Napisano 16 Maj 201113 l Witam każdy z nas ma własny warsztat graficzny, własne ścieżki i metody. Gromadzimy programy, szukamy różnych form radzenia sobie z określonymi zagadnieniami. Proszę was o podzielenie się swoimi metodami i zapleczem programowym. Jakie programy głównie open source i darmowe przydają się do współpracy z Blenderem ale także jako dobre narzędzia do postprodukcji montażu etc.? Lista tych (raczej znanych) które ja używam: Gimp- tworzenie tekstur + postprodukcja (może znacie jakieś przydatne pluginy) MyPaint- tworzenie tekstur zwłaszcza przez robótkę ręczną. Inkscape- generowanie wektorowych tekstur, które nie tracą na jakości nawet przy dużych zbliżeniach + przerabianie logotypów- krzywych( w moim przypadku) na obiekty 3D Audacity- Fajne proste narzędzie ale z dużym potencjałem do obrabiania dźwięku w sposób profesjonalny (z tego co się dowiedziałem narzędzie początkowo stworzone do zastosowań logopedycznych) Wings3D- program do grafiki 3D dobre uzupełnienie dla Blendera zwłaszcza w pewnych aspektach związanych z modelowaniem. Sculptris- Proste przyjazne w obsłudze narzędzie, jak nazwa wskazuje do sculptingu, alternatywa dla ZBrush'a (choć z tego co pamiętam już się nie rozwija, gdyż autor wstąpił w szeregi Pixologic). OpenOffice- tu pewnie pojawi się wasz uśmiech ale, ja osobiście znalazłem fajne zastosowanie dla tego narzędzia. Mianowicie na podstawie danych tworzę wykresy eksportuje je, jako *.svg w inkscape optymalizuje krzywe następnie import do blendera i zamiana wykresu na obiekt 3D (tutaj ewentualna animacja wykresu+wizualizacja). Edytowane 16 Maj 201113 l przez kolaborant
Napisano 16 Maj 201113 l chyba powinno być zapleczem programowym albo programów od program a nie programistycznym od programista i nie znam programu Inkspace ja używam Inkscape :P Z twoich nie używam 3 ostatnich, poza tym. pod linux: pluginy gimp: texturize, resyntherize, normalmap i highpass. pitivi lub openshot (jeszcze dokładnie nie stestowałem): do składu video pod win: PS - nie ma co porównywać z gimpem xNormal - wypalanie normalek i AO tu i tu: texripper - szybkie narzędzie w AIR do wyciągania tekstur ze zdjęć Edytowane 16 Maj 201113 l przez szczuro
Napisano 16 Maj 201113 l Autor Szczuro... zgadza się- poprawione ;) zerknąłem na texripper'a wydaje się być bardzo fajnym i użytecznym narzędziem. Kiedyś trochę bawiłem się programem Alchemy, daje fajne możliwości. Edytowane 16 Maj 201113 l przez kolaborant
Napisano 16 Maj 201113 l Open Office jak najbardziej - w czymś trzeba przygotować fakturę czy umowę ;) Jak jest audacity to i virtualDub powinien się znaleźć. jak wymieniane są biblioteki, to też ważna biblioteka do mp3 LAME w audacity, bo oryginalnie nie obsługuje tego formatu (nie konwertuje).
Napisano 16 Maj 201113 l Lightworks - obróbka i montaż video, nie zgłębiałem jeszcze tak dokładnie ale pewnie jest to alternatywa dla Adobe Premiere i daje więcej możliwości niż VirtualDub. DIYPhotoBits Camera Control - darmowa aplikacja (właściwie zbiór skryptów) do zdalnego sterowania lustrzankami cyfrowymi, może nie związane bezpośrednio z 3D i Blenderem ale przydatne jeśli trzeba zrobić jakieś filmy poklatkowe albo robić zdjęcia kiedy aparat jest zamontowany gdzieś poza zasięgiem rąk. Różnie bywa z kompatybilnością ale z Nikonem D90 działa bez zarzutu, migawkę dało się zdalnie odpalić nawet na zwykłej małpce Nikon s500.
Napisano 16 Maj 201113 l MyPaint - digital painting Freemake Video Converter - konwertowanie, ripowanie, nagrywanie filmow AMP Font Viewer - zarzadzanie,przegladanie, instalowanie fontow FastStone Image Viewer - szybka przegladarka plikow graficznych.
Napisano 16 Maj 201113 l Gimp Paint Studio (GPS) - zestaw presetów, brushy itp. Jak narazie brakuje mi pod linuxem dobrego GUI do ustawień tabletów wacoma (pod gnome, bo dla kde coś jest). :(
Napisano 16 Maj 201113 l To jeszcze mi się przypomniało: FDRT Tools - program do składania i zapisu obrazów HDR
Napisano 16 Maj 201113 l Freemind jak się robi coś dużego, to warto pomysł rozpisać na mapie myśli, żeby nic nie uciekło, bo w 3d jest wiele aspektów, których nie da się po prostu naszkicować. zamiast gimp GPS (w którym ilość presetów pędzli mi przeszkadza) proponuje gimp-painter fork gimpa z mixbrushem i g-penem, ale to raczej bardziej do digital paintingu. Makehuman - który jak sama nazwa wskazuje służy do wbijania gwoździ.
Napisano 17 Maj 201113 l Wavosaur - edytor plikow wav, mp3 etc. Antress - pluginy vst m.in do Wavosaura, dzialaniem zblizone do tych z kart UAD. Edytowane 17 Maj 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 18 Maj 201113 l Autor Należało by jeszcze dodać program meshmixer Zerknijcie na ostatnio dodany filmik.... (trzymać szczęki :)) http://www.meshmixer.com/
Napisano 25 Październik 201113 l Autor meshlab .. wczoraj na CGcookie pojawił się mały tutek prezentujący ten ciakawy (darmowy) programik. Zachęcam do zapoznania się. http://cgcookie.com/blender/2011/10/24/decimating-sculpts-with-meshlab/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto