Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Korzystaj z referek i ja często wrzucam np. tors do photoshopa i sprawdzam czy jest zgodnie z referką. Ustawiam krycie screenu z zetki na 50% w zależności od matcap'a. Jeżeli nie masz photoshopa lub jesteś leniwy to wykorzystaj spotlight w zetce ;)

 

 

Tutaj masz pokazane jak gościu uruchamia spotlight jednakże on chyba używa to do texturowania :) Ty możesz używać do odwzorowania ciała lub czego tam chcesz :)

Napisano

Lucek: Dlaczego od dupy strony?

 

Vega: Ja robię to tak, że modeluje low-poly w blenderze wg referek i dopiero taki klocek importuje do zbrusha.

Napisano

Ja bym Ci polecił na razie robienie samych główek ludzi. U Ciebie wszystko jest glutowate bo za szybko wskakujesz na wysoki SDIV. Zacznij od pierwszego i jak już będziesz miał dobrze bryłę to wskocz na wyższy. Jeżeli na tym drugim już zrobisz ile tylko na nim można wskocz na wyższy.

Napisano

To samo co koledzy wcześniej pisali i jeszcze polecam więcej używać pędzli clay, clay build up, pinch i smooth oczywiście. Mi przynajmniej tak się dużo wygodniej rzeźbi, najpierw clayem a potem wygładzam.

Napisano

Staram się chłopaki, staram. Wiem co chcę osiągnąć, ale często nie wiem jak. Powoli, mam nadzieję będę więcej ogarniał z każdym nowym sculptem.

 

Studium rzeźby Henryego Moora, "Warrior" - wersja bez tarczy.

 

attachment.php?attachmentid=81538&stc=1&d=1314143822

Napisano

Wszystko źle.

Po co robisz włosy skoro reszta leży. Włosy też leżą.

Używaj referek. Bo mam wrażenie, że wszystko robisz z głowy.

Napisano

Na jakiej ilości poligonów robicie szczegóły - oczy, usta, uszy? Z filmików trudno powiedzieć na którym subdivie pracują. Ja muszę wskoczyć przynajmniej na 80k, aby przejść do np powiek. Przy rzeźbieniu na niższym wszystko ładnie wygląda, ale po wskoczeniu wyżej rozwala mi się i tak muszę poprawiać.

Napisano

Tutaj ćwiczenie nad tworzeniem ubrań i pracy blender-zbrush.

 

Może jeszcze dodam szczegóły, jakieś zmarszczki na płaszczu i na pysku...

 

attachment.php?attachmentid=81655&stc=1&d=1314618821

Napisano (edytowane)

Diabelski pysk...

 

Chciałem wyrzeźbić tylko głowę, ale postanowiłem dorobić kawałek tułowia - jaki jest najlepszy sposób aby to zrobić? Tzn czy dołączyć w programie do modelowania dodatkową siatkę, tylko czy nie stracę przy tym jakości przy ponownym przeniesieniu do zbrusha - bo przecież będę musiał przejść na niski subdiv żeby to później jakoś połączyć. Czy może jest jakiś inny sposób na to?

 

attachment.php?attachmentid=81708&stc=1&d=1314882057

Edytowane przez Pygmy
Napisano

Masz rację Lucek, ale nie mogę wciąż głów robić bo się znudzę. Myślę, że kolejne tematy będę starał się kierować tak aby anatomię podszkolić.

 

Kolejna praca, kobieta przymocowana/połączona z maszyną. Pierwsze próby teksturowania. Białych części kończyn nie będzie widać, więc się nimi nie zajmuję. Chciałbym aby udało mi się osiągnąć zacienioną, trochę tajemniczą atmosferę.

 

attachment.php?attachmentid=81731&stc=1&d=1314956538

Napisano (edytowane)

Jakieś uwagi, porady?

 

To co sam zauważyłem to połączenie ściany z rurą, ręka przy łokciu, nie jestem też pewien kształtu piersi pod pachą (muszę się przyjrzeć dokładnie referekom), no i oczywiście tekstura ściany.

 

attachment.php?attachmentid=81745&stc=1&d=1314996996

Edytowane przez Pygmy
Napisano

No tak, ale z drugiej strony statystyczna kobieta wcale nie ma zarysowanych mięśni, te krągłości, które chciałem zaznaczyć zaznaczyłem.

Chyba, że taka jest tendencja, aby przerysowywać kształty dzięki czemu lepiej będzie całość wyglądać na renderze?

Napisano

Bzdury powiadasz?

Zobaczysz u statystycznej kobiety którekolwiek mięśnie brzucha?

Mięsień piszczelowy, czworogłowy, grzbietu?

Jeśli tak to pokaż mi zdjęcie. Jedyne co widzisz to zarys, kształt, który za nic nie możesz porównywać do osoby umięśnionej, u której właśnie mięśnie widać prawie tak jakbyś obrał człowieka ze skóry.

Napisano

Nieważne czy widać czy nie.Ważne że są,jak sie nauczysz z mięsniami to będzie lepiej bez mięśni potem.Rób z mięśniami a potem zniszcz mięśnie skórą.Dla nauki:).To co na wierzchu wynika z tego pod spodem.

Napisano

Ja co do modelu mam takie dwa podstawowe zastrzeżenia.

1. połączenie piersi z barkiem, pierś zakotwiczona jest na mięśniach klatki piersiowej i nie łączy się z barkiem.

2. bok postaci jest płaski, tak nie powinno być

 

anatomyi.jpg

Napisano

Tak, wiem, że mam z tą piersią w tamtym miejscu nie do końca poprawnie.

 

Pierś doczepiona jest do m piersiowego, który z kolei jest zakotwiczony na ramieniu - jeśli kobieta ma je (ramiona) podniesione to automatycznie ciągną piersi w górę. Co tworzy łuk bark-pierś (który tam w moim modelu jest nieprawidłowy).

 

attachment.php?attachmentid=81781&stc=1&d=1315246489

Napisano

Ostatnie dużo lepsze. Oczywiście dalej sporo pracy. Zaopatrz się w "anatomię dla artystów" Sary Simblet. Tym Wałęsą rozłożyłeś mnie na łopatki.

Napisano

a próbowałeś Sculptris, mnie sie w nim lepiej 'bazowało'.

Cos mi sie zdaje, ze niedługo zaczniesz rządzić, tylko sie nie poddawaj.

Napisano

no, od niedawnych pierwszych postów do tego poziomu, taki progres że aż trudno uwierzyć ;)

widać że to narzędzie dla Ciebie.

sam się tym bawię na razie na etapie gmerania na powierzchniach, ciekawi mnie jak jest łatwiej w Zetce-

rzeźbić bryłę od podstaw z tych kulek? czy wciągać chociaż bazowe geometrie dla ułatwienia z maxa/mai, tak na początek?

Napisano

Dzięki chłopaki.

Chrupek3D, nie próbowałem niczego do rzeźby poza Zetką. Właściwie to nawet nie wiem co rynek proponuje; Sculptris, Mudbox? Nie wiem też czy chcę na tym etapie tracić czas na oswajanie się z interfacem kolejnego programu. Napewno niedługo zerknę z czystej ciekawości.

przems, ja na początku robiłem z kul, a teraz każdą głowę zaczynam z bazowej bryły, ale takiej podstawy, gdzie nie ma wyodrebnionych uszu czy nosa, tylko kształt zachowany - przyśpiesza mi to trochę pracę. Z tymi szkicami to praktycznie prawie odrazu wskakuję na trzy miliony poly i clay brush, wtedy dopiero czuje się jakbym naprawdę rzeźbił. Kupiłem pierwszy tablet, ba - nawet kompa kupiłem pod zbrush, bo te wcześniejsze prace to na startm lapku, gdzie 2gb ramu trochę mnie ograniczały.

Napisano

Widać że obsługę programu już opanowałeś, teraz pora na wyćwiczenie oka. Proponuję zacząć od ludzkiej sylwetki - znajdź jakąś referencję i lecisz.

Napisano

Fajnie idzie. Widzę, że inspiracja czworonogiem nie poszła na marne. Ciśnij dalej. Najfajniej wyszedł ten ptaszek według mnie. Sculptuj sculptuj progres przyjdzie z czasem.

 

Pozdrawiam, Cyanide

Napisano (edytowane)

Dyskobol,

kończyny później, wytknijcie mi błędy na torsie, bo tyle się na to napatrzyłem, że nie widze już nic...

 

Oryginał:

 

dyskobol2.jpg

 

discusthrower1.jpg

 

discusthrower3.jpg

 

discusthrower2.jpg

 

 

Tutaj - w formie ciekawostki - to co wymęczyłem z gliny:

 

85046908.jpg

Edytowane przez Pygmy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności