Skocz do zawartości

Blenderowy warsztat grafika


kolaborant

Rekomendowane odpowiedzi

Witam każdy z nas ma własny warsztat graficzny, własne ścieżki i metody.

Gromadzimy programy, szukamy różnych form radzenia sobie z określonymi zagadnieniami. Proszę was o podzielenie się swoimi metodami i zapleczem programowym. Jakie programy głównie open source i darmowe przydają się do współpracy z Blenderem ale także jako dobre narzędzia do postprodukcji montażu etc.?

 

Lista tych (raczej znanych) które ja używam:

 

Gimp- tworzenie tekstur + postprodukcja (może znacie jakieś przydatne pluginy)

MyPaint- tworzenie tekstur zwłaszcza przez robótkę ręczną.

Inkscape- generowanie wektorowych tekstur, które nie tracą na jakości nawet przy dużych zbliżeniach + przerabianie logotypów- krzywych( w moim przypadku) na obiekty 3D

Audacity- Fajne proste narzędzie ale z dużym potencjałem do obrabiania dźwięku w sposób profesjonalny (z tego co się dowiedziałem narzędzie początkowo stworzone do zastosowań logopedycznych)

Wings3D- program do grafiki 3D dobre uzupełnienie dla Blendera zwłaszcza w pewnych aspektach związanych z modelowaniem.

Sculptris- Proste przyjazne w obsłudze narzędzie, jak nazwa wskazuje do sculptingu, alternatywa dla ZBrush'a (choć z tego co pamiętam już się nie rozwija, gdyż autor wstąpił w szeregi Pixologic).

OpenOffice- tu pewnie pojawi się wasz uśmiech ale, ja osobiście znalazłem fajne zastosowanie dla tego narzędzia. Mianowicie na podstawie danych tworzę wykresy eksportuje je, jako *.svg w inkscape optymalizuje krzywe następnie import do blendera i zamiana wykresu na obiekt 3D (tutaj ewentualna animacja wykresu+wizualizacja).

Edytowane przez kolaborant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

chyba powinno być zapleczem programowym albo programów od program a nie programistycznym od programista i nie znam programu Inkspace ja używam Inkscape :P

Z twoich nie używam 3 ostatnich, poza tym.

 

pod linux:

pluginy gimp: texturize, resyntherize, normalmap i highpass.

pitivi lub openshot (jeszcze dokładnie nie stestowałem): do składu video

 

pod win:

PS - nie ma co porównywać z gimpem

xNormal - wypalanie normalek i AO

 

tu i tu:

texripper - szybkie narzędzie w AIR do wyciągania tekstur ze zdjęć

Edytowane przez szczuro
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Szczuro... zgadza się- poprawione ;)

zerknąłem na texripper'a wydaje się być bardzo fajnym i użytecznym narzędziem.

Kiedyś trochę bawiłem się programem Alchemy, daje fajne możliwości.

Edytowane przez kolaborant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Open Office jak najbardziej - w czymś trzeba przygotować fakturę czy umowę ;)

 

Jak jest audacity to i virtualDub powinien się znaleźć. jak wymieniane są biblioteki, to też ważna biblioteka do mp3 LAME w audacity, bo oryginalnie nie obsługuje tego formatu (nie konwertuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lightworks - obróbka i montaż video, nie zgłębiałem jeszcze tak dokładnie ale pewnie jest to alternatywa dla Adobe Premiere i daje więcej możliwości niż VirtualDub.

DIYPhotoBits Camera Control - darmowa aplikacja (właściwie zbiór skryptów) do zdalnego sterowania lustrzankami cyfrowymi, może nie związane bezpośrednio z 3D i Blenderem ale przydatne jeśli trzeba zrobić jakieś filmy poklatkowe albo robić zdjęcia kiedy aparat jest zamontowany gdzieś poza zasięgiem rąk. Różnie bywa z kompatybilnością ale z Nikonem D90 działa bez zarzutu, migawkę dało się zdalnie odpalić nawet na zwykłej małpce Nikon s500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MyPaint - digital painting

Freemake Video Converter - konwertowanie, ripowanie, nagrywanie filmow

AMP Font Viewer - zarzadzanie,przegladanie, instalowanie fontow

FastStone Image Viewer - szybka przegladarka plikow graficznych.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Freemind jak się robi coś dużego, to warto pomysł rozpisać na mapie myśli, żeby nic nie uciekło, bo w 3d jest wiele aspektów, których nie da się po prostu naszkicować.

 

zamiast gimp GPS (w którym ilość presetów pędzli mi przeszkadza) proponuje gimp-painter fork gimpa z mixbrushem i g-penem, ale to raczej bardziej do digital paintingu.

 

Makehuman - który jak sama nazwa wskazuje służy do wbijania gwoździ.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

Wavosaur - edytor plikow wav, mp3 etc.

 

Antress - pluginy vst m.in do Wavosaura, dzialaniem zblizone do tych z kart UAD.

Edytowane przez Chrupek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności