_wishlist W serwisie Autodesk Area pojawiła się ankieta dla użytkowników 3ds max zbierająca informacje co chcielibyśmy poprawić. Głosujmy więc lub zaproponujmy własne udogodnienia! Do wyboru 4 płaszczyzny featuresów, jak słusznie Adek zauważył, mamy do rozdania 20 głosów na każdą z kategorii (forum), nie więcej niż 3 głosy na jeden pomysł. Każdy użytkownik może również zaproponować własne udogodnienie, kosztuje to 1 głos. Default Settings https://autodesk.uservoice.com/forums/76981-publicdefaultsettings General Feature Requests https://autodesk.uservoice.com/forums/80695-publicgeneralfeaturerequests Small Annoying Things https://autodesk.uservoice.com/forums/76763-publicsmallannoyingthings SDK/Scripting Enhancements https://autodesk.uservoice.com/forums/80701-publicsdkandscriptingenhancements -- Edit: Rozszerzona informacja w newsach: http://max3d.pl/news.php?id=162 (nie chciałem tworzyć nowego wątku) Edytowane 16 Luty 2011 przez Levus 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Zagłosowałem,zużyłem wszystkie głosy w 5 minut i chyba musze założyc nowe konto bo jeszcze bym pare rzeczy zmienił:D Pomysł mieli świetny:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeC Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 noi myslisz ze cos to da? eh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Sporo tych zgłoszeń już no i moderatorzy na razie dosyć szybko odpowiadają. Skrót do wszystkich na ten moment rozważanych: https://autodesk.uservoice.com/forums/76763-publicsmallannoyingthings/topics/77339-describe-a-small-problem-in-3ds-max-that-annoys-/filter/accepted Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comander_barnik Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Floating viewport windows (jeden viewport na cały drugi monitor), multithread dla wszystkich funkcji i Przedewszystkim starowanie kamerą jak w Majce/Mudboxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 noi myslisz ze cos to da? eh Tak.A czemu pytasz? Floating viewport windows (jeden viewport na cały drugi monitor), multithread dla wszystkich funkcji i Przedewszystkim starowanie kamerą jak w Majce/Mudboxie. Z tymi viewportami i multithreadingiem to juz się od jakiegoś czasu odgrażają,moze kiedys się uda;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polacco Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 OK, głosujcie na to: https://autodesk.uservoice.com/forums/80701-publicsdkandscriptingenhancements/suggestions/1495369-sleep-like-function-for-max-cpu-and-gpu-use To bardzo ważne! Mam jeszcze 17 punktów, jakieś propozycje? multithread dla wszystkich funkcji Tzn? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Tzn? :) to znaczy ze teraz jak Max przelicza np czasteczki, odpala skrypty, wyszukuje obiekt w wielgasnej scenie itp to wszystko leci na 1 wątku a reszta wieloprocesorowej maszyny sie marnuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Można też założyć ankietę "co autodesk spiepszył w nowej wersji 2011 maxa". Mam już kilka pozycji, z każdym dniem dochodzą kolejne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polacco Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 to znaczy ze teraz jak Max przelicza np czasteczki, odpala skrypty, wyszukuje obiekt w wielgasnej scenie itp to wszystko leci na 1 wątku a reszta wieloprocesorowej maszyny sie marnuje. Max na samym starcie tworzy jakieś 30 wątków (sprawdzane na 2010), i kolejne podczas działania, ale pewnie niektóre funkcje wykorzystują wątki utworzone na początku. Nie możesz powiedzieć, że "funkcje nie są multithreaded" bo Ci nie wykorzystują na 100% każdego z ośmiu rdzeni ;) Możemy tylko spekulować jak daleko jest dana funkcja Maxa od maksymalnego możliwego zrównolegnienia. http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Amdahla "Uwątkowienie" na chama przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego z powodu narzutu synchronizacji i zarządzania wątkami. W każdym bądź razie nie biegł bym do sklepu po najnowszy model procesora z N-tą liczbą rdzeni, a potem narzekał, że deweloperzy softu X nie potrafią ich wykorzystać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczery. Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Zmiany rozważane do których Adek podał link są chyba najprostsze do wprowadzenia. A już myślałem że będą rzeczywiście jakieś fajne nowości. Mapowanie i ogólnie działanie uvw editora to jest era kamienia łupanego w porównaniu do uv layout czy unfold 7. Powinni się tym zająć. Multithread dla wszystkiego czego się da- już chyba czas najwyższy. Jest tam sporo fajnych propozycji. Ciekawe czy coś z tego wprowadzą czy tylko takie kosmetyczne zmiany typy alfabetyczna kolejność w select by name. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Gdyby ktoś byl zainteresowany, to warto też zgłszać uwagi odnośnie Mudboxa. http://mudbox.ideascale.com/ Btw. jest już Mbx2012 RC1 i muszę porzyznać, że daje radę. To chyba jeden z nielicznych softów Adsk, który jest rozwijany zgodnie z życzeniami użytkowników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokramyszka666 Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Max na samym starcie tworzy jakieś 30 wątków (sprawdzane na 2010), i kolejne podczas działania, ale pewnie niektóre funkcje wykorzystują wątki utworzone na początku. Nie możesz powiedzieć, że "funkcje nie są multithreaded" bo Ci nie wykorzystują na 100% każdego z ośmiu rdzeni ;) Większej bzdury dawno nie czytałem... Proces może sobie tworzyć nawet milion wątków, tylko co z tego, skoro w jednym momencie nie pracuje więcej niż jeden? Jeśli funkcja nie wykorzystuje więcej niż 25% 4-rdzeniowego procesora to NIE JEST wielowątkowa i nie ma nad czym tu dyskutować i te wiki-mądrości możesz sobie zachować jako lekturę do poduszki. To, że ciężko jest wyciąsnać 100% to inna bajka. Osobiście za sukces uznałbym gdyby max wykorzystywał 60-70% z 8 wątkowego procesora. Możemy tylko spekulować jak daleko jest dana funkcja Maxa od maksymalnego możliwego zrównolegnienia. http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Amdahla Nie, nie możemy spekulować, bo 99% kodu maxa (poza częścią clotha, xView i paroma pierdołami) po prostu NIE JEST wielowątkowa. Odpal czasem Task Managera. "Uwątkowienie" na chama przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego z powodu narzutu synchronizacji i zarządzania wątkami. W każdym bądź razie nie biegł bym do sklepu po najnowszy model procesora z N-tą liczbą rdzeni, a potem narzekał, że deweloperzy softu X nie potrafią ich wykorzystać :) No tak się właśnie składa że developerzy softu X (i nie tylko), nie potrafią wykorzystać współczesnego sprzętu i im głośniej się będzie o tym mówić tym szybciej wezmą się do roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polacco Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Proces może sobie tworzyć nawet milion wątków, tylko co z tego, skoro w jednym momencie nie pracuje więcej niż jeden? Jeżeli w danym momencie tylko jeden wątek jest wykonywany to oznacza to że pozostałe nie mają nic do roboty albo czekają w związku z synchronizacją. W drugim przypadku kwestia tego czy zrównolegnienie da się poprawić nie jest przesądzona. Jeżeli jesteś przeciwnego zdania to może zgłoś się do Autodesku, z pewnością wysłuchają kogoś z otwartą głową i luźnym podejściem do praw nauki ;) Jeśli funkcja nie wykorzystuje więcej niż 25% 4-rdzeniowego procesora to NIE JEST wielowątkowa i nie ma nad czym tu dyskutować i te wiki-mądrości możesz sobie zachować jako lekturę do poduszki. To, że ciężko jest wyciąsnać 100% to inna bajka. Osobiście za sukces uznałbym gdyby max wykorzystywał 60-70% z 8 wątkowego procesora. Postulat, że KAŻDA funkcja powinna ileś tam wyciągać z iluś tam rdzeni jest idiotyczny :) To nie jest nawet dobry design gdy wątki tworzy się na tak niskim poziomie - zrównolegnianie powinno rozpocząć się od kodu najwyższego poziomu. Nie, nie możemy spekulować, bo 99% kodu maxa (poza częścią clotha, xView i paroma pierdołami) po prostu NIE JEST wielowątkowa. Odpal czasem Task Managera. Rozumiem, że będziesz zadowolony tylko wtedy jak Ci Menedżer Zadań pokaże wysokie słupki na każdym rdzeniu, choćby przedstawiały one asynchroniczne wyciąganie hasha z kolekcji porno? No tak się właśnie składa że developerzy softu X (i nie tylko), nie potrafią wykorzystać współczesnego sprzętu i im głośniej się będzie o tym mówić tym szybciej wezmą się do roboty. Czy w życiu napisałeś jakikolwiek wielowątkowy kod? :) Albo może tak: czy każdy dowolny problem da się rozwiązać szybciej poprzez wielowątkowość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokramyszka666 Napisano 17 Luty 2011 Share Napisano 17 Luty 2011 Odpowiem tylko na dwa ostatnie pytania, bo z resztą możnaby dyskutować przez kolejne pół strony, tylko po co; skoro: 1) napisałem niejeden wielowątkowy kod i tak się składa że w większości jako pluginy do maxa (stąd wiem też że np. wielowątkowość w modifier stack można wprowadzić dość prosto na stosunkowo wysokim poziomie, czyli każdy standardowy deformer mógłby z tego korzystać bez większych zmian w kodzie 2) Nie każdy - przeważającą większość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeC Napisano 17 Luty 2011 Share Napisano 17 Luty 2011 (edytowane) Zeby byla prawdziwa wielowatkowosc to musieli by przepisac opengl albo direkt X na wielowatkowego a narazie na to sie nie zanosi nie wiedziec czemu .Wszystko inne nie zwiazane z biblotekami graficznymi moze byc wielowatkowe. Mafida nie ma sensu bo max to pokrak ktory ciagnie za soba bugi od wersji 1.0 i wyglada na to ze bez przepisania go na nowo nie wiele da sie zmienic. Edytowane 17 Luty 2011 przez DeC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokramyszka666 Napisano 17 Luty 2011 Share Napisano 17 Luty 2011 Kolejny wysyp mitów... Cóż jest takiego w maxie związanego z bibliotekami graficzymi? :) W większości przypadków to nie viewporty są powodem spowolnienia maxa tylko modifier stack; ewentualnie przeliczanie grafu zależności w scenie (co de facto też można dość sprawnie uwielowątkowić z dużym zyskiem dla większości scen z animacją) Odnośnie samych viewportów - wiele wskazuje na to, że już w 2012 nastąpi ta zmiana (viewporty na osobnych wątkach, możliwość odczepiania/wrzucenia na drugi ekran). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 17 Luty 2011 Share Napisano 17 Luty 2011 (edytowane) Mafida nie ma sensu bo max to pokrak ktory ciagnie za soba bugi od wersji 1.0 i wyglada na to ze bez przepisania go na nowo nie wiele da sie zmienic. Dlatego stopniowo przepisują.A zmienia się ostatnio całkiem sporo,czasami aż za dużo i nie tam gdzie trzeba ale sie zmienia:D Mapowanie i ogólnie działanie uvw editora to jest era kamienia łupanego w porównaniu do uv layout czy unfold 7. Powinni się tym zająć. Chyba właśnie zmienili unwrap editor,wyszły pierwsze filmiki z maxa 2012: ;) O,i kolorowe ikonki wróciły: Edytowane 18 Luty 2011 przez mafida Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 18 Luty 2011 Autor Share Napisano 18 Luty 2011 Chyba właśnie zmienili unwrap editor,wyszły pierwsze filmiki z maxa 2012: ;) O,i kolorowe ikonki wróciły: Pastel style we viewporcie? WTF! Ci goście od decyzji co dołożyć nowego do nowej wersji są upośledzeni umysłowo, to jest bardziej niż pewne. I jeszcze to w sneak peeku pokazywać, jakby to był jakiś main feature, no nie moge!:D:D:D Przynajmniej ten unwrap wygląda w miare obiecująco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczery. Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 Levus, kolorami się nie ma co przejmować bo to się da zamienić jak komuś bardzo przeszkadza a do oficjalnego wydania może się jeszcze zmienić koncepcja tych specjalistów od "ulepszania ui" W unwrapie się coś dzieje. To dobrze. Żeby tylko więcej poprawili niż spierdzielą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 hej, podobaja mi sie kolorowe ikonki, ale mam nadzieje ze to nie bedzie glowny feature nowego maxa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 18 Luty 2011 Autor Share Napisano 18 Luty 2011 Levus, kolorami się nie ma co przejmować bo to się da zamienić jak komuś bardzo przeszkadza a do oficjalnego wydania może się jeszcze zmienić koncepcja tych specjalistów od "ulepszania ui" W unwrapie się coś dzieje. To dobrze. Żeby tylko więcej poprawili niż spierdzielą. Jasne, że bardzo fajnie, że ruszyli unwrap:) Ja mówiłem nie o ikonkach tylko o opcjach wyświetlania w "nitrous viewport":) Ogólnie to maxa lubię i tak:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnacik Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 Jest coś podobnego jeżeli chodzi o Photoshopa ? Bardzo chętnie bym dla Adobe wysłał kilka swoich sugestii ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeC Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 Kolejny wysyp mitów... Cóż jest takiego w maxie związanego z bibliotekami graficzymi? :) W większości przypadków to nie viewporty są powodem spowolnienia maxa tylko modifier stack; ewentualnie przeliczanie grafu zależności w scenie (co de facto też można dość sprawnie uwielowątkowić z dużym zyskiem dla większości scen z animacją) Odnośnie samych viewportów - wiele wskazuje na to, że już w 2012 nastąpi ta zmiana (viewporty na osobnych wątkach, możliwość odczepiania/wrzucenia na drugi ekran). Pomieszanie z poplataniem co do biblotek graficznych i zaleznosci wydajnosci . Przedewszystkim bibloteki graficzne odpowiadaja za wyswietlanie siatki transformacje i deformacje na obiektach (deformacja i tansforamcja to chyba podstawa przy wydajnosci w animacji nie wspomne o modelowaniu ).Dlaczego dorzucenie kolejnych rdzeni nie przyspiesza tego a wrecz przeciwnie zwalnia i powoduje przyciecia ? Uwielowatkowanie roznych innych pozostalych rzeczy oczywiscie bedzie poprawialo wydajnosc ale nadal bedzie waskie gardlo pomiedzy wspolpraca grafiki z jednym tylko rdzeniem. Po drugie co Ci dadza osobe vieporty na osobnych rdzeniach ? Rownie dobrze mozesz se odpalic rozne maksy i przypisac koniugacje do kazdego rdzenia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się