Pawlito Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 (edytowane) Witam wszystkich w kolejnych pracach nad moim samochodem. Chciałem podzielić się postępami prac, które obecnie prezentują się następująco: (obrazki w zmniejszonej rozdzielczości wg wymogów serwisu Fotosik.pl na który wrzuciłem siatki z powodu strajku Image Shack). LP MS Zdjęcie poglądowe efektu jaki chciałbym uzyskać: Etap modelowania nadwozia uważam za zakończony i biorę się za środek. Gdybyście mieli uwagi to proszę pisać. Wczoraj próbowałem odświeżyć miniaturkę (chciałem zrobić podobnie jak w dziale Mini Bitwy edytują pierwszy post i podmieniają ikonkę) i skasowałem pierwszy wpis co zaskutkowało na całym wątku. Napisz ktoś proszę jak to zrobić żeby się tak nie stało znowu. MatiSk8: Z miękkimi chamferami to dobrze mówisz i pewno teraz tego nie zmienię ale będę pamiętał otym. Edytowane 15 Styczeń 2012 przez Pawlito
slide Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 Mógłbyś wrzucić jeszcze screen boku auta siatki po meshsmooth? Tam przy tylnym nadkolu masz vertex z 5 krawędziami. Chciałem sobie porównać jak się wtedy układa siatka bo zacząłem auto (dopiero baza) i trafił mi się taki przypadek i jednak mnie nieco zniekształcało nadkole. Tylko ty masz tutaj gęściej niż na razie ja. Poza tym mam też 1vertexa z 6 krawędziami to już w ogóle po meshsmooth kosmos robi.
Stachu Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 dokładnie w szczegóły odwzorowania zgodności sie nie zagłebiałem, ale siateczka i model ok :)
Pawlito Napisano 13 Kwiecień 2011 Autor Napisano 13 Kwiecień 2011 (edytowane) Slide, na twoją prośbę: Uploaded with ImageShack.us Pewnie mam więcej vertexów z pięcioma krawędziami czy pięciokątnych polygonów, ale się nad tym nie zastanawiam bo oceniam głównie siatkę MS i jeżeli ona jest ok to robię dalej. Przyjrzałem się temu miejscu o którym mówisz i błędów nie widzę. Komputer i tak "widzi" trójkąty pomimo stosowania quadów i innych "n-kątów". Może masz niepospawane wierzchołki, spróbuj Welda na małym zasięgu i obserwuj liczbę vertexów. Edit: Edytowane 13 Kwiecień 2011 przez Pawlito
slide Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 (edytowane) Dobrze, ale jeszcze siatkę MS chciałem zobaczyć. U mnie dokładnie w tym samym miejscu taki się trafił. No i słusznie że jeśli po MS jest ok to nie ma co sobie włosów z głowy rwać z powodu trójkąta czy n-gona. Zazwyczaj wszystko będzie w porządku na płaskiej powierzchni i u Ciebie jest OK. Wrzucam screen porównawczy. W zasadzie nie widać różnicy (bugów) na powierzchni poza dziwnie wygięta siatką MS'a. I widać że jak nie 5 krawędzi od vertexa to n-gon. Edytowane 13 Kwiecień 2011 przez slide
MatiSk8 Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 Jak już pisałem wczoraj (nie wiem co stało się z tematem) masz w kilku miejscach zbyt łagodne chamfery, przez co wyszło to nieco plastelinowo. Na pewno zauważysz, o które mi chodzi. Poza tym jest świetnie. Tak trzymaj i zarzucaj szybko jakimś renderem :)
Pawlito Napisano 23 Październik 2011 Autor Napisano 23 Październik 2011 Mini bitwa dobiegła końca i nadszedł czas na powrót do projektu zaczętgo wcześniej. Z szacunku do włożonej dotąd pracy i poświęconego czasu, samochód ten zasługuje na dokończenie. Wytykanie błędów oraz uwagi jak najbardziej będą słuchane. Siatka (po konwersji z 1x ms): TS x2 Uploaded with ImageShack.us
Orangegraphics Napisano 23 Październik 2011 Napisano 23 Październik 2011 bardzo ładnie to wygląda, ale rzeczywiście rzuca się w oczy to co zauważył MatiSk8, np na chamferach cięć blach głównie, może możesz to poprawić, dodać teraz jeszcze tam po jednego, może dwa supporting edge?
Sebazx6r Napisano 23 Październik 2011 Napisano 23 Październik 2011 Bardzo ladnie duzo aut juz zrobiles?
Pawlito Napisano 23 Październik 2011 Autor Napisano 23 Październik 2011 @Xizi0r: Zobaczymy co da się jeszcze z tym zrobić. @Sebazx6r: Dziękuję, to byłoby czwarte w całym moim dorobku a drugie robione wg swojego pomysłu bez wzorowania się na tutorialu.
Sebazx6r Napisano 23 Październik 2011 Napisano 23 Październik 2011 Ja to nie umiem robic calego auta wedlug tutka podgladam jak ktos swoej auta robie na tutku i modeluje wogole co innego a od jakiegos czasu to juz wogole bez tutkow jade modelowanie. Poprostu nei mam Cierpliwosci :). Teraz tego CV mecze. Wczesniej zrobilem subaru i ferrari i jeszcze jedno ferrari :D ale srednio podobne byly.
Pawlito Napisano 8 Listopad 2011 Autor Napisano 8 Listopad 2011 (edytowane) Witam wszystkich. Zrobiłem taki oto zarys wnętrza. [edged faces] [smooth] Zostały do zrobienia deatale wnętrza i myślę że będzie można powoli mapować bryłe i teksturować. Planuję wykonać wersję drogową jednokolorową, oraz usportowioną ze sztywnym dachem i jakimś malowaniem. Póki co szukam inspiracji co miało by się znaleźć na blacharce. Do następnego. Edytowane 8 Listopad 2011 przez Pawlito
Pawlito Napisano 8 Listopad 2011 Autor Napisano 8 Listopad 2011 (edytowane) Już poprawiłem. Z netem u mnie jest kicha, bo mam przez iPlusa i limit się wyczerpał, więc transfer leży. Czasami takie właśnie cudawianki wychodzą. Jeszcze wersja sportowa o której pisałem w poprzednim wątku: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 8 Listopad 2011 przez Pawlito
drakul Napisano 9 Listopad 2011 Napisano 9 Listopad 2011 no trochę proporcje są zwalone, przypomina s2000 ale sporo trzeba by poprawić, lampy , proporcje maski do szyb. przypatrz się dobrze zdjęciu referencyjnemu i swojemu modelowi z boku
Pawlito Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 @drakul: Proporcje są w porządku, przynajmniej wg blueprintów. Modelując porównuję na bieżąco z referkami po to aby właśnie ten samochód wyglądał jak S2K, a nie był tylko do niego podobny. Detale wnętrza z bliska. Uploaded with ImageShack.us Niestety, pracuję w zawodzie nie związanym z grafiką i dłubać przy tym aucie mogę jak znajdę czas wieczorem albo w dzień wolny tak jak dziś. Stąd też i updaty niezbyt częste ani postępowe. Tym nie mniej zamierzam ten projekt ukończyć. C&C are welcome.
plasti Napisano 21 Listopad 2011 Napisano 21 Listopad 2011 proporcje sa dobre, kola sa troche za duze moim zdaniem, lec dalej z tym
Pawlito Napisano 4 Grudzień 2011 Autor Napisano 4 Grudzień 2011 Witam. Etap modelowania uważam z zamknięty, a teraz opracowuję materiały, studio i oświetlenie. Zamieszczam pierwsze renderingi próbne. Jak zwykle zależy mi na Waszych opiniach. Uploaded with ImageShack.us
Pawlito Napisano 16 Grudzień 2011 Autor Napisano 16 Grudzień 2011 Zamieszczam kolejne renderingi testowe. Auto będzie miało jeszcze malowanie na burtach. Uwagi i komentarze jak najbardziej mile widziane. Uploaded with ImageShack.us
Smoku Napisano 17 Grudzień 2011 Napisano 17 Grudzień 2011 Hej. Jest coraz lepiej. Studio jest takie sobie jeszcze ale lepsze o niebo od poprzedniego. Lakier też nie najlepiej wyszedł bo nawet jeśli dążysz do matowego to wyszedł an razie jak plastik. A generalnie lepiej wyglądałby z normalnym lakierem. Popracuj nad glosami ;] Pozdr
Pawlito Napisano 19 Grudzień 2011 Autor Napisano 19 Grudzień 2011 (edytowane) Cześć wszystkim. Dzisiejszy dzień spędziłem nad dopasowaniem shadera lakieru, i oto wszystko co na chwilę obecną potrafię zrobić. Przy okazji uwidoczniły się niedostaki modelu. Fajnie jakby się wypowiedział znawca tematu lakierów samochodowych i oświetlenia studia, co jest nie tak. Ja już tego lepiej zrobic nie umiem. Jak potrzeba to wyrenderuję w wyższej rozdzielczości. Edit: jeszcze ujęcie Uploaded with ImageShack.us Edytowane 19 Grudzień 2011 przez Pawlito dodać obrazek
polka dot Napisano 19 Grudzień 2011 Napisano 19 Grudzień 2011 hej kosi. jak możesz, pokaż screeny studia, jak to oświetlasz i ustawienia materiału lakieru. felgi wyszły super, niedostatków w modelu nie widzę
Pawlito Napisano 19 Grudzień 2011 Autor Napisano 19 Grudzień 2011 Studio mam tak: *Gradient Ramp w slocie Enviroment Map (robi za tło i oświetla trochę) *2 fotometryki w kształcie Rectangle, z wyłączonym Diffuse, a z włączonym Specular (dla blasków na bokach karoserii) *3x mr Sky Portal doświetlajace od góry, z przodu i z tyłu *Skylight z Gradient Ramp (tym samym co robi za tło) w Sky Color Podłoga ma na brzegach Cutout z Gradient Rampem radialnym po to aby stopniowo zanikała. Rendering w mental rayu, cień z ambient occlusion. Uploaded with ImageShack.us
Pawlito Napisano 31 Grudzień 2011 Autor Napisano 31 Grudzień 2011 (edytowane) Witam. Myślałem trochę nad koncepcją tego samochdu jako maszyny wyczynowej i zdecydowałem że będzie to samochód driftingowy. Jako że wóz jest japoński a sama idea pokonywania zakrętów z wykorzystaniem uślizgu tylniej osi z Japonii się wywodzi, to myślę że elementy tej układanki będą dobrze pasowały. [/url] Uploaded with ImageShack.us Macie pojęcie dlaczego AO renderuje mi się na zielono? I tylko gdy włączona jest kontrola ekspozycji, bez niej ao jest idealnie czarno-biały. Edytowane 2 Styczeń 2012 przez Pawlito
rzubr Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 Czegos Ci tutaj brakuje,minimalnej szczeliny miedzy maska a reflektorem.Bo Jak inaczej w razie wymiany elementow wstawisz tak ogromny panel zlaczony z blotnikiem i przednim zderzakiem?:)Popatrz -> Uploaded with ImageShack.us 1
Smoku Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 Czemu Ci się renderuje zielone Ao to Ci nie powiem bo to mental(nie używam), ale przecież możesz sobie zdesaturować w Ps nie?
Pawlito Napisano 15 Styczeń 2012 Autor Napisano 15 Styczeń 2012 (edytowane) @rzubr: Masz całkowitą rację. Już to poprawiłem. Masz u mnie piwo za tą uwagę (no i repa). @Smoku: Wiem że można zdesaturować ale ja chciałem żeby się to jednak nie kolorowało. Ostatecznie zrezygnowałem z AO bo obiektywnie patrząc nie respektował on różnych cech materiałów (przezroczystość, chropowatość), a nawet je maskował. W przyszłym tygodniu planuję poprawić shadery i wstawiam do skończonych. Uploaded with ImageShack.us Edit: Stockowa wersja Uploaded with ImageShack.us Edytowane 18 Styczeń 2012 przez Pawlito
illusion Napisano 15 Styczeń 2012 Napisano 15 Styczeń 2012 hej, prawdę powiedziawszy to nie wygląda za bardzo jak driftingowy wóz... chyba niepotrzebnie dodałeś te naklejki, zbytnio nie pasują do Twojego modelu. Robiłes auto, które było seryjną furą i niech tak pozostanie raczej - podkreśl jego zalety poprzez bardziej stonowany lakier i ciekawsze, bardziej dynamiczne ujęcia - podpatrz najlepszych na forum, często piszą co i jak, dzielą się swoimi ustawieniami. Masz kawał fajnego modelu, wykorzystaj to. Pzdr. illusion
rzubr Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 Wszystko mi sie podoba,jednak poprzednik ma duzo racji.Seryjna fura,plus fajne kadry(przypatrz sie na ujeciach np. w auto magazynach) i stonowany lakier. Dzieki,podrawiam:)
arturskoczek Napisano 18 Styczeń 2012 Napisano 18 Styczeń 2012 Srebrny sporo lepszy :) idź w tą stronę. A myślałeś może o takim czymś (czyli jednej z najładniejszych, o ile nie najładniejszej w Polsce (w Europie?) S2000?) http://www.jdm-option.pl/portal/index.php?id=view&art=10
illusion Napisano 18 Styczeń 2012 Napisano 18 Styczeń 2012 Oo, w moim odczuciu zdecydowana poprawa, mam na myśli srebrnego oczywiście. Pięknie się prezentuje. Pociśnij jeszcze z materiałami na kloszach i renderami i będzie super. pzdr. illusion 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się