Jump to content
gregory

Tygodniowy Speed Modeling #70 - FELGA

Recommended Posts

Chyba nigdzie chociaż wydaje mi się, że gdzieś napotkałem taką informację kiedyś, nie mniej z chęcią wezmę tym razem udział :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega założył temat bo nikomu się nie chciało i jeszcze narzekacie? Czemu sami nie założyliście takowego, był czas.

Co do samego powtarzania się tematu (nie wiem czy już taki był), uważam że admin/mod powinien stworzyć jakąś listę tematów już realizowanych.

Co do samego TSM - jak znajdę czas to spróbuję podejść do tematu.

 

@down widziałem tą listę, szkoda tylko, że ostatnia edycja tam zawarta to 36, a mamy już 70...

Edited by YetoKnight

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat był ... ze dwa lata temu. Od tamtego czasu pojawiło się wiele nowych użytkowników i w ogóle. Nie wiem po co zaczynać spine.

 

Pozwolę sobie rozpocząć. Ode mnie klasyczna felga która jest zarazem zapowiedzią całego samochodu ;)

felga.jpg

EDIT: sprawdziłem, speed z felgą jest z 2007 roku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosta felga wykonywana na jednym z moich tutków:

 

felga2u.jpg

felga1a.jpg

gridw.jpg

grid2.jpg

Edited by latos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka, ciesze sie że nowy TSM ruszył i pojawiają sie kolejne prace:)

Jesli chodzi o temat, to zasugerował go jeden z użytkowników forum, po ponad miesięcznej przerwie od ostatniej edycji, która nie wypaliła, po której TSM prawie przestał istnieć bo nie było chętnych do założenia nowego tematu.

 

latos: zapomniałeś o siatce modelu, dodaj ją przed sondą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde może 4 prace to mało ale takiego wysokiego poziomu tu chyba jeszcze nie widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

można używać programów do sculptowania, typu zbrush ? czy tylko tradycyjny poly/spline czy co tam jeszcze jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to juz wiecej osob musi sie wypowiedziec ale ja uwazam ze to zly pomysl. Po sculpcie nawet bardzo prostym model moze wygladac 2 razy lepiej, a nie kazdy umie, uzywa zbrusha czy innego. Dlatego jest bitwa w modelowaniu poly i osobna do sculpta, sa ta 2 zupełnie rozne techniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to w takim razie trzeba zmienić pierwszą zasadę TSM, model wykonany w dowolnym sofcie :)

 

a rzeźbienie w 3ds maxowym sculpcie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś w TSM jak najbardziej dozwolony był też sculpting :) np. przy prosiaku:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35580

Ale chyba rzeczywiście powinno się to rozgraniczyć. Jednak jak najbardziej maxowy sculpt bym zaliczył, bo jednak tam się pracuje na zdecydowanie niższym poziomie siatki.

 

Powiem Wam że najmniej ze wszystkich zasad podoba mi się "zakaz" rendera.

Nie mam pojęcia jak można oceniać model bez oświetlenia. Jasne - poprawność siatki, ale tylko tyle. Przecież logiczne jest że kształt pojawi się dopiero przy dobrym oświetleniu modelu. To tak jakbyśmy chcieli oceniać i oglądać z jednej strony antyczne greckie rzeźby, mocno oświetlone tuż zza nas - czyli zero bryły, zero jakiegokolwiek cieniowania, czyli jednym słowem kształt płaski. Tutaj nie jest aż tak drastycznie, bo niby programy do 3d w viewporcie mają jakieś tam domyślne cieniowanie, ale tak czy inaczej jest ono PASKUDNE.

 

Z tego co pamiętam zakaz renderingu wszedł po kilku edycjach, w których wygrywały prace ładnie zakomponowane, a przede wszystkim ładnie oświetlone i wyrenderowane. Uczestnicy którzy nie mieli tyle doświadczenia z ustawianiem studio czuli się nie do końca sprawiedliwie potraktowani - trudno się im dziwić, bo wyrenderowana scena wygląda dużo ładniej niż zwykły screen z programu, czyli automatycznie zbiera więcej głosów.

 

Można bardzo prosto rozwiązać problem, dodatkowo urozmaicając i poprawiając stronę wizualną TSP. Do pobrania będą dwie scenki, z gotowym bardzo prostym studio i ustawionym renderem. Dwie scenki - jedna dla Vraya, druga dla Mentala, co kto lubi. Wtedy szanse będą wyrównane, milej się będzie oglądało, a do tego będzie więcej uczestników - wiem, że nie tylko mnie zniechęca brak możliwości wrzucania rendera ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem za Miłoszem, proste dwie scenki dla dwóch silników, wrzucasz ,renderujesz minutkę i gotowe, jak sculpt w 3ds jest agree to jestem happy :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomysł dobry, ustawienia rendera też nie powinny ulegać zmianie tak by nikt nie podkręcał sobie parametrów. Jeszcze do tego trzeba ustalić mtl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do jakości rendera to myślę że nie ma się co martwić - po pierwsze da się poznać czy coś było ruszone, czy to aa, czy sampling świateł, czy gi. Poza tym myślę, że to musi być podobna sytuacja jaka jest z określeniem czasu modelowania. Wszyscy wiemy że to ma być 150 minut i tego się nie przekracza - z drugiej strony praktycznie nie ma jak tego sprawdzić. :)

 

Co do materiałów - myślę że standardowy Vrayowy wystarczy jak najbardziej, diffuse trochę rozjaśniony i elegancko - w Mentalu nie bardzo wiem jak to wygląda, co jest najlepsze do clay rendera, czy deafultowy maxowy materiał, czy jakiś arch podstawowy?

Oczywiście wszelki displacement, bump, normalki - czyli wszystkie mapy pomagające wzbogacić bryłę nie powinny być dopuszczone.

Modeling to modeling, render miałby wejść tylko i wyłącznie jako opcja prezentacji bryły.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dyskryminujecie teraz blenderowców, a wiele uczestników TSM pracuje w Blenderze ;) Wiem że niektórzy z nich pracują z Vrayem, ale nie wszyscy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy