Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po spoorej przerwie, w czasie której nie miałem zbyt wiele czasu na żadną działalność 3D, wróciłem do projektu GLaDOS. Jako, że będę miał teraz trochę wolnego, doprowadzę go do końca i spróbuję wyrenderować animację o której wspominałem. Normalną pracę zacznę dopiero za kilka dni, a w międzyczasie dorzucam render, który zrobiłem aby przypomnieć sobie organizację sceny :)

Pozdrawiam.

16b.jpg

  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fabuła będzie straaasznie prosta. Duża część animacji będzie polegać na ruchu kamery, podczas gdy jej podzespoły(?) będą się włączać. Samej animacji GLaDOS będzie niewiele. Najchętniej, jako że wszystko będzie się odbywać wokół jej aktywacji, wpakowałbym tam jeszcze kilku naukowców, ale tych kilku ludzi może mnie przerosnąć pod tym względem, żeby nie popsuć efektu (organika u mnie kuleje). W tle dodam jeszcze jakiś monolog naukowca, żeby nie było zbyt nudno, ale jeszcze muszę przemyśleć dokładnie kwestie jakie miałby mówić.

Jak tak to czytam to może i wydaje się całość strasznie banalna, ale mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć przynajmniej pozytywny efekt :).

Napisano

Renderki wygladaja , bardzo fajnie. A co do modelu , to moze pomysl i jest prosty , ale bardzo fajnie wyciagnas ile sie da z modelowego punktu widzenia . czekam na updaty animacji!! :)

Napisano

Prawie wszystko zrobione. Jeszcze został mi ruch kamer do zanimowania i będę mógł zacząć renderować.

Wrzucam tu klatki z 3 ujęć jakie będą w końcowej animacji i poddaję pod krytykę. Jeśli coś jest do poprawy to lepiej zrobić to teraz, póki nie zacząłem jeszcze renderować, także jak widzicie coś co wymagałoby poprawienia to piszcie :).

W ostatniej klatce poprzesuwam te kable, żeby tak chamsko nie wrzynały się w GLaDOS. Poza tym zamiast napisu będę musiał dać geometrię, bo ciężko mi było dopasować płaszczyznę z teksturą ;)

Pozdrawiam.

03cc.jpg

02dm.jpg

01ct.jpg

Napisano

Wszystko jest gotowe. Od jutra zacznę rendering, który potrwa... no trochę sporo. Całość będzie miała około 1:20 (trochę krótko, ale jak na moje możliwości to uważam, że dosyć sporo :), a klatek do wyrenderowania będzie nie więcej niż 1500. Mam nadzieję, że uda mi się 'oszukać' momentami animacji i nie renderować klatek, gdzie kamera się nie porusza, zachowując przy tym spójność animki. Teraz jeszcze spróbuję tylko zoptymalizować długość renderu pojedynczej klatki (obecnie jest to +- 30 min przy rozdziałce full hd).

Pozdrawiam :)

Napisano

chyba coś źle rozumiem.

 

1500 klatek, przy założeniu, że 30 min na klatkę to 750 godzin na całość czyli ~31 dni??

 

jeżeli tak to szok

Napisano

interesowałeś się reklamowanym tutaj renderfarm-em?

 

na pewno jeszcze można zejść z tego czasu, myślę że warto poświęcić jeszcze nawet i z 2 dni, żeby całość się liczyła krócej o 5;)

 

Albo zaprzęgnąć do roboty drugi komputer, nawet i wolniejszy, zawsze będzie szybciej.

 

Albo część klatek renderować u dobrego jakiegoś kolegi?

Napisano

Zszedłem do 18 minut przy najbardziej wymagającym ujęciu przy niemal takiej samej jakości renderingu - także już jest lepiej :D. Co do renderfarmy to dużo o niej nie czytałem, ale z tego co rzuciło mi się w oczy to nie ma outputa do .exr. ;/

Poza tym brałem pod uwagę różne opcje z angażowaniem kogoś znajomego, ale niestety nikt nie ma pod ręką kompa, którego by mógł mi 'użyczyć' albo po prostu mówią, że nie mają ;). Aczkolwiek teraz myślę, że po zejściu do tych ~19 dni to już może nie byłby taki duży problem gdybym miał renderować jedną maszyną. :)

Napisano

Brak prądu nic nie zaszkodzi, bo każda klatka zapisywana jest do innego pliku, to co najwyżej mogę stracić pół obrazka. :)

 

EDIT: Rendering idzie powoli w tle, a tymczasem załączam jedno ujęcie do wglądu. Co myślicie o postprodukcji? Coś wymaga poprawy/zmiany wg Was, żeby było przyjemniejsze w odbiorze, czy może ujdzie w tłumie? :)

Pozdrawiam.

[video=youtube_share;AA6EatiOsH8]http://youtu.be/AA6EatiOsH8

Napisano

Ej chyba nie renderowałeś wiecej niż te 2/3 krańcowe sekundy jak sie włącza światło? ;) Jak sie ruszają tylko cząstki to nie ma sensu tego renderować ;)

 

Można nawet zaryzykować i światła wyanimowaćw postpro dla tego ujęcia.

Napisano

Wiesz nie wszyscy to zauważają, chciałem sie upewnić :D Tak samo jeśli masz brak ruchu kamery albo bardzo niewielki statyczny ruch to tło możesz wyrenderowac osobno(jeśli ruch to w większej rozdziałace) a obiekty poruszające się osobno i złożyć to w compo za pomocą jakiegoś Matta :)

Napisano

Reszta ujęć jakie zaplanowałem będzie zawierała zazwyczaj spory ruch kamery, także niestety nie będę mógł tak 'oszukiwać' niestety :). Ale zainteresowałem się niedawno renderingiem sieciowym, także po feriach spróbuję coś zdziałać z pomocą kompów kumpli z mieszkania - może uda się wyprosić trochę mocy obliczeniowej :)

Napisano

[Małe info odnośnie postępów]

Mam już ~40sek/~1min20sek.

Niedawno zaopatrzyłem się w drugą maszynę z i7, także aż miło się patrzy jak kolejne klatki dosyć szybko pojawiają się na dysku :D

Zdecydowałem się też zmodyfikować końcówkę animacji, żeby prace nad całym riggiem nie zmarnowały się, bo trochę przy tych wszystkich mechanizmach spędziłem czasu :)

Napisano

Ja tylko powiem tak z doskoku, ponieważ nie zaglądałem tutaj wcześniej. To światło wygląda na mocny reflektor zżerający mnóstw energii. Po obejrzeniu paru amerykańskich filmów z różnymi boiskami, wydaje mi się, że to światło nie powinno zapalać się tak "szybko".

 

Wiem, że w rzeczywistości jest o wiele mniejsze od lamp stadionowych, ale jakoś tak nienaturalnie to wygląda dla mnie.

 

Wypowiadam się jako postronny obserwator ^^

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Niedawno przeglądając stare zaczęte prace natrafiłem na w połowie skończony boxmodeling głowy znajomego, więc postanowiłem go dokończyć. Poniżej efekty:

 

 

Geometria głowy chyba nie jest zła, więc odstawię ją na obok. Nie mogę wciąż poradzić sobie z Hair And Furem - podczas czesania niektóre włosy się jakby sklejają i nieciekawie wyglądają. Na razie od nich odpocznę i później poszukam jakiegoś dobrego tutorialu. Shader skóry na razie też zostawiam w spokoju bo straciłem obiektywizm na jakiś czas. Tymczasem zajmę się resztą ciała - właściwie rękami - reszta będzie ukryta pod ubraniami :).

Oczywiście wszelkie uwagi mile widziane :).

 

EDIT: Szybka poprawka włosów:

 

head_w_i_p__by_first9-d6idfho.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=9gHlieximkU&feature=youtu.be

Edytowane przez Ryan Glose
Napisano

Tak skaczę z jednego projektu na drugi i obecnie od wczoraj walczę ze storczykiem, przy czym większość czasu zmarnowałem przy materiale płatków. Pomijając to, że tekstura też powinna pójść do wymiany (ale z braku lepszej na razie musi zostać), nie mam pojęcia jak zrobić wrażenie "puszystości" płatków - te tutaj mają zbyt twardy materiał jak na moje oko - zmagał się może też ktoś z podobnym problemem i udzieliłby jakiejś wskazówki co z tym zrobić? :). Osobiście przechodziłem już do takich skrajności, żeby dodać displacement albo jakieś włoski, ale efekt wciąż nie zadowalał, ale będę próbować dalej :).

cak6.jpg

17ee.jpg

Napisano (edytowane)

Jedyne co mi przychodzi do głowy to falloff map w diffuse slocie. Ale działa to tylko, gdy patrzysz na coś pod kątem. No i nie wiem jak to będzie wyglądać w takiej skali. Warto spróbować w każdym razie.

Edytowane przez MicInc
Napisano

Co do głowy, koło oczu brakuje detalu (powieki i takie tam). Obejrzyj sobie na referencjach jak to wygląda.

 

Model kwiatków ładny.

Napisano

@MicInc: Słuszne spostrzeżenie. Pomysł dobry i pewnie, że warto popróbować - jutro się nim zajmę przy pomyślnych wiatrach :)

 

@Pawelkos: Wcześniej kombinowałem coś na własną rękę z VRayFastSSS2, ale albo nie ogarniałem go do końca, albo po prostu efekt nie bardzo mi się podobał. Co do 2SidedMtl to myślałem, że ten mtl jest stosowany tylko do obiektów bez grubości, ale trochę poczytałem i zrobiłem kilka szybkich testów i efekt wydał mi się lepszy niż z FastSSS. Może przypadek albo to moja dziurawa wiedza na ten temat :P. Dzięki za tę uwagę.

 

@Ania: Dzięki. Gdy wrócę do głowy wezmę się za oko i jego okolicę, bo teraz też widzę, że nieciekawie się prezentuje :).

 

EDIT: Wrzucam kolejny render kwiatków. Grzebałem z materiałem i testowo dodałem krople wody na jednym kwiecie. Zajmę się resztą modelu, a materiałem pobawię się jeszcze potem.

1axq.jpg

Napisano (edytowane)

@Pawelkos: Dof za mocny :)

 

Inny renderk - w sumie niewiele zmienione - dodałem pąk, krople i trochę bardziej pofałdowałem brzegi kwiatka, chociaż i tak pewnie nie widać :P.

Poniżej jeszcze roboczy render całego modelu - dodać muszę resztę kwiatków i jeśli miałbym go używać do jakichś wizek to chyba względnie dobrze wygląda.

A jak wg Was?

orchid_by_first9-d6kakfx.jpg

 

EDIT: Wrzucam całego kwiatka.

7hsx.jpg

 

Robiąc dalej zapychacze sceny do wizek zabrałem się za słonia, którego mam w domu. Nic specjalnego, ale zawsze będzie co wstawić w pustkę. Później poprawię materiały 'narzuty' oraz pewnie zmapuję go i zrobię jakąś teksturę, bo obecnie to prosty materiał z kilkoma noisami.

cw04.jpg

Edytowane przez Ryan Glose
Napisano (edytowane)

Bawię się ostatnio interiorem (jeśli coś jest dziwne to przez to, że aranżacja własna ;p ):

living_room_w_i_p__by_first9-d6mkqgg.jpg

 

Nie planuję dojść w tej scence do nie wiadomo jakiego poziomu tylko nauczyć się podstaw świecenia wnętrz itp.

Tak z grubsza o scenie: świecę vraysun'em i vrayplanami w oknach, color mapping ustawiony na exponential, gi z irradiance map i light cache - przy tej scenie bawię się różnymi ustawieniami więc nie przesyłam dokładnych parametrów.

Szczególiki takie jak powtarzające się książki lub tekstury półek itp powoli sobie naprawiam :)

Póki co jedno ujęcie, gdyż reszta pokoju trochę pusta.

 

Chciałbym tylko wiedzieć jakie sprawia ogólne wrażenie render i czy przy złym odbiorze wg Was bardziej zawiniły ogólnie rzecz ujmując ustawienia renderera czy aranżacja pokoiku?

 

Pozdrawiam. ;)

 

EDIT: Dorzucam jeszcze jedno ujęcie:

table_in_the_living_room_by_first9-d6mrt8c.jpg

Edytowane przez Ryan Glose
Napisano (edytowane)

Ale się bałagan tu zrobił, jak wszystkie obrazki z imageshacka wyparowały ;/.

 

Dłuugo tu nie zaglądałem - studia, życie i nie ma kiedy zająć się hobby. Także teraz, kiedy jest trochę wolnego czasu, próbuję ogarnąć podstawy Zbrusha i ogólnie organiki robiąc autoportret. Z 'dnia na dzień' całość wydaje się wyglądać coraz lepiej i staram się poprawiać błędy, które dostrzegam. W każdym razie wydaje mi się, że idzie mi lepiej niż poprzednio.

Zamierzam jeszcze rozpracować materiał (na razie zwykły VrayMtl, bo o SSS za mało wiem - muszę w końcu sięgnąć po książkę), dodać na widoczną część jakieś ubranie i poprawiać póki mam wenę.

Wszelkie uwagi jak zwykle mile widziane :)

 

PS. Z Hair&Furem chyba zawsze będę wrogiem. :/

 

9s2pE2y.jpg

whAXzjW.jpg

 

EDIT: Wstawiona kamera, poprawione światła i materiał od nowa zrobiony + krótka obróbka w PSie. Jeszcze trochę posiedzę i zacznę poprawiać szczegóły.

 

10wtq3d.jpg

s8zvlWq.jpg

Edytowane przez Ryan Glose

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności