Jump to content

[Renderowanie] Tworzenie studia [3ds max+Vray]


Recommended Posts

5583967151_8e2de63e8b_b.jpg

 

Witam w tym tutorialu postaram się opisać proces powstawania studia w programie 3ds max, więc zaczynajmy:

 

Pracę rozpoczynamy od prostego plane'a ze standardowymi ustawieniami, klikamy na niego prawym przyciskiem myszy Convert to -> Convert to Editable Poly...

5588617992_9f74dc798a_b.jpg

 

Zaznaczamy krawędzie z wciśniętym SHIFT'em przeciągamy, jak na obrazku poniżej...

5588025143_f784495bf7_b.jpg

 

Nadajemy meshowi modyfikator MeshSmooth albo Turbosmooth, aby wygładzić nieco krawędzie.

5588025439_0d89653188_b.jpg

 

Proces modelowania mamy za sobą, teraz zajmiemy się ustawieniem świateł, ale zanim to zrobimy musimy wejść w render setup( F10 ), w zakładce common zjerzdżamy na sa dół, Assign Renderer i jako production wybieramy V-Ray'a.

W panelu Create klikamy Lights, zmieniamy na Vray i klikamy VrayLight, ustawiamy jak na rysunku...

5588619070_4fc27322e6_b.jpg

 

Dodajemy kolejne światła i ustawiamy jak poniżej...

5588026329_1b5af7c0ce_b.jpg

5588620052_841f3d4d3e_b.jpg

 

Klikamy "M" aby pojawiło się okienko Material Editor i nadajemy podstawowy materiał zaszemu powyginanemy plane'owi, narazie zmieniając tylko kolor, jak na rysunku...

5588027333_eed2f12628_b.jpg

5588620978_c7dd046626_b.jpg

 

Przyszedł czas na ustawienia kamery, tak więc, w panelu Create, klikamy zakłądkę Cameras, zmieniamy na Vray i klikamy w VRayPhysicalCamera, ustawiamy jak na rysunku poniżej...

5588621568_939256506f_b.jpg

 

Ok prawie koniec, teraz przyszło na ustawianie vraya, wszystkie potrzebne informacje możecie znajeść na http://www.spot3d.com/ ...

5588622092_a112a02a7e_b.jpg

5588622562_70e8a70b43_b.jpg

 

Pamiętajcie jeżeli chcecie pozbyć się szumu z rendera ustawiajcie troszkę wyższą wartość Subdivs w materiałach...

5588623022_3af4ebdf38_b.jpg

 

OK to by było na tyle, mam nadzieję że tutorial jest jasny i przejrzysty dla każdego i nie zawiera straszliwych błędów.

Miłego renderowania w nowym studio :)

Komentarze pożądane :)

 

salut.

Edited by indian
  • Like 3
  • Confused 5
Link to post
Share on other sites

plus za skierowanie do tutka vray, ogólnie tutorial jest bardzo przejrzysty, krok po kroku, podpadnie początkującym i innym. Rep za inicjatif.

 

Tylko czepnę się - max rate 1 to jakieś nieporozumienie, w tym studio tak naśrubowany irradiance oraz dołożony detail enhancement jest niepotrzebny :( bo zaprezentowany model jest wystawiony na odbiór ogólny, nie widać i tak GI wodotrysków.

Edited by Camel
Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz dzięki! Jestem mantalowcem ale upewniłeś mnie że dobrze zrozumiałem

i jeszcze coś nowego

Pamiętajcie jeżeli chcecie pozbyć się szumu z rendera ustawiajcie troszkę wyższą wartość Subdivs w materiałach...

Chociaż ja po prostu zwiększałem sample światła.

 

//Nie mogę ci dać kolejnego repa :/

Link to post
Share on other sites

Dzięki!

Nawet bym nie pomyślał, żeby renderować w studiu!

Do tej pory renderowałem pod gołym niebem, a tu proszę :D

Efekt jest świetny, co prawda trwa to 5x dłużej, ale efekt też jest dużo lepszy!

Świetna pomoc, dziękuję z całego serca ;)

Link to post
Share on other sites

witam,

dzieki za tutka ale napotkalem juz na samym poczatku problem z przeciagniem, gdy przeciagam z shiftem nie robi takiego ladnego ukosu lecz poprostu kopiuje i pozwala mi to przeciagnac kopie w dowolne miejsce

co robie nie tak?

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

daje zeby zrobilo plane, na oko daje prostokat nastepnie prawym na to i daje editable poly,

potem jak sa te osie x y z klikam na y i z wciskam SHIFT i przeciagam do gory i w jedna strone , puszczam pojawia sie okienko :

 

copy

instance

reference

 

zadne z nich nie daje efektu jak w tutorialu

Link to post
Share on other sites
tak robie niestety nie dziala , acha i nie mam takiej siatki jak u ciebie jest widoczna poprostu mam caly prostkat

 

wciśnij F4 albo F3, będziesz miał podgląd siatki

Link to post
Share on other sites

hmm, tutek bardzo fajny ale mam pytanie; chodzi o cienie, użyte w powyższym tutku światła nie maja możliwości manipulacji ostrością cieni, tz na pokazanym przykładzie cienie rozkładają się dość miękko (może dlatego że przedstawiony model ma miękkie kształty) lecz jeśli wrzucimy do sceny jakieś elementy kwadratowe np. kostkę to cień tej kostki bedzie ostry, mimo że źródło światła jest z 4 stron. Dobrze rozumiem że w oświetleniu typu v-ray nie ma ustawień miękkości cienia - odpowiednika "area shadow" w mentalu?

 

(oczywiście pomijam tu manipulację ostrością cieni za pomocą wielkości żródła światła)

 

peace

Edited by groidea
Link to post
Share on other sites

Sory ale dla początkujących ten opis jest do d..y, niezrozumiały. Piszesz " Zaznaczamy krawędzie z wciśniętym SHIFT'em przeciągamy, jak na obrazku poniżej" Ani nie pokazałeś jakie krawędzie ani jak je przeciągać. Pozatym nawet jak początkujący rozkmini które to krawędzie to i tak wyjdzie mu z tego kąt prosty a nie jak u ciebie fajny łuk. Niestety powstanie łuku jest przemilczane. itp itd.

Link to post
Share on other sites

Witam.

Sorki że odświeżam ale nie wiem gdzie tego szukać. Zrobiłem całe studio wedle wskazań i wszystko jest ok jeżeli nie ma w scenie obiektów "lustrzanych. Jeżeli dam na obiekt nap lakier samochodowy który cokolwiek odbija, to niestety krawędzie mojego wirtualnego studia są na nim widoczne. Wsadzenie obiektu w kule było złym pomysłem... Jak się tego pozbyć?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy