Napisano 30 Styczeń 201213 l Ostatnio zainstalowałem sobie luxrender i chciałem przetestować czas renderowania i ustawiłem wszystko podstawowe nic nie modyfikowałem brył a mimo to czas renderowania jest bardzo długi.Czy tak powinno być?
Napisano 30 Styczeń 201213 l Po pierwsze Luxrender to silnik typu unbiased - rendering leci w nieskończoność:). Po drugie - taka jest właśnie specyfika takich rendererów, renderują długo ale fizycznie poprawnie, dzięki czemu można osiągnąć bardzo wysoki realizm. I w końcu po trzecie - Luxrender raczej nie służy do renderowania boxa na plane'ie;), paradoksalnie bardziej skomplikowane sceny z większą liczbą źródeł światła potrafią się liczyć szybciej (w sensie: lepsza jakość po krótszym czasie).
Napisano 30 Styczeń 201213 l Autor Model renderuje się długo ale i tak wygląda nieciekawie.Czym to jest spowodowane?
Napisano 30 Styczeń 201213 l Jeżeli masz kartę graficzną Nvidii, spróbuj Octane Rendera. Też jest unbiasowy, a gotowy render będziesz miał kilka-kilkadziesiąt razy szybciej, w zależności id tego jaką masz kartę. Jak dla mnie to przyszłość.
Napisano 31 Styczeń 201213 l Jeśli model renderuje się długo a i tak wygląda nieciekawie to istnieje prawdopodobieństwo, że wina leży po stronie modelu, a nie silnika renderującego.
Napisano 31 Styczeń 201213 l Octane jest... jakby to... sztuczny... lepszy Indigo render, choc jeszcze nie wykorzystuje w pełni GPU. Octane jest szybki ale w trybie Direct light, a ten tryb mozna sobie w buty wsadzic, jesli robisz WIZ'ki, albo cos poważniejszego. Wsadź mu IES'y i zapuść PMC zobaczysz jaki on szybki ;)
Napisano 31 Styczeń 201213 l Chrupek3D napisał: Octane jest... jakby to... sztuczny... lepszy Indigo render, choc jeszcze nie wykorzystuje w pełni GPU. Octane jest szybki ale w trybie Direct light, a ten tryb mozna sobie w buty wsadzic, jesli robisz WIZ'ki, albo cos poważniejszego. Wsadź mu IES'y i zapuść PMC zobaczysz jaki on szybki ;) Cóż, PMC nie używam ale jak dla mnie Pathtracing i direct light w trybie diffuse dają radę. W galerii pełno niezłych wizek od chłopaków z Polski :P EDIT: Ale masz rację, coś sztucznego w większości jest. Może to kwestia tego że ludzie oszczędnie działają z teksturami i ilością poly, polegając zamiast tego na smoothing groups co daje średni efekt. Nie zapominajmy jednak że Octane ma rok ;] Edytowane 31 Styczeń 201213 l przez jamnique
Napisano 31 Styczeń 201213 l Octane ma 2 lata nie rok więc to już staruszek :) Jak komuś sie nie chce kombinować z zewnętrznym renderem ani płacić i kosztem poprawności fizycznej woli większą prędkość to jest jeszcze Cycles choć jest on w fazie mocno rozwojowej to już coś konkretnego na nim można zdziałać.
Napisano 31 Styczeń 201213 l RUNNER18 napisał: Octane ma 2 lata nie rok więc to już staruszek :) Kurde, czas nie stoi w miejscu ;] Ale co w takim razie powiedzieć o Maxwellu który ma... 8 lat? ;] ... Dinozaur?
Napisano 31 Styczeń 201213 l Moim zdaniem, Indigo jest najbardziej fotorealistyczny, chociaż zależy jeszcze kto usiądzie za sterami tych silników. Octane mi sie nie podoba jako 'fotorealistyczny', jest plastikowy, a kamera nie daje takiej głębi, jak w przypadku Indigo... no cos jest z nim nie tak. O Cycles nie wspomnę, bo to juz totalny plastik ;)
Napisano 31 Styczeń 201213 l Ładne sample mają na stronie. A jak to indygo jest szybkie? Nie muli czasem za bardzo?
Napisano 31 Styczeń 201213 l przy indigo fakt plastikowy troche, ale jest szybki choć indigo dawno nie testowałem może niedługo sprawdze jeśli jest wersja na gpu bo raczej na procku w jedną noc renderka do druku A4 nie wypluje.
Napisano 31 Styczeń 201213 l no demonem prędkości nie jest. Na podkręconym procku do 7pkt. w Cinebench i 1 karcie 460GTX, po godzinie mam takie cos: Dopiero sie go ucze, dlatego wrzuciłem HDR'ke i czekam, a na Vray'u (Blender) po kilku minutach mam tak: ad: mnie sie podobają prace tego goscia, ma chyba zablokowana strone (Anonymous ;)) wiec szukam go przez wyszukiwarke forum Indigo: http://www.indigorenderer.com/search/google?cx=007058356588386283954%3Ay4xbp5llgze&cof=FORID%3A11&query=http%3A%2F%2Fwww.michaltimko.com&sitesearch=indigorenderer.com&form_build_id=form-5327fad80273f093c8815d527e909f52&form_id=google_cse_results_searchbox_form Edytowane 31 Styczeń 201213 l przez Chrupek3D
Napisano 31 Styczeń 201213 l RUNNER18 napisał: przy indigo fakt plastikowy troche, ale jest szybki choć indigo dawno nie testowałem może niedługo sprawdze jeśli jest wersja na gpu bo raczej na procku w jedną noc renderka do druku A4 nie wypluje. RUNNER18: zastosuj plugin Blowup :-) http://www.alienskin.com/blowup/index.aspx
Napisano 31 Styczeń 201213 l Autor Jest taka dziwna sytuacja bo renderuje się 1h (najprostsza bryła) a dalej widać szumy.
Napisano 31 Styczeń 201213 l Chrupek: Powiem ci że wcale ładnie tylko powoli. To jest wynik z Indigo czy z IndigoRT? Chodzi mi konkretnie o porównanie do iraya i octana.
Napisano 31 Styczeń 201213 l 1 godzina to wcale nie tak dużo w Luxrenderze... 10h traktuję jako normę żeby uzyskać dobrą jakość, czasami wystarczą 4 żeby dawało radę. Szumu można się pozbyć w pierwszym lepszym programie do obróbki zdjęć (ja najczęściej używałem gaussian blur) ale najlepiej po prostu poczekać na rendering:). Dodam jeszcze, że Luxrender obsługuje już GPU, co prawda w wersji 0.9dev i z pewnymi problemami (np. brak instancingu) ale działa nawet z trybem Bidir, i co jest dość istotne - jest wciąż darmowy:). Jeśli jednak dla kogoś cena nie gra specjalnej roli, to Blender + V-ray standalone jest naprawdę dobrym zestawem, renderuje się szybko a koszt wersji standalone to około 1,5k, właśnie przymierzamy się do zakupu w pracowni.
Napisano 31 Styczeń 201213 l to jest pełny Indyk 3.2.5 Na dzień dzisiejszy układam sobie w głowie dotacje z unii - mam nadzieje dostać, chociaż wiem, ze to matka głupich. Moim softem jest Blender, wiec stawiam na Indigo, bądź Maxwella, resztę chce przeznaczyć na farmę. Vray byłby dobry na teraz, a z render farmą już niekoniecznie. Indyk jest o tyle dobry, ze renderuje CPU+GPU wiec te karty które mam, mogę jeszcze wykorzystać. Poza tym, Indyk po zatrzymaniu dociąga render, współdzieli pamięć, no i podobają mi sie jego obrazki... cena tez :-) Nie renderuje jeszcze multi GPU i nie wiadomo, kiedy będzie, wiec farmy z 4 x 580gtx składał nie będę. Z Iray'em jest problem, bo trzeba do niego kupić kombajn Mayo-Maxowy i ma jeszcze sporo ograniczeń, jak niektóre tylko materiały - chociaż liczy ładnie (chyba sukinkot jest najszybszy). Octane razi mnie sztucznością, a w przypływie fantazji, kiedy najdzie mnie ochota na animacje, nie ma render farmy. Nie wiadomo tez, kiedy zrobią te physical kamerę, bo to mnie razi najbardziej. Pamiętam jak chrupałem ten obrazek w Octane (5 godz. PMC), a i tak realizmem nie grzeszy, może to zależy od umiejętności... jednak dziękuje, wole Indyka. Przez dwie godziny wyindyczylem sobie obrazek w Bidirectional MLT na samym tylko procku. Bedzie farma, będzie pieczyste :-) jak chcecie sobie potestować to wrzucam: http://www.patart.com.pl/indyk.rar Edytowane 31 Styczeń 201213 l przez Chrupek3D
Napisano 31 Styczeń 201213 l ziarno najlepiej redukuje smart blur w kilku odmianach nałożony na siebie
Napisano 5 Luty 201213 l Autor Mam moze głupie pytanie ale wolę sie zapytać. Jak texturować w luxrender? Jeżeli znacie strone gdzie s poradniki do luxrendera to prosze o napisanie mi linku. Edytowane 5 Luty 201213 l przez Frycek1994
Napisano 5 Luty 201213 l Nie che mi się szukać tutoriali a nie wiem czy ustawianie tekstur jest takie oczywiste w Luxie:). Otóż, Luxrender nie za bardzo łapie tekstury ustawione w Blenderze, musisz w materiale Luxa zamiast "use blender texture" wybrać "Luxrender->imagemap", załadować plik a następnie wybrać, czy ma to być skala szarości czy kolor bo np. do bumpa musi być to pierwsze a do diffuse to drugie, trochę to upierdliwe niestety. Potem już tylko ustawić tę mapę do odpowiedniego kanału w samym materiale.
Napisano 11 Luty 201213 l Autor Mam jeszcze pytanie co do ustawienia kamery. Zrobiłem sobie model pokoju ale nie umiem dobrze ustawić kamery tzn. nie wiem jak zrobić aby kamera obejmowała większy obszar a nie chce stosować oddalenia bo chce uniknąć perspektywy
Napisano 12 Luty 201213 l wyciągniej kamere poza pokój, włącz jej w panelu display opcję limits i ustaw w panelu Lens opcje Clipping start tak aby była w pokoju
Napisano 15 Luty 201213 l Autor Z jakich storn można pobierać textury w wysokiej jakość bez potrzeby kupowania konta premium?
Napisano 26 Luty 201213 l Autor Jak położyć texture tylko na jedną ścianę modelu bez potrzeby jego rozbierania?
Napisano 18 Marzec 201213 l Autor Mam taki problem że jeżeli przesuwam jakiś element w wybrane miejsce to on nie przesuwa się tylko przeskakuje między jakimiś punktami. Co zrobić aby przesuwał się gładko
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto