Skocz do zawartości

Modelowanie panela ściennego 3dmax2010


Yarek68

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam wymodelować panel ścienny http://www.vitrum.com.pl/bin/img/space%20wall/p_srebrny.jpg.html w 3dmax 2010. Jest to płyta 200/90 cm i są na niej co 10 cm rowki o szer. 1 cm. Jak można to najszybciej wykonać? Nie mogę poradzić sobie z równomiernym podziałem edge na boxie, aby zaznaczając polyglony cofnąć je do środka płyty poleceniem extrude.

 

pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W sumie to nic prostszego.

1. robisz boxa 2000x900x20

2. prawy i konwerujesz do Editable Poly

3. Przechodzisz do edge selection i zaznaczasz te 4 krawędzie

4. Robisz Connect z 8-mioma segmentami

5. Nowo powstałe krawędzie są zaznaczone, dajesz Chamfer z wartością 5mm (10mm/2 !!!)

 

Dalej w następnym poście - 5 załączników to maksimum na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. Zaznaczasz nowe polygony (tylko na frontowej ściance) i dajesz Extrude -10mm

7. I tu masz prosty problem usunięcia nakładających się poly - pokombinuj :-)

8. Możesz ułatwić sprawę tworząc od razu boxa z podziałem. Potem pomijasz punkty 3 i 4

 

Jeżeli nie dasz rady z pkt. 7 też coś pomożemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę w domu (ok. pólnocy) to napiszę co z tym zrobić - generalnie musisz watwić na górenj ściance jeszcze jedną krawędź, usunąć nakładające się poly (czyli też boczną ściankę) a potem wstawić CAPem nową ściankę i dorobić brakujące krawędzie siatki CUTem.

 

EDIT:

na szybko:

1. Usuwasz polygony bocznych ścianek razem z nakładającymi się polygonamy powstałymi pon EXTRUDE

2. Zaznaczasz narożne krawędzie i dajesz CONNECT z wartością 1

3. W trybie BORDER (editable poly) zaznaczasz loopy bocznych ścianek i dajesz CAP

4. Polecenie CUT prowadzisz nową siatkę na nowym polygonie między vertexami

 

Rysunek na szybko z cada bo nie mam maxia pod ręką....

Edytowane przez goran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mafida, goran ZLE! :)

 

jesli wymodeluje to w sposob ktory sugerujecie to skrajne pasy (gora, dol) beda mniejsze niz reszta (roznica wartosci chamfer). Dotatkowo goran sugeruje extrudowanie mniejszych polygonow do srodka ale lepiej extrudowac duze polygony do przodu i dzieki temu uniknac nakladajacych sie polygonow.

 

Osobiscie zrobilbym to rysujac przekroj linia a pozniej extrude...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację t0m3k - umknęło mi to że skrajne będą mniejsze... A co do extrude - kwestia gustu, można tak, można tak.

 

Rysując linią też dobry pomysł, będziesz miał na pewno idealne wymiary, ale potem i tak musisz dać CAP i dorobić siatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, diabeł tkwi w szczegółach. Jak widać nawet tak prostą rzecz można zrobić na wiele sposobów, lepszych lub gorszych. Dzięki takiej dyskusji mozna podpatrzeć jakieś praktyczne sztuczki stosowane przez osoby z dużym doświadczeniem - nie ma co się obruszać że to tylko deska z rowkiem - jak to zrobisz dobrze i minimalnym nakładem pracy, to przy dużym projekcie zyskasz proporcjonalnie więcej.

 

A to subforum jest chyba najlepszym miejscem na takie dyskusje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozbyłem się tych poliglonów poprzez skopiowanie całej płyty, przesunięciu jej o np. 1 cm a następnie zrobiłem część wspólną \\w Boolean\intersection\\ i niechciane poliglony zniknęły. 15 sekund i po problemie. Tutaj takie rozwiązanie zadziałało.

 

pozdr. i dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak prostym modelu Boolean pewnie zadziałał prawidłowo, ale przy bardziaj skomplikowanych zwykle miesza w siatce, co może skutkować nieprawidłowościami. Dla pewności sprawdź miejsce łączenia czy nie ma pokrywających się vertexów i krawędzi i czy nie namieszało ze SmoothGrupami, bo przy renderingu może Ci źle wyjść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności