Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio zainstalowałem sobie luxrender i chciałem przetestować czas renderowania i ustawiłem wszystko podstawowe nic nie modyfikowałem brył a mimo to czas renderowania jest bardzo długi.Czy tak powinno być?

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze Luxrender to silnik typu unbiased - rendering leci w nieskończoność:). Po drugie - taka jest właśnie specyfika takich rendererów, renderują długo ale fizycznie poprawnie, dzięki czemu można osiągnąć bardzo wysoki realizm. I w końcu po trzecie - Luxrender raczej nie służy do renderowania boxa na plane'ie;), paradoksalnie bardziej skomplikowane sceny z większą liczbą źródeł światła potrafią się liczyć szybciej (w sensie: lepsza jakość po krótszym czasie).

Napisano

Jeżeli masz kartę graficzną Nvidii, spróbuj Octane Rendera. Też jest unbiasowy, a gotowy render będziesz miał kilka-kilkadziesiąt razy szybciej, w zależności id tego jaką masz kartę. Jak dla mnie to przyszłość.

Napisano

Jeśli model renderuje się długo a i tak wygląda nieciekawie to istnieje prawdopodobieństwo, że wina leży po stronie modelu, a nie silnika renderującego.

Gość Chrupek3D
Napisano

Octane jest... jakby to... sztuczny... lepszy Indigo render, choc jeszcze nie wykorzystuje w pełni GPU.

Octane jest szybki ale w trybie Direct light, a ten tryb mozna sobie w buty wsadzic, jesli robisz WIZ'ki, albo cos poważniejszego.

Wsadź mu IES'y i zapuść PMC zobaczysz jaki on szybki ;)

Napisano (edytowane)
Octane jest... jakby to... sztuczny... lepszy Indigo render, choc jeszcze nie wykorzystuje w pełni GPU.

Octane jest szybki ale w trybie Direct light, a ten tryb mozna sobie w buty wsadzic, jesli robisz WIZ'ki, albo cos poważniejszego.

Wsadź mu IES'y i zapuść PMC zobaczysz jaki on szybki ;)

 

Cóż, PMC nie używam ale jak dla mnie Pathtracing i direct light w trybie diffuse dają radę. W galerii pełno niezłych wizek od chłopaków z Polski :P

 

EDIT: Ale masz rację, coś sztucznego w większości jest. Może to kwestia tego że ludzie oszczędnie działają z teksturami i ilością poly, polegając zamiast tego na smoothing groups co daje średni efekt. Nie zapominajmy jednak że Octane ma rok ;]

Edytowane przez jamnique
Napisano

Octane ma 2 lata nie rok więc to już staruszek :)

 

Jak komuś sie nie chce kombinować z zewnętrznym renderem ani płacić i kosztem poprawności fizycznej woli większą prędkość to jest jeszcze Cycles choć jest on w fazie mocno rozwojowej to już coś konkretnego na nim można zdziałać.

Napisano
Octane ma 2 lata nie rok więc to już staruszek :)

Kurde, czas nie stoi w miejscu ;] Ale co w takim razie powiedzieć o Maxwellu który ma... 8 lat? ;] ... Dinozaur?

Gość Chrupek3D
Napisano

Moim zdaniem, Indigo jest najbardziej fotorealistyczny, chociaż zależy jeszcze kto usiądzie za sterami tych silników.

Octane mi sie nie podoba jako 'fotorealistyczny', jest plastikowy, a kamera nie daje takiej głębi, jak w przypadku Indigo... no cos jest z nim nie tak. O Cycles nie wspomnę, bo to juz totalny plastik ;)

Napisano

przy indigo fakt plastikowy troche, ale jest szybki choć indigo dawno nie testowałem może niedługo sprawdze jeśli jest wersja na gpu bo raczej na procku w jedną noc renderka do druku A4 nie wypluje.

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

no demonem prędkości nie jest. Na podkręconym procku do 7pkt. w Cinebench i 1 karcie 460GTX, po godzinie mam takie cos:

 

 

indigo.png

 

Dopiero sie go ucze, dlatego wrzuciłem HDR'ke i czekam, a na Vray'u (Blender) po kilku minutach mam tak:

 

vrayblack.png

 

ad: mnie sie podobają prace tego goscia, ma chyba zablokowana strone (Anonymous ;)) wiec szukam go przez wyszukiwarke forum Indigo:

http://www.indigorenderer.com/search/google?cx=007058356588386283954%3Ay4xbp5llgze&cof=FORID%3A11&query=http%3A%2F%2Fwww.michaltimko.com&sitesearch=indigorenderer.com&form_build_id=form-5327fad80273f093c8815d527e909f52&form_id=google_cse_results_searchbox_form

Edytowane przez Chrupek3D
Gość Chrupek3D
Napisano
przy indigo fakt plastikowy troche, ale jest szybki choć indigo dawno nie testowałem może niedługo sprawdze jeśli jest wersja na gpu bo raczej na procku w jedną noc renderka do druku A4 nie wypluje.

 

RUNNER18: zastosuj plugin Blowup :-)

http://www.alienskin.com/blowup/index.aspx

Napisano

Chrupek: Powiem ci że wcale ładnie tylko powoli. To jest wynik z Indigo czy z IndigoRT? Chodzi mi konkretnie o porównanie do iraya i octana.

Napisano

1 godzina to wcale nie tak dużo w Luxrenderze... 10h traktuję jako normę żeby uzyskać dobrą jakość, czasami wystarczą 4 żeby dawało radę. Szumu można się pozbyć w pierwszym lepszym programie do obróbki zdjęć (ja najczęściej używałem gaussian blur) ale najlepiej po prostu poczekać na rendering:). Dodam jeszcze, że Luxrender obsługuje już GPU, co prawda w wersji 0.9dev i z pewnymi problemami (np. brak instancingu) ale działa nawet z trybem Bidir, i co jest dość istotne - jest wciąż darmowy:).

Jeśli jednak dla kogoś cena nie gra specjalnej roli, to Blender + V-ray standalone jest naprawdę dobrym zestawem, renderuje się szybko a koszt wersji standalone to około 1,5k, właśnie przymierzamy się do zakupu w pracowni.

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

to jest pełny Indyk 3.2.5

 

Na dzień dzisiejszy układam sobie w głowie dotacje z unii - mam nadzieje dostać, chociaż wiem, ze to matka głupich.

Moim softem jest Blender, wiec stawiam na Indigo, bądź Maxwella, resztę chce przeznaczyć na farmę.

Vray byłby dobry na teraz, a z render farmą już niekoniecznie.

Indyk jest o tyle dobry, ze renderuje CPU+GPU wiec te karty które mam, mogę jeszcze wykorzystać. Poza tym, Indyk po zatrzymaniu dociąga render, współdzieli pamięć, no i podobają mi sie jego obrazki... cena tez :-)

Nie renderuje jeszcze multi GPU i nie wiadomo, kiedy będzie, wiec farmy z 4 x 580gtx składał nie będę.

 

Z Iray'em jest problem, bo trzeba do niego kupić kombajn Mayo-Maxowy i ma jeszcze sporo ograniczeń, jak niektóre tylko materiały - chociaż liczy ładnie (chyba sukinkot jest najszybszy).

Octane razi mnie sztucznością, a w przypływie fantazji, kiedy najdzie mnie ochota na animacje, nie ma render farmy.

Nie wiadomo tez, kiedy zrobią te physical kamerę, bo to mnie razi najbardziej.

Pamiętam jak chrupałem ten obrazek w Octane (5 godz. PMC), a i tak realizmem nie grzeszy, może to zależy od umiejętności... jednak dziękuje, wole Indyka.

 

interior12.png

 

Przez dwie godziny wyindyczylem sobie obrazek w Bidirectional MLT na samym tylko procku.

Bedzie farma, będzie pieczyste :-)

 

indigo2.png

 

jak chcecie sobie potestować to wrzucam:

http://www.patart.com.pl/indyk.rar

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano (edytowane)

Mam moze głupie pytanie ale wolę sie zapytać. Jak texturować w luxrender? Jeżeli znacie strone gdzie s poradniki do luxrendera to prosze o napisanie mi linku.

Edytowane przez Frycek1994
Napisano

Nie che mi się szukać tutoriali a nie wiem czy ustawianie tekstur jest takie oczywiste w Luxie:). Otóż, Luxrender nie za bardzo łapie tekstury ustawione w Blenderze, musisz w materiale Luxa zamiast "use blender texture" wybrać "Luxrender->imagemap", załadować plik a następnie wybrać, czy ma to być skala szarości czy kolor bo np. do bumpa musi być to pierwsze a do diffuse to drugie, trochę to upierdliwe niestety. Potem już tylko ustawić tę mapę do odpowiedniego kanału w samym materiale.

Napisano

Mam jeszcze pytanie co do ustawienia kamery. Zrobiłem sobie model pokoju ale nie umiem dobrze ustawić kamery tzn. nie wiem jak zrobić aby kamera obejmowała większy obszar a nie chce stosować oddalenia bo chce uniknąć perspektywy

Napisano

Mam taki problem że jeżeli przesuwam jakiś element w wybrane miejsce to on nie przesuwa się tylko przeskakuje między jakimiś punktami. Co zrobić aby przesuwał się gładko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności