Yarek68 Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 Witam Mam wymodelować panel ścienny http://www.vitrum.com.pl/bin/img/space%20wall/p_srebrny.jpg.html w 3dmax 2010. Jest to płyta 200/90 cm i są na niej co 10 cm rowki o szer. 1 cm. Jak można to najszybciej wykonać? Nie mogę poradzić sobie z równomiernym podziałem edge na boxie, aby zaznaczając polyglony cofnąć je do środka płyty poleceniem extrude. pozdrawiam i czekam na podpowiedzi z góry dzięki
mafida Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 Connect,chamfer,extrude,15 sekund i gotowe i równomierne;)
Yarek68 Napisano 15 Czerwiec 2011 Autor Napisano 15 Czerwiec 2011 ... ale po kolei. Rysuję boxa, zmieniam na poly i connect, chamfer, extrude? Rowki są w osiach co 10 cm, każdy ma szerokość 1 cm i taką samą głębokość. Z rowkowaniem sobie poradzę, tylko to rozmieszczenie.
goran Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 W sumie to nic prostszego. 1. robisz boxa 2000x900x20 2. prawy i konwerujesz do Editable Poly 3. Przechodzisz do edge selection i zaznaczasz te 4 krawędzie 4. Robisz Connect z 8-mioma segmentami 5. Nowo powstałe krawędzie są zaznaczone, dajesz Chamfer z wartością 5mm (10mm/2 !!!) Dalej w następnym poście - 5 załączników to maksimum na forum
goran Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 6. Zaznaczasz nowe polygony (tylko na frontowej ściance) i dajesz Extrude -10mm 7. I tu masz prosty problem usunięcia nakładających się poly - pokombinuj :-) 8. Możesz ułatwić sprawę tworząc od razu boxa z podziałem. Potem pomijasz punkty 3 i 4 Jeżeli nie dasz rady z pkt. 7 też coś pomożemy
Yarek68 Napisano 16 Czerwiec 2011 Autor Napisano 16 Czerwiec 2011 (edytowane) ... dzięki. Kilka cennych uwag i tydzień szukania w kieszeni. pozdr. Tylko z tym punktem 7 jest problem. Ginie mi cała krawędź itd. Edytowane 16 Czerwiec 2011 przez Yarek68
goran Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 (edytowane) Jak będę w domu (ok. pólnocy) to napiszę co z tym zrobić - generalnie musisz watwić na górenj ściance jeszcze jedną krawędź, usunąć nakładające się poly (czyli też boczną ściankę) a potem wstawić CAPem nową ściankę i dorobić brakujące krawędzie siatki CUTem. EDIT: na szybko: 1. Usuwasz polygony bocznych ścianek razem z nakładającymi się polygonamy powstałymi pon EXTRUDE 2. Zaznaczasz narożne krawędzie i dajesz CONNECT z wartością 1 3. W trybie BORDER (editable poly) zaznaczasz loopy bocznych ścianek i dajesz CAP 4. Polecenie CUT prowadzisz nową siatkę na nowym polygonie między vertexami Rysunek na szybko z cada bo nie mam maxia pod ręką.... Edytowane 16 Czerwiec 2011 przez goran
t0m3k Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 mafida, goran ZLE! :) jesli wymodeluje to w sposob ktory sugerujecie to skrajne pasy (gora, dol) beda mniejsze niz reszta (roznica wartosci chamfer). Dotatkowo goran sugeruje extrudowanie mniejszych polygonow do srodka ale lepiej extrudowac duze polygony do przodu i dzieki temu uniknac nakladajacych sie polygonow. Osobiscie zrobilbym to rysujac przekroj linia a pozniej extrude...
goran Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 Masz rację t0m3k - umknęło mi to że skrajne będą mniejsze... A co do extrude - kwestia gustu, można tak, można tak. Rysując linią też dobry pomysł, będziesz miał na pewno idealne wymiary, ale potem i tak musisz dać CAP i dorobić siatkę.
Loki Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 nie prościej narysować sobie przekrój tego i wyciągnąć extrudem?
KoMic Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 lol, hehe chyba najprosciej to zrobic jeden deske panelu box+1 extrude i go skopiowac ile sie tam chce: ]
goran Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Ale potem musisz to połączyć w jędną bryłę - ATTACH i WELD - w sumie tyle samo roboty.
Simple_man Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Ja pierdykam to jest poważny prawdziwy wątek :) Jak wymodelować deskę z rowkiem. A w następnym zapytaniu, jak wymodelować boxa.
goran Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Widzisz, diabeł tkwi w szczegółach. Jak widać nawet tak prostą rzecz można zrobić na wiele sposobów, lepszych lub gorszych. Dzięki takiej dyskusji mozna podpatrzeć jakieś praktyczne sztuczki stosowane przez osoby z dużym doświadczeniem - nie ma co się obruszać że to tylko deska z rowkiem - jak to zrobisz dobrze i minimalnym nakładem pracy, to przy dużym projekcie zyskasz proporcjonalnie więcej. A to subforum jest chyba najlepszym miejscem na takie dyskusje...
Yarek68 Napisano 17 Czerwiec 2011 Autor Napisano 17 Czerwiec 2011 Ja pozbyłem się tych poliglonów poprzez skopiowanie całej płyty, przesunięciu jej o np. 1 cm a następnie zrobiłem część wspólną \\w Boolean\intersection\\ i niechciane poliglony zniknęły. 15 sekund i po problemie. Tutaj takie rozwiązanie zadziałało. pozdr. i dziękuję za pomoc
goran Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Przy tak prostym modelu Boolean pewnie zadziałał prawidłowo, ale przy bardziaj skomplikowanych zwykle miesza w siatce, co może skutkować nieprawidłowościami. Dla pewności sprawdź miejsce łączenia czy nie ma pokrywających się vertexów i krawędzi i czy nie namieszało ze SmoothGrupami, bo przy renderingu może Ci źle wyjść
Adanedhel Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 wydaje mi sie ze Loki mial na mysli zrobienie obrysu calosci, wtedy nic nie bedzie trzeba laczyc tylko calosc bedzie extrudowana. ja bym tak wlasnie zrobil. spline>snap do siatki i "i" i do dziela :)
Dynamico Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Zamiast "wyciskać" rowki lepiej extrude wypukłości. Nie ma problemu usuwania niepotrzebnych ścianek itd.
Rekomendowane odpowiedzi