Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Miałem wystrzelić jak filip z konopii ale utknąłem nieco :P i liczę że się tutaj zmobilizuję :D 240_5.png240_6.png Kończę teraz na zewnątrz, potem wezmę się za wnętrze, potem szyby i na końcu podwozie. Edit: dodaję jeszcze przymiarkę renderu: 240_7.png

Edytowane przez KMiklas

  • Odpowiedzi 65
  • Wyświetleń 7,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Trochę podłubałem dzisiaj:

 

240_inside.png

 

znalezienie referek do tego to koszmar. albo nie umiem szukać. :D

 

edit:

240_inside_2.png

Edytowane przez KMiklas

Napisano

Ładne rendery, zderzak przedni powinien miec takie wgłębienia tam gdzie sa te zaślepki mocowania?

Napisano
  • Autor

Teoretycznie nie, ale planuję zrobić zbliżenia i pomyślałem że to nieco urozmaici widok:)

Napisano

Duży plus za wybór samochodu. Niestety wdać niezgodności z oryginałem. Jak chcesz to mogę ci rozrysować gdzie dokładnie, ale to już nie dzisiaj :)

Napisano
  • Autor

Hehe, printy mam, idealnie dopasowane mi się trafiły :D Ten co pokazałeś, to kolejna generacja już (inna linia, więcej kantów, jednakowej wielkości światła z tyłu).

 

Ozzy: wiem, ale tam gdzie są niezgodności to albo nie umiem dobrze odczytać kształtu ze zdjęć (jak na przykład miejsce na tylną tablicę), albo nie umiem tego wymodelować (chociażby ze względu na siatkę, aż taki dobry w HP nie jestem). Grunt, żeby było widać co to za samochód, a przeciętny oglądający nie dopatrzył się owych niezgodności na pierwszy rzut oka.

 

Nie chcę też tracić zapału na ciągłe poprawki, a raczej na skończenie go.

 

Planuję go zanimować (w parze z innym datsunem). Co z tego wyjdzie, okaże się. Oby mi sprzęt pociągnął, bo już nieco zamula przy całości :P

Napisano

No wreszcie mam kompa gdzie widać załączniki na forum...

Takie auta lubię.

Kurde, piękna fura a i wykonanie przednie.

Możesz podzielić się siatkami...?

Napisano
  • Autor

nie wychodzi mi renderowanie z siatką więc zrobiłem screenshot viewportu, domyślam się że o karoserię Ci najbardziej chodziło, w końcu reszta to kwestia dopasowania do niej.

 

wirebody.png

Napisano

Wolałbym go jako Nissan Skyline 2000 GT-R. Jak zwykle, dobra robota.

Napisano

Ładnie idzie :)

Lampy z tyłu wyszły super, zresztą jak całość.

Fajnie że robisz wnętrze, ciekaw jestem jak całość wyjdzie.

Napisano

Dobra robota! W czym dłubiesz? Wydaje mi się czy to blender? W czym renderujesz?

Jako nissan był by jeszcze piękniejszy ;)

Napisano
  • Autor

Ja tylko w blenderze dłubię :P

 

Renderuję póki co w internalu, ale mam w nim problem z przeźroczystym materiałem*. Powoli przymierzam się do Yafaraya i chyba w nim będę finalnie renderować.

 

*otóż blender nie rozumie, że szkło jest przeźroczyste i taki cień powinno rzucać zamiast czarnego. :)

Napisano

Polecam ci Cyclesa do renderowania tego samochodu. Spróbuj daje świetne efekty :)

Napisano
  • Autor

A jak z szybkością w porównaniu do internala?

 

edit: o kurka, fajna sprawa :D

Edytowane przez KMiklas

Napisano

O człowieku men, przybierałem się kilka razy do blendera i cały czas nie wiem jak sobie dajecie radę bez knife'a?

Może da się to jakoś obejść? jak modelujesz takie kształty gdzie wydawać by się mogło że bez noża ani rusz...?

Napisano
  • Autor

jak to nie ma knife? :)

 

extrudując najpierw modeluję lowpoly (zwykle z plane'a, uwzględniając chamfery i loopy od razu żeby siatka była czysta) i to wszystko.

Napisano

Eee, kurde może spróbuję jeszcze raz od czegoś prostszego... w takim razie.

No dobra, a co w sytuacji, gdy wycinać trzeba coś na gęstszej siatce - chyba że nie modelujesz w taki sposób?

Czekam na wersję 2.62, gdzie nóż ma działać podobnie jak w maxie, jakiej wersji blendera używasz?

 

Widzę masz trójkąty w siatce, to po użyciu knife'a? czy jak...?

Sorki za lamerskie pytania, ale ... :)

Napisano
  • Autor

Siatkę kształtuję ręcznie, wierzchołek po wierzchołku, nie lubię najpierw napaprać a potem wycinać tylko od razu myśleć nad tym jak siatka powinna wyglądać. Trójkąty to wynik moich słabych umiejętności w modelowaniu z subsurfem, na płaskich powierzchniach nikomu nie wadzą. :)

Napisano

Co do szkła i przezroczystości to nie jest wina Blendera, ale nieznajomości wszystkich jego opcji. Włącz TraShadow dla obiektu, na który pada cień, i gotowe.

Napisano
  • Autor

Teoretycznie. W praktyce wszystkie obiekty rzucają wtedy cienie (po części) uzależnione od koloru obiektu. Dla przykładu, czerwony hydrant z tą opcją będzie rzucał cień o czerwonych krawędziach.

Napisano

Nie potrafię tego odtworzyć, u mnie działa OK. Co do nazewnictwa opcji to sam się uderzę w pierś, TraShadow to 2.49b, w nowym Blenderze to opcja Receive Transparent.

Napisano

Próbuję odtworzyć ten problem, ale bezskutecznie. Rozumiem, że masz tutaj 1 obiekt, 2 materiały, z czego 1 jest przezroczysty (zieleń). Cień tego obiektu pada na białe podłoże, które ma włączoną opcję Receive Transparent, a render jest zrobiony w Internalu. U mnie działa bez zarzutu (materiał czerwony, nieprzezroczysty, daje cień czarny), jeśli chcesz możesz podesłać mi plik, o ile już nie przestawiłeś się na Cyclesa.

Napisano

Dziwne, rzeczywiście jakiś bug, pojawia się, gdy podany jest jakiś parametr Soft Size. Masz rację, coś z tym jest nie tak jak trzeba.

Napisano
  • Autor

No właśnie, ale myślę że w natłoku kolorów nie będzie to przeszkadzać. Ciekawostka - sprawdź kolor pikseli na krawędzi (ostre cienie, przy włączonym AA, albo po prostu ustaw soft size 0. ;) Postanowiłem że zostanę przy internalu ze względu na póki co zbyt niski postęp dwóch pozostałych silników (tj. Yafaray który nieco dziwnie jeszcze chodzi pod 2.6 i Cycles).

Napisano
  • Autor

240_greengoo.png

 

jeszcze troszkę i wózek skończony, potem zabieram się za planowanie animki.

Napisano

To wszystko w internalu? Bardzo ładne wozidło. Majstersztyk ;)

Napisano
  • Autor

Nie, kiepsko mi wychodził.

 

Poza tym musiałem zacząć oszczędzać poly bo powoli mi zaczynało przymulać. :)

Napisano
  • Autor

objects.png

 

dłubię sobie elementy scenerii póki co.

 

jeśli komuś coś przyjdzie do głowy i ma ochotę, to może podrzucić pomysł co jeszcze może być. :)

Edytowane przez KMiklas

Napisano

A o czym właściwie będzie ta animacja? Rendery są z postprodukcją, czy bez?

Napisano
  • Autor

Tak, ale niewielką (kolory, kontrast w przypadku obiektów, nodes w przypadku samochodu).

 

Planuję zrobić kawałek miasta (dokładniej to trasę przejazdu) w stylu Detroit albo jednej z wysp w GTA IV. Ogólnie zapomniany obszar przemysłowy. Jakieś hale montażowe, garaże, magazyny, coś w ten deseń.

 

Nie będzie jakiegoś morału, przesłania czy co tam jeszcze. Po prostu animacja samochodu prującego przez tę scenerię.

Napisano
  • Autor

cityscreen.png

 

:) muszę teraz wylać asfalt i pobudować co nieco. i jeszcze nabałaganić więcej.

Napisano
  • Autor

OK, jedna z początkowych lokacji (konkretniej druga, pierwszą jest ulica w poprzednim poście; testy oświetlenia i postpro).

 

dynamic_1.png

dynamic_2.png

dynamic_3.png

Edytowane przez KMiklas

Napisano

Nie jest zbyt kontrastowe?, inna sprawa to to ze cos ci zaburza proporcje sceny, bynajmniej takie mam wrazenie.

Napisano
  • Autor

odnośnie kontrastu taki sobie wybrałem styl (bardziej docelowy jest na ostatnim obrazku, nieco zmienione ustawienia). Nasycenie i barwa też taka ma być. :) no i ma to zakryć niedoskonałości :D

 

a co do proporcji... konkrety jakieś?

Napisano
  • Autor

car_outside_small.png

greengoo_inside.png

 

Jakoś leci, samochód do dokończenia oczywiście.

 

A z lokacji... może jedna dziesiąta. :)

Edytowane przez KMiklas

Napisano

Ile czasu trwa teraz render 1 klatki + postpro (rozumiem, że tylko w Nodach, ewentualnie sequencerze)?

Napisano

Co do proporcji to mialem takie wrazenie na poprzednich renderach, teraz na nowych juz tego nie ma ( pewnie kwestia ustawienia kamery)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności