sobol6803 Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Witam. Mam mały problem, jednak nie wiem, czy to dotyczy vray'a, więc nie bijcie za mocno, jeśli piszę w złym dziale. Tworzę pokój w 3ds max'ie 2011 (x64) korzystając również z vray'a (Adv 1.50.SP4a x64). Ponieważ dopiero się uczę obsługi 3ds max'a to korzystam z tutoriala. Wszystkie ustawienia mam takie same, lecz mój projekt różni się tylko kilkoma elementami (i ich rozmiarami). Nie wiem, czy mogę podawać linka do konkurencyjnej strony, dlatego na razie go nie podam. Jeśli bym mógł to napiszcie, wtedy go wkleję. A więc przechodząc do sedna sprawy. Po skończeniu tutoriala przychodzi czas na render. Daję mu chwilę czasu, po czym w 80% jestem zadowolony. Wszystko wygląda super, jednak szpecą trochę "syfy" na ścianie i dziwny render ramy okna. Oto screeny z zaznaczeniem tych miejsc: http://img.ledsplej.net/all-syfy.jpg http://img.ledsplej.net/okno-i-kilka2.jpg Materiał okna taki sam co ściany. Nie wiem, co się z nią stało. Jak myślicie, co to może powodować? Ustawienia szczegółowe mogę wam dać, tylko musicie powiedzieć dokładnie czego to mają być ustawienia. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 cześć, pokaż ustawienia VRaya: zakładki Indirect Illumination, Irradiance Map i to co masz wybrane jako Secondary Bounces. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 cześć, pokaż ustawienia VRaya: zakładki Indirect Illumination, Irradiance Map i to co masz wybrane jako Secondary Bounces. pozdrawiam http://img696.imageshack.us/img696/2862/vray.jpg To wszystko? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 jeszcze Light Cache:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 jeszcze Light Cache:) http://img69.imageshack.us/img69/6638/vray2.jpg Proszę bardzo :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 W LC dofajkuj sobie Adaptive tracing A jak nie pomoże to w IRR podbij HSPH i Interpolacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 -Adaptive tracing zafajkowane -SHPH - 150 -interpolacja - 120 Dodatkowo włączyłem logowanie pracy vraya i poinformował mnie, że mam włączone "subpixel color maping". To dobrze, czy źle? Dotychczasowe wyniki: http://img21.imageshack.us/img21/4148/150x120subpx.png Już jest lepiej, jednak do końca nie jestem zadowolony. Powyższe wartości mogę podbijać aż nie uzyskam dobrego efektu, czy jest jakiś limit? Dodatkowo dodałem za oknem boxa z obrazkiem, który ma osobne światło, jednak chciałbym, żeby szyby te, co są białe były bardziej przezroczyste, aby uzyskać efekt słonecznego dnia. Słońce wpada przez okno, przez otwarte bardziej, ale żeby te szyby wyglądały jak szyby :) Myślę, że nie namieszałem za bardzo :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLIK Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 na plane za oknem daj vraylight material z mapką tła i w vray properties odznacz "visible to gi" okno masz białe bo pewnie masz w nim vraylight i nie zaznaczyles w options "invisible". Podrzuć linka do tego tutoriala, chętnie rzuce na niego okiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 cześć, spróbuj z wartościami HSph. i Interp. na poziomie 110/35. pozwól że zacytuję sam siebie: pierwszy parametr odpowiada za rozmycie irradiance mapy, a drugi za jej dokładność. im pierwszy większy tym mniej widoczne plamy, im drugi mniejszy tym wyraźniejsze detale w mapie oświetlenia. problem w tym że oba bardzo na siebie wpływają i różnie się zachowują w zależności od użytego oświetlenia. ale dobrze jest zachować drugą wartość mniejszą niż 40 a pierwszą co najmniej dwa razy większą. mam nadzieję że sprawdzi się to w Twojej scenie. ogólnie w moim przypadku prawie zawsze sprawdza się proporcia 3n/n, gdzie n w logu VRaya przejmuj się tylko tym co ma kolor czerwony lub czytaj zielone, jeśli scena renderuje się z błędami. resztę olej;) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kub@ Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 opcja "check sample visibility w Irr map czasem pomaga. Czasem trzeba też zwiększyć ilość sampli w Lc i zmniejszyć sample size. trochę to dziwne bo scena nie jest zbyt skomplikowana i niższe ustawienia powinny to wyczyścić bez problemów. aha i jeszcze jedno, ja masz sun+sky to polecam w okno wstawić vray plane light z włączoną opcją "skylight portal" - to baardzo pomaga w interiorach, cienie będą o wile dokładniejsze, sam vray sky w environment nie wystarcza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 (edited) Szyba to VRayMtl, ale już sobie z nią poradziłem. Będę musiał tylko wstawić bitmapę lepszej jakości. Niestety, podane przez Ciebie wartości nijak nie pomagają na plamy. Tu masz wyniki poszczególnych ustawień: 100hsph. i 35 interp. http://img863.imageshack.us/img863/8158/110x35.jpg 100hsph., 35 interp. i sample 3cm world http://img863.imageshack.us/img863/5960/110x35iworld.jpg 100hsph., 35 interp., sample 3cm world i filter 12cm fixed http://img864.imageshack.us/img864/1399/110x35iworldifixed12.jpg Nie kończyłem renderowania, bo nie ma sensu tyle czekać. Edit: 100hsph., 35 interp., sample 3cm world, filter 12cm fixed i Check sample visiblity http://img38.imageshack.us/img38/910/110x35iworldifixed12ics.jpg Trochę polepszyło, jednak dalej to nie to, czego pragnę. Kombinuję dalej. Edited April 10, 2011 by sobol6803 Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 dziwne. tak jak powiedział Kub@, przy tak prostej scenie nie powinno być problemów. być może nie wszystkie materiały to VRayMtl? w tym rendererze, niestety, może być wiele powodów plamienia. skoro korzystasz ze świateł VRayLight, które same z siebie rzucają ostre i dokładne cienie możesz podbić wartość Interp. co zniweluje plamy jak na drugim renderze który tu podlinkowałeś, jednak oświetlenie rozproszone nie będzie wtedy zbyt dokładne (np. nogi krzesła wydają się nie stykać z podłogą, rozmazany cień pod szafką z szufladami). pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Czemu nie mogę mieć też normalnych tekstur, a nie tylko vray? W takim razie jak zrobić teksturę vray alternatywną do multi/sub-object? "vray plane light z włączoną opcją "skylight portal"" - jak to zrobić? W sumie kombinowałem, zmieniałem pozycje światła, teksturę okna, ustawienie Irr Map na medium i ustawienia vray'a w Light Cache i wyszło takie coś: http://img269.imageshack.us/img269/9396/allok.png Do perfekcji brakuje, jednak już nie jest tak tragicznie. PS. Jak zrobić przyciąganie do obiektów? Żaby obiekt był blisko przy ścianie, a się w nią nie wbijał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gientekwl Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Coś mi mówi, że masz kaustyki włączone... Odhacz w IRR Refractive w Caustic Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 11, 2011 Author Share Posted April 11, 2011 Coś mi mówi, że masz kaustyki włączone... Odhacz w IRR Refractive w Caustic http://img135.imageshack.us/img135/647/caus.jpg O to chodzi? Miałem ciągle odznaczone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 (edited) Nie, caustics reflective i/lub refractive które jest na samym górze slotu Indirect Illumination. Strzelam że: -podobno światło przez szybę przepuszczasz i do tego był domyślnie włączony refractive caustics. vRay lubi nieźle syfic z refraktywną kaustyką stricte światła przepuszczanego na przeciętnie duży obszar przez szkło. Albo wywal szybę, albo światło zostaw, a w materiale szyby zaznacz affect shadows i wyłącz refractive, ewentualnie wyklucz emisję cieni z tej szyby (Exclude). Edited April 12, 2011 by Camel Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 (edited) Odhaczyłem, jednak jest teraz bardzo ciemno. Prawie nic nie widać oprócz światła słonecznego, które przeszło przez otwarte okno. Jak to rozjaśnić? Edit: Jak w szybach zaznaczę affect shadows to mam cały pokój oświetlony równomiernie i bez żadnych cieni okna, które chciałbym zachować. Ma wyglądać ładnie, że słońce wpada przez okno i wgłąb pokoju jest coraz słabsze... Teraz wygląda to tak (bez affect shadows i z odznaczonym refractive): http://img96.imageshack.us/img96/5697/slabeosw.png Edited April 12, 2011 by sobol6803 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cide Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Materiał szyby okna, co to za materiał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 (edited) Materiał szyby okna, co to za materiał? http://img703.imageshack.us/img703/8870/szkloc.jpg Edit: Zauważyłem, że zmieniając opcję widoku sceny na Smooth+Highlights to światło bardzo razi po oczach, jednak przy renderze go prawie nie widać, a na ścianach jest "kaszka", więc ustawienia rendera tłumią światła na scenie... Tylko co to może być? Edited April 12, 2011 by sobol6803 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cide Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Generalnie temat rzeka, już na tym forum gdzieś chyba nawet wypisywałem różne przyczyny i nie chce mi się za bardzo skrobać. Jak to nie jest nic komercyjnego, to może upnij tą scenkę gdzieś i podaj linka. Otworzy się i zobaczy, jak nie ja to ktoś inny może znajdzie rozwiązanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 Proszę, link do projektu z teksturami: http://siec.nsk.net.pl/~sobol/projekt.zip Tylko ten projekt oddaję w piątek wieczorem, więc do tego czasu muszę mieć wszystko jak w zegarku, więc jakbyście zdążyli do tego czasu to byłbym wam dozgonnie wdzięczny :) PS. Nie wiem co to za glare, ja takiego czegoś nie używałem o_O Nawet nie wiem gdzie tego szukać... Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cide Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Nie wiem, czy to już jest dla Ciebie okej. W każdym razie plemek pozbyłem się w ten sposób: 1. W ustawieniach LC przede wszystkim sample size na 0,02 i scale na screen. Do tego renderu zwiększyłem jeszcze subdivs na 1500, ale ten parametr to nie był problem ;) 2. Okno i ściany generalnie rzecz biorąc lepiej modelować. Ale jeśli już używasz gotowych rozwiązań, czy primitives to nigdy nie dawaj w thikness 0 (a tak masz w oknie). Wtedy masz nałożone 2 fejsy na siebie, a to bardzo się lubi mścić. Zawsze face powinny być od siebie troszkę odsunięte. Nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale u mnie twój edit poly nad window odwócił kilka face. Takie rzeczy raczej staraj się naprawiać. Do renderu okno naprawiłem, tj jest goły window z nałożonym odpowiednio multi/sub z materiałami które użyłeś poprzednio. 3. Powróciłem w ustawieniach szkła do affect shadows Jak szukasz problemu, to nigdy nie zmieniaj kilku parametrów na raz, chyba że wiesz w 100% co robisz. Grzebiąc w IM i LC prawdopodobnie rozwiązałeś problem i go stworzyłeś zarazem. Najlepiej używaj od razu vray camera (nastawy ustawiasz jak w zwykłym aparacie w trybie manualnym). Łatwo się jej nauczyć, a jest po prostu lepsza. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Nie wiem, czy to już jest dla Ciebie okej. W każdym razie plemek pozbyłem się w ten sposób: 1. W ustawieniach LC przede wszystkim sample size na 0,02 i scale na screen. Do tego renderu zwiększyłem jeszcze subdivs na 1500, ale ten parametr to nie był problem ;) 2. Okno i ściany generalnie rzecz biorąc lepiej modelować. Ale jeśli już używasz gotowych rozwiązań, czy primitives to nigdy nie dawaj w thikness 0 (a tak masz w oknie). Wtedy masz nałożone 2 fejsy na siebie, a to bardzo się lubi mścić. Zawsze face powinny być od siebie troszkę odsunięte. Nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale u mnie twój edit poly nad window odwócił kilka face. Takie rzeczy raczej staraj się naprawiać. Do renderu okno naprawiłem, tj jest goły window z nałożonym odpowiednio multi/sub z materiałami które użyłeś poprzednio. 3. Powróciłem w ustawieniach szkła do affect shadows Jak szukasz problemu, to nigdy nie zmieniaj kilku parametrów na raz, chyba że wiesz w 100% co robisz. Grzebiąc w IM i LC prawdopodobnie rozwiązałeś problem i go stworzyłeś zarazem. Najlepiej używaj od razu vray camera (nastawy ustawiasz jak w zwykłym aparacie w trybie manualnym). Łatwo się jej nauczyć, a jest po prostu lepsza. Pozdrawiam. Miałem thikness na 0,635. Ja wcześniej stworzyłem okno, ustaliłem parametry, a edit poly mi był tylko potrzebny, by zmienić ID poligonów na materiał szyb. Jak to teraz naprawić? Po zmienieniu podanych przez Ciebie wartości w ustawieniu rendera i materiału szyby wychodzi takie coś: http://img810.imageshack.us/img810/1599/bydzie.png Plam prawie nie ma, efekt zadowala, jednak brakuje cieni np. pod stołem, za szafą jest strasznie słaby, a przecież tam słońce nie dochodzi. Dodatkowo tekstury są bardzo rozjaśnione, jak przewołany negatyw. Jak to naprawić? Dzięki i tak za poświęcony czas. Nie wiem, może mam wadliwy projekt, że nic nie chce wyjść do porządku :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cide Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 W oknie masz 2x parametr thickness. Jeden jakiś tam był, a drugi 0. Co do wyblaknięcia. Jaki miałeś na samym początku (pierwszy render all-syfy.jpg) color mapping? Exponential ma to do siebie, że spiera obrazki. Może pobaw się Reinhardem (najpierw może poczytać z czym to się je), albo Linearem, ewentualnie HSV. Jakbyś renderował do vrayowego frame buffera, to też miałbyś dostęp do krzywych, levelsów i ekspozycji. Zawsze można coś próbować na żywo wyciągać jeszcze podczas renderingu. http://www.spot3d.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Dzięki wielkie za pomoc! :) Render jest już super, pozostało mi tylko dorobić trochę przedmiotów i zakończyć projekt :) Mam nadzieję, że na nim nie skończę swojej przygody z 3ds max'em i w przyszłości będę chociaż w 50% tak dobry jak Wy :P Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cide Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Gratki i powodzenia :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gientekwl Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 w sumię to mało ważne, ale skoro robisz materiał szyby to czemu w refleksach nie masz ustawionego Fresnel, IOR ? Jak masz biały kolor refleksów danego materiału to Ci odbija wszystko z otoczenia jak lustro ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobol6803 Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 w sumię to mało ważne, ale skoro robisz materiał szyby to czemu w refleksach nie masz ustawionego Fresnel, IOR ? Jak masz biały kolor refleksów danego materiału to Ci odbija wszystko z otoczenia jak lustro ;) Miałem ustawione na 1.6 i odbijał tylko trochę. Do lustra mu było daleko :) Projekt oddany, nie jestem zadowolony do końca ale cóż... Za mało czasu by nauczyć się pracować w programie i zrobić dobry projekt. Dla was jeszcze raz wielkie dzięki :) Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now