kolaborant Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 (edytowane) Witam każdy z nas ma własny warsztat graficzny, własne ścieżki i metody. Gromadzimy programy, szukamy różnych form radzenia sobie z określonymi zagadnieniami. Proszę was o podzielenie się swoimi metodami i zapleczem programowym. Jakie programy głównie open source i darmowe przydają się do współpracy z Blenderem ale także jako dobre narzędzia do postprodukcji montażu etc.? Lista tych (raczej znanych) które ja używam: Gimp- tworzenie tekstur + postprodukcja (może znacie jakieś przydatne pluginy) MyPaint- tworzenie tekstur zwłaszcza przez robótkę ręczną. Inkscape- generowanie wektorowych tekstur, które nie tracą na jakości nawet przy dużych zbliżeniach + przerabianie logotypów- krzywych( w moim przypadku) na obiekty 3D Audacity- Fajne proste narzędzie ale z dużym potencjałem do obrabiania dźwięku w sposób profesjonalny (z tego co się dowiedziałem narzędzie początkowo stworzone do zastosowań logopedycznych) Wings3D- program do grafiki 3D dobre uzupełnienie dla Blendera zwłaszcza w pewnych aspektach związanych z modelowaniem. Sculptris- Proste przyjazne w obsłudze narzędzie, jak nazwa wskazuje do sculptingu, alternatywa dla ZBrush'a (choć z tego co pamiętam już się nie rozwija, gdyż autor wstąpił w szeregi Pixologic). OpenOffice- tu pewnie pojawi się wasz uśmiech ale, ja osobiście znalazłem fajne zastosowanie dla tego narzędzia. Mianowicie na podstawie danych tworzę wykresy eksportuje je, jako *.svg w inkscape optymalizuje krzywe następnie import do blendera i zamiana wykresu na obiekt 3D (tutaj ewentualna animacja wykresu+wizualizacja). Edytowane 16 Maj 2011 przez kolaborant
Gumen Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Alchemy- http://al.chemy.org/ abstrakcje, inspiracje. 1
szczuro Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 (edytowane) chyba powinno być zapleczem programowym albo programów od program a nie programistycznym od programista i nie znam programu Inkspace ja używam Inkscape :P Z twoich nie używam 3 ostatnich, poza tym. pod linux: pluginy gimp: texturize, resyntherize, normalmap i highpass. pitivi lub openshot (jeszcze dokładnie nie stestowałem): do składu video pod win: PS - nie ma co porównywać z gimpem xNormal - wypalanie normalek i AO tu i tu: texripper - szybkie narzędzie w AIR do wyciągania tekstur ze zdjęć Edytowane 16 Maj 2011 przez szczuro 1
kolaborant Napisano 16 Maj 2011 Autor Napisano 16 Maj 2011 (edytowane) Szczuro... zgadza się- poprawione ;) zerknąłem na texripper'a wydaje się być bardzo fajnym i użytecznym narzędziem. Kiedyś trochę bawiłem się programem Alchemy, daje fajne możliwości. Edytowane 16 Maj 2011 przez kolaborant
olaf Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Open Office jak najbardziej - w czymś trzeba przygotować fakturę czy umowę ;) Jak jest audacity to i virtualDub powinien się znaleźć. jak wymieniane są biblioteki, to też ważna biblioteka do mp3 LAME w audacity, bo oryginalnie nie obsługuje tego formatu (nie konwertuje).
Lucas Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Lightworks - obróbka i montaż video, nie zgłębiałem jeszcze tak dokładnie ale pewnie jest to alternatywa dla Adobe Premiere i daje więcej możliwości niż VirtualDub. DIYPhotoBits Camera Control - darmowa aplikacja (właściwie zbiór skryptów) do zdalnego sterowania lustrzankami cyfrowymi, może nie związane bezpośrednio z 3D i Blenderem ale przydatne jeśli trzeba zrobić jakieś filmy poklatkowe albo robić zdjęcia kiedy aparat jest zamontowany gdzieś poza zasięgiem rąk. Różnie bywa z kompatybilnością ale z Nikonem D90 działa bez zarzutu, migawkę dało się zdalnie odpalić nawet na zwykłej małpce Nikon s500.
Nezumi Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 MyPaint - digital painting Freemake Video Converter - konwertowanie, ripowanie, nagrywanie filmow AMP Font Viewer - zarzadzanie,przegladanie, instalowanie fontow FastStone Image Viewer - szybka przegladarka plikow graficznych. 1
Przybysz Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Gimp Paint Studio (GPS) - zestaw presetów, brushy itp. Jak narazie brakuje mi pod linuxem dobrego GUI do ustawień tabletów wacoma (pod gnome, bo dla kde coś jest). :( 1
Lucas Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 To jeszcze mi się przypomniało: FDRT Tools - program do składania i zapisu obrazów HDR
ikkiz Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Freemind jak się robi coś dużego, to warto pomysł rozpisać na mapie myśli, żeby nic nie uciekło, bo w 3d jest wiele aspektów, których nie da się po prostu naszkicować. zamiast gimp GPS (w którym ilość presetów pędzli mi przeszkadza) proponuje gimp-painter fork gimpa z mixbrushem i g-penem, ale to raczej bardziej do digital paintingu. Makehuman - który jak sama nazwa wskazuje służy do wbijania gwoździ. 1
Gość Chrupek3D Napisano 17 Maj 2011 Napisano 17 Maj 2011 (edytowane) Wavosaur - edytor plikow wav, mp3 etc. Antress - pluginy vst m.in do Wavosaura, dzialaniem zblizone do tych z kart UAD. Edytowane 17 Maj 2011 przez Chrupek3D
kolaborant Napisano 18 Maj 2011 Autor Napisano 18 Maj 2011 Należało by jeszcze dodać program meshmixer Zerknijcie na ostatnio dodany filmik.... (trzymać szczęki :)) http://www.meshmixer.com/
kolaborant Napisano 25 Październik 2011 Autor Napisano 25 Październik 2011 meshlab .. wczoraj na CGcookie pojawił się mały tutek prezentujący ten ciakawy (darmowy) programik. Zachęcam do zapoznania się. http://cgcookie.com/blender/2011/10/24/decimating-sculpts-with-meshlab/
olaf Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 btw Wam też nie dziala instalka mesh mixera?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się