Skocz do zawartości

Czas renderowania


Frycek1994

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Po pierwsze Luxrender to silnik typu unbiased - rendering leci w nieskończoność:). Po drugie - taka jest właśnie specyfika takich rendererów, renderują długo ale fizycznie poprawnie, dzięki czemu można osiągnąć bardzo wysoki realizm. I w końcu po trzecie - Luxrender raczej nie służy do renderowania boxa na plane'ie;), paradoksalnie bardziej skomplikowane sceny z większą liczbą źródeł światła potrafią się liczyć szybciej (w sensie: lepsza jakość po krótszym czasie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

Octane jest... jakby to... sztuczny... lepszy Indigo render, choc jeszcze nie wykorzystuje w pełni GPU.

Octane jest szybki ale w trybie Direct light, a ten tryb mozna sobie w buty wsadzic, jesli robisz WIZ'ki, albo cos poważniejszego.

Wsadź mu IES'y i zapuść PMC zobaczysz jaki on szybki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octane jest... jakby to... sztuczny... lepszy Indigo render, choc jeszcze nie wykorzystuje w pełni GPU.

Octane jest szybki ale w trybie Direct light, a ten tryb mozna sobie w buty wsadzic, jesli robisz WIZ'ki, albo cos poważniejszego.

Wsadź mu IES'y i zapuść PMC zobaczysz jaki on szybki ;)

 

Cóż, PMC nie używam ale jak dla mnie Pathtracing i direct light w trybie diffuse dają radę. W galerii pełno niezłych wizek od chłopaków z Polski :P

 

EDIT: Ale masz rację, coś sztucznego w większości jest. Może to kwestia tego że ludzie oszczędnie działają z teksturami i ilością poly, polegając zamiast tego na smoothing groups co daje średni efekt. Nie zapominajmy jednak że Octane ma rok ;]

Edytowane przez jamnique
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octane ma 2 lata nie rok więc to już staruszek :)

 

Jak komuś sie nie chce kombinować z zewnętrznym renderem ani płacić i kosztem poprawności fizycznej woli większą prędkość to jest jeszcze Cycles choć jest on w fazie mocno rozwojowej to już coś konkretnego na nim można zdziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

Moim zdaniem, Indigo jest najbardziej fotorealistyczny, chociaż zależy jeszcze kto usiądzie za sterami tych silników.

Octane mi sie nie podoba jako 'fotorealistyczny', jest plastikowy, a kamera nie daje takiej głębi, jak w przypadku Indigo... no cos jest z nim nie tak. O Cycles nie wspomnę, bo to juz totalny plastik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

no demonem prędkości nie jest. Na podkręconym procku do 7pkt. w Cinebench i 1 karcie 460GTX, po godzinie mam takie cos:

 

 

indigo.png

 

Dopiero sie go ucze, dlatego wrzuciłem HDR'ke i czekam, a na Vray'u (Blender) po kilku minutach mam tak:

 

vrayblack.png

 

ad: mnie sie podobają prace tego goscia, ma chyba zablokowana strone (Anonymous ;)) wiec szukam go przez wyszukiwarke forum Indigo:

http://www.indigorenderer.com/search/google?cx=007058356588386283954%3Ay4xbp5llgze&cof=FORID%3A11&query=http%3A%2F%2Fwww.michaltimko.com&sitesearch=indigorenderer.com&form_build_id=form-5327fad80273f093c8815d527e909f52&form_id=google_cse_results_searchbox_form

Edytowane przez Chrupek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzina to wcale nie tak dużo w Luxrenderze... 10h traktuję jako normę żeby uzyskać dobrą jakość, czasami wystarczą 4 żeby dawało radę. Szumu można się pozbyć w pierwszym lepszym programie do obróbki zdjęć (ja najczęściej używałem gaussian blur) ale najlepiej po prostu poczekać na rendering:). Dodam jeszcze, że Luxrender obsługuje już GPU, co prawda w wersji 0.9dev i z pewnymi problemami (np. brak instancingu) ale działa nawet z trybem Bidir, i co jest dość istotne - jest wciąż darmowy:).

Jeśli jednak dla kogoś cena nie gra specjalnej roli, to Blender + V-ray standalone jest naprawdę dobrym zestawem, renderuje się szybko a koszt wersji standalone to około 1,5k, właśnie przymierzamy się do zakupu w pracowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

to jest pełny Indyk 3.2.5

 

Na dzień dzisiejszy układam sobie w głowie dotacje z unii - mam nadzieje dostać, chociaż wiem, ze to matka głupich.

Moim softem jest Blender, wiec stawiam na Indigo, bądź Maxwella, resztę chce przeznaczyć na farmę.

Vray byłby dobry na teraz, a z render farmą już niekoniecznie.

Indyk jest o tyle dobry, ze renderuje CPU+GPU wiec te karty które mam, mogę jeszcze wykorzystać. Poza tym, Indyk po zatrzymaniu dociąga render, współdzieli pamięć, no i podobają mi sie jego obrazki... cena tez :-)

Nie renderuje jeszcze multi GPU i nie wiadomo, kiedy będzie, wiec farmy z 4 x 580gtx składał nie będę.

 

Z Iray'em jest problem, bo trzeba do niego kupić kombajn Mayo-Maxowy i ma jeszcze sporo ograniczeń, jak niektóre tylko materiały - chociaż liczy ładnie (chyba sukinkot jest najszybszy).

Octane razi mnie sztucznością, a w przypływie fantazji, kiedy najdzie mnie ochota na animacje, nie ma render farmy.

Nie wiadomo tez, kiedy zrobią te physical kamerę, bo to mnie razi najbardziej.

Pamiętam jak chrupałem ten obrazek w Octane (5 godz. PMC), a i tak realizmem nie grzeszy, może to zależy od umiejętności... jednak dziękuje, wole Indyka.

 

interior12.png

 

Przez dwie godziny wyindyczylem sobie obrazek w Bidirectional MLT na samym tylko procku.

Bedzie farma, będzie pieczyste :-)

 

indigo2.png

 

jak chcecie sobie potestować to wrzucam:

http://www.patart.com.pl/indyk.rar

Edytowane przez Chrupek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Mam moze głupie pytanie ale wolę sie zapytać. Jak texturować w luxrender? Jeżeli znacie strone gdzie s poradniki do luxrendera to prosze o napisanie mi linku.

Edytowane przez Frycek1994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie che mi się szukać tutoriali a nie wiem czy ustawianie tekstur jest takie oczywiste w Luxie:). Otóż, Luxrender nie za bardzo łapie tekstury ustawione w Blenderze, musisz w materiale Luxa zamiast "use blender texture" wybrać "Luxrender->imagemap", załadować plik a następnie wybrać, czy ma to być skala szarości czy kolor bo np. do bumpa musi być to pierwsze a do diffuse to drugie, trochę to upierdliwe niestety. Potem już tylko ustawić tę mapę do odpowiedniego kanału w samym materiale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie co do ustawienia kamery. Zrobiłem sobie model pokoju ale nie umiem dobrze ustawić kamery tzn. nie wiem jak zrobić aby kamera obejmowała większy obszar a nie chce stosować oddalenia bo chce uniknąć perspektywy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności