Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Więc, zamówiłem tablet (Wacom bamboo 3 pen) jest to moja 1 styczność z tabletem, zainstalowałem go i pobawiłem się około godzinki, może krócej, wstawiam stronkę, bazgrołów, i przy okazji chce się zapytać jakie macie techniki na cieniowanie, bo z tego co widzę z tym będę miał największy problem. Polećcie coś, w jakim kierunku iść od czego zacząć, jak się bawić, jestem nastawiony na digital.

Z góry przepraszam za to, że dodaje 1 "prace" postaram sie dodać więcej oraz coś konkretnego kiedy zrozumiem działanie tabletu w przynajmniej paru % :p. Po za tym wychodzę z założenia, że lepiej zacząć od czegoś prostego czyli np takiej chatki czy co to mi tam wyszło, i stopniowo lecieć, zamiast odrazu malować bitwę pod grunwaldem :P

 

 

 

X

Edytowane przez porrr13
  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witaj porrr13. Cieniowanie, to w zasadzie chyba prawie cała robota. Polecam na początek coś prostszego niż chatka. Na przykład, hmmm... może jabłko ;p. I w zasadzie na razie to tyle, bo to co wrzuciłeś, to takie rozruszanie ręki.

 

pozdrawiam

Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Troszkę na przekór, pokrojone jabłuszko ;P oraz pare bazgrół, mam niesamowite problemy z cieniowaniem co widać na kuli, kto pomoze i napisze jakie techniki stosuje jakie ustawienia w photoshopie ? Wszystko zrobiłem w wolnym czasie, czyli około godzinki, postaram sie wrzucić wiecej.

Untitled-3copy.png

jabko.jpg

nosek.png

czolg.png

EEdit: Nosek.30min ~cwiczenie cieniowania

Edytowane przez porrr13
Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Kolejny dzień, dzisiaj spróbowałem troszke pobawić sie z tym cieniowaniem noi tak wyszło coś nie wiem do końca co to jest nawet Dodatkowo dodałem tą WIELKĄ kroplę, ale jest to tylko próba wykorzystania kolorów, bo jak do tej pory korzystałem jedynie z B&W

Miło by było uzyskać jakieś wskazówki Pozdr.

cieniowaie.jpg

szybka edycja i dodatkowe jabłko zrobione w 25 min przed chwila.

Specjalnie dla Coyota :D

jablkoo.jpg

Edytowane przez porrr13
Gość porrr13
Napisano (edytowane)
"Miło by było uzyskać jakieś wskazówki Pozdr." - przerysuj pare fotek

 

Dziękuje za wskazówkę, jak tylko ogarnę cieniowanie, zabieram się za zdjęcia.

 

Przy okazji na jakich rozdzielczościach pracujecie, czy bierzecie duże wymiary i zmniejszacie później obraz dla detalu czy jedziecie odrazu, podajcie jakieś liczby zobaczę czy mi przypasują :P

Edytowane przez porrr13
Napisano

Chyba najlepiej pracować w jak największej rozdzielczości, zależnie od tego na ile Twój komp pozwoli bez uciążliwych zwolnień przy malowaniu. Ale to zagadnienie w hierarchii ważności przy nauce umieściłbym gdzieś niżej. Martw się najpierw o rysunek, walor, perspektywę, proporcje, na rozterki o rozdiałce nie trać czasu.

 

Ale skoro prosisz o liczby, to... Jak chcesz coś robić do druku i wydetalizowane to na stronę A4 możesz dać nawet 5000 pixeli na dłuższy bok, ale jak robisz obrazki do treningu to nie ma po co się spuszczać, starczy i 900.

Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Znowu wstawiam coś co cięzko bedzie ocenić, ale dobre i to, opieralem sie na referencji pewnej znanej aktorki, jak narazie czas okolo 1h, Juz powoli zaczynam rozumieć cieniowanie, ale nadal mam problem z równymi liniami. :(

Tytuł roboczy " Make-up" :D

Untitled-5copy2copy.jpg

Edytowane przez porrr13
Gość porrr13
Napisano
Stare, sprawdzone metody xD.

 

Czy tylko ja nie widzę kolejnych obrazków?

 

Które obrazki nie są widoczne ( numery postów ), wstawie je na nowo, na innym hostingu.

Gość porrr13
Napisano

Przepraszam za problemy, zmieniłem hosting, jezeli jakies sa nadal niewidoczne prosze powiedzieć które mozliwe ze to wina formatu (png), w ostatnim poscie umieścilem (jpg) dla sprawdzenia.

Napisano (edytowane)

No, ciepier ja wiżu wsio :). Wskazówki? Po pierwsze - większy pędzel, po drugie na ostatniej pracy dobrze widać jedną rzecz: Nie masz jeszcze nawet ust, a zabierasz się za bliki na źrenicy. Musisz zaczynać od ogółu do szczegółu. Bo nawet najwymyślniejszy detal nie uratuje pracy ze skopaną podstawą. A praca z dobrym ogółem poradzi sobie bez detalu. U mnie w szkole mawiają, że praca powinna być w każdym stadium gotowa do oddania. Jeśli chodzi o cieniowanie, to musisz sobie uświadomić, że światło ma swoją materię, zachowania i to kształtuje obraz, który odbierasz. Obserwuj naturę i patrz jak zachowuje się światło w różnych warunkach. Wspieraj się teorią. Bo niby można samemu obliczeniami dojść do twierdzenia Talesa, ale po co, skoro Tales już to ogarnął i masz wzór. W kwestii teorii koloru i światła polecam znakomity blog Jamesa Gurneya. Chociażby TEN artykuł dla przykładu. Obserwacje oczywiście uzupełniaj szkicami. Najlepiej z natury, ale zdjęcie zawsze lepsze niż nic.

A no i może żeby nie być gołosłownym masz tu dobry przykład "z kulką" - The form principle. Tylko jak będziesz to sobie studiował, to przyjrzyj się uważnie poszczególnym elementom. Światło nie pada tak o i kończy drogę. Spójrz na gradację cienia rzuconego przez obiekt. Czy jest zupełnie czarny? A no właśnie, cień tutaj wypełnia słabsze, pośrednie źródło światła, czyli otoczenie. W praktyce jeśli wyobrazimy sobie taki obiekt na powietrzu w słoneczny dzień, to bezpośrednim źródłem światła jest wiadomo - słońce, a pośrednim niebo. Dlatego cień ma taki niebieskawe zabarwienie. Na kulce od strony nieoświetlonej masz ciepły akcent - tu światło z bezpośredniego źródła się odbija.

Form_Principle.sm_.jpg

 

Życzę powodzenia - pozdrawiam

Edytowane przez Joel
Gość porrr13
Napisano

Troszke spamuje tak tymi "pracami", ale cóż moze za jakiś czas wyjdzie z tego coś konkretnego, a moze nawet i dobrego

Czaszeczka idąc tropem wielkich plam Joela :D oraz troszkę tak na przekór sobie, ponieważ lubię hiperrealistyczne obrazy, a ten do tych nie należy.

czaszeczkacopy.jpg

Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Dzisiejsze wypociny

Coś dla miłośników martwej, pozdrawiam :)

 

bananowcy.jpg

 

Dosyć szybko (1.5) zrobiłem, szkic do sceny którą mam zamiar wykończyć ( naprawdę ) :D

oto efekt, jakieś pomysły, co poprawiać ?wipcopy.jpg

Edytowane przez porrr13
Gość porrr13
Napisano
a może zacznij od dobrze zaostrzonego ołówka i kartki papieru ?

 

Z kartką papieru zaczynałem dawno temu, nie jestem lajkiem, mimo tego że nie ćwiczę codziennie, a raczej po prostu rysuje.

 

Pewnie jest to ostatnia rzecz, jaką masz ochotę usłyszeć, ale jeszcze za wcześnie dla Ciebie na takie skomplikowane sceny. Lepiej spożytkujesz czas robiąc jakieś studia z natury albo choćby i z fotek.

 

Kiedy zacząłem robić zbroję, zacząłem zdecydowanie rozumieć co masz na myśli, porównując to co mi wychodziło z kimkolwiek z forum kto tworzył takie sceny, nie była to zbroja "na poziomie" :P ( wychodzi bardziej jak postać z gry 2D opartej " na pixelach" :D) postaram sie wykonywać więcej ćwiczeń

Napisano

ojj mnie też wyrywa do malowania batalii, smoków i inncyh demonów ale prawda niestety taka, że im więcej martwej natury i tym podobnych ćwiczeń tym lepiej/łatwiej potem-sam staram się "uprzyjemnić" sobie ćwiczenia stosując taką prostą zasadę-chcę nabazgrać smoka -to zaczynam od ćwiczenia malunków jakiś jaszczurek/dinozaurów -to ze zdjęć czasem ulepię sobię prostacką i brzydką mordeczkę smoka z plasteliny/fimo i podglądam jak tam się potencjalnie cienie rozkładają i tak powoli do przodu-powodzenia!

Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Dzisiejsza wstawka, zrobię jutro małą przerwę w postowaniu i postaram się przygotować więcej pracek

około 30~min martwa, czyli to co tygryski lubią najbardziej.

stateczek ufo tez okolo 30min

oraz zielony stworek, kazdy chyba wie kto to, mam nadzieje ;D okolo 45min.

gruchacopy.jpg

statek.jpg

zielon7ycopy-1.jpg

Edytowane przez porrr13
Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Troszkę skłamałem i jednak wstawie jedną 30 minutowa pracke z racji tego że wczoraj wstawiłem parę, potem postaram się zrobić coś konretnego, narazie ćwiczę na takich mniej wiecej 30 minutowych spedach bez detalu.

Dodatkowo twarz z tutorialu plane face który to znalazlem w jednej z teczek na forum.

cupy.jpg

facey.jpg

Edit: Dodaje dzisiejsza pracke, oparta na kadrze z pewnego filmu. to cos na jego twarzy to rysa, krew, itp :P

twarzajay.jpg

Edytowane przez porrr13
Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Wiem wiem, miałem nie robić scen, ale naszła mnie niesamowita ochota, no i pomysł też chyba nie kiepski, zrobiłem takie coś co jest jedynie zarodkiem pracy którą mam nadzieje kiedyś zrobić jak juz skill podskoczy, kiedy coś poćwiczę w końcu ofc.

 

Edit: Troszkę czuje się jakbym pisał sam do siebie :D

Dodaje next pracke parędziesiąt minut, granacik, starałem sie troszkę popracować nad detalem ale wyszło bardziej speedowo jak zwykle....pewnie jakbym posiedział jeszcze z 2h bylby dokładny granat, ale cóż czas, czas, czas :P

 

Mam nadzieje, że jakoś to idzie do przodu a nie stoi miejscu, nawet jeżeli ślimaczym tempem :P

22222.jpg

granadecopy.jpg

 

Edit:

Z założenia miała być scenka, ale wyciąłem fragment który zrobiłem i wstawiam tutaj, oparte na zdjęciu.

Posiedziałem jeszcze 20 minut i dodałem detale dla postaci, jeszcze posiedzeń nad nią i może uda się wykonać całą scenkę, która z grubsza jest pod spodem, z góry przepraszam za zabranie się za postać kiedy ledwo jest zarys tła, wiem, że powinienem progresowo uzupełniać całość.

 

skate.jpg

skatekscena.jpg

 

Kolejna godzinka, kolejne fragmenty dodane, tym razem skupiłem się na tle aby nie zanikło gdzieś w czeluściach, dodałem troszkę zieleninki, ptaszki oczywiście tak o aby były sobie :P no i zarys budynków + niebo

skatekscena-1.jpg

Edytowane przez porrr13
Gość porrr13
Napisano

Tym razem dodaje wipa. Naszkicowany w zaciszu mojego pokoju, i przerobiony w digital jak na razie wstawiam, aby uzyskać parę porad i waszych technik co do kolorowania, po tym jak zaczęło się w odcieniach szarości. :P Czekam na odpowiedzi, pozdr.

 

wipcopy-3.jpg

Napisano

Tak szczerze to według mnie najlepszym posunięciem na Twoim miejscu byłoby dać spokój z kolorem na kilka miesiecy i skoncentrować sie na ważniejszych zagadnieniach. Rysunek, czyli to gdzie kształty i linie są umiejscowione, popadają pod tę kategorię takie rzeczy jak proporcje, perspektywa, kształt i tym podobne. Bez tego najpiękniej pokolorowana twarz będzie i tak do niczego. Walor, czyli relacje między cieniem i światłem, matowość lub refleksyjność materiałów, relacje między jasnymi i ciemnymi elementami, to też jest sporo ważniejsze od koloru. Jak się w to wszystko byś zagłębil, do zobaczyłbyś, że kompleksowych zagadnien jest na tyle dość, że nie trzeba sobie jeszcze dodawać koloru dla utrudnienia, nawet do niego nie zatęsknisz bo i tak będziesz miał co robić.

 

Na ale to tylko moje zdanie, również ważne jest próbowanie nowych rzeczy i eksperymentowanie także to od Ciebie zależy jak tę radę potraktujesz.

 

Pozdro

Napisano (edytowane)

-----Delete.

Edytowane przez porrr13
Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Witam. Dawno mnie nie było i przyznaje się bez bicia, mało rysowałem. Ale chcialem sie podzielić paroma rzeczami. :) Obiecuje wam i sobie poprawe.

PS: Jak tak patrze na to co było wstawiane wczesniej to zauwarzam problem z tym porywaniem sie na bardzo trudne rzeczy, moze nie uda sie tego zwalczyć ale napewno uda sie to pogoodzić i robić i jedno i drugie czyli te wielkie rzeczy jak i te małe ( ćwiczenia, martwa itp )

Untitled-1+copy.jpg

 

 

 

Untitled-1proba+copy.jpg

finito.jpg

malutka szybka martwa.

IMG20130715_015.jpg

I oczywiscie szkice

IMG20130715_015.jpg

IMG20130715_016.jpg

IMG20130715_029.jpg

Edytowane przez porrr13
Napisano

Pamiętaj tylko żeby z tych "bardzo trudnych" rzeczy wyciągnąć wnioski, zauważyć i zrozumieć co kuleje...

a jeśli chodzi o te małe rzeczy, nie skupiaj się na detalach, spróbuj wyczuć i zrozumieć główne formy, np w pudełku próbowałeś nakreślić teksturę gdzie podstawowa bryła leży...

(teraz widzę że EC napisał to samo co ja chciałem... także, wracaj do posta wcześniej)

 

pozdro !!! :)

Napisano

O nie, o nie. On powrócił :) Tak aby coś odświeżyć, wstawiam ostatniego mazia, speed taki, z 30 minut do godziny nie pamiętam. A obok jeszcze pół godzinki zabawy z detalem:

 

drfzewkaidomki_zpsee1f7f16.jpg

drfzewkaidomki2_zps613c76f1.jpg

 

i dodatkowo jakis taki speed..10minut ?

Beznazwy-1_zps523de13f.jpg

Napisano

Działasz! To dobrze! Tylko działaj tak żeby być "fer" wobec siebie a nie tylko po to żeby odświeżyć wątek :)

 

Jeśli chodzi o #31 to ja wiem że to speedy, ale według mnie na tym etapie rozwoju chyba nie powinieneś zbyt mocno nadużywać tzw. gotowców, mówię tutaj o pędzlach /w tym przypadku pędzel typu gałązka/ tylko samemu próbować złapać zarys konarów. Ja wiem po sobie, że to nie jest łatwe, ale nie ma co iść na łatwiznę. Poza tym na tym drzewku w dole to już zupełnie nie wiadomo po co ciapałeś tym pędzelkiem "gałązkowym" bo to jakoś odstaje od tego co wyklikaleś zwykłymi pędzlami.

 

W drugim speedzie prosiło by się o większe rozwinięcie tematu bo wiele nie można o tym powiedzieć

 

Przyłóż się mocniej bo masz potencjał! :)

Napisano

Staraj się tak nie zamazywać przypadkowymi pociągnięciami pędzla. Czasami w niektórych pracach można zobaczyć takie pociągnięcia pędzla, które wydają się luźne i przypadkowe, ale wcale tak nie jest ;) Są dokladnie przemyślane, żeby nadać wrażenie lekkości i malarskości. Podobnie jest z upraszczaniem, czyli syntezą. Trzeba wiedzieć w jaki sposób można uprośić tak, żebyy to było wiarygodne, zostawiając pewne kluczowe elementy formy. Patrząc na ten speed 10 minutowy to uproszczenie jest niepoprawne, forma czlowieka nie trzyma się prawdy, bardziej przypomina jakiegoś stickmana, nie czuje sie tej przestrzennośći formy. W ilustracjach dobrze jest zawierać również jakiś storytelling (nie lubię tego słowa), czyli starasz się opowiedzieć jakąś krótką historię, której treść odbiora może się domyślić albo zacząć wymyślać własną. Strasznie tego brakuje w pierszej pracy. Powodzenia z dalszymi rysunkami! :)

Napisano

Takie poświąteczne zabawy, zmienilem troszkę pędzle. Ale tak czy siak w tych szybkich szkicach używałem jednego, góra dwa.

cwiiczenie_zps20d59c07.jpg

Domek na wzgórzu jakby jakis 5latek rysowal :(

Beznazwy-1_zps53ff1392.jpg

spacer_zps0e1693b8.jpg

 

thumb_zps2be24d4b.jpg

I na koniec praca do której wróciłem, uprościłem wszystkie pociągniecia aby było mniej "brudu" i troszke pociagnalem dalej

 

Untitled-1proba3_zps657cedec.jpg

Gość porrr13
Napisano

Juz po sesji, więc pierwszy obrazek.

w1420oacutecznia_zps89ac7a81.jpg~original

Gość porrr13
Napisano

Mały update. Kilka szkiców, mała ilustracja, która idzie w "bajkową stronę", a także dokończony anioł, którego już na sile ciągnąłem i w takim stopniu go zostawiam. Pozdr i proszę o opinie na temat tego postu a także poprzedniego :)

PS: Niektóre z refek niektóre nie, a wisząca pani to do większej ilustracji pomysł.

sketches_zpsbc94c2ac.jpg

szkice_zps6fe5bdaa.jpg

szkice2_zpsbff82deb.jpg

final_zps4bc9a9f8.jpg

DOMEK_zps766734d5.jpg

Gość porrr13
Napisano

Kolejny update. Szkice podkończona ilustracja ( Jakies sugestie mile widziane :)) No i pan wojownik.

PS: Zadziwiajace jak mało jest zdjęć astronautów od tyłu :P

 

thumboweszkice_zpsaecc1a26.jpg

ASTRONAUTA_zpsca0bee98.jpg

badass_zps2012ac51.jpg

Gość porrr13
Napisano (edytowane)

Szkic z poprzedniego posta dociągnięty do ilustracji, jeszcze ja podziobie, ale narazie chętnie przyjmę krytykę abym wiedział co poprawić :)

 

Ps: Przepraszam za tak dużą ilość postów pod sobą, staram się uczyć, a okazywanie i otrzymywanie krytyk uważam za jedną z dróg rozwoju. Za niedługo złączę posty aby nie zaśmiecać, obiecuje :)

 

Dobra, pora nie niezręczną cisze, czas start :D

 

zamek_zpsf3498abf.jpg

Edytowane przez porrr13
Napisano

Myślę, że namalowanie trochę martwych natur i przerysowanie kilku fotek mogłoby Ci pomóc. Teraz widać sporo czerni i słaby walor. Za to rysunkowe prace masz znacznie lepsze niż malowane ;)

Gość porrr13
Napisano

Cześć ! Ostatnie 3 dni ćwiczeń. Troszkę próby zabawy z walorem, troszkę martwej i mechy dla eksperymentu.

Czy to w tym kierunku powinienem iść czy ćwiczenia te są nieodpowiednie lub nie mają sensu ?

 

Wiem, że mimika zakonnicy pokazuje jakby ja szczęka bolała z jakiegoś powodu, ale na czym innym się skupiłem :P

 

W jabłuszkach postarałem się o 4 etapy. Od plamy do detalu. Troszkę zaoszczędziłem czasu i troszkę urozmaiciłem studium.

 

PS: Czy zdjęcia nie sa za duże ? Jeżeli dla kogoś nie skaluje się proszę o dodanie tego do komentarza to zaczne je pomniejszać przed wstawieniem. Z góry przepraszam :)

masterstudy2jpg_zps7117bd59.jpg

walor_zps16dcffa0.jpg

mechy_zps28a07cfe.jpg

walorarm_zps151fba09.jpg

walorr_zps53308015.jpg

Gość porrr13
Napisano (edytowane)

dawidowicz - Dzięki, troszke ciężko mi się do tego przyzwyczaić, nigdy nie malowałem, zawsze dziobałem ołówkiem po kreseczce :) Cały cza zapominam o tych plamach.

 

Co by nie był pusty post: Master study ok 2 godzinne. Włosy i broda wyszły tragicznie, ale poprawiałem milion razy. Koniec, końców uprościłem do takiej formy :)

masters2_zps739471b0.jpg

Edytowane przez porrr13
Napisano

Znam to uczucie. Ale wyobraź sobie, że malowanie to też de facto kwestia kresek jakie robisz na tablecie (czy na tradycyjnym medium) - grubych i cienkich, zaznaczających światło i cień, w formie waloru i koloru. Mi taka szybka wizualizacja pomogła pozbyć się wrażenia problemu :).

 

Co do studium - widać progres. Można oczywiście się przyczepić do małego prawego oka, czy skóry w niektórych miejscach, ale trzaskaj dalej :). Jak wrzucasz studium to dobrze byłoby porównać z oryginałem, więc może podlinkuj to co kopiujesz.

Gość porrr13
Napisano

dawidowicz - Dzięki wielkie za opinie. Bardzo duże znaczenie ma dla mnie słowo "rozwijasz się", fajnie jest to usłyszeć.

 

No to dodam ostatnią wersję studium. Więcej już nie pociągne. Poprawiłem anatomie i skórę, jedyne co mi nie pasuje jeszcze to włosy i usta. Bardzo dużo się nauczyłem na tym jednym obrazku, szczególnie kolorów twarzy oraz relacji hard/soft brush :)

 

masters22_zpsf5ac418e.jpg

 

Dla ciekawskich stepy ostatnich trzech wersji:

 

steps_zpsb1747a11.jpg

Gość porrr13
Napisano

Dzięki wielkie :)

 

Dzisiaj troszkę szkicowo, ostatnio uczelnia i lenistwo wzięły górę, ale nie ma co zwalać winy :) Gdzieś tam na boku jeszcze starałem sie zachaczyc o jakieś concepty, enviro itp. Narazie idzie słabo :)

 

Pozy, potem szkic dokladny jednej z nich i na koniec szkice polowa z głowy, reszta z refek.

 

pozy_zps7137dfb1.jpg

szkicdokladnypani_zps24bb2f7f.jpg

szkicorki_zps441493f6.jpg

 

Ps: kto by pomyślał ze tak łatwo zacząć skupiać się na detalach i zapomnieć o tym ze płynie czas w sesji z pozami :) Cześć !

Napisano

Fajne te małe szkice, takie dynamiczne. Co do Kobiety, ma za krótkie nogi w odcinku od kolana do kostki, i ręka dotykająca ścianę jest nie tyle za krótka co za mała jak na moje oko...

Napisano

Moim zdaneim dobrze Ci zrobia szykie rysunki gestem. Najlepiej postaci. Niech to będą szybkie rysunki, ni wiem 30 sek.

Szkice co masz są dosyć sztywne. Co do tego domku na drzewie. Moim zdaniem jest dość naiwny, a dizajn drzewa i samego obiektu niezbyt dobry. Poza tym nic tam się nie dzieje.

Lepiej kopiuj puki co dzieła innych.Analizuj przy tym perspektywe, walor, kolor. Dobrze Ci to zrobi;).

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności