Pygmy Napisano 16 Sierpień 2011 Napisano 16 Sierpień 2011 (edytowane) Zacząłem się bawić Zbrushem, wspaniałe narzędzie... Głowa Edytowane 19 Październik 2011 przez Pygmy
Pygmy Napisano 18 Sierpień 2011 Autor Napisano 18 Sierpień 2011 Męski tors, i marna próba stworzenia materiału marmuru za pomocą MatCap.
Lucek Napisano 18 Sierpień 2011 Napisano 18 Sierpień 2011 Trochę się za to od pupy strony zabierasz. Polecam tygodniowy speedsculpting.
Vega Napisano 18 Sierpień 2011 Napisano 18 Sierpień 2011 Korzystaj z referek i ja często wrzucam np. tors do photoshopa i sprawdzam czy jest zgodnie z referką. Ustawiam krycie screenu z zetki na 50% w zależności od matcap'a. Jeżeli nie masz photoshopa lub jesteś leniwy to wykorzystaj spotlight w zetce ;) Tutaj masz pokazane jak gościu uruchamia spotlight jednakże on chyba używa to do texturowania :) Ty możesz używać do odwzorowania ciała lub czego tam chcesz :)
Pygmy Napisano 18 Sierpień 2011 Autor Napisano 18 Sierpień 2011 Lucek: Dlaczego od dupy strony? Vega: Ja robię to tak, że modeluje low-poly w blenderze wg referek i dopiero taki klocek importuje do zbrusha.
Dagonet, Napisano 19 Sierpień 2011 Napisano 19 Sierpień 2011 Dokładnie po oglądaj sobie trochę speedów masz tutaj link do przykładowego fajnego bloga http://blog.somuchmonsters.com/
Lucek Napisano 22 Sierpień 2011 Napisano 22 Sierpień 2011 Leży wszystko. Ale niezły początek. Obczaj to.
Vega Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Ja bym Ci polecił na razie robienie samych główek ludzi. U Ciebie wszystko jest glutowate bo za szybko wskakujesz na wysoki SDIV. Zacznij od pierwszego i jak już będziesz miał dobrze bryłę to wskocz na wyższy. Jeżeli na tym drugim już zrobisz ile tylko na nim można wskocz na wyższy.
Quentin Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 To samo co koledzy wcześniej pisali i jeszcze polecam więcej używać pędzli clay, clay build up, pinch i smooth oczywiście. Mi przynajmniej tak się dużo wygodniej rzeźbi, najpierw clayem a potem wygładzam.
Pygmy Napisano 24 Sierpień 2011 Autor Napisano 24 Sierpień 2011 Staram się chłopaki, staram. Wiem co chcę osiągnąć, ale często nie wiem jak. Powoli, mam nadzieję będę więcej ogarniał z każdym nowym sculptem. Studium rzeźby Henryego Moora, "Warrior" - wersja bez tarczy.
Lucek Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 Zamiast moore'a polecam fidiasza:) jeśli mogę coś doradzić zacznij od przestawienia perspektywy z 50 na 110.
Lucek Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 Płasko. Oglądnij te timelapsy Mortego, bo stoisz w miejscu.
Vega Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 Wszystko źle. Po co robisz włosy skoro reszta leży. Włosy też leżą. Używaj referek. Bo mam wrażenie, że wszystko robisz z głowy.
Pygmy Napisano 25 Sierpień 2011 Autor Napisano 25 Sierpień 2011 Na jakiej ilości poligonów robicie szczegóły - oczy, usta, uszy? Z filmików trudno powiedzieć na którym subdivie pracują. Ja muszę wskoczyć przynajmniej na 80k, aby przejść do np powiek. Przy rzeźbieniu na niższym wszystko ładnie wygląda, ale po wskoczeniu wyżej rozwala mi się i tak muszę poprawiać.
Pygmy Napisano 29 Sierpień 2011 Autor Napisano 29 Sierpień 2011 Tutaj ćwiczenie nad tworzeniem ubrań i pracy blender-zbrush. Może jeszcze dodam szczegóły, jakieś zmarszczki na płaszczu i na pysku...
Pygmy Napisano 1 Wrzesień 2011 Autor Napisano 1 Wrzesień 2011 (edytowane) Diabelski pysk... Chciałem wyrzeźbić tylko głowę, ale postanowiłem dorobić kawałek tułowia - jaki jest najlepszy sposób aby to zrobić? Tzn czy dołączyć w programie do modelowania dodatkową siatkę, tylko czy nie stracę przy tym jakości przy ponownym przeniesieniu do zbrusha - bo przecież będę musiał przejść na niski subdiv żeby to później jakoś połączyć. Czy może jest jakiś inny sposób na to? Edytowane 1 Wrzesień 2011 przez Pygmy
Lucek Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 Sugerowałbym ludzką głowę bo takie modeliki to możesz dłubać w nieskończoność. Co innego że wiele z tego nie wyniknie.
Pygmy Napisano 2 Wrzesień 2011 Autor Napisano 2 Wrzesień 2011 Masz rację Lucek, ale nie mogę wciąż głów robić bo się znudzę. Myślę, że kolejne tematy będę starał się kierować tak aby anatomię podszkolić. Kolejna praca, kobieta przymocowana/połączona z maszyną. Pierwsze próby teksturowania. Białych części kończyn nie będzie widać, więc się nimi nie zajmuję. Chciałbym aby udało mi się osiągnąć zacienioną, trochę tajemniczą atmosferę.
Pygmy Napisano 2 Wrzesień 2011 Autor Napisano 2 Wrzesień 2011 (edytowane) Jakieś uwagi, porady? To co sam zauważyłem to połączenie ściany z rurą, ręka przy łokciu, nie jestem też pewien kształtu piersi pod pachą (muszę się przyjrzeć dokładnie referekom), no i oczywiście tekstura ściany. Edytowane 2 Wrzesień 2011 przez Pygmy
Lucek Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 Więcej atlasu mniej sado maso. Ale idzie w dobrym kierunku. Postaraj się świadomie zaznaczać mięśnie. Refek nie pokazuj.
Pygmy Napisano 2 Wrzesień 2011 Autor Napisano 2 Wrzesień 2011 No tak, ale z drugiej strony statystyczna kobieta wcale nie ma zarysowanych mięśni, te krągłości, które chciałem zaznaczyć zaznaczyłem. Chyba, że taka jest tendencja, aby przerysowywać kształty dzięki czemu lepiej będzie całość wyglądać na renderze?
Lucek Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 No tak, ale z drugiej strony statystyczna kobieta wcale nie ma zarysowanych mięśni Bzdury gadasz.
Pygmy Napisano 2 Wrzesień 2011 Autor Napisano 2 Wrzesień 2011 Bzdury powiadasz? Zobaczysz u statystycznej kobiety którekolwiek mięśnie brzucha? Mięsień piszczelowy, czworogłowy, grzbietu? Jeśli tak to pokaż mi zdjęcie. Jedyne co widzisz to zarys, kształt, który za nic nie możesz porównywać do osoby umięśnionej, u której właśnie mięśnie widać prawie tak jakbyś obrał człowieka ze skóry.
mafida Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 Nieważne czy widać czy nie.Ważne że są,jak sie nauczysz z mięsniami to będzie lepiej bez mięśni potem.Rób z mięśniami a potem zniszcz mięśnie skórą.Dla nauki:).To co na wierzchu wynika z tego pod spodem.
OMAM Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 Tu nie chodzi o mięśnie ale pewne zależności anatomiczne. referencja: http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=197455
OMAM Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 Ja co do modelu mam takie dwa podstawowe zastrzeżenia. 1. połączenie piersi z barkiem, pierś zakotwiczona jest na mięśniach klatki piersiowej i nie łączy się z barkiem. 2. bok postaci jest płaski, tak nie powinno być
Pygmy Napisano 5 Wrzesień 2011 Autor Napisano 5 Wrzesień 2011 Tak, wiem, że mam z tą piersią w tamtym miejscu nie do końca poprawnie. Pierś doczepiona jest do m piersiowego, który z kolei jest zakotwiczony na ramieniu - jeśli kobieta ma je (ramiona) podniesione to automatycznie ciągną piersi w górę. Co tworzy łuk bark-pierś (który tam w moim modelu jest nieprawidłowy).
Pygmy Napisano 4 Październik 2011 Autor Napisano 4 Październik 2011 Pracowalem na ile mi czas pozwalal, kilka szkicow anatomii... >> troche za szerokie te obrazy, sorki
Lucek Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Ostatnie dużo lepsze. Oczywiście dalej sporo pracy. Zaopatrz się w "anatomię dla artystów" Sary Simblet. Tym Wałęsą rozłożyłeś mnie na łopatki.
Pygmy Napisano 14 Październik 2011 Autor Napisano 14 Październik 2011 Dzięki Lucek. Mam tą książkę w pdf, całkiem niezła.
Gość Chrupek3D Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 a próbowałeś Sculptris, mnie sie w nim lepiej 'bazowało'. Cos mi sie zdaje, ze niedługo zaczniesz rządzić, tylko sie nie poddawaj.
przems Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 no, od niedawnych pierwszych postów do tego poziomu, taki progres że aż trudno uwierzyć ;) widać że to narzędzie dla Ciebie. sam się tym bawię na razie na etapie gmerania na powierzchniach, ciekawi mnie jak jest łatwiej w Zetce- rzeźbić bryłę od podstaw z tych kulek? czy wciągać chociaż bazowe geometrie dla ułatwienia z maxa/mai, tak na początek?
Pygmy Napisano 16 Październik 2011 Autor Napisano 16 Październik 2011 Dzięki chłopaki. Chrupek3D, nie próbowałem niczego do rzeźby poza Zetką. Właściwie to nawet nie wiem co rynek proponuje; Sculptris, Mudbox? Nie wiem też czy chcę na tym etapie tracić czas na oswajanie się z interfacem kolejnego programu. Napewno niedługo zerknę z czystej ciekawości. przems, ja na początku robiłem z kul, a teraz każdą głowę zaczynam z bazowej bryły, ale takiej podstawy, gdzie nie ma wyodrebnionych uszu czy nosa, tylko kształt zachowany - przyśpiesza mi to trochę pracę. Z tymi szkicami to praktycznie prawie odrazu wskakuję na trzy miliony poly i clay brush, wtedy dopiero czuje się jakbym naprawdę rzeźbił. Kupiłem pierwszy tablet, ba - nawet kompa kupiłem pod zbrush, bo te wcześniejsze prace to na startm lapku, gdzie 2gb ramu trochę mnie ograniczały.
Lucek Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 Widać że obsługę programu już opanowałeś, teraz pora na wyćwiczenie oka. Proponuję zacząć od ludzkiej sylwetki - znajdź jakąś referencję i lecisz.
Pygmy Napisano 21 Październik 2011 Autor Napisano 21 Październik 2011 No dobrze Lucek, specjalnie dla Ciebie dwa szkice pseudo anatomiczne... :P Pozdro.
Lucek Napisano 21 Październik 2011 Napisano 21 Październik 2011 Obczaj lepiej budowę tułowia, bo na tym są tylko mięśnie brzucha;)
Pygmy Napisano 21 Październik 2011 Autor Napisano 21 Październik 2011 Nie chce mi się już tego poprawiać, widzę błędy. Zabieram się za coś innego.
Cyanide Napisano 21 Październik 2011 Napisano 21 Październik 2011 Fajnie idzie. Widzę, że inspiracja czworonogiem nie poszła na marne. Ciśnij dalej. Najfajniej wyszedł ten ptaszek według mnie. Sculptuj sculptuj progres przyjdzie z czasem. Pozdrawiam, Cyanide
Pygmy Napisano 3 Listopad 2011 Autor Napisano 3 Listopad 2011 (edytowane) Dyskobol, kończyny później, wytknijcie mi błędy na torsie, bo tyle się na to napatrzyłem, że nie widze już nic... Oryginał: Tutaj - w formie ciekawostki - to co wymęczyłem z gliny: Edytowane 3 Listopad 2011 przez Pygmy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się