Napisano 4 Kwiecień 201113 l Witam w tym tutorialu postaram się opisać proces powstawania studia w programie 3ds max, więc zaczynajmy: Pracę rozpoczynamy od prostego plane'a ze standardowymi ustawieniami, klikamy na niego prawym przyciskiem myszy Convert to -> Convert to Editable Poly... Zaznaczamy krawędzie z wciśniętym SHIFT'em przeciągamy, jak na obrazku poniżej... Nadajemy meshowi modyfikator MeshSmooth albo Turbosmooth, aby wygładzić nieco krawędzie. Proces modelowania mamy za sobą, teraz zajmiemy się ustawieniem świateł, ale zanim to zrobimy musimy wejść w render setup( F10 ), w zakładce common zjerzdżamy na sa dół, Assign Renderer i jako production wybieramy V-Ray'a. W panelu Create klikamy Lights, zmieniamy na Vray i klikamy VrayLight, ustawiamy jak na rysunku... Dodajemy kolejne światła i ustawiamy jak poniżej... Klikamy "M" aby pojawiło się okienko Material Editor i nadajemy podstawowy materiał zaszemu powyginanemy plane'owi, narazie zmieniając tylko kolor, jak na rysunku... Przyszedł czas na ustawienia kamery, tak więc, w panelu Create, klikamy zakłądkę Cameras, zmieniamy na Vray i klikamy w VRayPhysicalCamera, ustawiamy jak na rysunku poniżej... Ok prawie koniec, teraz przyszło na ustawianie vraya, wszystkie potrzebne informacje możecie znajeść na http://www.spot3d.com/ ... Pamiętajcie jeżeli chcecie pozbyć się szumu z rendera ustawiajcie troszkę wyższą wartość Subdivs w materiałach... OK to by było na tyle, mam nadzieję że tutorial jest jasny i przejrzysty dla każdego i nie zawiera straszliwych błędów. Miłego renderowania w nowym studio :) Komentarze pożądane :) salut. Edytowane 27 Marzec 201212 l przez indian
Napisano 4 Kwiecień 201113 l plus za skierowanie do tutka vray, ogólnie tutorial jest bardzo przejrzysty, krok po kroku, podpadnie początkującym i innym. Rep za inicjatif. Tylko czepnę się - max rate 1 to jakieś nieporozumienie, w tym studio tak naśrubowany irradiance oraz dołożony detail enhancement jest niepotrzebny :( bo zaprezentowany model jest wystawiony na odbiór ogólny, nie widać i tak GI wodotrysków. Edytowane 4 Kwiecień 201113 l przez Camel
Napisano 5 Kwiecień 201113 l Jeszcze raz dzięki! Jestem mantalowcem ale upewniłeś mnie że dobrze zrozumiałem i jeszcze coś nowego Pamiętajcie jeżeli chcecie pozbyć się szumu z rendera ustawiajcie troszkę wyższą wartość Subdivs w materiałach... Chociaż ja po prostu zwiększałem sample światła. //Nie mogę ci dać kolejnego repa :/
Napisano 21 Kwiecień 201113 l Dzięki! Nawet bym nie pomyślał, żeby renderować w studiu! Do tej pory renderowałem pod gołym niebem, a tu proszę :D Efekt jest świetny, co prawda trwa to 5x dłużej, ale efekt też jest dużo lepszy! Świetna pomoc, dziękuję z całego serca ;)
Napisano 2 Sierpień 201113 l witam, dzieki za tutka ale napotkalem juz na samym poczatku problem z przeciagniem, gdy przeciagam z shiftem nie robi takiego ladnego ukosu lecz poprostu kopiuje i pozwala mi to przeciagnac kopie w dowolne miejsce co robie nie tak? pozdrawiam
Napisano 2 Sierpień 201113 l Autor musisz mieć skonwertowany obiekt do editable poly, czy innego.... zaznaczasz krawędzie i z shiftem przeciągasz, dalej masz opisane w tutku :) salut.
Napisano 2 Sierpień 201113 l Autor jakie softu używasz, jeżeli maxa to ta metoda... znaczy metoda hehe... powinna zadziałać... salut.
Napisano 2 Sierpień 201113 l daje zeby zrobilo plane, na oko daje prostokat nastepnie prawym na to i daje editable poly, potem jak sa te osie x y z klikam na y i z wciskam SHIFT i przeciagam do gory i w jedna strone , puszczam pojawia sie okienko : copy instance reference zadne z nich nie daje efektu jak w tutorialu
Napisano 2 Sierpień 201113 l Autor może to pomoże ... klikasz na klawiaturze "W"(MoveTool) i przeciągasz strzałkami, jeżeli nie wiszisz strzalek a masz aktywny moveTool to kliknij "X" . salut.
Napisano 2 Sierpień 201113 l tak robie niestety nie dziala , acha i nie mam takiej siatki jak u ciebie jest widoczna poprostu mam caly prostkat
Napisano 2 Sierpień 201113 l tak robie niestety nie dziala , acha i nie mam takiej siatki jak u ciebie jest widoczna poprostu mam caly prostkat wciśnij F4 albo F3, będziesz miał podgląd siatki
Napisano 2 Sierpień 201113 l Autor kliknij w Selection na krawędzie i wtedy przeciagaj a nie cały obiekt... salut.
Napisano 2 Sierpień 201113 l ok dzieki bardzo pomoglo !:) a jeszcze pytanie musze ze tak powiem po kazdym kwadraciku jechac czy moge odrazu po calym boku jakos ? zaznaczyc odrazu zeby rowno szly :)?
Napisano 2 Sierpień 201113 l Autor najlepiej kupić np tutaj: http://chaosgroup.com/en/2/index.html ,ale niektóry wolą ominąć ten krok :) salut.
Napisano 2 Sierpień 201113 l Autor chodziło mi o kontekst kupowania hihih:) studio możesz też zrobić w darmowym silniku renderującym np w mentalu :) salut.
Napisano 4 Wrzesień 201113 l hmm, tutek bardzo fajny ale mam pytanie; chodzi o cienie, użyte w powyższym tutku światła nie maja możliwości manipulacji ostrością cieni, tz na pokazanym przykładzie cienie rozkładają się dość miękko (może dlatego że przedstawiony model ma miękkie kształty) lecz jeśli wrzucimy do sceny jakieś elementy kwadratowe np. kostkę to cień tej kostki bedzie ostry, mimo że źródło światła jest z 4 stron. Dobrze rozumiem że w oświetleniu typu v-ray nie ma ustawień miękkości cienia - odpowiednika "area shadow" w mentalu? (oczywiście pomijam tu manipulację ostrością cieni za pomocą wielkości żródła światła) peace Edytowane 4 Wrzesień 201113 l przez groidea
Napisano 14 Luty 201411 l Sory ale dla początkujących ten opis jest do d..y, niezrozumiały. Piszesz " Zaznaczamy krawędzie z wciśniętym SHIFT'em przeciągamy, jak na obrazku poniżej" Ani nie pokazałeś jakie krawędzie ani jak je przeciągać. Pozatym nawet jak początkujący rozkmini które to krawędzie to i tak wyjdzie mu z tego kąt prosty a nie jak u ciebie fajny łuk. Niestety powstanie łuku jest przemilczane. itp itd.
Napisano 13 Styczeń 201510 l Witam. Sorki że odświeżam ale nie wiem gdzie tego szukać. Zrobiłem całe studio wedle wskazań i wszystko jest ok jeżeli nie ma w scenie obiektów "lustrzanych. Jeżeli dam na obiekt nap lakier samochodowy który cokolwiek odbija, to niestety krawędzie mojego wirtualnego studia są na nim widoczne. Wsadzenie obiektu w kule było złym pomysłem... Jak się tego pozbyć?
Napisano 13 Styczeń 201510 l W ustawieniach V-ray , w panelu environment masz miejsce: Reflection/refraction environment, w które możesz wstawić materiał z mapą, która ma być widoczna w odbiciach.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto