Skocz do zawartości

Animacja: Frogged Out


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Z przyjemnością piszę takie newsy i chciałbym, aby pojawiało się w naszym kraju coraz więcej niekomercyjnych animacji. W internecie pojawiła się kolejna animacja ze szkoły Drimagine pt. "Frogged Out". Nad filmem pracowało 5 osób i produkcja filmu trwała 5 miesięcy.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1958

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na uznanie zasługuje grupa ludzi, która wspólnie poprowadziła projekt od początku do końca. Trzeba brać pod uwagę, że osoby, które zaczynają naukę początkowo miewają problemy nawet z błahymi czynnościami związanymi jedynie z obsługa programów czy samej techniki tworzenia obrazu cyfrowego. Najważniejsza jest chęć rozwoju i tego z pewnością twórcom nie brakuje.

 

Nie wątpliwie największym osiągnięciem tej produkcji jest fakt jej ukończenia i to jest bardzo ważne na etapie nauki, bo myślę że wiemy wszyscy ile zapowiedzianych "niekomercyjnych" projektów nie powstało z powodu słomianego zapału.

 

Osobiście uważam, że gratulacje się należą przede wszystkim za determinację. Nie znam autorów, ale domyślam się, że skoro się "uczą" to pewnie jest to ich jeden z pierwszych jeśli nie pierwszy "skończony" film animowany. Zaryzykuję stwierdzenie, że większość uczestników tego forum nie może pochwalić się lepszą pracą jako "swoją pierwszą". Wiem, że czasy się zmieniają i technika kilkanaście lat temu nie pozwoliłaby na to, ale mimo wszystko :)

 

Plasti - Zamiast jechać po całości, wydaje mi się lepiej skrytykować i wytknąć konkretne błędy, to przynajmniej pozwoli autorom zwrócić uwagę nad czym powinni popracować i rozwijać się dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia o co chodziło, ale jest kawałek filmu. Gratulacje!

 

pozdrawiam,

skk.

 

ps Co do szczegółów, to odnoszę wrażenie, że cokolwiek zlekceważyliście pre produkcje, czyli koncepty i scenariusz...

 

ps mam też wątpliwość natury ogólnej, dlaczego szkoła wybiera/godzi się na projekty w całości animowane, czyli najtrudniejsze? Zrobić pełnowartościową animację po niespełna roku nauki graniczy z cudem, co musi mieć swoje odbicie w efekcie końcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwijac sie powinni na kazdej plaszczyznie, isc po prostu dalej, bo bez zbednej zlosliwosci czy sarkazmu, musial bym napisac ze do wymiany jest wszystko chcac ocenic to konstruktywnie....

 

ALE, jak na pierwsza prace(pewnie nie pierwsza kazdego z osobna) to jest bardzo pozytywnie, tak wiec zbierac checi i leciec z czyms nowym, konkretnym....

 

pierwszy post napisalem tak po czesci z powodu lekkiego zazenowania, bo taka animacja powinna sie znalesc w dziale animacje 3d, lub w jakims specjalnym nowym dziale, ale nie na froncie max3d.pl, takie jest moje odczucie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem plasti powinniśmy promować taką szkołę, nie koniecznie Drimagine, ale wszystkie szkoły, które wychodzą z programem przyjaznym dla uczestnika.

 

Ja osobiście ukończyłem pierwszą edycję Drimagine, zresztą po torchu zostałem tez na 2 rok. Mam porównanie do 3 letniego odklepywania studiów licencjackich, a rocznego pościęcenia się kursowi Drimagine. Taka jest właśnie różnica. Będąc w szkole jesteśmy prowadzeni przez pewien program, w tym przypadklu w Drimagine trafiony w 100%. W Drimagine byli ludzie zaczynający dopiero pracę z 3D, a po roku szkoleń, mają pojęcie jak stworzyć shorta, lub przynajmniej jak zamknąć całą produkcję, więc na samym końcu pojawia się coraz mniej pytań, a jest więcej odpowiedzi.

 

Co do filmu... koncept całej historii się trochę pogubił, sporo elementów jest z nikąd i bez przyczyny pojawiają się w filmie, np. lecący box nic nie wniósł do historii oprócz złamania zęba. Mógł być to zwykły kamień nie koniecznie z kosmosu. Można było zacząć ten film na 100 innych sposobów, ale zdaje sobie sprawę jak wyglądają grupowe brainstormy :) "ej.. wstawmy gigantycznego boxa.... tak!!! i niech głupi jaskiniowiec postara się go zjeść... TAK!! hehhe" Według mnie box jednak, trochę na siłę wrzucony. Motyw z uciekającym ślimakiem jest za to mega!

 

Oświetlenie i composit bez zarzutów, bardzo ładnie się prezentuje, podobnie jak teksturki. FX jak dla mnie PRO, bardzo ładnie sobie poradziliście. Były namalowane fajne tła. W ten short włożono mase pracy. Gdyby rozbić wszystko na poszczególne etapy to są momenty lepsze i gorsze. Charakter tej większej postaci jaskiniowca nie za bardzo do mnie przemawia, ten chudy już bardziej.

 

Co do minusów można by się przyczepić jeszcze do animacji. Nagrywaliście może refki?

 

Ogólnie pogratulować ukończenia!

 

_

Edytowane przez mayamak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co narzekać po tym roku liczba osób, które ukończyły swoje szorty w Polsce podwoiła się (licząc średnio od 1970 :P), to główna zasługa Drimagine.

 

Jest sporo błędów ale jak nie będziecie osiadać na laurach, bo raczej nie powinniście, to szybko podniesiecie swój poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ważne czy Drimagine czy nie Drimagine. Zobaczcie ile filmów podobnych powstaje. Mało... za mało. Mnie się podoba akurat fakt, że te filmy jednak się pokazują.

 

Wiadomo, że graficznie można to oceniać różnie, na 1000 sposobów można krytykować, wytykać błędy, w grafice, modelingu - wszystko można dopracować. Ale to pierwszy film te grupy osób, pierwszy taki projekt. Osoby nie miały wcześniej doświadczenia. Z tego co wiem po mailach zdają sobie sprawę, że wiele rzeczy można było poprawić, ale był termin - został dotrzymany, powstał film.

 

Podoba mi się to, że jest temat, ma powstać film, powstaje zgodnie z tą całą ścieżką (storyboardy itp...), pojawia się całość.

 

Myślę, że takie projekty dają spory wzrost doświadczenia. Nie wiem jak to jest w tej szkole, ale fajnie byłoby zobaczyć np. kolejny projekt tej samej grupy. Myślę, że progres byłby widoczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem ze to drimagine i wogole, itp itd, ale nic, zupelnie nic w tym filmiku nie zasluguje na uznanie....

 

dobrze że przypomniałeś nam że jesteśmy w polsce :] przez takich ludzi grupa, zapaleńców może zupełnie stracić zapał, a kto wie jakie filmy by kręcili za kilka lat.. no ale łatwiej jest zmieszać z błotem i wyjść na wielkiego PRO.

 

Gratuluje wam ukończenia projektu, czekamy na kolejną produkcję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze że przypomniałeś nam że jesteśmy w polsce :] przez takich ludzi grupa, zapaleńców może zupełnie stracić zapał, a kto wie jakie filmy by kręcili za kilka lat.. no ale łatwiej jest zmieszać z błotem i wyjść na wielkiego PRO.

 

Gratuluje wam ukończenia projektu, czekamy na kolejną produkcję!

 

Ale też nie popadajmy w jakieś takie skrajności. Przez krytyczne komentarze na forum raczej nikt nie powinien stracić zapału. O tym wielokrotnie nawet Baggins pisał, że opinie zawsze będą różne i niektórych komentarzy często nie można przecież brać do serca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko wszystkim. Co do niedoskonałości scenariusza to sami zauważyliśmy w pewnym momencie że coś tu nie gra i że się historia troszkę kupy nie trzyma lecz wtedy było już troszkę za późno na zmianę scenariusza bo film by nie powstał. Niestety nie mieliśmy jakiegoś scenarzysty do dyspozycji ani nikogo kto w profesjonalny sposób by mógł nam w tym pomóc. Cieszymy się że film powstał w całości a co do błędów jakie są w tym filmie uwierzcie mi że wszyscy są ich świadomi:)) Ucząc się animacji z dnia na dzień dostrzegasz jakieś niedociągnięcia które można by poprawić:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Adkiem, zarowno w temacie bardzo skromnej ilosci shortow jaka w ogole przez Polakow jest "generowana" jak i w temacie krytyki i zapalu. Jesli krytyka jakiegos zioma ma sprawic, ze ktos zrezygnuje ze swoich marzen to znaczy, ze i tak lepiej zeby z nich zrezygnowal. Moja jedyna podpowiedza na te kwestie jest aby czujnie obserwowac co nam daje realizacja danego projektu i nie zaczynac i konczyc na mierzeniu bilansu ochów i szlochów na forum.

 

Gratuluje filmiku. Osobiscie nie przepadam za motywem jaskiniowcow i ich parodiowaniem, kreskowkami i rysunkami z ich udzialem, bo moje dotychczasowe doswiadczenia z ludzmi tworzacymi takie rzeczy przypominaja mi, ze nie przepadalem za ich realnymi charakterami;) Jest cos dziwnego w osobach, ktore robia takie zamulone postacie i ten typ humoru, ale ciagle szukam dowodu aby przelamac te zle doswiadczenia;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Niestety nie mieliśmy jakiegoś scenarzysty do dyspozycji ani nikogo kto w profesjonalny sposób by mógł nam w tym pomóc. ...

 

Sugerujesz, że poszliście do Drimagine i nie mieliście do dyspozycji profesjonalistów?? To po co Wam ta szkoła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz, że poszliście do Drimagine i nie mieliście do dyspozycji profesjonalistów?? To po co Wam ta szkoła?

 

Bo to chyba nie szkoła dla scenarzystów. Nie każdy grafik chce/może być świetnym scenarzystą przecież. Często filmy są jakimiś adaptacjami. Tutaj piątka osób miała pomysł na swój film, zrobiła. Nie widzę tutaj akurat problemu. Chociaż może jest to jakiś sygnał żeby wprowadzić jakiś przedmiot w którym byłaby jakaś analiza np. filmów, które odniosły sukces. Nie słyszałem żeby w Polsce gdzieś ktoś prowadził takie zajęcia - czego unikać, co jest dobre. Tego przecież nie można tego narzucać.

 

Kolejna kwestia - gdyby istniał przepis na sprawdzone scenariusze - coś co stanie się hitem - nie byłoby wielu filmów. Kolejna kwestia - dla Ciebie jakiś scenariusz będzie dobry, dla innego beznadziejny. I tak można w kółko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, chciałbym także dołączyć się do gratulacji. Ukończenie filmu, w tak krótkim czasie to duży sukces, szczególnie jeśli konstrukcja filmu opiera się na poczuciu humoru. Myślę, że dużą zasługą animacji jest fakt, że jest on bardzo równy. Trudno wskazać jakiś element, który by jakoś znacząco odstawał od reszty. Cieszę się, że użyliście skojarzenia z filmem, czy ten kamień na początku to odniesienie do Odyseji Kosmicznej 2001? Szkoda, że nie mogliście skorzystać z porady profesjonalnego scenarzysty, na pewno animacja wiele by na tym zyskała. Mimo, tej uwagi, jestem mile zaskoczony jak wiele świadomych środków z języka filmowego użyliście. Fajnie było by zobaczyć wasz film w stereoskopii. Pozdrawiam.

 

Adek: Nie musisz od razu tak negatywnie oceniać programu. W Drimagine są zajęcia z języka filmu prowadzone z panią dr. Preizner, gdzie kursantom są prezentowane i omawiane fragmenty najwybitniejszych dzieł z historii filmu wraz z opisem środków języka filmowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Adek: Nie musisz od razu tak negatywnie oceniać programu. W Drimagine są zajęcia z języka filmu prowadzone z panią dr. Preizner, gdzie kursantom są prezentowane i omawiane fragmenty najwybitniejszych dzieł z historii filmu wraz z opisem środków języka filmowego.

 

Przepraszam bo nie rozumiem :) A w którym miejscu ja go tak oceniłem negatywnie bo wydawało mi się, że było wprost przeciwnie od początku całej dyskusji? Tym bardziej, że w tej dyskusji o żadnym programie nie pisałem, apropo, której kwestii to uwaga? Ostatni post to przecież odpowiedź na posty beny'ego i to w jego kontekście napisałem...

 

Wydawało mi się, że jasno napisałem (jako odp. na post benego), że przecież na tym etapie nikt nie musi być scenarzystą i główne ukierunkowanie to nie scenariusz. Ale widisz, dobrze, że wyszło, że jest taki przedmiot.

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz Adek - tak krytykować czyjąś pracę! Przecież oni dopiero się uczą! ... no dobra, żartuję sobie.

 

A tak na serio to również kończyłem taką jedną podobną szkołę lata temu i ludzie mimo technicznego zaawansowania, nie zaliczali bo mieli historię do dupy. Z drugiej strony jeden chłopaczek przedstawił gniota technicznego i czasowego (chyba 15 sekund animacji - wymóg był 2 minuty), ale historia powalała i dostał zaliczenie z wyróżnieniem. Uważam, że takie podejście do projektów jest o wiele lepsze - lada dzień już przestanie się chodzić do kina dla efektów, bo będą wszechobecne i ponownie wzrośnie popyt na dobre kino. Dlatego więc uważam, że pierwszy własny film powinien mieć dobrą historię, a techniki itak się z czasem nauczy człowiek pracując w studiu - w zespole, a itak w pracy nie przyda się dogłębna - szczegółowa, wiedza o całej produkcji, bo specjalizacje w studiach teraz to codzienność, więc ludzie od wszystkiego już odchodzą do lamusa, a będzie przynajmniej "czuł" taki człowiek film i odróżniał dobry od średniego.

 

ps. Sorki za mega długie zdanie ... nie chce mi się go redagować.

Edytowane przez beny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o! popieram wypowiedź beny'ego w 100%. Technicznie może być słaby, historia i bohaterowie muszą trzymać poziom.

It's all about characters jak mawiają jankesi (a wypuscili m.in. takie gnioty techniczne jak south park).

Mam tylko jedną uwagę. Po co robić taki długi filmik? Ponad 3minuty - strata czasu i energii. Animatic mógł mieć 3min, żebyście doszli do wniosku że w 60sek to zamkniecie. pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności