Napisano 13 Kwiecień 201113 l Witam wszystkich w kolejnych pracach nad moim samochodem. Chciałem podzielić się postępami prac, które obecnie prezentują się następująco: (obrazki w zmniejszonej rozdzielczości wg wymogów serwisu Fotosik.pl na który wrzuciłem siatki z powodu strajku Image Shack). LP MS Zdjęcie poglądowe efektu jaki chciałbym uzyskać: Etap modelowania nadwozia uważam za zakończony i biorę się za środek. Gdybyście mieli uwagi to proszę pisać. Wczoraj próbowałem odświeżyć miniaturkę (chciałem zrobić podobnie jak w dziale Mini Bitwy edytują pierwszy post i podmieniają ikonkę) i skasowałem pierwszy wpis co zaskutkowało na całym wątku. Napisz ktoś proszę jak to zrobić żeby się tak nie stało znowu. MatiSk8: Z miękkimi chamferami to dobrze mówisz i pewno teraz tego nie zmienię ale będę pamiętał otym. Edytowane 15 Styczeń 201213 l przez Pawlito
Napisano 13 Kwiecień 201113 l Mógłbyś wrzucić jeszcze screen boku auta siatki po meshsmooth? Tam przy tylnym nadkolu masz vertex z 5 krawędziami. Chciałem sobie porównać jak się wtedy układa siatka bo zacząłem auto (dopiero baza) i trafił mi się taki przypadek i jednak mnie nieco zniekształcało nadkole. Tylko ty masz tutaj gęściej niż na razie ja. Poza tym mam też 1vertexa z 6 krawędziami to już w ogóle po meshsmooth kosmos robi.
Napisano 13 Kwiecień 201113 l dokładnie w szczegóły odwzorowania zgodności sie nie zagłebiałem, ale siateczka i model ok :)
Napisano 13 Kwiecień 201113 l Autor Slide, na twoją prośbę: Uploaded with ImageShack.us Pewnie mam więcej vertexów z pięcioma krawędziami czy pięciokątnych polygonów, ale się nad tym nie zastanawiam bo oceniam głównie siatkę MS i jeżeli ona jest ok to robię dalej. Przyjrzałem się temu miejscu o którym mówisz i błędów nie widzę. Komputer i tak "widzi" trójkąty pomimo stosowania quadów i innych "n-kątów". Może masz niepospawane wierzchołki, spróbuj Welda na małym zasięgu i obserwuj liczbę vertexów. Edit: Edytowane 13 Kwiecień 201113 l przez Pawlito
Napisano 13 Kwiecień 201113 l Dobrze, ale jeszcze siatkę MS chciałem zobaczyć. U mnie dokładnie w tym samym miejscu taki się trafił. No i słusznie że jeśli po MS jest ok to nie ma co sobie włosów z głowy rwać z powodu trójkąta czy n-gona. Zazwyczaj wszystko będzie w porządku na płaskiej powierzchni i u Ciebie jest OK. Wrzucam screen porównawczy. W zasadzie nie widać różnicy (bugów) na powierzchni poza dziwnie wygięta siatką MS'a. I widać że jak nie 5 krawędzi od vertexa to n-gon. Edytowane 13 Kwiecień 201113 l przez slide
Napisano 13 Kwiecień 201113 l Jak już pisałem wczoraj (nie wiem co stało się z tematem) masz w kilku miejscach zbyt łagodne chamfery, przez co wyszło to nieco plastelinowo. Na pewno zauważysz, o które mi chodzi. Poza tym jest świetnie. Tak trzymaj i zarzucaj szybko jakimś renderem :)
Napisano 23 Październik 201113 l Autor Mini bitwa dobiegła końca i nadszedł czas na powrót do projektu zaczętgo wcześniej. Z szacunku do włożonej dotąd pracy i poświęconego czasu, samochód ten zasługuje na dokończenie. Wytykanie błędów oraz uwagi jak najbardziej będą słuchane. Siatka (po konwersji z 1x ms): TS x2 Uploaded with ImageShack.us
Napisano 23 Październik 201113 l bardzo ładnie to wygląda, ale rzeczywiście rzuca się w oczy to co zauważył MatiSk8, np na chamferach cięć blach głównie, może możesz to poprawić, dodać teraz jeszcze tam po jednego, może dwa supporting edge?
Napisano 23 Październik 201113 l Autor @Xizi0r: Zobaczymy co da się jeszcze z tym zrobić. @Sebazx6r: Dziękuję, to byłoby czwarte w całym moim dorobku a drugie robione wg swojego pomysłu bez wzorowania się na tutorialu.
Napisano 23 Październik 201113 l Ja to nie umiem robic calego auta wedlug tutka podgladam jak ktos swoej auta robie na tutku i modeluje wogole co innego a od jakiegos czasu to juz wogole bez tutkow jade modelowanie. Poprostu nei mam Cierpliwosci :). Teraz tego CV mecze. Wczesniej zrobilem subaru i ferrari i jeszcze jedno ferrari :D ale srednio podobne byly.
Napisano 8 Listopad 201113 l Autor Witam wszystkich. Zrobiłem taki oto zarys wnętrza. [edged faces] [smooth] Zostały do zrobienia deatale wnętrza i myślę że będzie można powoli mapować bryłe i teksturować. Planuję wykonać wersję drogową jednokolorową, oraz usportowioną ze sztywnym dachem i jakimś malowaniem. Póki co szukam inspiracji co miało by się znaleźć na blacharce. Do następnego. Edytowane 8 Listopad 201113 l przez Pawlito
Napisano 8 Listopad 201113 l Autor Już poprawiłem. Z netem u mnie jest kicha, bo mam przez iPlusa i limit się wyczerpał, więc transfer leży. Czasami takie właśnie cudawianki wychodzą. Jeszcze wersja sportowa o której pisałem w poprzednim wątku: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 8 Listopad 201113 l przez Pawlito
Napisano 9 Listopad 201113 l no trochę proporcje są zwalone, przypomina s2000 ale sporo trzeba by poprawić, lampy , proporcje maski do szyb. przypatrz się dobrze zdjęciu referencyjnemu i swojemu modelowi z boku
Napisano 20 Listopad 201113 l Autor @drakul: Proporcje są w porządku, przynajmniej wg blueprintów. Modelując porównuję na bieżąco z referkami po to aby właśnie ten samochód wyglądał jak S2K, a nie był tylko do niego podobny. Detale wnętrza z bliska. Uploaded with ImageShack.us Niestety, pracuję w zawodzie nie związanym z grafiką i dłubać przy tym aucie mogę jak znajdę czas wieczorem albo w dzień wolny tak jak dziś. Stąd też i updaty niezbyt częste ani postępowe. Tym nie mniej zamierzam ten projekt ukończyć. C&C are welcome.
Napisano 21 Listopad 201113 l proporcje sa dobre, kola sa troche za duze moim zdaniem, lec dalej z tym
Napisano 4 Grudzień 201113 l Autor Witam. Etap modelowania uważam z zamknięty, a teraz opracowuję materiały, studio i oświetlenie. Zamieszczam pierwsze renderingi próbne. Jak zwykle zależy mi na Waszych opiniach. Uploaded with ImageShack.us
Napisano 16 Grudzień 201113 l Autor Zamieszczam kolejne renderingi testowe. Auto będzie miało jeszcze malowanie na burtach. Uwagi i komentarze jak najbardziej mile widziane. Uploaded with ImageShack.us
Napisano 17 Grudzień 201113 l Hej. Jest coraz lepiej. Studio jest takie sobie jeszcze ale lepsze o niebo od poprzedniego. Lakier też nie najlepiej wyszedł bo nawet jeśli dążysz do matowego to wyszedł an razie jak plastik. A generalnie lepiej wyglądałby z normalnym lakierem. Popracuj nad glosami ;] Pozdr
Napisano 19 Grudzień 201113 l Autor Cześć wszystkim. Dzisiejszy dzień spędziłem nad dopasowaniem shadera lakieru, i oto wszystko co na chwilę obecną potrafię zrobić. Przy okazji uwidoczniły się niedostaki modelu. Fajnie jakby się wypowiedział znawca tematu lakierów samochodowych i oświetlenia studia, co jest nie tak. Ja już tego lepiej zrobic nie umiem. Jak potrzeba to wyrenderuję w wyższej rozdzielczości. Edit: jeszcze ujęcie Uploaded with ImageShack.us Edytowane 19 Grudzień 201113 l przez Pawlito dodać obrazek
Napisano 19 Grudzień 201113 l hej kosi. jak możesz, pokaż screeny studia, jak to oświetlasz i ustawienia materiału lakieru. felgi wyszły super, niedostatków w modelu nie widzę
Napisano 19 Grudzień 201113 l Autor Studio mam tak: *Gradient Ramp w slocie Enviroment Map (robi za tło i oświetla trochę) *2 fotometryki w kształcie Rectangle, z wyłączonym Diffuse, a z włączonym Specular (dla blasków na bokach karoserii) *3x mr Sky Portal doświetlajace od góry, z przodu i z tyłu *Skylight z Gradient Ramp (tym samym co robi za tło) w Sky Color Podłoga ma na brzegach Cutout z Gradient Rampem radialnym po to aby stopniowo zanikała. Rendering w mental rayu, cień z ambient occlusion. Uploaded with ImageShack.us
Napisano 31 Grudzień 201113 l Autor Witam. Myślałem trochę nad koncepcją tego samochdu jako maszyny wyczynowej i zdecydowałem że będzie to samochód driftingowy. Jako że wóz jest japoński a sama idea pokonywania zakrętów z wykorzystaniem uślizgu tylniej osi z Japonii się wywodzi, to myślę że elementy tej układanki będą dobrze pasowały. [/url] Uploaded with ImageShack.us Macie pojęcie dlaczego AO renderuje mi się na zielono? I tylko gdy włączona jest kontrola ekspozycji, bez niej ao jest idealnie czarno-biały. Edytowane 2 Styczeń 201213 l przez Pawlito
Napisano 4 Styczeń 201213 l Czegos Ci tutaj brakuje,minimalnej szczeliny miedzy maska a reflektorem.Bo Jak inaczej w razie wymiany elementow wstawisz tak ogromny panel zlaczony z blotnikiem i przednim zderzakiem?:)Popatrz -> Uploaded with ImageShack.us
Napisano 4 Styczeń 201213 l Czemu Ci się renderuje zielone Ao to Ci nie powiem bo to mental(nie używam), ale przecież możesz sobie zdesaturować w Ps nie?
Napisano 15 Styczeń 201213 l Autor @rzubr: Masz całkowitą rację. Już to poprawiłem. Masz u mnie piwo za tą uwagę (no i repa). @Smoku: Wiem że można zdesaturować ale ja chciałem żeby się to jednak nie kolorowało. Ostatecznie zrezygnowałem z AO bo obiektywnie patrząc nie respektował on różnych cech materiałów (przezroczystość, chropowatość), a nawet je maskował. W przyszłym tygodniu planuję poprawić shadery i wstawiam do skończonych. Uploaded with ImageShack.us Edit: Stockowa wersja Uploaded with ImageShack.us Edytowane 18 Styczeń 201213 l przez Pawlito
Napisano 15 Styczeń 201213 l hej, prawdę powiedziawszy to nie wygląda za bardzo jak driftingowy wóz... chyba niepotrzebnie dodałeś te naklejki, zbytnio nie pasują do Twojego modelu. Robiłes auto, które było seryjną furą i niech tak pozostanie raczej - podkreśl jego zalety poprzez bardziej stonowany lakier i ciekawsze, bardziej dynamiczne ujęcia - podpatrz najlepszych na forum, często piszą co i jak, dzielą się swoimi ustawieniami. Masz kawał fajnego modelu, wykorzystaj to. Pzdr. illusion
Napisano 16 Styczeń 201213 l Wszystko mi sie podoba,jednak poprzednik ma duzo racji.Seryjna fura,plus fajne kadry(przypatrz sie na ujeciach np. w auto magazynach) i stonowany lakier. Dzieki,podrawiam:)
Napisano 18 Styczeń 201213 l Srebrny sporo lepszy :) idź w tą stronę. A myślałeś może o takim czymś (czyli jednej z najładniejszych, o ile nie najładniejszej w Polsce (w Europie?) S2000?) http://www.jdm-option.pl/portal/index.php?id=view&art=10
Napisano 18 Styczeń 201213 l Oo, w moim odczuciu zdecydowana poprawa, mam na myśli srebrnego oczywiście. Pięknie się prezentuje. Pociśnij jeszcze z materiałami na kloszach i renderami i będzie super. pzdr. illusion
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto