Skocz do zawartości

Modelowanie panela ściennego 3dmax2010


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

... ale po kolei. Rysuję boxa, zmieniam na poly i connect, chamfer, extrude? Rowki są w osiach co 10 cm, każdy ma szerokość 1 cm i taką samą głębokość. Z rowkowaniem sobie poradzę, tylko to rozmieszczenie.

Napisano

W sumie to nic prostszego.

1. robisz boxa 2000x900x20

2. prawy i konwerujesz do Editable Poly

3. Przechodzisz do edge selection i zaznaczasz te 4 krawędzie

4. Robisz Connect z 8-mioma segmentami

5. Nowo powstałe krawędzie są zaznaczone, dajesz Chamfer z wartością 5mm (10mm/2 !!!)

 

Dalej w następnym poście - 5 załączników to maksimum na forum

Napisano

6. Zaznaczasz nowe polygony (tylko na frontowej ściance) i dajesz Extrude -10mm

7. I tu masz prosty problem usunięcia nakładających się poly - pokombinuj :-)

8. Możesz ułatwić sprawę tworząc od razu boxa z podziałem. Potem pomijasz punkty 3 i 4

 

Jeżeli nie dasz rady z pkt. 7 też coś pomożemy

Napisano (edytowane)

... dzięki. Kilka cennych uwag i tydzień szukania w kieszeni.

 

pozdr.

 

Tylko z tym punktem 7 jest problem. Ginie mi cała krawędź itd.

Edytowane przez Yarek68
Napisano (edytowane)

Jak będę w domu (ok. pólnocy) to napiszę co z tym zrobić - generalnie musisz watwić na górenj ściance jeszcze jedną krawędź, usunąć nakładające się poly (czyli też boczną ściankę) a potem wstawić CAPem nową ściankę i dorobić brakujące krawędzie siatki CUTem.

 

EDIT:

na szybko:

1. Usuwasz polygony bocznych ścianek razem z nakładającymi się polygonamy powstałymi pon EXTRUDE

2. Zaznaczasz narożne krawędzie i dajesz CONNECT z wartością 1

3. W trybie BORDER (editable poly) zaznaczasz loopy bocznych ścianek i dajesz CAP

4. Polecenie CUT prowadzisz nową siatkę na nowym polygonie między vertexami

 

Rysunek na szybko z cada bo nie mam maxia pod ręką....

Edytowane przez goran
Napisano

mafida, goran ZLE! :)

 

jesli wymodeluje to w sposob ktory sugerujecie to skrajne pasy (gora, dol) beda mniejsze niz reszta (roznica wartosci chamfer). Dotatkowo goran sugeruje extrudowanie mniejszych polygonow do srodka ale lepiej extrudowac duze polygony do przodu i dzieki temu uniknac nakladajacych sie polygonow.

 

Osobiscie zrobilbym to rysujac przekroj linia a pozniej extrude...

Napisano

Masz rację t0m3k - umknęło mi to że skrajne będą mniejsze... A co do extrude - kwestia gustu, można tak, można tak.

 

Rysując linią też dobry pomysł, będziesz miał na pewno idealne wymiary, ale potem i tak musisz dać CAP i dorobić siatkę.

Napisano

Widzisz, diabeł tkwi w szczegółach. Jak widać nawet tak prostą rzecz można zrobić na wiele sposobów, lepszych lub gorszych. Dzięki takiej dyskusji mozna podpatrzeć jakieś praktyczne sztuczki stosowane przez osoby z dużym doświadczeniem - nie ma co się obruszać że to tylko deska z rowkiem - jak to zrobisz dobrze i minimalnym nakładem pracy, to przy dużym projekcie zyskasz proporcjonalnie więcej.

 

A to subforum jest chyba najlepszym miejscem na takie dyskusje...

Napisano

Ja pozbyłem się tych poliglonów poprzez skopiowanie całej płyty, przesunięciu jej o np. 1 cm a następnie zrobiłem część wspólną \\w Boolean\intersection\\ i niechciane poliglony zniknęły. 15 sekund i po problemie. Tutaj takie rozwiązanie zadziałało.

 

pozdr. i dziękuję za pomoc

Napisano

Przy tak prostym modelu Boolean pewnie zadziałał prawidłowo, ale przy bardziaj skomplikowanych zwykle miesza w siatce, co może skutkować nieprawidłowościami. Dla pewności sprawdź miejsce łączenia czy nie ma pokrywających się vertexów i krawędzi i czy nie namieszało ze SmoothGrupami, bo przy renderingu może Ci źle wyjść

Napisano

wydaje mi sie ze Loki mial na mysli zrobienie obrysu calosci, wtedy nic nie bedzie trzeba laczyc tylko calosc bedzie extrudowana. ja bym tak wlasnie zrobil. spline>snap do siatki i "i" i do dziela :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności