KMiklas Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 (edytowane) Miałem wystrzelić jak filip z konopii ale utknąłem nieco :P i liczę że się tutaj zmobilizuję :D Kończę teraz na zewnątrz, potem wezmę się za wnętrze, potem szyby i na końcu podwozie. Edit: dodaję jeszcze przymiarkę renderu: Edytowane 25 Listopad 2011 przez KMiklas
adek Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 No ładnie się zaczyna. Jak zwykle na końcu pewnie praca będzie na poziomie. Ale z pierwszym kadrem bez szyby to albo mi się zdaje albo udało Ci się uzyskać jakąś iluzję optyczną z tym dachem.
KMiklas Napisano 16 Listopad 2011 Autor Napisano 16 Listopad 2011 (edytowane) Trochę podłubałem dzisiaj: znalezienie referek do tego to koszmar. albo nie umiem szukać. :D edit: Edytowane 16 Listopad 2011 przez KMiklas
KMiklas Napisano 16 Listopad 2011 Autor Napisano 16 Listopad 2011 Chyba trędowaty ten topic jest. >.>
FF Napisano 16 Listopad 2011 Napisano 16 Listopad 2011 Ładne rendery, zderzak przedni powinien miec takie wgłębienia tam gdzie sa te zaślepki mocowania?
KMiklas Napisano 16 Listopad 2011 Autor Napisano 16 Listopad 2011 Teoretycznie nie, ale planuję zrobić zbliżenia i pomyślałem że to nieco urozmaici widok:)
ozzy Napisano 16 Listopad 2011 Napisano 16 Listopad 2011 Duży plus za wybór samochodu. Niestety wdać niezgodności z oryginałem. Jak chcesz to mogę ci rozrysować gdzie dokładnie, ale to już nie dzisiaj :)
Touch Napisano 16 Listopad 2011 Napisano 16 Listopad 2011 Łoooo, przepysznie Panie, przepysznie. Mocno niedoceniony wątek:) Samochód występuje pod tyloma nazwami, że nie dziwię się, że ciężko znaleźć blueprinty, hehe. Fairlady, Skyline c110, 240K GT. Największe co się udało na szybko znaleźć, to http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/cars/datsun/datsun-skyline-c210-240k-1977.gif Pozdr
KMiklas Napisano 16 Listopad 2011 Autor Napisano 16 Listopad 2011 Hehe, printy mam, idealnie dopasowane mi się trafiły :D Ten co pokazałeś, to kolejna generacja już (inna linia, więcej kantów, jednakowej wielkości światła z tyłu). Ozzy: wiem, ale tam gdzie są niezgodności to albo nie umiem dobrze odczytać kształtu ze zdjęć (jak na przykład miejsce na tylną tablicę), albo nie umiem tego wymodelować (chociażby ze względu na siatkę, aż taki dobry w HP nie jestem). Grunt, żeby było widać co to za samochód, a przeciętny oglądający nie dopatrzył się owych niezgodności na pierwszy rzut oka. Nie chcę też tracić zapału na ciągłe poprawki, a raczej na skończenie go. Planuję go zanimować (w parze z innym datsunem). Co z tego wyjdzie, okaże się. Oby mi sprzęt pociągnął, bo już nieco zamula przy całości :P
illusion Napisano 17 Listopad 2011 Napisano 17 Listopad 2011 No wreszcie mam kompa gdzie widać załączniki na forum... Takie auta lubię. Kurde, piękna fura a i wykonanie przednie. Możesz podzielić się siatkami...?
KMiklas Napisano 17 Listopad 2011 Autor Napisano 17 Listopad 2011 nie wychodzi mi renderowanie z siatką więc zrobiłem screenshot viewportu, domyślam się że o karoserię Ci najbardziej chodziło, w końcu reszta to kwestia dopasowania do niej.
mk2 Napisano 17 Listopad 2011 Napisano 17 Listopad 2011 Wolałbym go jako Nissan Skyline 2000 GT-R. Jak zwykle, dobra robota.
illusion Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Ładnie idzie :) Lampy z tyłu wyszły super, zresztą jak całość. Fajnie że robisz wnętrze, ciekaw jestem jak całość wyjdzie.
Slim_ Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Dobra robota! W czym dłubiesz? Wydaje mi się czy to blender? W czym renderujesz? Jako nissan był by jeszcze piękniejszy ;)
Sunedge Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Ladne, moze zrobisz wersje jak z Powrotu do przyszlosci ? ;) To blender ?
KMiklas Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 Ja tylko w blenderze dłubię :P Renderuję póki co w internalu, ale mam w nim problem z przeźroczystym materiałem*. Powoli przymierzam się do Yafaraya i chyba w nim będę finalnie renderować. *otóż blender nie rozumie, że szkło jest przeźroczyste i taki cień powinno rzucać zamiast czarnego. :)
Slim_ Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Polecam ci Cyclesa do renderowania tego samochodu. Spróbuj daje świetne efekty :)
KMiklas Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 (edytowane) A jak z szybkością w porównaniu do internala? edit: o kurka, fajna sprawa :D Edytowane 18 Listopad 2011 przez KMiklas
illusion Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 O człowieku men, przybierałem się kilka razy do blendera i cały czas nie wiem jak sobie dajecie radę bez knife'a? Może da się to jakoś obejść? jak modelujesz takie kształty gdzie wydawać by się mogło że bez noża ani rusz...?
KMiklas Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 jak to nie ma knife? :) extrudując najpierw modeluję lowpoly (zwykle z plane'a, uwzględniając chamfery i loopy od razu żeby siatka była czysta) i to wszystko.
illusion Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Eee, kurde może spróbuję jeszcze raz od czegoś prostszego... w takim razie. No dobra, a co w sytuacji, gdy wycinać trzeba coś na gęstszej siatce - chyba że nie modelujesz w taki sposób? Czekam na wersję 2.62, gdzie nóż ma działać podobnie jak w maxie, jakiej wersji blendera używasz? Widzę masz trójkąty w siatce, to po użyciu knife'a? czy jak...? Sorki za lamerskie pytania, ale ... :)
KMiklas Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 Siatkę kształtuję ręcznie, wierzchołek po wierzchołku, nie lubię najpierw napaprać a potem wycinać tylko od razu myśleć nad tym jak siatka powinna wyglądać. Trójkąty to wynik moich słabych umiejętności w modelowaniu z subsurfem, na płaskich powierzchniach nikomu nie wadzą. :)
mookie Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Co do szkła i przezroczystości to nie jest wina Blendera, ale nieznajomości wszystkich jego opcji. Włącz TraShadow dla obiektu, na który pada cień, i gotowe.
KMiklas Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 Teoretycznie. W praktyce wszystkie obiekty rzucają wtedy cienie (po części) uzależnione od koloru obiektu. Dla przykładu, czerwony hydrant z tą opcją będzie rzucał cień o czerwonych krawędziach.
mookie Napisano 19 Listopad 2011 Napisano 19 Listopad 2011 Nie potrafię tego odtworzyć, u mnie działa OK. Co do nazewnictwa opcji to sam się uderzę w pierś, TraShadow to 2.49b, w nowym Blenderze to opcja Receive Transparent.
mookie Napisano 19 Listopad 2011 Napisano 19 Listopad 2011 Próbuję odtworzyć ten problem, ale bezskutecznie. Rozumiem, że masz tutaj 1 obiekt, 2 materiały, z czego 1 jest przezroczysty (zieleń). Cień tego obiektu pada na białe podłoże, które ma włączoną opcję Receive Transparent, a render jest zrobiony w Internalu. U mnie działa bez zarzutu (materiał czerwony, nieprzezroczysty, daje cień czarny), jeśli chcesz możesz podesłać mi plik, o ile już nie przestawiłeś się na Cyclesa.
mookie Napisano 19 Listopad 2011 Napisano 19 Listopad 2011 Dziwne, rzeczywiście jakiś bug, pojawia się, gdy podany jest jakiś parametr Soft Size. Masz rację, coś z tym jest nie tak jak trzeba.
KMiklas Napisano 19 Listopad 2011 Autor Napisano 19 Listopad 2011 No właśnie, ale myślę że w natłoku kolorów nie będzie to przeszkadzać. Ciekawostka - sprawdź kolor pikseli na krawędzi (ostre cienie, przy włączonym AA, albo po prostu ustaw soft size 0. ;) Postanowiłem że zostanę przy internalu ze względu na póki co zbyt niski postęp dwóch pozostałych silników (tj. Yafaray który nieco dziwnie jeszcze chodzi pod 2.6 i Cycles).
KMiklas Napisano 21 Listopad 2011 Autor Napisano 21 Listopad 2011 jeszcze troszkę i wózek skończony, potem zabieram się za planowanie animki.
Slim_ Napisano 21 Listopad 2011 Napisano 21 Listopad 2011 To wszystko w internalu? Bardzo ładne wozidło. Majstersztyk ;)
KMiklas Napisano 22 Listopad 2011 Autor Napisano 22 Listopad 2011 Nie, kiepsko mi wychodził. Poza tym musiałem zacząć oszczędzać poly bo powoli mi zaczynało przymulać. :)
Orangegraphics Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 super mają feeling twoje rendery, czekam na jakiś zarys animki, może story boardem lub planem się pochwalisz? ładny model bardzo
KMiklas Napisano 23 Listopad 2011 Autor Napisano 23 Listopad 2011 (edytowane) dłubię sobie elementy scenerii póki co. jeśli komuś coś przyjdzie do głowy i ma ochotę, to może podrzucić pomysł co jeszcze może być. :) Edytowane 23 Listopad 2011 przez KMiklas
mookie Napisano 23 Listopad 2011 Napisano 23 Listopad 2011 A o czym właściwie będzie ta animacja? Rendery są z postprodukcją, czy bez?
KMiklas Napisano 23 Listopad 2011 Autor Napisano 23 Listopad 2011 Tak, ale niewielką (kolory, kontrast w przypadku obiektów, nodes w przypadku samochodu). Planuję zrobić kawałek miasta (dokładniej to trasę przejazdu) w stylu Detroit albo jednej z wysp w GTA IV. Ogólnie zapomniany obszar przemysłowy. Jakieś hale montażowe, garaże, magazyny, coś w ten deseń. Nie będzie jakiegoś morału, przesłania czy co tam jeszcze. Po prostu animacja samochodu prującego przez tę scenerię.
KMiklas Napisano 23 Listopad 2011 Autor Napisano 23 Listopad 2011 :) muszę teraz wylać asfalt i pobudować co nieco. i jeszcze nabałaganić więcej.
KoMic Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 bardzo fajne, w Twoim stylu, czyli bardzo fajne: ]
KMiklas Napisano 24 Listopad 2011 Autor Napisano 24 Listopad 2011 (edytowane) OK, jedna z początkowych lokacji (konkretniej druga, pierwszą jest ulica w poprzednim poście; testy oświetlenia i postpro). Edytowane 24 Listopad 2011 przez KMiklas
odnetniN Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 Nie jest zbyt kontrastowe?, inna sprawa to to ze cos ci zaburza proporcje sceny, bynajmniej takie mam wrazenie.
KMiklas Napisano 24 Listopad 2011 Autor Napisano 24 Listopad 2011 odnośnie kontrastu taki sobie wybrałem styl (bardziej docelowy jest na ostatnim obrazku, nieco zmienione ustawienia). Nasycenie i barwa też taka ma być. :) no i ma to zakryć niedoskonałości :D a co do proporcji... konkrety jakieś?
KMiklas Napisano 24 Listopad 2011 Autor Napisano 24 Listopad 2011 (edytowane) Jakoś leci, samochód do dokończenia oczywiście. A z lokacji... może jedna dziesiąta. :) Edytowane 24 Listopad 2011 przez KMiklas
mookie Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Ile czasu trwa teraz render 1 klatki + postpro (rozumiem, że tylko w Nodach, ewentualnie sequencerze)?
odnetniN Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Co do proporcji to mialem takie wrazenie na poprzednich renderach, teraz na nowych juz tego nie ma ( pewnie kwestia ustawienia kamery)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się