Skocz do zawartości

3ds max community wishlist - "Co chcesz poprawić w maxie?" na Autodesk Area


Levus

Rekomendowane odpowiedzi

http://area.autodesk.com/blogs/ken/announcing_3ds_max_community_wishlist

 

W serwisie Autodesk Area pojawiła się ankieta dla użytkowników 3ds max

zbierająca informacje co chcielibyśmy poprawić.

Głosujmy więc lub zaproponujmy własne udogodnienia!

 

Do wyboru 4 płaszczyzny featuresów,

jak słusznie Adek zauważył, mamy do rozdania 20 głosów na każdą z kategorii (forum),

nie więcej niż 3 głosy na jeden pomysł.

Każdy użytkownik może również zaproponować własne udogodnienie, kosztuje to 1 głos.

 

 

Default Settings

https://autodesk.uservoice.com/forums/76981-publicdefaultsettings

 

General Feature Requests

https://autodesk.uservoice.com/forums/80695-publicgeneralfeaturerequests

 

Small Annoying Things

https://autodesk.uservoice.com/forums/76763-publicsmallannoyingthings

 

SDK/Scripting Enhancements

https://autodesk.uservoice.com/forums/80701-publicsdkandscriptingenhancements

 

 

--

Edit: Rozszerzona informacja w newsach:

http://max3d.pl/news.php?id=162 (nie chciałem tworzyć nowego wątku)

Edytowane przez Levus
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

noi myslisz ze cos to da? eh

 

Tak.A czemu pytasz?

 

Floating viewport windows (jeden viewport na cały drugi monitor), multithread dla wszystkich funkcji i Przedewszystkim starowanie kamerą jak w Majce/Mudboxie.

 

Z tymi viewportami i multithreadingiem to juz się od jakiegoś czasu odgrażają,moze kiedys się uda;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy ze teraz jak Max przelicza np czasteczki, odpala skrypty, wyszukuje obiekt w wielgasnej scenie itp to wszystko leci na 1 wątku a reszta wieloprocesorowej maszyny sie marnuje.

Max na samym starcie tworzy jakieś 30 wątków (sprawdzane na 2010), i kolejne podczas działania, ale pewnie niektóre funkcje wykorzystują wątki utworzone na początku. Nie możesz powiedzieć, że "funkcje nie są multithreaded" bo Ci nie wykorzystują na 100% każdego z ośmiu rdzeni ;) Możemy tylko spekulować jak daleko jest dana funkcja Maxa od maksymalnego możliwego zrównolegnienia.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Amdahla

"Uwątkowienie" na chama przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego z powodu narzutu synchronizacji i zarządzania wątkami. W każdym bądź razie nie biegł bym do sklepu po najnowszy model procesora z N-tą liczbą rdzeni, a potem narzekał, że deweloperzy softu X nie potrafią ich wykorzystać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany rozważane do których Adek podał link są chyba najprostsze do wprowadzenia. A już myślałem że będą rzeczywiście jakieś fajne nowości.

Mapowanie i ogólnie działanie uvw editora to jest era kamienia łupanego w porównaniu do uv layout czy unfold 7. Powinni się tym zająć.

Multithread dla wszystkiego czego się da- już chyba czas najwyższy.

Jest tam sporo fajnych propozycji. Ciekawe czy coś z tego wprowadzą czy tylko takie kosmetyczne zmiany typy alfabetyczna kolejność w select by name.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Gdyby ktoś byl zainteresowany, to warto też zgłszać uwagi odnośnie Mudboxa.

 

http://mudbox.ideascale.com/

 

Btw. jest już Mbx2012 RC1 i muszę porzyznać, że daje radę. To chyba jeden z nielicznych softów Adsk, który jest rozwijany zgodnie z życzeniami użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max na samym starcie tworzy jakieś 30 wątków (sprawdzane na 2010), i kolejne podczas działania, ale pewnie niektóre funkcje wykorzystują wątki utworzone na początku. Nie możesz powiedzieć, że "funkcje nie są multithreaded" bo Ci nie wykorzystują na 100% każdego z ośmiu rdzeni ;)

 

Większej bzdury dawno nie czytałem...

Proces może sobie tworzyć nawet milion wątków, tylko co z tego, skoro w jednym momencie nie pracuje więcej niż jeden?

Jeśli funkcja nie wykorzystuje więcej niż 25% 4-rdzeniowego procesora to NIE JEST wielowątkowa i nie ma nad czym tu dyskutować i te wiki-mądrości możesz sobie zachować jako lekturę do poduszki.

To, że ciężko jest wyciąsnać 100% to inna bajka. Osobiście za sukces uznałbym gdyby max wykorzystywał 60-70% z 8 wątkowego procesora.

 

Możemy tylko spekulować jak daleko jest dana funkcja Maxa od maksymalnego możliwego zrównolegnienia.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Amdahla

Nie, nie możemy spekulować, bo 99% kodu maxa (poza częścią clotha, xView i paroma pierdołami) po prostu NIE JEST wielowątkowa. Odpal czasem Task Managera.

 

"Uwątkowienie" na chama przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego z powodu narzutu synchronizacji i zarządzania wątkami. W każdym bądź razie nie biegł bym do sklepu po najnowszy model procesora z N-tą liczbą rdzeni, a potem narzekał, że deweloperzy softu X nie potrafią ich wykorzystać :)

 

No tak się właśnie składa że developerzy softu X (i nie tylko), nie potrafią wykorzystać współczesnego sprzętu i im głośniej się będzie o tym mówić tym szybciej wezmą się do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proces może sobie tworzyć nawet milion wątków, tylko co z tego, skoro w jednym momencie nie pracuje więcej niż jeden?

Jeżeli w danym momencie tylko jeden wątek jest wykonywany to oznacza to że pozostałe nie mają nic do roboty albo czekają w związku z synchronizacją. W drugim przypadku kwestia tego czy zrównolegnienie da się poprawić nie jest przesądzona. Jeżeli jesteś przeciwnego zdania to może zgłoś się do Autodesku, z pewnością wysłuchają kogoś z otwartą głową i luźnym podejściem do praw nauki ;)

 

Jeśli funkcja nie wykorzystuje więcej niż 25% 4-rdzeniowego procesora to NIE JEST wielowątkowa i nie ma nad czym tu dyskutować i te wiki-mądrości możesz sobie zachować jako lekturę do poduszki.

To, że ciężko jest wyciąsnać 100% to inna bajka. Osobiście za sukces uznałbym gdyby max wykorzystywał 60-70% z 8 wątkowego procesora.

Postulat, że KAŻDA funkcja powinna ileś tam wyciągać z iluś tam rdzeni jest idiotyczny :) To nie jest nawet dobry design gdy wątki tworzy się na tak niskim poziomie - zrównolegnianie powinno rozpocząć się od kodu najwyższego poziomu.

 

Nie, nie możemy spekulować, bo 99% kodu maxa (poza częścią clotha, xView i paroma pierdołami) po prostu NIE JEST wielowątkowa. Odpal czasem Task Managera.

Rozumiem, że będziesz zadowolony tylko wtedy jak Ci Menedżer Zadań pokaże wysokie słupki na każdym rdzeniu, choćby przedstawiały one asynchroniczne wyciąganie hasha z kolekcji porno?

 

No tak się właśnie składa że developerzy softu X (i nie tylko), nie potrafią wykorzystać współczesnego sprzętu i im głośniej się będzie o tym mówić tym szybciej wezmą się do roboty.

Czy w życiu napisałeś jakikolwiek wielowątkowy kod? :) Albo może tak: czy każdy dowolny problem da się rozwiązać szybciej poprzez wielowątkowość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tylko na dwa ostatnie pytania, bo z resztą możnaby dyskutować przez kolejne pół strony, tylko po co; skoro: 1) napisałem niejeden wielowątkowy kod i tak się składa że w większości jako pluginy do maxa (stąd wiem też że np. wielowątkowość w modifier stack można wprowadzić dość prosto na stosunkowo wysokim poziomie, czyli każdy standardowy deformer mógłby z tego korzystać bez większych zmian w kodzie 2) Nie każdy - przeważającą większość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby byla prawdziwa wielowatkowosc to musieli by przepisac opengl albo direkt X na wielowatkowego a narazie na to sie nie zanosi nie wiedziec czemu .Wszystko inne nie zwiazane z biblotekami graficznymi moze byc wielowatkowe.

Mafida nie ma sensu bo max to pokrak ktory ciagnie za soba bugi od wersji 1.0 i wyglada na to ze bez przepisania go na nowo nie wiele da sie zmienic.

Edytowane przez DeC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wysyp mitów...

Cóż jest takiego w maxie związanego z bibliotekami graficzymi? :)

W większości przypadków to nie viewporty są powodem spowolnienia maxa tylko modifier stack; ewentualnie przeliczanie grafu zależności w scenie (co de facto też można dość sprawnie uwielowątkowić z dużym zyskiem dla większości scen z animacją)

Odnośnie samych viewportów - wiele wskazuje na to, że już w 2012 nastąpi ta zmiana (viewporty na osobnych wątkach, możliwość odczepiania/wrzucenia na drugi ekran).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mafida nie ma sensu bo max to pokrak ktory ciagnie za soba bugi od wersji 1.0 i wyglada na to ze bez przepisania go na nowo nie wiele da sie zmienic.

 

Dlatego stopniowo przepisują.A zmienia się ostatnio całkiem sporo,czasami aż za dużo i nie tam gdzie trzeba ale sie zmienia:D

 

Mapowanie i ogólnie działanie uvw editora to jest era kamienia łupanego w porównaniu do uv layout czy unfold 7. Powinni się tym zająć.

Chyba właśnie zmienili unwrap editor,wyszły pierwsze filmiki z maxa 2012:

 

 

;)

 

O,i kolorowe ikonki wróciły:

 

Edytowane przez mafida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba właśnie zmienili unwrap editor,wyszły pierwsze filmiki z maxa 2012:

 

 

;)

 

O,i kolorowe ikonki wróciły:

 

 

Pastel style we viewporcie? WTF!

Ci goście od decyzji co dołożyć nowego do nowej wersji są upośledzeni umysłowo, to jest bardziej niż pewne.

I jeszcze to w sneak peeku pokazywać, jakby to był jakiś main feature, no nie moge!:D:D:D

 

Przynajmniej ten unwrap wygląda w miare obiecująco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levus, kolorami się nie ma co przejmować bo to się da zamienić jak komuś bardzo przeszkadza a do oficjalnego wydania może się jeszcze zmienić koncepcja tych specjalistów od "ulepszania ui"

W unwrapie się coś dzieje. To dobrze. Żeby tylko więcej poprawili niż spierdzielą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levus, kolorami się nie ma co przejmować bo to się da zamienić jak komuś bardzo przeszkadza a do oficjalnego wydania może się jeszcze zmienić koncepcja tych specjalistów od "ulepszania ui"

W unwrapie się coś dzieje. To dobrze. Żeby tylko więcej poprawili niż spierdzielą.

 

Jasne, że bardzo fajnie, że ruszyli unwrap:)

Ja mówiłem nie o ikonkach tylko o opcjach wyświetlania w "nitrous viewport":)

 

Ogólnie to maxa lubię i tak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wysyp mitów...

Cóż jest takiego w maxie związanego z bibliotekami graficzymi? :)

W większości przypadków to nie viewporty są powodem spowolnienia maxa tylko modifier stack; ewentualnie przeliczanie grafu zależności w scenie (co de facto też można dość sprawnie uwielowątkowić z dużym zyskiem dla większości scen z animacją)

Odnośnie samych viewportów - wiele wskazuje na to, że już w 2012 nastąpi ta zmiana (viewporty na osobnych wątkach, możliwość odczepiania/wrzucenia na drugi ekran).

 

Pomieszanie z poplataniem co do biblotek graficznych i zaleznosci wydajnosci . Przedewszystkim bibloteki graficzne odpowiadaja za wyswietlanie siatki transformacje i deformacje na obiektach (deformacja i tansforamcja to chyba podstawa przy wydajnosci w animacji nie wspomne o modelowaniu ).Dlaczego dorzucenie kolejnych rdzeni nie przyspiesza tego a wrecz przeciwnie zwalnia i powoduje przyciecia ? Uwielowatkowanie roznych innych pozostalych rzeczy oczywiscie bedzie poprawialo wydajnosc ale nadal bedzie waskie gardlo pomiedzy wspolpraca grafiki z jednym tylko rdzeniem.

Po drugie co Ci dadza osobe vieporty na osobnych rdzeniach ? Rownie dobrze mozesz se odpalic rozne maksy i przypisac koniugacje do kazdego rdzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności