Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Z racji tego, że ostatnio (tak od ponad pół roku) jakis straszny niechciej mnie dopadł w modelowaniu to postanowiłem na przekór pouczyć się Zbrusha. Oto mój efekt po kilku pierwszych godzinach spędzonych nad tym programem. Mam nadzieje, że teczkę będę uzupełniał w miarę regularnie. Z czasem zapewne nauczę się anatomii. Na razie nie bić. Zamiast kija wolę marchewkę, więc jakieś rady mile widziane.

2875193.jpg

No i jeszcze taka zabawa z powyższym modelem.

zbo.jpg

Na przyszłość postaram się zmienić serwer

Edytowane przez Chasdiel
  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jako, że się nie znam, mogę powiedzieć, że jak na pierwszy model to CHYBA jest nieźle. Sądzę, że jeśli przyzwyczaisz się do Zbrusha to będzie tylko lepiej ;)

Z cyklu cennych rad- w miarę często zapisuj model bo program lubi się wysypać.

Napisano (edytowane)

W Z-brushu nie siedziałem nigdy, ale proporcje wydają się poprawne więc to już dużo. Z uwag technicznych, krawędzie powiek powinny być gładsze (edit: w kształcie łuku bardziej, teraz są postrzępione), no i wyłysiłeś go trochę. Ode mnie masz marchewkę ;).

Edytowane przez Pawlito
Napisano
Z cyklu cennych rad- w miarę często zapisuj model bo program lubi się wysypać.
Wszystko zależy od konfiguracji i podzespołów kompa. Mi zeta z powodów losowych wywala się rzadziej niż raz na miesiąc. Przegięcia z ramem nie uwzględniam bo tak każdy soft można zabić, poza tym jest wtedy backup.

Inwestujcie w dobry sprzęt ludki. Hasła o stabilności OSX spływają po mnie jak letni deszczyk bo mój win7 nie zaciął się nigdy na obecnym kompie a to już rok czasu. Da się? Da!

 

 

Chasdiel- Jak na początki to jest nieźle. Tak jak mówi RaVirr, zdobędziesz biegłość w sofcie to będziesz śmigał bardzo dobrze. Polecam ci wejść na strunę pixologic i ściągnąć dużo MatCapów. Inne materiały zawsze trochę inaczej pokazują model, najlepszy ogląd ma się jak co jakiś czas zmieni się matcapa. Niektóre materiały lepiej pokazują główną bryłę inne uwydatniają detal, jedne są dobre tylko do renderowania inne spisują się raczej podczas samego procesu tworzenia. Ściągnij, przetestuj i zadecyduj. Jak wybierzesz sobie kilka tych na których ci się fajnie dłubie to wrzuć je do katalogu ZBrush\ZStartup\Materials, nie będziesz ich musiał ładować ręcznie za każdym razem tyko już będą w palecie wyboru materiału.

http://www.pixologic.com/zbrush/downloadcenter/library/

 

Oczywistą oczywistością są tutki na stronie pixo. Zobacz wszystkie jak tego jeszcze nie zrobiłeś. Trochę tego jest ale imho to konieczna wiedza.

http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/

Napisano

W sumie nie spodziewałem się odzewu takiego, ale to miło. Na pewno się przyda. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Vrocker - Twa wypowiedź tyczyła się do mojego modelu czy tylko jako ogólna podpowiedź? Bo jak coś to wal. W sumie mi się tam forma/bryła w miarę podobała, ale doświadczenia nie mam. Jak spojrzałem na galerie z Pixologic to pierwszy odruch był taki, że zupełnie mój model przestał mi się podobać;p

 

Kosi - z tymi oczami to wiem. ALe nie wiem jak to zrobić, żeby ładnie wyglądało. Bo zawsze jak machnałem "dłutem" to w któryms wymiarze szło nie tak jak trzeba. Mozę po prostu kwestia wprawnej ręki.

 

Dzięki Monio za link. Własnie patrzę różne materiały. Niektóre są naprawdę ciekawe. A co do tych tutoriali na stronie to nawet ich nie oglądałem. Swoją drogą czy w nich lepiej są wytłumaczone rzeczy niż w introduction do Zbrush 4? Nie to, żebym narzekał na to tłumaczenie, bo większośc rozumiem. Tylko po prostu zastanawiam się, bo jednak fajniej rzeźbić niż oglądać 2 razy to samo;)

Napisano

Wyjaśnienie- sam z siebie mi się nie wysypuje, czasem po prostu zrobię coś głupiego. Na przykład ostatnio wybrałem narzędzie Pinch i chciałem zobaczyć co się stanie jak użyję go z wciśniętym altem...no i zobaczyłem pulpit :)

Napisano

Chasdiel: tyczyła ogółu, zauważyłem, że ze sculptem jest jak z rysunkiem jak bryła i proporcje siedzą od początku (tutaj na kolejnych subdivach) to nie wiele trzeba detalu żeby sculpt był dobry. sprawdzaj czasem też "sylwetkę" nawyki rysownicze bardzo pomagają:)

Napisano (edytowane)

Nawyków rysowniczych niestety nie posiadam. Ale może kiedyś je nabęde. Na razie pooglądałem trohcę tutoriali, pozapisywałem wszelkie rzeczy z tutoriali, które uznałem za wartościowe i pobawiłem się trochę brushami.

Przy okazji mam pytań kilka:

1) Jak biorę "render" mając nałożony Matcap to czasem nagle wychodza mi dziwne cienie w zależności od tego jak ustawię światło, a w którymś tutorialu słyszałem, że na Matcapa nie działa żadne światło, bo ma je wbudowane. To jest błąd, czy po prostu trzeba wiedzieć jak się renderuje?

2) Tak na szybko - jak najlepiej używać dynamesha? Z dośwaidczenia wiem, że nie działa jak są włączone warstwy i uwala mi niższe poziomy Subdiv, wiec należy go używac na samym poczatku przy budowaniu ogólnej bryły. Mam racje?

 

Wiele czasu nie miałem na rzeźbienie w tym tygodniu, więc tylko jedna w miarę sensowna (jak na moje zdolności) głowa. Na włosy nie patrzeć, bo testowałem sobie różne brushe i dochodzę do wniosku, że chyba jakoś inaczej się je robi:)

l.jpgl.jpg

 

l.jpg

Przy okazji ma ktoś namiary na ładnie rozpisaną/wytłumaczoną anatomie czy trzeba siedzieć z atlasem anatomicznym i uczyć się wszelkich dziwnych nazw łacińskich?;p

Edytowane przez Chasdiel
Napisano

Ja bym polecał na samym początku nie zajmować sie takimi rzeczami jak render :) najpierw naucz sie rzezbic, a pózniej renderowac. Zaopatrz sie w jakieś referki ludzi i bazuj na referkach. Bez referek nie ma co siadać na początku do zbrusha ;) Przydatnym narzędziem jest claypolish ktory jest nad dynamesh.

 

Referke możesz w zetce wrzucić jako spotlight lub imageplane. Nie wskazuje na duże sdivy tylko zaczynaj od najniższych. Wykorzystaj ile sie da dany sdiv i wtedy dopiero wskocz wyżej.

 

 

Wysłano z telefonu.

Napisano

gdyby nie nos uznał bym że sie zderzył ze ścianą .. usta z brodą są zwykle bardziej wyciągnięte do przodu niz czoło ..górna warga powinna wyprzedzać dolna .. . ćwicz rzeźbienie a render zostaw na później .. bo renderem nie nadrobisz słabego modelu

Napisano

lee666 - owszem, jest płaska, co nie zmienia faktu, że i tacy ludzie się zdarzają. Poniekąd masz słuszność, ale trzeba też czasem brać poprawki na odchylenia od "normy". A co do nadrabiania renderem słabego modelu - nie wiem jak w rzeźbieniu, ale w modelowaniu świetny model z kiepskim renderem/materiałami obroni się chyba jedynie jak patrzy na niego druga osoba modelująca;]

 

Rewelacji nie ma, w sumie mało rzeźbiłem, ale za to sporo oglądałem tutoriali, żeby rozpoznać program. Szyi nie ruszałem. Właściwie to bardziej wrzucam, by pokazać, że cokolwiek się dzieje i przede wszystki zapytać o kilka rzeczy:

1. Mam dwa subtoole. Przy przechodzeniu w Warstwach na inny poziomi SubDiv bardzo często włącza mi się w jednym(na którym pracuję) z subtooli malowanie. Do tego jest jakiś skrót, który niechcący naciskam, czy coś po rpostu się kopie?

2. Chciałbym stworzyć sobie własny set brushy. Sporo brushy defaultowych jest dla mnie bez sensu (zwłaszcza wszelakie "insert"), natomiast z chęcią bym wstawił jakieś inne. Zwłaszcza wrzuciłbym sobie większość brushy z ZSketch zamiast szukać ich w Lightboxie bez przerwy. Tak wiec moje pytanie: jak to uczynić? W necie znajdowałem tylko opcje jak zapisać własny, zmodyfikowany brush, ale nie o to mi chodzi.

3. Active pointów mam 17 mniej niż Total, co przy kilku kilku milionach wydaje się co najmniej dziwne. Na pewno żaden subtool nie składa mi się z 17 poligonów. Przed chwilą też zbake'owałem wszystkie warstwy i nadal tak mam.

4. Zapomniałem, ale jak mi się przypomni to dopiszę:D

3092511.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności