Jump to content

ozzy

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ozzy last won the day on August 3 2011

ozzy had the most liked content!

Community Reputation

28 Excellent

About ozzy

  • Rank
    Member
  1. Skoro jest to Japonia, samochody mają japońskie rejestracje i z tego co tam dopatrzyłem chyba większość z nich (jeśli nie wszystkie oprócz S13) są w japońskich wersjach, to może warto byłoby tą S13 też przerobić na 180sx'a. Jakoś bardzo dużo roboty do tego nie potrzeba, a wydaje mi się że wszystko byłoby bardziej spójne wtedy :). Wystarczy "przełożyć" kierownicę na drugą stronę, wywalić tylne obrysówki, przedni kierunkowskaz zrobić dwukolorowy (i dwukomorowy, ta biała część to pozycyjne, w Stanach mają jakieś inne przepisy dlatego 240sx mają to jednokolorowe i nie ma osobno pozycyjnych) i pozmieniać oznaczenia 240sx na 180sx (tylna blenda i tylne trójkątne szyby, nigdzie więcej raczej tego oznaczenia nie było). Jak w modelu który masz są automatyczne pasy bezpieczeństwa, to to by się jeszcze gryzło, ale z zewnątrz i tak nie będzie raczej tego widać :). Powinieneś coś zrobić z materiałem tej tylnej blendy w S13. Normalnie ona w tych samochodach swoim kolorem i wyglądem jest bardzo zbliżona do czerwonych części kloszy tylnych lamp, a u ciebie się to dość mocno różni.
  2. Ta czarna "guma" co idzie przez pół samochodu to nie powinna być guma tylko metalowa rynienka (zdaje się że odprowadzająca wodę), która jest stałym elementem karoserii (w sensie, nie jest odkręcana ani montowana w żaden inny sposób, jest tam na stałe) i nie powinna iść przez pół samochodu, tylko przez cały. Zaczyna się na samym dole przedniej krawędzi drzwi. Polecam szukać zdjęć w jak największej rozdzielczości, tam dokładniej będzie widać takie rzeczy. Przy wyszukiwaniu w google images można sobie ustawić powyżej jakiej rozdzielczości ma szukać, garbusów powinno troszkę w dużej rozdzielczości znaleźć :). Poza tym samochód niestety ma jeszcze trochę innych niezgodności z oryginałem (nie do końca poprawny kształt niektórych elementów w niektórych miejscach). Największym problemem w tym momencie jest jednak to że zacząłeś mieszać wersje garbusa. Wbrew pozorom garbusy różniły się dość mocno między różnymi rocznikami. Zmiany były wprowadzane stopniowo przez lata i ostatecznie stały się one na tyle duże że wydaje mi się że praktycznie żaden element od garbusa z początku produkcji nie pasowałby do garbusa z końca produkcji. Twój garbus z zewnątrz wygląda na późniejszego garbusa (np. przednie lampy, dolne fragmenty przedniej i tylnej klapy, szyby), natomiast wnętrze które zrobiłeś jest z pierwszych garbusów, które z zewnątrz wyglądały znacznie inaczej. Twój z zewnątrz wygląda mi najbardziej na rocznik gdzieś 1971-1972, dlatego wnętrze powinieneś zrobić takie jakie było w tych mniej więcej latach. Akurat chyba wtedy były we wnętrzu wprowadzane jakieś zmiany, więc być może znajdziesz kilka różnych wersji z takich lat :).
  3. A co mi tam, też się zgłoszę, zobaczymy czy uda mi się skończyć. Będę robił Nissana 200SX S13 '93 pewnie po jakimś tuningu, ale to wyjdzie w praniu :)
  4. Znalazłem chwilę, więc też coś wymodelowałem:
  5. Gniecie się gdzieniegdzie, ale mówisz że to eliminujesz, więc ok. Kilka drobiazgów jest inaczej niż w oryginale, ale rozumiem że to WIP i pewnie jeszcze poprawisz :). Oprócz tego zdaję mi się, że Bubu ma rację, te stalowe felgi raczej nie są standardowe, bo z fabryki on wychodził na kołach aluminiowych. Co do zdjęć, to jako iż jest to w zasadzie karoseryjnie to samo co 200sx/180sx możesz szukać pod takimi hasłami, nie musisz koniecznie szukać jako 240sx. Jeśli ze znalezieniem fotki jakiegoś konkretnego elementu miałbyś problem, to pisz, mogę ewentualnie zrobić dla ciebie kilka zdjęć w wolnej chwili :).
  6. Duży plus za wybór samochodu. Niestety wdać niezgodności z oryginałem. Jak chcesz to mogę ci rozrysować gdzie dokładnie, ale to już nie dzisiaj :)
  7. Smoku, chyba znowu zagubiłeś IvoX na liście, mnie zresztą też :) To żeby lista była cały czas otwarta to dobry pomysł, szczerze mówiąc nie rozumiem dlaczego miałaby być zamykana, przecież nikomu z uczestników nie powinno przeszkadzać, że ktoś zaczął później :)
  8. Zacznę co prawda dopiero za jakiś czas (pewnie około końca czerwca), ale skoro jest limit miejsc, to się wpiszę teraz :) Auto to Nissan Silvia S15 Spec-R 2002r.
  9. Cos tam skubnąłem, na razie nie zbyt dużo. Sugestię wezmę pod uwagę :).
  10. Temat: Gość kocha swój samochód - wielkiego, amerykańskiego i niestety paliwożernego muscle cara. Paliwo coraz droższe, a pieniędzy coraz mniej, więc gość postanawia wstawić do swojego ukochanego samochodu dużo słabszy i oszczędniejszy silnik. Mimo że uważa to za profanacje, woli męczyć się z małym silnikiem niż przestać jeździć swoim autem. Chciałbym przedstawić to na scenie w garażu, gdzie mały silnik będzie wisiał zaczepiony na podnośniku nad otwartą maską, a duży silnik który był w samochodzie fabrycznie będzie leżał z boku. Obok tego stojący właściciel pojazdu z posmutniałą miną.
  11. W ustawieniach renderu Yafaraya (zakładka Settings w Yafarayu) w sekcji General settings włącz opcję która nazywa się Transparent Shadows i powinno być dobrze ;)
  12. Cent

    Pacnę komentarza.

  13. Racja, ale są to raczej detale, ogólny "zarys" silnika jest bardzo podobny:). Zresztą też znam te tematy, miałem u siebie silnik od kaśki, w garażu aktualnie stoi emka. W sumie to jak cucsoniuss chce to mogę porobić zdjęcia tego silnika, zawsze refki się przydazą, tym bardziej że silnik jest teraz rozebrany, więc można dokładnie obfotografować:D.
  14. Fajnie że modelujesz coś z radzieckich bokserów. W twoim poście jest jednak mała nieścisłość, bo to co modelujesz to, jak widzę, K-750, a on nie opierał się bezpośrednio na planach BMW. Na licencji BMW powstał wcześniejszy radziecki bokser - M-72, dopiero na jego bazie rosjanie wytworzyli K-750. W zasadzie w K-750 tylko silnik jeszcze przypominał to co było w BMW, cała reszta była już radzieckiej konstrukcji. To tak tylko w roli małego sprostowania. Co do modelu, to niestety, ale moje oko, które już niejeden taki silnik widziało, mówi mi że masz sporo niezgodności z oryginałem. To co mi się od razu rzuciło w oczy: sam blok silnika jest ogónie zbyt kanciasty, zwłaszcza ta szersza część zaraz przed skrzynią biegów, pod którą znajduje sie koło zamachowe i tarcze sprzęgłowe, żeberka w cylindrach są zdecydowanie za grube, mocowanie prądnicy jest jakby trochę lipne (pod nią na całej długości była "część" bloku silnika), mocowanie filtra powietrza jest za wysokie i pochylone pod złym kontem, ten zaokrąglony dekiel z przodu powinien być osobną częścią, to kółko które mocuje wał napędowy do skrzyni biegów (zapomniałem jak się nazywa) jest raczej za małe, mocowanie cylindrów do bloku powinno wyglądać nieco inaczej, ogólnie blok sprawia wrażenie zbyt szerokiego. To tak co mi się nie spodobało na pierwszy rzut oka. Keep working!:D
  15. Dzięki za komentarze:) Wnętrze będzie oczywiście zrobione, tak samo jak i silnik zawieszenia itd.:D Zacząłem ramę: Przy okazji daje jeszcze jakieś test rendera zrobiony już dość dawno:) Wiem że AA słabe, ale nie chciałem podwyższać żeby czekać na render nie wiadomo ile, bo to tylko test. Zresztą i tak domyślnie chcę zrobić do niego scenkę, dlatego raczej nie będzie stał w tym studiu, chociaż może zrobię parę dodatkowych renderów studyjnych, ale do tego jeszcze daleko:).
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy