Napisano 22 Styczeń 201312 l Autor Po spoorej przerwie, w czasie której nie miałem zbyt wiele czasu na żadną działalność 3D, wróciłem do projektu GLaDOS. Jako, że będę miał teraz trochę wolnego, doprowadzę go do końca i spróbuję wyrenderować animację o której wspominałem. Normalną pracę zacznę dopiero za kilka dni, a w międzyczasie dorzucam render, który zrobiłem aby przypomnieć sobie organizację sceny :) Pozdrawiam.
Napisano 22 Styczeń 201312 l Świetnie! czekam z niecierpliwością na dalsze postępy prac. Pytanie było już zadane ale nie znalazłem na nie odpowiedzi: maszx jakiś pomysł nascenariusz?
Napisano 23 Styczeń 201312 l Autor Fabuła będzie straaasznie prosta. Duża część animacji będzie polegać na ruchu kamery, podczas gdy jej podzespoły(?) będą się włączać. Samej animacji GLaDOS będzie niewiele. Najchętniej, jako że wszystko będzie się odbywać wokół jej aktywacji, wpakowałbym tam jeszcze kilku naukowców, ale tych kilku ludzi może mnie przerosnąć pod tym względem, żeby nie popsuć efektu (organika u mnie kuleje). W tle dodam jeszcze jakiś monolog naukowca, żeby nie było zbyt nudno, ale jeszcze muszę przemyśleć dokładnie kwestie jakie miałby mówić. Jak tak to czytam to może i wydaje się całość strasznie banalna, ale mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć przynajmniej pozytywny efekt :).
Napisano 23 Styczeń 201312 l Renderki wygladaja , bardzo fajnie. A co do modelu , to moze pomysl i jest prosty , ale bardzo fajnie wyciagnas ile sie da z modelowego punktu widzenia . czekam na updaty animacji!! :)
Napisano 30 Styczeń 201312 l Autor Prawie wszystko zrobione. Jeszcze został mi ruch kamer do zanimowania i będę mógł zacząć renderować. Wrzucam tu klatki z 3 ujęć jakie będą w końcowej animacji i poddaję pod krytykę. Jeśli coś jest do poprawy to lepiej zrobić to teraz, póki nie zacząłem jeszcze renderować, także jak widzicie coś co wymagałoby poprawienia to piszcie :). W ostatniej klatce poprzesuwam te kable, żeby tak chamsko nie wrzynały się w GLaDOS. Poza tym zamiast napisu będę musiał dać geometrię, bo ciężko mi było dopasować płaszczyznę z teksturą ;) Pozdrawiam.
Napisano 3 Luty 201312 l Autor Wszystko jest gotowe. Od jutra zacznę rendering, który potrwa... no trochę sporo. Całość będzie miała około 1:20 (trochę krótko, ale jak na moje możliwości to uważam, że dosyć sporo :), a klatek do wyrenderowania będzie nie więcej niż 1500. Mam nadzieję, że uda mi się 'oszukać' momentami animacji i nie renderować klatek, gdzie kamera się nie porusza, zachowując przy tym spójność animki. Teraz jeszcze spróbuję tylko zoptymalizować długość renderu pojedynczej klatki (obecnie jest to +- 30 min przy rozdziałce full hd). Pozdrawiam :)
Napisano 5 Luty 201312 l chyba coś źle rozumiem. 1500 klatek, przy założeniu, że 30 min na klatkę to 750 godzin na całość czyli ~31 dni?? jeżeli tak to szok
Napisano 5 Luty 201312 l interesowałeś się reklamowanym tutaj renderfarm-em? na pewno jeszcze można zejść z tego czasu, myślę że warto poświęcić jeszcze nawet i z 2 dni, żeby całość się liczyła krócej o 5;) Albo zaprzęgnąć do roboty drugi komputer, nawet i wolniejszy, zawsze będzie szybciej. Albo część klatek renderować u dobrego jakiegoś kolegi?
Napisano 5 Luty 201312 l Autor Zszedłem do 18 minut przy najbardziej wymagającym ujęciu przy niemal takiej samej jakości renderingu - także już jest lepiej :D. Co do renderfarmy to dużo o niej nie czytałem, ale z tego co rzuciło mi się w oczy to nie ma outputa do .exr. ;/ Poza tym brałem pod uwagę różne opcje z angażowaniem kogoś znajomego, ale niestety nikt nie ma pod ręką kompa, którego by mógł mi 'użyczyć' albo po prostu mówią, że nie mają ;). Aczkolwiek teraz myślę, że po zejściu do tych ~19 dni to już może nie byłby taki duży problem gdybym miał renderować jedną maszyną. :)
Napisano 5 Luty 201312 l 19 dni ... a ja sie wkurzam jak musze czekac 20 minut na render:D życzę Ci, żeby przy 18 dniu prąd nie wysiadł
Napisano 12 Luty 201312 l Autor Brak prądu nic nie zaszkodzi, bo każda klatka zapisywana jest do innego pliku, to co najwyżej mogę stracić pół obrazka. :) EDIT: Rendering idzie powoli w tle, a tymczasem załączam jedno ujęcie do wglądu. Co myślicie o postprodukcji? Coś wymaga poprawy/zmiany wg Was, żeby było przyjemniejsze w odbiorze, czy może ujdzie w tłumie? :) Pozdrawiam. [video=youtube_share;AA6EatiOsH8]http://youtu.be/AA6EatiOsH8
Napisano 12 Luty 201312 l Ej chyba nie renderowałeś wiecej niż te 2/3 krańcowe sekundy jak sie włącza światło? ;) Jak sie ruszają tylko cząstki to nie ma sensu tego renderować ;) Można nawet zaryzykować i światła wyanimowaćw postpro dla tego ujęcia.
Napisano 12 Luty 201312 l Autor Nie no jasne, że dla tego ujęcia wyrenderowałem tylko kilka klatek ;P. Bezsensem byłoby renderowanie dziesiątek identycznych obrazków ;)
Napisano 12 Luty 201312 l Wiesz nie wszyscy to zauważają, chciałem sie upewnić :D Tak samo jeśli masz brak ruchu kamery albo bardzo niewielki statyczny ruch to tło możesz wyrenderowac osobno(jeśli ruch to w większej rozdziałace) a obiekty poruszające się osobno i złożyć to w compo za pomocą jakiegoś Matta :)
Napisano 12 Luty 201312 l Autor Reszta ujęć jakie zaplanowałem będzie zawierała zazwyczaj spory ruch kamery, także niestety nie będę mógł tak 'oszukiwać' niestety :). Ale zainteresowałem się niedawno renderingiem sieciowym, także po feriach spróbuję coś zdziałać z pomocą kompów kumpli z mieszkania - może uda się wyprosić trochę mocy obliczeniowej :)
Napisano 2 Marzec 201312 l Autor [Małe info odnośnie postępów] Mam już ~40sek/~1min20sek. Niedawno zaopatrzyłem się w drugą maszynę z i7, także aż miło się patrzy jak kolejne klatki dosyć szybko pojawiają się na dysku :D Zdecydowałem się też zmodyfikować końcówkę animacji, żeby prace nad całym riggiem nie zmarnowały się, bo trochę przy tych wszystkich mechanizmach spędziłem czasu :)
Napisano 2 Marzec 201312 l Ja tylko powiem tak z doskoku, ponieważ nie zaglądałem tutaj wcześniej. To światło wygląda na mocny reflektor zżerający mnóstw energii. Po obejrzeniu paru amerykańskich filmów z różnymi boiskami, wydaje mi się, że to światło nie powinno zapalać się tak "szybko". Wiem, że w rzeczywistości jest o wiele mniejsze od lamp stadionowych, ale jakoś tak nienaturalnie to wygląda dla mnie. Wypowiadam się jako postronny obserwator ^^ Pozdrawiam.
Napisano 2 Marzec 201312 l Autor Przyznaję Ci rację. Też obejrzałem po tej uwadze zapalenie się podobnego reflektora i rzeczywiście wolniej się to włącza - także poprawię to :)
Napisano 14 Maj 201311 l Autor Po dłuuuugim czasie i sporych przerwach zakończyłem prace nad animacją. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i pomocne uwagi oraz zapraszam do obejrzenia efektów w temacie: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=88877 :)
Napisano 16 Sierpień 201311 l Autor Niedawno przeglądając stare zaczęte prace natrafiłem na w połowie skończony boxmodeling głowy znajomego, więc postanowiłem go dokończyć. Poniżej efekty: Geometria głowy chyba nie jest zła, więc odstawię ją na obok. Nie mogę wciąż poradzić sobie z Hair And Furem - podczas czesania niektóre włosy się jakby sklejają i nieciekawie wyglądają. Na razie od nich odpocznę i później poszukam jakiegoś dobrego tutorialu. Shader skóry na razie też zostawiam w spokoju bo straciłem obiektywizm na jakiś czas. Tymczasem zajmę się resztą ciała - właściwie rękami - reszta będzie ukryta pod ubraniami :). Oczywiście wszelkie uwagi mile widziane :). EDIT: Szybka poprawka włosów: http://www.youtube.com/watch?v=9gHlieximkU&feature=youtu.be Edytowane 13 Sierpień 201410 l przez Ryan Glose
Napisano 22 Sierpień 201311 l Autor Tak skaczę z jednego projektu na drugi i obecnie od wczoraj walczę ze storczykiem, przy czym większość czasu zmarnowałem przy materiale płatków. Pomijając to, że tekstura też powinna pójść do wymiany (ale z braku lepszej na razie musi zostać), nie mam pojęcia jak zrobić wrażenie "puszystości" płatków - te tutaj mają zbyt twardy materiał jak na moje oko - zmagał się może też ktoś z podobnym problemem i udzieliłby jakiejś wskazówki co z tym zrobić? :). Osobiście przechodziłem już do takich skrajności, żeby dodać displacement albo jakieś włoski, ale efekt wciąż nie zadowalał, ale będę próbować dalej :).
Napisano 22 Sierpień 201311 l Jedyne co mi przychodzi do głowy to falloff map w diffuse slocie. Ale działa to tylko, gdy patrzysz na coś pod kątem. No i nie wiem jak to będzie wyglądać w takiej skali. Warto spróbować w każdym razie. Edytowane 22 Sierpień 201311 l przez MicInc
Napisano 22 Sierpień 201311 l Takie platki przepuszczaja swiatlo, wiec albo bym probowal SSS albo jesli uzywasz V-Ray'a to Vray2SidedMTL
Napisano 22 Sierpień 201311 l Co do głowy, koło oczu brakuje detalu (powieki i takie tam). Obejrzyj sobie na referencjach jak to wygląda. Model kwiatków ładny.
Napisano 24 Sierpień 201311 l Autor @MicInc: Słuszne spostrzeżenie. Pomysł dobry i pewnie, że warto popróbować - jutro się nim zajmę przy pomyślnych wiatrach :) @Pawelkos: Wcześniej kombinowałem coś na własną rękę z VRayFastSSS2, ale albo nie ogarniałem go do końca, albo po prostu efekt nie bardzo mi się podobał. Co do 2SidedMtl to myślałem, że ten mtl jest stosowany tylko do obiektów bez grubości, ale trochę poczytałem i zrobiłem kilka szybkich testów i efekt wydał mi się lepszy niż z FastSSS. Może przypadek albo to moja dziurawa wiedza na ten temat :P. Dzięki za tę uwagę. @Ania: Dzięki. Gdy wrócę do głowy wezmę się za oko i jego okolicę, bo teraz też widzę, że nieciekawie się prezentuje :). EDIT: Wrzucam kolejny render kwiatków. Grzebałem z materiałem i testowo dodałem krople wody na jednym kwiecie. Zajmę się resztą modelu, a materiałem pobawię się jeszcze potem.
Napisano 29 Sierpień 201311 l Jak dla mnie ladnie to wyglada, tylko glebia ostrosci chyba troche za duza bo ginie detal nawet na tym pierwszym kwiatku, albo to przez kompresje
Napisano 1 Wrzesień 201311 l Autor @Pawelkos: Dof za mocny :) Inny renderk - w sumie niewiele zmienione - dodałem pąk, krople i trochę bardziej pofałdowałem brzegi kwiatka, chociaż i tak pewnie nie widać :P. Poniżej jeszcze roboczy render całego modelu - dodać muszę resztę kwiatków i jeśli miałbym go używać do jakichś wizek to chyba względnie dobrze wygląda. A jak wg Was? EDIT: Wrzucam całego kwiatka. Robiąc dalej zapychacze sceny do wizek zabrałem się za słonia, którego mam w domu. Nic specjalnego, ale zawsze będzie co wstawić w pustkę. Później poprawię materiały 'narzuty' oraz pewnie zmapuję go i zrobię jakąś teksturę, bo obecnie to prosty materiał z kilkoma noisami. Edytowane 13 Sierpień 201410 l przez Ryan Glose
Napisano 16 Wrzesień 201311 l Autor Bawię się ostatnio interiorem (jeśli coś jest dziwne to przez to, że aranżacja własna ;p ): Nie planuję dojść w tej scence do nie wiadomo jakiego poziomu tylko nauczyć się podstaw świecenia wnętrz itp. Tak z grubsza o scenie: świecę vraysun'em i vrayplanami w oknach, color mapping ustawiony na exponential, gi z irradiance map i light cache - przy tej scenie bawię się różnymi ustawieniami więc nie przesyłam dokładnych parametrów. Szczególiki takie jak powtarzające się książki lub tekstury półek itp powoli sobie naprawiam :) Póki co jedno ujęcie, gdyż reszta pokoju trochę pusta. Chciałbym tylko wiedzieć jakie sprawia ogólne wrażenie render i czy przy złym odbiorze wg Was bardziej zawiniły ogólnie rzecz ujmując ustawienia renderera czy aranżacja pokoiku? Pozdrawiam. ;) EDIT: Dorzucam jeszcze jedno ujęcie: Edytowane 18 Wrzesień 201311 l przez Ryan Glose
Napisano 15 Sierpień 201410 l Autor Ale się bałagan tu zrobił, jak wszystkie obrazki z imageshacka wyparowały ;/. Dłuugo tu nie zaglądałem - studia, życie i nie ma kiedy zająć się hobby. Także teraz, kiedy jest trochę wolnego czasu, próbuję ogarnąć podstawy Zbrusha i ogólnie organiki robiąc autoportret. Z 'dnia na dzień' całość wydaje się wyglądać coraz lepiej i staram się poprawiać błędy, które dostrzegam. W każdym razie wydaje mi się, że idzie mi lepiej niż poprzednio. Zamierzam jeszcze rozpracować materiał (na razie zwykły VrayMtl, bo o SSS za mało wiem - muszę w końcu sięgnąć po książkę), dodać na widoczną część jakieś ubranie i poprawiać póki mam wenę. Wszelkie uwagi jak zwykle mile widziane :) PS. Z Hair&Furem chyba zawsze będę wrogiem. :/ EDIT: Wstawiona kamera, poprawione światła i materiał od nowa zrobiony + krótka obróbka w PSie. Jeszcze trochę posiedzę i zacznę poprawiać szczegóły. Edytowane 25 Sierpień 201410 l przez Ryan Glose
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto