Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jak w tytule .. moja teczka która będę powoli zapełniał ;) za pomocą Zbrusha ;) (pamiętam tylko że tors w godzine zrobiłem dwoma pędzlami, a twarz jest tak stara że już prawie o niej zapomniałem) chelm2kopia.jpgtorsas.jpg[ATTACH=CONFIG]90653[/ATTACH]

Edytowane przez lee666
  • Odpowiedzi 124
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Prawde mówiąc dopiero uczę się Zbrusha ;) (łapania formy) staram sie robić jedną rzeźbę na dzień ...wszelkie komentarze, konstruktywne krytyki ..mile widziane

epek.jpg

Edytowane przez lee666
zaproponowanie skomentowania
Napisano

Co do ostatniej głowy. Sporo błędów jest. Np. ucho zbtynio zlewa się z resztą głowy, usta są płaskie, budowa nosa zła, oczy zbytnio wyłupiaste. Można by długo wymieniać. Proponuję zacząć zapoznawać się z anatomią, bez tego się nie obędzie.

Jeżeli nie masz problemów z angielskim to proponuję posłuchać i obejrzeć to ->

Do tego przejrzyj darmowe tutki z gnomonworkshow.

Mi to trochę rozjaśniło. Przejrzyj tutki/timelapsy odnośnie ZB, znajdujące się na forum ja z nich trochę wyniosłem. Dawaj dalej kolejne główki i nie przejmuj brakiem komentarzy czy coś. Rób swoje powoli do przodu, z czasem pojawi się więcej skilla itd. Jak masz pytania to wal śmało, o ile mnie nie przerosną to postaram się odpowiedzieć i pomóc.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Cyanide ..dzięki za dobre słowo ;) .. .rzeczywiście .. tamtą głowe robiłem z pamięci .. . .. ta jest robiona na podstawie 2 zdjęć z książki ''Anatomi dla artystów'' .. .przód i bok .. szkoda że niemiałem jeszcze zdjęcia w jakimś żucie aksonometrycznym .. . bo widze w tym problem .. byłem zbyt skkupiony na refkach ;) ..

 

ps: ..możesz mi powiedzieć jak umieścić zdjęcia w zbrushu tak żebym mógł nimi manewrować na planie razem z modelem??

 

epekzezdjecia2kopia.jpg

Napisano

Chwileczka szukania w necie i proszę http://www.pixologic.com/docs/index.php/Tutorial:_Sculpting_A_Skull

Mam nadzieję, że pomoże. Jeżeli nie to szukaj używając hasła image plane itp.

Co do sculptu to chyba się troszkę minąłeś z refką. Dziś już nie będę robił overpainta, ale z pewnością widzisz nieprawidłowości.

Zły kształt czaszki, za mała żuchwa (albo za mało zarysowana), usta w dziubek i sporo innych rzeczy. Poszukaj w necie czegoś po hasłem ecorche, zobacz sobie co i jak na twarzy idzie. Poczytaj o proporcjach całej głowy i co najważniejsze ćwicz. Dawaj następną główkę.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Hmm... No angielski by się przydał bo cała masa dobrych materiałów jest po angielsku, właściwie ja uczyłem się w większości ze źródeł, które były po angielsku.

 

Takie robocze rozwiązanie problemu. Mi w Chromie zawsze jak otwieram coś nie po polsku wyskakuje taki denerwujący pasek na górze, czy nie chce przetłumaczyć strony. Tłumaczenie może nie jest najlepsze, ale przy konfrontacji z wersją angielską powinieneś dać radę.

 

Ja szczerze się przyznam, że w zasadzie nie pracuję w ten sposób, tzn nie importuję refek to ZB, jakoś nigdy tak nie robiłem.

Tak na szybko mogę Ci npisać, że mając plane, wczytujesz refkę jak texturę i dodajesz ją do plane'a.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

dziś dla odmiany studium ręki ..( niechciało mi sie szukać zdjęć twarzy ;) ) .... . więc postanowiłem dzisiejszego wieczoru stworzyć własną rękę .. . przynajmniej moglem ją zobaczyć ze wszystkich stron .. . zawsze można posiedzieć i dorobić detal zmarszczki ..ale aktualnie jestem umiarkowanie zadowolony

88686925.jpg

Napisano

Cyanide ..dzięki za szybką instrukcje .. rzeczywiście nakłada teksture ... tylko że pokrywa mi całego plane zdjęciem przez co obraz mi sie rozszeża i musze ręcznie dopasowywać żeby w miare normalnie wyglądało ... . dużo jeszcze do poprawienia ale miło sie rzeźbiło i jutro o podobnej porze wrzucę poprawioną

twarzkobiety.jpg

Napisano

Cała postać nastepnym razem, musze dokończyć ręce i nogi żeby skoczyć na wyższy subdiv ;) jak zwykle komentarze mile widziane.. ( jedyną pomocą było użycie miary dziewięciu głów która zrobiłem z paru równo rozmieszczonych plane)

9gwy.jpg

Napisano

Na razie nie wygląda to najlepiej, ale dawaj dalej. Jeszcze kilka modeli i będzie dużo lepiej. Co do głów, to najbardziej efekt psują usta. Przypatrz się na refkach jak one wyglądają. I nie chodzi mi o same wargi tylko mięśnie i skórę dookoła. Spróbuj mocno cofnąć kąciki ust wgłąb twarzy, bo tak to są strasznie płaskie bez jakiejkolwiek głębi.

 

Zrobiłem taki paintover ze zdjęcia. Sory że taki chaos na tych poprawkach, ale mam nadzieję, że coś z tego zrozumiesz. :D

 

Czerwone to zagłębienia. A niebieskie to płaszczyzny te bardziej "wypukłe". Oczywiście musisz te miejsca zaznaczać b. subtelnie, żeby wyglądały naturalnie.

 

lipspaintover.jpg

 

pozdro

Napisano (edytowane)

Quentin ..dzięki za słowa krytyki ;) .. . jak sie człowiek napatrzy za długo na model to dopiero musi sie przespać żeby później widzieć co poprawić ... . dziś główka tego mięśniaka wyżej (ciągłe odmierzanie odległości względem wszystkiego).. . już zauważam górną warge z profila do poprawy .. wogule to chyba zrobie retopo bo już mnie denerwuje ten niedobór poligonów na ustach

3gwki.jpg

Edytowane przez lee666
Napisano (edytowane)

czaszka bardzo fajna, choć zęby niestety - kiszka

 

warto zagarnąć temat protetyki zębów, bo zęby maja duży wpływ na wygląd postaci (choć są małe w stosunku do calej postaci). Poza tym przyda to się przy tworzeniu różnych orków, goblinów itp.

 

jako podstawy: człowiek dorosły ma; górna prawa strona: 2xsiekacze (jedynka, dwójka), 1xkieł (trójki), 2xprzedtrzonowe (czwórki, piątki), 2xtrzonowe (szóstki, siódemki) ; ewentualnie 3x trzonowe jak występuja zęby "mądrości" - ósemki

 

przedtrzonowe z zewnątrz podobne są do kłów; ale są dwu-guzowe. szóstki i siódemki są 4-ro guzowe, ósemki są największe 5-cio guzowe.

 

Naprawdę warto pobawić się w protetykę zębów i wydłubać sobie, górną i dolną szczękę z zębami.

 

przy okazji będziesz miał gotowy zestaw zębów, żeby później pakować go do różnych główek ;)

 

zeby.jpg

Edytowane przez olafpozoga
Napisano

To miejsce między nosem a ustami jest zbyt długie, usta trochę do góry. Pod ustami też jakoś nie trzyma to dobrego kształtu mięśni. Nadal nie ma żwacza, jest dołek pod kością jarzmową sugerujący że twarz jest szczupła wiec żwacz powinien być trochę widoczny. Ten najbardziej widoczny mięsień na szyi o długiej nazwie jest a bardzo wystjący i za cienki, powinien być szerszy i bardziej wpasowywać się w kształt szyi. Górna powieka też źle, popatrz na refki jak to wygląda, tam jest powieka, nad nią bardziej lub mniej widoczny wałeczek tłuszczu i skóry, który przy zewnętrzenej stronie oka jakby zlewa się z łukiem brwoiwym. Ucho ułożone trochę pod złym kątem jest i to miejsce nad uchem gdzie czaszka ma dołek w którym mieści się mięsień szczęki jest za bardzo wypukły, jakaś dziwna jest tam ta powierzchnia. Nad kształtem ust też by się przydało posiedzieć.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

No i jest dużo lepiej moim zdaniem. Pokazałbyś też model z boku, możnaby było więcej zobaczyć. Poprawił bym troszkę kształt nosa, mam na myśli kształt jego końca, czyli czubek nosa i te skrzydełka czy jak to się tam nazywa, ale to może bardziej widzi mi się. Wydaje mi się, że ucho jest zbyt małe. Dość mocno zaznaczyłeś mięśnie brwi na czole, tak jakby były napięte a pozycja brwi średnio na to wskazuje. Nadal przyczepił bym się do szyi, popatrz na zdjęcia lub swoją szyję i popróbuj dalej. Pod środkiem dolnej wargi powinien być taki charakterystyczny dołek pomiędzy mięśniami. Zrób te mięśnie troszkę szersze tak aby były bliżej środka, dorób dołek i powinno być lepiej.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

wszystko sie dorobi ;) .. szyja z profilu wydaje sie gruba ale mysle że w zestawieniu z mięśniami tułowia nie będzie to aż tak widoczne

gwkazczaszkiwidoki.jpg

Napisano

Szybka poprawka przy pomocy skraplania w PS. Może nie jest idealnie, ale sporo błędów poprawione. Poszukaj sobie refek czaszki i popraw co nieco. Ucho popraw, łączenie ucha z resztą twarzy.

 

gwkazczaszkiwidoki.jpg

Napisano

chyba pora zabrać się za twarz kobiety bo całą teczkę zawali mi progres jednej twarzy .. Cyanide oczywiście czekam na koment ;) ..(dopracowywac można w nieskończonośc)

gwkaskin.jpg

Napisano

Powieki popraw,powieki muszą mieć swoją grubość żeby dobrze wyglądały.I gałki oczne masz chyba za duże i przez to nie gra kształt powiek .

Napisano

Mi nie pasuje ten kształt pod dolną wargą tam powinno być inaczej. Zobacz na refce jakiejś jak tam idą mięśnie. Teraz masz jakieś dziwne bulwy przy kącikach ust, a to tak raczej nie wygląda.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

pogrubiłem powieki i zmniejszyłem dołek pod dolna wargą .. starczy ;) .. . zacząłem dzisiaj robić staruszka .. oczy dojdą następnym razem .. mam nadzieje że się spodoba

oldmanv.jpg

Napisano

Nie jestem specem od anatomii, więc spojrzę na ludka tak jakbym patrzył na zwykłego człowieka.

 

1. Szyja jest chyba zbyt obeidła. Jakby schudł ze 30 kilo w tydzień :P.

2. Boki nosa są zbyt wgłębione.

3. Stracił brwi od przypalania papierochów przy kuchence :D.

 

Mam nadzieję, że nie pogniewasz się na kilka słów krytyki od laika :P.

Napisano

każde słowo się liczy .. . rzeźbienie głowy to jednak wąska dziedzina ..i mało jest osób skorych do pomocy .. ( a to że musiałem jako masażysta uczyć sie mięśni i kości po łacinie nie oznacza że pogardzę kimś kto się jej nie uczył ) .. świeże spojrzenie zawsze w cenie ;)

Napisano

Troszkę źle zrozumiałeś co miałem na myśli z tym miejscem pod wargą ale co tam, nie jest źle. Dziadek całkiem całkiem, ale popraw nos bo wyraźnie odstaje od reszty. Tak na szybko zauważyłem, że brak mu żuchwy. Zgubiłeś ją gdzieś podczas robienia fałdek skóry tam na boku na początku szyi. Zapodaj więcej obrazków, tzn jakiś front i profil.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Prosze bardzo ... profil robiłem z rysunku profilu starca wziętego z pdf,a o rysowaniu twarzy .. . choć podejrzewam że artysta pomylił się nieco z ustawieniem ucha .. . w opisie pisze że postać ma 75 lat

oldman2h.jpg

Napisano

siema,

mnie jako pierwsze u dziadka uderzyły zmarszczki w miejscu brwi, jak na tak ekstremalne marszczenie to za płytkie, a nawet jeśli to cała twarz powinna być tak samo pomarszczona

tu masz takie ekstremalne przykłady:

http://www.wellhappypeaceful.com/wp-content/uploads/2011/11/Kileswar-5751old_man.jpg

http://i.pbase.com/u29/sheila/upload/17046881.OldmanincapBWforweb.jpg

Widząc twoje poprzednie prace wydaje mi się ze błędy wynikają pewnie z słabej refki a nie umiejętności odtworzenia.

Zamiast z rysunku lepiej w google wpisać sobie old man i dłubać z fotek.

pozdro :)

Napisano

Podbródek jest nie taki. Twarz robi się przez to zbyt pociągła, skróc go trochę i może troszkę rozszerz. Nos chyba tez zbyt wąski. Brwi przy miejscu gdzie zaczyna się nos chyba troszkę naczej powinny być, ale głowy nie daje. Refka ogolnie nie najlepsza. Cała twarz zlew się praktycznie w jedną plamę i ciężko dostrzec co i jak powinno iść. Lepiej szukać refek, które mają w sobie mnie PS'a, zwyczajnie więcej z nich zaobserwujesz. Więcej mięsa na policzkach.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności