Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich w kolejnych pracach nad moim samochodem. Chciałem podzielić się postępami prac, które obecnie prezentują się następująco: (obrazki w zmniejszonej rozdzielczości wg wymogów serwisu Fotosik.pl na który wrzuciłem siatki z powodu strajku Image Shack).

 

LP

8acf981a42bf2c39m.jpg 1a538a90cee748d2m.jpg dd1c9518a4104d54m.jpg

 

MS

711dffd7eefecc51m.jpg 235ebd29a0fc0bd6m.jpg 688837bee6d3d7cfm.jpg

 

Zdjęcie poglądowe efektu jaki chciałbym uzyskać:

f9e798ea482ab15am.jpg

 

Etap modelowania nadwozia uważam za zakończony i biorę się za środek. Gdybyście mieli uwagi to proszę pisać. Wczoraj próbowałem odświeżyć miniaturkę (chciałem zrobić podobnie jak w dziale Mini Bitwy edytują pierwszy post i podmieniają ikonkę) i skasowałem pierwszy wpis co zaskutkowało na całym wątku. Napisz ktoś proszę jak to zrobić żeby się tak nie stało znowu.

 

MatiSk8:

Z miękkimi chamferami to dobrze mówisz i pewno teraz tego nie zmienię ale będę pamiętał otym.

Edytowane przez Pawlito
  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mógłbyś wrzucić jeszcze screen boku auta siatki po meshsmooth?

Tam przy tylnym nadkolu masz vertex z 5 krawędziami. Chciałem sobie porównać jak się wtedy układa siatka bo zacząłem auto (dopiero baza) i trafił mi się taki przypadek i jednak mnie nieco zniekształcało nadkole. Tylko ty masz tutaj gęściej niż na razie ja.

Poza tym mam też 1vertexa z 6 krawędziami to już w ogóle po meshsmooth kosmos robi.

Napisano (edytowane)

Slide, na twoją prośbę:

 

siatkab.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Pewnie mam więcej vertexów z pięcioma krawędziami czy pięciokątnych polygonów, ale się nad tym nie zastanawiam bo oceniam głównie siatkę MS i jeżeli ona jest ok to robię dalej. Przyjrzałem się temu miejscu o którym mówisz i błędów nie widzę. Komputer i tak "widzi" trójkąty pomimo stosowania quadów i innych "n-kątów". Może masz niepospawane wierzchołki, spróbuj Welda na małym zasięgu i obserwuj liczbę vertexów.

 

Edit:

38152568.th.jpg 78890404.th.jpg

 

Edytowane przez Pawlito
Napisano (edytowane)

Dobrze, ale jeszcze siatkę MS chciałem zobaczyć. U mnie dokładnie w tym samym miejscu taki się trafił.

No i słusznie że jeśli po MS jest ok to nie ma co sobie włosów z głowy rwać z powodu trójkąta czy n-gona. Zazwyczaj wszystko będzie w porządku na płaskiej powierzchni i u Ciebie jest OK.

 

Wrzucam screen porównawczy. W zasadzie nie widać różnicy (bugów) na powierzchni poza dziwnie wygięta siatką MS'a. I widać że jak nie 5 krawędzi od vertexa to n-gon.

 

12064852.jpg

Edytowane przez slide
Napisano

Jak już pisałem wczoraj (nie wiem co stało się z tematem) masz w kilku miejscach zbyt łagodne chamfery, przez co wyszło to nieco plastelinowo. Na pewno zauważysz, o które mi chodzi.

 

Poza tym jest świetnie. Tak trzymaj i zarzucaj szybko jakimś renderem :)

Napisano

Mini bitwa dobiegła końca i nadszedł czas na powrót do projektu zaczętgo wcześniej. Z szacunku do włożonej dotąd pracy i poświęconego czasu, samochód ten zasługuje na dokończenie. Wytykanie błędów oraz uwagi jak najbardziej będą słuchane.

 

Siatka (po konwersji z 1x ms):

 

wip0201.th.jpg wip0202.th.jpg wip0203.th.jpg

 

TS x2

 

wip0201smooth.th.jpg wip0202smooth.th.jpg wip0203smooth.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

@Xizi0r: Zobaczymy co da się jeszcze z tym zrobić.

 

@Sebazx6r: Dziękuję, to byłoby czwarte w całym moim dorobku a drugie robione wg swojego pomysłu bez wzorowania się na tutorialu.

Napisano

Ja to nie umiem robic calego auta wedlug tutka podgladam jak ktos swoej auta robie na tutku i modeluje wogole co innego a od jakiegos czasu to juz wogole bez tutkow jade modelowanie. Poprostu nei mam Cierpliwosci :). Teraz tego CV mecze. Wczesniej zrobilem subaru i ferrari i jeszcze jedno ferrari :D ale srednio podobne byly.

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich. Zrobiłem taki oto zarys wnętrza.

 

[edged faces]

 

wip0301egdedfaces.th.jpg wip0302egdedfaces.th.jpg wip0304edgedfaces.th.jpg

 

 

[smooth]

 

wip0301smooth.th.jpg wip0301smooth.th.jpg wip0304smooth.th.jpg

 

 

Zostały do zrobienia deatale wnętrza i myślę że będzie można powoli mapować bryłe i teksturować. Planuję wykonać wersję drogową jednokolorową, oraz usportowioną ze sztywnym dachem i jakimś malowaniem. Póki co szukam inspiracji co miało by się znaleźć na blacharce. Do następnego.

Edytowane przez Pawlito
Napisano (edytowane)

Już poprawiłem. Z netem u mnie jest kicha, bo mam przez iPlusa i limit się wyczerpał, więc transfer leży. Czasami takie właśnie cudawianki wychodzą.

 

Jeszcze wersja sportowa o której pisałem w poprzednim wątku:

 

wip0303edgedfaces.th.jpgwip0303smooth.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Pawlito
Napisano

no trochę proporcje są zwalone, przypomina s2000 ale sporo trzeba by poprawić, lampy , proporcje maski do szyb. przypatrz się dobrze zdjęciu referencyjnemu i swojemu modelowi z boku

Napisano

@drakul: Proporcje są w porządku, przynajmniej wg blueprintów. Modelując porównuję na bieżąco z referkami po to aby właśnie ten samochód wyglądał jak S2K, a nie był tylko do niego podobny.

 

Detale wnętrza z bliska.

 

wip0401.th.jpg wip0402.th.jpg wip0403.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Niestety, pracuję w zawodzie nie związanym z grafiką i dłubać przy tym aucie mogę jak znajdę czas wieczorem albo w dzień wolny tak jak dziś. Stąd też i updaty niezbyt częste ani postępowe. Tym nie mniej zamierzam ten projekt ukończyć. C&C are welcome.

Napisano

Witam. Etap modelowania uważam z zamknięty, a teraz opracowuję materiały, studio i oświetlenie. Zamieszczam pierwsze renderingi próbne. Jak zwykle zależy mi na Waszych opiniach.

 

rendertest005.th.jpg rendertest006.th.jpg rendertest007.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

Hej.

Jest coraz lepiej. Studio jest takie sobie jeszcze ale lepsze o niebo od poprzedniego. Lakier też nie najlepiej wyszedł bo nawet jeśli dążysz do matowego to wyszedł an razie jak plastik. A generalnie lepiej wyglądałby z normalnym lakierem. Popracuj nad glosami ;]

Pozdr

Napisano (edytowane)

Cześć wszystkim. Dzisiejszy dzień spędziłem nad dopasowaniem shadera lakieru, i oto wszystko co na chwilę obecną potrafię zrobić. Przy okazji uwidoczniły się niedostaki modelu. Fajnie jakby się wypowiedział znawca tematu lakierów samochodowych i oświetlenia studia, co jest nie tak. Ja już tego lepiej zrobic nie umiem. Jak potrzeba to wyrenderuję w wyższej rozdzielczości.

 

rendertest020.jpg

 

Edit: jeszcze ujęcie

 

rendertest021.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Pawlito
dodać obrazek
Napisano

Studio mam tak:

 

*Gradient Ramp w slocie Enviroment Map (robi za tło i oświetla trochę)

*2 fotometryki w kształcie Rectangle, z wyłączonym Diffuse, a z włączonym Specular (dla blasków na bokach karoserii)

*3x mr Sky Portal doświetlajace od góry, z przodu i z tyłu

*Skylight z Gradient Ramp (tym samym co robi za tło) w Sky Color

 

Podłoga ma na brzegach Cutout z Gradient Rampem radialnym po to aby stopniowo zanikała.

 

Rendering w mental rayu, cień z ambient occlusion.

 

studioviewport.th.jpg carpaintsettings.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano (edytowane)

Witam. Myślałem trochę nad koncepcją tego samochdu jako maszyny wyczynowej i zdecydowałem że będzie to samochód driftingowy. Jako że wóz jest japoński a sama idea pokonywania zakrętów z wykorzystaniem uślizgu tylniej osi z Japonii się wywodzi, to myślę że elementy tej układanki będą dobrze pasowały.

 

rendertest026.th.jpg[/url] rendertest028.th.jpg rendertest029.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Macie pojęcie dlaczego AO renderuje mi się na zielono? I tylko gdy włączona jest kontrola ekspozycji, bez niej ao jest idealnie czarno-biały.

 

55032141.th.jpg

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Czegos Ci tutaj brakuje,minimalnej szczeliny miedzy maska a reflektorem.Bo Jak inaczej w razie wymiany elementow wstawisz tak ogromny panel zlaczony z blotnikiem i przednim zderzakiem?:)Popatrz ->2003hondas2000basepic39.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@rzubr: Masz całkowitą rację. Już to poprawiłem. Masz u mnie piwo za tą uwagę (no i repa).

 

@Smoku: Wiem że można zdesaturować ale ja chciałem żeby się to jednak nie kolorowało.

 

Ostatecznie zrezygnowałem z AO bo obiektywnie patrząc nie respektował on różnych cech materiałów (przezroczystość, chropowatość), a nawet je maskował. W przyszłym tygodniu planuję poprawić shadery i wstawiam do skończonych.

 

rendertest036.jpg

 

rendertest037.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Edit:

 

Stockowa wersja

rendertest054.jpg

 

rendertest052.jpg

 

rendertest057.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Pawlito
Napisano

hej, prawdę powiedziawszy to nie wygląda za bardzo jak driftingowy wóz... chyba niepotrzebnie dodałeś te naklejki, zbytnio nie pasują do Twojego modelu. Robiłes auto, które było seryjną furą i niech tak pozostanie raczej - podkreśl jego zalety poprzez bardziej stonowany lakier i ciekawsze, bardziej dynamiczne ujęcia - podpatrz najlepszych na forum, często piszą co i jak, dzielą się swoimi ustawieniami. Masz kawał fajnego modelu, wykorzystaj to.

 

Pzdr.

illusion

Napisano

Wszystko mi sie podoba,jednak poprzednik ma duzo racji.Seryjna fura,plus fajne kadry(przypatrz sie na ujeciach np. w auto magazynach) i stonowany lakier.

Dzieki,podrawiam:)

Napisano

Oo, w moim odczuciu zdecydowana poprawa, mam na myśli srebrnego oczywiście.

Pięknie się prezentuje.

Pociśnij jeszcze z materiałami na kloszach i renderami i będzie super.

 

pzdr.

illusion

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności