Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich :)

Niedawno a dokładniej od przedwczoraj postanowiłem złapać trochę skilla w 2D. No cóż po mocno inspirujących filmikach Feng'a Zu (FZD School Of Design), przystąpiłem do batalii o lepsze jutro z tabletem. Bitwa to nie łatwa i jak po obrazkach widać przegrywam na całej linii frontu. Dodam, że kiedyś skrobałem tabletem ale od dłuższego czasu (2 lata) nic nie urodziłem i praktycznie wracam do punktu zero.

 

Jako, że najsłabiej radzę sobie z tłami/krajobrazami uznałem, że to dobry moment aby ten stan rzeczy zmienić. Poniżej będę umieszczał moje zmagania. Mam nadzieję, że jakoś pomożecie bo jak widać idzie topornie. Mam plan aby dziennie przerobić 2 obrazki. Są to 30-40 minutówki (jedna przed, druga po pracy).

 

Jako że najpierw powinno się wzorować na referencjach obok doklejałem sobie jakiś obrazek i obok starałem się odwzorować jak się dało. Jako, że paletę barw brałem na oko, bo podobno tak się czegoś nauczę to kolorki często a jak na razie zawsze są inne niż na oryginale.

 

A więc z pokorą i żalem wyznaje swoje prace :) (prace poukładane chronologicznie)

 

Dzień 1

Inspiracja była tak silna, że nawet pojechałem po całości i walnąłem z pamięci :)

krajobraz01.jpg

 

Dzień 2

lasz.jpg

 

Dzień 3

beznazwyaxc.jpg

gory861.jpg

 

P.S.

Bądźcie w miarę delikatni ale nie pobłażliwi :)

 

I jeszcze jeden przed spaniem

natora.jpg

Edytowane przez Mortom
  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ale martwej natury to mogłeś nie robić ze zdjęcia! ;)

Obrazek z pamięci jest parę poziomów wyżej niż te ze zdjęć, na prawdę świetny, jedynie w miejscach skał zaostrzył bym krawędzie i nieco wybielił chmurę .

Staraj się lepiej oddawać faktury, problem widać zarówno w enviro jak i w martwej. Nieźle sobie radzisz z kolorem, używasz color pickera, czy to kwestia dobrego oka?

Na prawdę niezły początek, czekam na więcej.

Napisano

A to martwą mam trzaskać z pamięci... a widzisz tego się nie doczytałem :) good to know.

 

Pierwszy obrazek, no tak zapomniałem wspomnieć, że powstawał około 3-4 h zanim udało się to co widać powyżej. No i złamałem zasadę używania tylko okrągłego pędzla/brush'a. Poprawcie jeśli się mylę ale z tego co czytałem aby dojść do jakiejś wprawy trzeba mazać tylko 1 okrągłym bruszem z ostrą krawędzią (znaczy się na maks hardness).

 

Co do kolorów to tak na oko, tak jak pisałem wyżej, żeby się czegoś nauczyć - gdzieś na YT jakiś student szkoły artystycznej mówił coś o tym, więc tak robię.

 

Mam jeszcze takie pytanie do GIMPowców... istnieje jakiś plugin który by dodawał do GIMPa koło barw na przycisk (skrót klawiaturowy) zaraz koło kursora/pędzla. Tz. tam gdzie się kursor znajduje pojawia się koło barw i można szybko wybrać kolor a nie jeździć wciąż na przybornik i klikać i szukać i zatwierdzać? Bardzo by mi coś takiego ułatwiło sprawę... no ale jak nie ma to pewno muszę przypisać sobie skrót kl. do przybornika z kolorami :|

 

Dzięki za odpowiedź i do jutra :)

Napisano

No to przy następnym też posiedź gdzieś tyle! To, że użyłeś więcej brushy jest na plus, wydaję mi się, że grunt to z nimi nie przedobrzyć a nie ograniczać się do jednego. Ta zasada może wynikać z faktu, iż na początku ludziom wydaje się, że odpowiednie pędzle i obejrzenie paru filmików sprawi z nich koksów, mogę się mylić ale takie jest moje odczucie.

 

To bardzo dobrze, że na oko ;) w tym ostatnim kolory też nie są złe ale oba źródła światła na takowe nie wyglądają, są zbyt ciemne. Mam też zastrzeżenie do fotek, z których malujesz. Są one raczej nie odpowiednie do nauki.

 

Po raz kolejny nie udało Ci się oddać materiału, sam z tym walczę.

Napisano

Bombadil - co masz na myśli, że zdjęcia nie są dobre do ćwiczeń? Wale je prosto z internetu metodą "jaki popadnie na mychę". Są jakieś takie dobre do ćwiczeń? Poleć coś bo nie chce utwierdzać się w złych metodach nauki :)

 

Ok następnym razem posiedzę dłużej i użyję więcej brushy (choć tego się boję - przyznam).

 

Co do martwej natury - no cóż trzeba będzie zainwestować w parę pomarańczy i pomidorów itd. ;) przynajmniej podreperuje trochę ilość witamin w moim ciele po malowaniu :D

 

A mam pytanie, są jakieś szczególne ćwiczenia na fakturę obiektów? Jeśli tak to chętnie poćwiczę :) pytałem wujka Google ale jakoś wypluwa mi bzdety o programach faktorujących :|

Napisano

oczywiście na martwą nie musza się składać tylko owoce i warzywa ;]

rysuj i maluj z natury to co cię otacza, swoje ręce i stopy buty, ludzi znajomych itd.

 

http://max3d.pl/tutorial.php?id=97

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=67127

 

zerknij tez w dział warsztat i tam sporo różnych ciekawych rzeczy znajdziesz

 

http://wypierpapier.blogspot.com/search?updated-max=2010-09-02T14:54:00-07:00&max-results=10&start=34&by-date=false

  • Like 1
Napisano

Te zdjęcia są raczej na tapetę. W tym wulkanicznym jest duży czas naświetlania i wygląda to jakby zamiast prawdziwiej lawy były jakieś podłużne światełka.

 

Ćwiczenie na oddawanie faktur to po prostu dobrze namalowane martwe natury...i dużo obserwacji o tym zapomnieć nie można ;)

Napisano

haha pamiętam moje początki z tabletem - też jarałem sie fengiem wtedy nieludzko ;d

 

moim zdaniem źle zaczynasz. skoro to twoje początki to nie porywaj sie na to co ci słabo idzie, tylko leć z tym co ci przychodzi z łątwością, żeby opanować technikę i się oswoić trochę. potem możesz zacząć wychodzić ze swojej 'area of comfort' jak to lubią mawiać amerykany :D pozdro i powodzenia!

Napisano

Od siebie polecam jeszcze to: http://www.ctrlpaint.com ...zjeżdżasz w dół, lecisz na ostatnią stronę i zasuwasz lekcja po lekcji, od najstarszej do najnowszej :-) Ja przynajmniej od tego zacząłem (mam nadzieję, że dobrze), jestem mniej więcej w połowie. Później planuję przestudiować filmiki z kanałów tych użytkowników: http://www.youtube.com/user/moatddtutorials/videos oraz http://www.youtube.com/user/FZDSCHOOL/videos ...póki co jest ciężko, a i mało czasu po pracy. W każdym bądź razie walczę :-)

Napisano

świeży dobrze pisze, te z głowy masz bardziej kartonowe podejście i w sumie fajnie ci to wychodzi, oczywiście trzeba to jeszcze rozwinąć, ale kierunek jest dobry, przy czaszce mógłbyś bardziej wyblokować poszczególne płaszczyzny, żeby było lepiej czuć bryłę

myszka rozumiem, ze z biurka, jak dla mnie za bardzo nie ma się do czego przyczepić, co mogę poradzić, to żebyś bardziej kontrastujące przedmioty ze sobą też zestawiał, aby zaobserwować też światło odbite (czyli np. coś czerwonego i białego czyli powiedzmy jajko i kubek nescafe, to zobaczysz że przejmą od siebie troche kolorów)

cóż jeszcze mogę powiedzieć, tamta postać na górze post#12 zaczyna spoko wyglądać, trzeba ją tylko dokończyć

i na zakończenie zapożyczam z bloga Ice'a, który zapożyczył to pewnie jeszcze skądś indziej

Words of wisdom from Stan Prokopenko

It's funny that almost everytime i keep discouraged by having my small crises i'll find something that helps to raise the chin and keep that head high. Here's a text by Stan Prokopenko a succesfull russian painter.

 

"Many people begin attending art school with unrealistic expectations. The common misunderstanding is that after a couple of classes you will become a good artist. The reality is that it takes much longer than that. Commonly between 5 to 10 years of proper training to reach a level of proficiency.

And expect to repeat courses up to 15 times to truly master the specific topic. Some classes such as perspective, composition, and color theory might take only 2-3 times to learn the necessary information, but other classes like portrait drawing, figure drawing, and plein air painting take many years of repetition to master. Just because you have completed a course doesn’t mean you know everything about the topic. The curriculum for a common college program does not apply to learning how to draw and paint - complete course A and move on to course B. Complete course B and move on to course C)

When attending an art class you will only learn information that you are ready to learn at the time. When you retake the course a year later you will learn new information that you were not ready to learn a year before.

The problem is that when people realize this, many get discouraged. “There is so much to learn. Where do I start? 10 years is such a long road!” But it’s important to realize that you will see progress from the beginning. Those baby steps will keep you going. Every inch of progress is exciting.

“You don’t have to see the whole staircase, just take the first step.”

- Martin Luther King, Jr.

Everybody’s path is different. There is no perfect order for classes. Study the areas you are weakest in and eventually your strengths will outnumber your weaknesses.

If the length intimidates you, realize that the 10 years will pass whether you are studying or not. Everybody always wishes they had started earlier. The question is, when the 10 years do pass, where do you want to be? Do you still want to be wishing you knew how to draw? If you get discouraged and quit, odds are 10 years from now you will think “If I had stuck with it, I would have been really good by now.”

So, do yourself a favor and take that first step. Keep your chin up and stay positive. Celebrate every step no matter how small. You will not regret it. 10 years from now, you won’t look back and think “what if?”

 

jesli coś nie jasno napisałem to przepraszam, ale spałem dziś mało a w pracy jestem i musze analize zrobic ;]

  • Like 1
Napisano

Kolejna z moich niezliczonych porażek... miały być skały - gnacik dzięki z filmiki, bardzo pouczające ćwiczenia.

 

yarosh - co do filozofii Stana Prokopenko, kurcze facet ma totalna racje. Podobnej iluminacji dostałem w niedzielny poranek po prawie całonocnej libacji :)

 

cwiczeniematerialow.jpg

Nudziło mi się trochę malując tą kulkę, więc dopaliłem mały akcencik :P no ale i tak porażka wyszła... jeszcze 9 lat i 363 dni i może będę jakoś malował :)

Napisano (edytowane)

Kulka wyszła całkiem fajnie! Podoba mi się, jednakże miałbym parę uwag kolego.

Po pierwsze zawiśnięcie w przestrzeni trochę nie korzystnie wygląda, cień na pewno osadziłby ją w przestrzeni, a światło odbite od podłoża sprawiłoby że byłaby jeszcze bardziej przestrzenna. Tym bardziej że jeśli badasz ten materiał nie możesz wykluczyć światła odbitego. Pomogłoby na pewno poszerzenie skali temperaturowej.( różnice między najbielszą bielą a najczarniejszą czernią, większa skala skrajnych wartości). Ponad to polecam na prostych kulkach badać zestawienie kolorów (wiadomo pierwszą kulkę możesz zrobić z referncją, a tak na prawdę potem możesz namalować ten sam materiał w najróżniejszej kolorystyce).

A tu over na moim poziomie. Mam nadzieje że coś pomoże.

cwiczeniematerialowover-1.jpg

 

Tu jeszcze link do własnych mini-testów:

Szkice4.jpg

Ale przede wszystkim rysowanie z natury, przy różnych warunkach oświetlenia, naturalnym jak i sztucznym, kierunkowym, obserwacja i dużo pracy.

Edytowane przez Swiezy
Napisano

Swiezy - Wow od razu to nabrało życia :) muszę znaleźć czas na pozbieranie jakiś starych gratów i wcisniecie ich na biurko aby poćwiczyć wzajemną interakcje. Choć przyznaje, że ćwiczenie kulek jest dość zabawne i miło spędza się przy nim czas :) no i chyba mniej więcej o to chodzi aby się dobrze bawić... nawet jeśli jest to też czasami strasznie frustrujące ;)

 

Pozdr i dzięki za rady.

Napisano

Widzisz, chociaż nie umiałem tak oddać faktury jak Ty tego kamienia na świetle odbitym. ;)

Rzuć okiem na tutek z głównej http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=97 daje do myślenia.

Obserwuj krawędzie cieni i światła jak i samych przedmiotów, to wiele mówi o materii z jakiej jest zbudowany przedmiot.

(choć oczywiście jeśli Twoja kulka wygląda jak z kamienia, to w większym bądź mniejszym stopniu Ci się to udało ;)).

Jednakże najpierw polecałbym przede wszystkim powalczyć z podstawowymi jak metal, drewno,plastik jakieś takie bardziej otaczające nas.(wiem wiem, sam piszę a skaczę jeszcze z kwiatka na kwiatek ale liczę że jak to napiszę to sam w końcu też się zastanowię nad sobą i ukierunkuje to moje następne ćwiczenia).

Pozdrawiam i życzę progresu. ;)

Napisano

lordzie, ponieważ ta ciemna plama to nie jest cień rzucany przez kulkę, a jedynie czarna dziura, która wypluwa zassana z drugiej strony planetę. A zaraz za nią leci słońce, które zaraz też zostanie wyplute na druga stronę wszechświata. No ale może się mylę i ktoś ma inną teorię ;> A tak serio to Mortom, postaw sobie kulkę na biurku i pokombinuj se siwiałem, albo pobaw się jakimś renderem w 3d. Nic nie dzieje się bez przypadku.

zdrówko!

Napisano

Takie z wyobraźni ;) zaznaczyłem że to over na moim poziomie(zakładałem że to będzie światło odbite, rozumiem że cukierek wyszedł z brakami warsztatu), ale dzięki za sugestie. ;)

Napisano

Cóż można dodać, pracuj dalej i będzie dobrze :) Chociaż pamiętam Cie jak z 4 lata temu wrzucałeś rysunki, co robiłeś przez cały ten czas, że zaczynasz od początku? :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności