Napisano 15 Listopad 201113 l Miałem wystrzelić jak filip z konopii ale utknąłem nieco :P i liczę że się tutaj zmobilizuję :D Kończę teraz na zewnątrz, potem wezmę się za wnętrze, potem szyby i na końcu podwozie. Edit: dodaję jeszcze przymiarkę renderu: Edytowane 25 Listopad 201113 l przez KMiklas
Napisano 15 Listopad 201113 l No ładnie się zaczyna. Jak zwykle na końcu pewnie praca będzie na poziomie. Ale z pierwszym kadrem bez szyby to albo mi się zdaje albo udało Ci się uzyskać jakąś iluzję optyczną z tym dachem.
Napisano 16 Listopad 201113 l Autor Trochę podłubałem dzisiaj: znalezienie referek do tego to koszmar. albo nie umiem szukać. :D edit: Edytowane 16 Listopad 201113 l przez KMiklas
Napisano 16 Listopad 201113 l Ładne rendery, zderzak przedni powinien miec takie wgłębienia tam gdzie sa te zaślepki mocowania?
Napisano 16 Listopad 201113 l Autor Teoretycznie nie, ale planuję zrobić zbliżenia i pomyślałem że to nieco urozmaici widok:)
Napisano 16 Listopad 201113 l Duży plus za wybór samochodu. Niestety wdać niezgodności z oryginałem. Jak chcesz to mogę ci rozrysować gdzie dokładnie, ale to już nie dzisiaj :)
Napisano 16 Listopad 201113 l Łoooo, przepysznie Panie, przepysznie. Mocno niedoceniony wątek:) Samochód występuje pod tyloma nazwami, że nie dziwię się, że ciężko znaleźć blueprinty, hehe. Fairlady, Skyline c110, 240K GT. Największe co się udało na szybko znaleźć, to http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/cars/datsun/datsun-skyline-c210-240k-1977.gif Pozdr
Napisano 16 Listopad 201113 l Autor Hehe, printy mam, idealnie dopasowane mi się trafiły :D Ten co pokazałeś, to kolejna generacja już (inna linia, więcej kantów, jednakowej wielkości światła z tyłu). Ozzy: wiem, ale tam gdzie są niezgodności to albo nie umiem dobrze odczytać kształtu ze zdjęć (jak na przykład miejsce na tylną tablicę), albo nie umiem tego wymodelować (chociażby ze względu na siatkę, aż taki dobry w HP nie jestem). Grunt, żeby było widać co to za samochód, a przeciętny oglądający nie dopatrzył się owych niezgodności na pierwszy rzut oka. Nie chcę też tracić zapału na ciągłe poprawki, a raczej na skończenie go. Planuję go zanimować (w parze z innym datsunem). Co z tego wyjdzie, okaże się. Oby mi sprzęt pociągnął, bo już nieco zamula przy całości :P
Napisano 17 Listopad 201113 l No wreszcie mam kompa gdzie widać załączniki na forum... Takie auta lubię. Kurde, piękna fura a i wykonanie przednie. Możesz podzielić się siatkami...?
Napisano 17 Listopad 201113 l Autor nie wychodzi mi renderowanie z siatką więc zrobiłem screenshot viewportu, domyślam się że o karoserię Ci najbardziej chodziło, w końcu reszta to kwestia dopasowania do niej.
Napisano 18 Listopad 201113 l Ładnie idzie :) Lampy z tyłu wyszły super, zresztą jak całość. Fajnie że robisz wnętrze, ciekaw jestem jak całość wyjdzie.
Napisano 18 Listopad 201113 l Dobra robota! W czym dłubiesz? Wydaje mi się czy to blender? W czym renderujesz? Jako nissan był by jeszcze piękniejszy ;)
Napisano 18 Listopad 201113 l Ladne, moze zrobisz wersje jak z Powrotu do przyszlosci ? ;) To blender ?
Napisano 18 Listopad 201113 l Autor Ja tylko w blenderze dłubię :P Renderuję póki co w internalu, ale mam w nim problem z przeźroczystym materiałem*. Powoli przymierzam się do Yafaraya i chyba w nim będę finalnie renderować. *otóż blender nie rozumie, że szkło jest przeźroczyste i taki cień powinno rzucać zamiast czarnego. :)
Napisano 18 Listopad 201113 l Polecam ci Cyclesa do renderowania tego samochodu. Spróbuj daje świetne efekty :)
Napisano 18 Listopad 201113 l Autor A jak z szybkością w porównaniu do internala? edit: o kurka, fajna sprawa :D Edytowane 18 Listopad 201113 l przez KMiklas
Napisano 18 Listopad 201113 l O człowieku men, przybierałem się kilka razy do blendera i cały czas nie wiem jak sobie dajecie radę bez knife'a? Może da się to jakoś obejść? jak modelujesz takie kształty gdzie wydawać by się mogło że bez noża ani rusz...?
Napisano 18 Listopad 201113 l Autor jak to nie ma knife? :) extrudując najpierw modeluję lowpoly (zwykle z plane'a, uwzględniając chamfery i loopy od razu żeby siatka była czysta) i to wszystko.
Napisano 18 Listopad 201113 l Eee, kurde może spróbuję jeszcze raz od czegoś prostszego... w takim razie. No dobra, a co w sytuacji, gdy wycinać trzeba coś na gęstszej siatce - chyba że nie modelujesz w taki sposób? Czekam na wersję 2.62, gdzie nóż ma działać podobnie jak w maxie, jakiej wersji blendera używasz? Widzę masz trójkąty w siatce, to po użyciu knife'a? czy jak...? Sorki za lamerskie pytania, ale ... :)
Napisano 18 Listopad 201113 l Autor Siatkę kształtuję ręcznie, wierzchołek po wierzchołku, nie lubię najpierw napaprać a potem wycinać tylko od razu myśleć nad tym jak siatka powinna wyglądać. Trójkąty to wynik moich słabych umiejętności w modelowaniu z subsurfem, na płaskich powierzchniach nikomu nie wadzą. :)
Napisano 18 Listopad 201113 l Co do szkła i przezroczystości to nie jest wina Blendera, ale nieznajomości wszystkich jego opcji. Włącz TraShadow dla obiektu, na który pada cień, i gotowe.
Napisano 18 Listopad 201113 l Autor Teoretycznie. W praktyce wszystkie obiekty rzucają wtedy cienie (po części) uzależnione od koloru obiektu. Dla przykładu, czerwony hydrant z tą opcją będzie rzucał cień o czerwonych krawędziach.
Napisano 19 Listopad 201113 l Nie potrafię tego odtworzyć, u mnie działa OK. Co do nazewnictwa opcji to sam się uderzę w pierś, TraShadow to 2.49b, w nowym Blenderze to opcja Receive Transparent.
Napisano 19 Listopad 201113 l Próbuję odtworzyć ten problem, ale bezskutecznie. Rozumiem, że masz tutaj 1 obiekt, 2 materiały, z czego 1 jest przezroczysty (zieleń). Cień tego obiektu pada na białe podłoże, które ma włączoną opcję Receive Transparent, a render jest zrobiony w Internalu. U mnie działa bez zarzutu (materiał czerwony, nieprzezroczysty, daje cień czarny), jeśli chcesz możesz podesłać mi plik, o ile już nie przestawiłeś się na Cyclesa.
Napisano 19 Listopad 201113 l Dziwne, rzeczywiście jakiś bug, pojawia się, gdy podany jest jakiś parametr Soft Size. Masz rację, coś z tym jest nie tak jak trzeba.
Napisano 19 Listopad 201113 l Autor No właśnie, ale myślę że w natłoku kolorów nie będzie to przeszkadzać. Ciekawostka - sprawdź kolor pikseli na krawędzi (ostre cienie, przy włączonym AA, albo po prostu ustaw soft size 0. ;) Postanowiłem że zostanę przy internalu ze względu na póki co zbyt niski postęp dwóch pozostałych silników (tj. Yafaray który nieco dziwnie jeszcze chodzi pod 2.6 i Cycles).
Napisano 21 Listopad 201113 l Autor jeszcze troszkę i wózek skończony, potem zabieram się za planowanie animki.
Napisano 22 Listopad 201113 l Autor Nie, kiepsko mi wychodził. Poza tym musiałem zacząć oszczędzać poly bo powoli mi zaczynało przymulać. :)
Napisano 22 Listopad 201113 l super mają feeling twoje rendery, czekam na jakiś zarys animki, może story boardem lub planem się pochwalisz? ładny model bardzo
Napisano 23 Listopad 201113 l Autor dłubię sobie elementy scenerii póki co. jeśli komuś coś przyjdzie do głowy i ma ochotę, to może podrzucić pomysł co jeszcze może być. :) Edytowane 23 Listopad 201113 l przez KMiklas
Napisano 23 Listopad 201113 l A o czym właściwie będzie ta animacja? Rendery są z postprodukcją, czy bez?
Napisano 23 Listopad 201113 l Autor Tak, ale niewielką (kolory, kontrast w przypadku obiektów, nodes w przypadku samochodu). Planuję zrobić kawałek miasta (dokładniej to trasę przejazdu) w stylu Detroit albo jednej z wysp w GTA IV. Ogólnie zapomniany obszar przemysłowy. Jakieś hale montażowe, garaże, magazyny, coś w ten deseń. Nie będzie jakiegoś morału, przesłania czy co tam jeszcze. Po prostu animacja samochodu prującego przez tę scenerię.
Napisano 23 Listopad 201113 l Autor :) muszę teraz wylać asfalt i pobudować co nieco. i jeszcze nabałaganić więcej.
Napisano 24 Listopad 201113 l Autor OK, jedna z początkowych lokacji (konkretniej druga, pierwszą jest ulica w poprzednim poście; testy oświetlenia i postpro). Edytowane 24 Listopad 201113 l przez KMiklas
Napisano 24 Listopad 201113 l Nie jest zbyt kontrastowe?, inna sprawa to to ze cos ci zaburza proporcje sceny, bynajmniej takie mam wrazenie.
Napisano 24 Listopad 201113 l Autor odnośnie kontrastu taki sobie wybrałem styl (bardziej docelowy jest na ostatnim obrazku, nieco zmienione ustawienia). Nasycenie i barwa też taka ma być. :) no i ma to zakryć niedoskonałości :D a co do proporcji... konkrety jakieś?
Napisano 24 Listopad 201113 l Autor Jakoś leci, samochód do dokończenia oczywiście. A z lokacji... może jedna dziesiąta. :) Edytowane 24 Listopad 201113 l przez KMiklas
Napisano 25 Listopad 201113 l Ile czasu trwa teraz render 1 klatki + postpro (rozumiem, że tylko w Nodach, ewentualnie sequencerze)?
Napisano 25 Listopad 201113 l Co do proporcji to mialem takie wrazenie na poprzednich renderach, teraz na nowych juz tego nie ma ( pewnie kwestia ustawienia kamery)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto