Posted December 1, 201113 yr Witam jeszcze raz wszystkich... Chcę wam zaprezentować po raz kolejny moją prace...:P Pierwsza tego typu u mnie. Na razie są same "straszne" rendery... Nie mniej jednak dzieki waszej pomocy poprawię ten łeb i wyrenderuję film który już zaanimowałem... Proszę o dokładne uwagi w tym co zmienić i o zainteresowanie i chętne pisanie o pracy:) Dzięki z góry;)
December 1, 201113 yr Author Nie wiem... dostałem nagane za publikacje pracy w galerii bo za wczesnie podobno na skończoną wiec chce wysłuchać opini co poprawić... coś ze światłem nie tak jest podobno i z skin shaderem ale nie dowiedziałem się co... a oczy jak paciorki a nie oczy... ale dzięki że się podoba;) czyli 1-0 dla mnie:D:D:D
December 1, 201113 yr Author he he nie widać tego ale nie wisi:D namiłęm ją na pal ale nie chciałem straszyć:D
December 2, 201113 yr Author Mam do was pytanie... w tych renderach normalkę mam podpiętą pod bumpa... a jak chce ją podpiąć pod displacement to mi całą twarz puchnie...:( nie wiem jak to poprawnie zrobić aby zmarszczki i pory sie zagłębiły a reszta została jak nalezy?
December 2, 201113 yr No raczej pod displacement podpina się mapke displacement a nie normalke;).Blura w opcjach mapy material editorze zjechałeś na 0,001? Jak chcesz displacement to wypal mape disp.Normalke mozesz podkrecić w PS albo w mat edytorze zwiekszyć oddziaływanie powyżej 1,0 ale mogą być kiepskie efekty;) Edited December 2, 201113 yr by mafida
December 2, 201113 yr Author patrz o blurze zapomniałem... dobrze ze przypomniałeś:)mapkę displace wypaliłęm z zbrusha ale jest ten sam efekt...wiesz moderator mowił ze takie rzeczy do displacement a nie do bumpa...
December 2, 201113 yr Możesz miec bumpa i diplacement jednocześnie.Drobne detale w bumpie,grube na displacemencie. Jak dla mnie to główka wygląda spoko pod animacje,w ruchu i tak nikt nie zauważy;)
December 2, 201113 yr Author a tak na przyszłość możesz mi wyjaśnić jak się to robi żeby za pomocą displace zrobić zagłębienia? bez puchniecia siatki?:P aby ruszał tylko to co ma się zagłębić a nie zostawiając zagłębienia i wypychając reszte?
December 2, 201113 yr Author tak???to mnie zaskoczyłes bo myślałem ze od ustawień materiału i map:)myslałem ze moze to działa tak zę zmarchy robisz białe w mapie i displace dajesz na -. ale to najgorsze ze SSS2 w Vrayu nie ma mozliwosci ustawienia go na -...:/
December 2, 201113 yr Zależy jak renderer odczytuje mape disp.Chodzi o neutralną wartość koloru-to co powyżej będzie wystawać a to co poniżej będzie właśnie zagłębione.Poszukaj sobie jakiś tutorial co tam trzeba poustawiać w Vray.
December 2, 201113 yr Author No proszę ile to rzeczy się człowiek dowiaduje przypadkiem... Przy Vrayu trzeba dodać modyfikator VrayDisplacement do objektu i tam odpowiednio ustawić:)
December 2, 201113 yr Tak i operujesz na wartosciach Amount i shift, ja zazwycaj ustawiam shift na "-polowa" wartosci Amount (np. Amount 1.0 shift -0.5)
December 3, 201113 yr Author He he a to już chyba kwestia natury...na zdjęciu nie ma gotek nawet trochę siwych ale ja troche dodałem...no ale może z większą ilością będzie lepiej wyglądały... Wrzucam render z mniejszymi refleksami w oczach ale nie wiem czy nie za mało bo takie martwe mi się wydają... render jest ogólnie troszkę słabszej jakości wiec niewielkie różnice na skórze są:)
December 3, 201113 yr jak z czasem renderu? Facet jeszcze nie miał zarostu na początku rednerowania. A poważnie to super głowa, usta ma trochę kobiece tylko. włoski robił cebulkami :) Edited December 4, 201113 yr by Bohomaz
December 4, 201113 yr Author Tak wcześniej był bez włosów:P co niektórzy widzę się orientują...:) Czas tych renderów na początku to ok. 2,5 - 3h... Niestety... Animka bedzie w słabszej jakości bo ograniczeniem jest mój core2duo 2,27...:( Bedzie trzeba w przyszłości na i7 postawić...:) skróciło by się pewnie do 20minut:) Włośki to banał:) standardowy modyfikator Maxa:)tylko renderowany przez Vray:) Ale fajnie wyszły bo nikt się nie czepia że nie naturalne...:) A usta może zbyt błyszczące?? co zmienić myślisz? Ps. Piękne portfolio jaras co musiałbym zrobić aby dostać się do takiej branży???;) Edited December 4, 201113 yr by sebos18
December 4, 201113 yr Sebos18 z czasem renderu to troche przesadzone jak na animke. Zapewne wlosy dlugo liczy, probowales bez wlosow ile to zajmie? Edit: Popraw sobie texture na uchu.
December 4, 201113 yr Author tak włosy pewnie... ale wiesz trochę łagodniej silnik ustawię i mniejszą rozdzielczość i może mniej włosów dam też... albo puszcze je renderem oddzielnie na lżejszych ustawieniach i później w AE skleję:P co radzisz? animka ma 1400klatek
December 4, 201113 yr jezeli to standardowe kłaki z maxa to wystarczy dodac w render passach hair i gotowe, policzy osobno pass dla wlosow za jednym strzałem, przy takiej ilosci będzie troszkę dłuzej renderował ale nie jakos hardkorowo
December 4, 201113 yr Author Mam ustawione hair passes na 3:)do czego tak na prawde to słuzy?jak doda się to troszkę miękko wygladają bardziej ale nie wiem jak to działa:)
December 4, 201113 yr to akurat odpowiada ze przezroczystosc koncowek włosów a ja mowię o render elementsach (w zakladce rendering) gdzie mozesz dodac osobny passik do wlosow ktory pozniej połaczysz z modelem w kompozycji
December 4, 201113 yr Author Kurde nie mogę sobie poradzić... w render element są tylko poszczególne mapy diffuse, reflection itd a nie ma nic z hair...:/
December 4, 201113 yr Author A no i jest problem... w Vray nie ma oodzielnego pasu dla włosów... Mental owszem ma... wiec to odpada... Bede chyba renderował poprzez matte/shadow oddzielnie na lzejszych trochę ustawieniach vraya... Edited December 4, 201113 yr by sebos18
December 4, 201113 yr Kąciki ust jakby za wysoko, albo on się lekko uśmiecha ? bo na pierwszy tego nie widać. A refleksy oczu masz locked glossieness czy jak ?
December 5, 201113 yr Sebos18 wyrenderuj w ten sposob o ktorym piszesz czyli osobno, w tym przypadku nie potrzebujesz passa od wlosow bo niby po co? skoro bedziesz mial je na osobnej warstwie, pass osobny od wlosow bylby ci wtedy potrzebny gdybys to renderowal razem, ale co by to zmienilo z szybkoscia renderingu? nic.
December 6, 201113 yr Author No właśnie:P wic chyba lepiej będzie tak jak mówie:)włosy dość długo się renderują same...no ale cóż robią efekt...:) wiec tak musi być trochę zmniejsze ilość i detale i zobaczymy jak bedzie się prezentowało:) a co do refleksów to environment HDRI...
December 6, 201113 yr Moge sie przy okazji spytac jak robisz mapki subdermal epidermal i back? Mam ochote zabrac sie za mentalowego skinshadera w Maya. Za bardzo nie wiem jak sie zabrac do tekstur.
December 7, 201113 yr Author Tutaj masz niezły tutek do mayki jest nawet pokazane jak oswietlić i textury zrobic:) co do hairfarma to jak z efektem końcowym i modelowaniem włosów?vray ma swój ale strasznie mało mozna nim zdziałac w modelowaniu...
December 11, 201113 yr Modelowanie/ukladanie wlosow bardzo przyjemne, render finalny miodzio, dodatkowym i bardzo waznym atutem jest szybkosc renderu.
February 13, 201213 yr Author Witam ponownie:) Możecie mi pomóc w renderingu? Nie wiem jak sobie poradzić z migotaniem pikseli przy animacji... nie wiem może za mało subdivision???
Create an account or sign in to comment