Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam każdy z nas ma własny warsztat graficzny, własne ścieżki i metody.

Gromadzimy programy, szukamy różnych form radzenia sobie z określonymi zagadnieniami. Proszę was o podzielenie się swoimi metodami i zapleczem programowym. Jakie programy głównie open source i darmowe przydają się do współpracy z Blenderem ale także jako dobre narzędzia do postprodukcji montażu etc.?

 

Lista tych (raczej znanych) które ja używam:

 

Gimp- tworzenie tekstur + postprodukcja (może znacie jakieś przydatne pluginy)

MyPaint- tworzenie tekstur zwłaszcza przez robótkę ręczną.

Inkscape- generowanie wektorowych tekstur, które nie tracą na jakości nawet przy dużych zbliżeniach + przerabianie logotypów- krzywych( w moim przypadku) na obiekty 3D

Audacity- Fajne proste narzędzie ale z dużym potencjałem do obrabiania dźwięku w sposób profesjonalny (z tego co się dowiedziałem narzędzie początkowo stworzone do zastosowań logopedycznych)

Wings3D- program do grafiki 3D dobre uzupełnienie dla Blendera zwłaszcza w pewnych aspektach związanych z modelowaniem.

Sculptris- Proste przyjazne w obsłudze narzędzie, jak nazwa wskazuje do sculptingu, alternatywa dla ZBrush'a (choć z tego co pamiętam już się nie rozwija, gdyż autor wstąpił w szeregi Pixologic).

OpenOffice- tu pewnie pojawi się wasz uśmiech ale, ja osobiście znalazłem fajne zastosowanie dla tego narzędzia. Mianowicie na podstawie danych tworzę wykresy eksportuje je, jako *.svg w inkscape optymalizuje krzywe następnie import do blendera i zamiana wykresu na obiekt 3D (tutaj ewentualna animacja wykresu+wizualizacja).

Edytowane przez kolaborant

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

chyba powinno być zapleczem programowym albo programów od program a nie programistycznym od programista i nie znam programu Inkspace ja używam Inkscape :P

Z twoich nie używam 3 ostatnich, poza tym.

 

pod linux:

pluginy gimp: texturize, resyntherize, normalmap i highpass.

pitivi lub openshot (jeszcze dokładnie nie stestowałem): do składu video

 

pod win:

PS - nie ma co porównywać z gimpem

xNormal - wypalanie normalek i AO

 

tu i tu:

texripper - szybkie narzędzie w AIR do wyciągania tekstur ze zdjęć

Edytowane przez szczuro

Napisano
  • Autor

Szczuro... zgadza się- poprawione ;)

zerknąłem na texripper'a wydaje się być bardzo fajnym i użytecznym narzędziem.

Kiedyś trochę bawiłem się programem Alchemy, daje fajne możliwości.

Edytowane przez kolaborant

Napisano

Open Office jak najbardziej - w czymś trzeba przygotować fakturę czy umowę ;)

 

Jak jest audacity to i virtualDub powinien się znaleźć. jak wymieniane są biblioteki, to też ważna biblioteka do mp3 LAME w audacity, bo oryginalnie nie obsługuje tego formatu (nie konwertuje).

Napisano

Lightworks - obróbka i montaż video, nie zgłębiałem jeszcze tak dokładnie ale pewnie jest to alternatywa dla Adobe Premiere i daje więcej możliwości niż VirtualDub.

DIYPhotoBits Camera Control - darmowa aplikacja (właściwie zbiór skryptów) do zdalnego sterowania lustrzankami cyfrowymi, może nie związane bezpośrednio z 3D i Blenderem ale przydatne jeśli trzeba zrobić jakieś filmy poklatkowe albo robić zdjęcia kiedy aparat jest zamontowany gdzieś poza zasięgiem rąk. Różnie bywa z kompatybilnością ale z Nikonem D90 działa bez zarzutu, migawkę dało się zdalnie odpalić nawet na zwykłej małpce Nikon s500.

Napisano

MyPaint - digital painting

Freemake Video Converter - konwertowanie, ripowanie, nagrywanie filmow

AMP Font Viewer - zarzadzanie,przegladanie, instalowanie fontow

FastStone Image Viewer - szybka przegladarka plikow graficznych.

Napisano

Gimp Paint Studio (GPS) - zestaw presetów, brushy itp.

Jak narazie brakuje mi pod linuxem dobrego GUI do ustawień tabletów wacoma (pod gnome, bo dla kde coś jest). :(

Napisano

To jeszcze mi się przypomniało:

FDRT Tools - program do składania i zapisu obrazów HDR

Napisano

Freemind jak się robi coś dużego, to warto pomysł rozpisać na mapie myśli, żeby nic nie uciekło, bo w 3d jest wiele aspektów, których nie da się po prostu naszkicować.

 

zamiast gimp GPS (w którym ilość presetów pędzli mi przeszkadza) proponuje gimp-painter fork gimpa z mixbrushem i g-penem, ale to raczej bardziej do digital paintingu.

 

Makehuman - który jak sama nazwa wskazuje służy do wbijania gwoździ.

Napisano

Wavosaur - edytor plikow wav, mp3 etc.

 

Antress - pluginy vst m.in do Wavosaura, dzialaniem zblizone do tych z kart UAD.

Edytowane przez Chrupek3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności