Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

bede tu zamieszczac moje ptania odnosnie mentala.

 

1. korzystam z mental raya zawartego w 3ds max 9. jak bardzo jest on do tylu w stosunku do najnowszej wersji? czego nie ma co ma nowa wesja?

 

2. Chciałbym sie dowiedziec cos wiecej Exposure control... co mozna tym osiagnac...

 

3. czy mozna uzywac tych materialow(Arch & Design Materials) w projektach komercyjnych?

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Może ktoś inny ci powie.

2.MR photographic Exposure control pozwala ci sterować ekspozycją obrazka tak jak w aparacie fotograficznym z uzyciem parametrów naświetlania. Wszystko jest opisane w helpie. Ogólnie bardzo przydatna opcja.

3.Można

Napisano
  • Autor

a ja nie mam MR photographic Exposure control... mozna to jakos update'owac?

Napisano

zbyt szczegolowo ci nie odpowiem, bo uzywam MR sporadycznie, ale pamietam ze byl dosc duzy skok w przyjemnosci uzywaniu tego renderera jak sie przesiadlem z 9 na 2009, zwlaszcza jesli chodzi o wizki i materialy. Samego mentala chyba nie updatniesz tak latwo niestety.

Napisano
  • Autor
A w "Environment and Effects" (pod klawiszem "8") też nie ma?

niestety nie

Napisano
  • Autor

a teraz takie podstawowe pytanie... Opłaca mi się uczyć mentala? Czy lepiej Vraya? a może maxwell :D ?

Napisano

Ogarnij jeden a reszta sama przyjdzie.

Mental trudniejszy.

Napisano

Pewnie że się opłaca uczyć mentala. Przede wszystkim dlatego że jest zintegrowany z maxem i dodatkowo za niego nie płacisz. Z wad jakie zuważyłem, to że nie jest tak popularny jak choćby v-ray i mniej do niego tutków. O wyższości tych silników się nie wypowiadam, bo na forum temat był juz poruszany i zadna ze stron nie przytoczyła rzeczowych argumentów na swoja korzyść.

Napisano

Mnie od zawsze wkurzało gi w mentalu. Albo final gather + fotony albo fg i brute force. Powolne, vray w postaci dmc/irr + light cache radził sobrie z tymi samymi scenami szybciej i lepiej. Aczkolwiek mam respekt przed mentalowymi materiałami, pisaniem shaderów i ogólną uniwersalnością.

Napisano

na Vray'a tez można pisać shadery i modyfikować scene po zapisaniu, tylko, że akurat na vray'a za dużo to nie daje. Z tego co pamiętam to nawet na tym samym albo bliźniaczym API są shadery ;) No, a co do GI to fakt mental sucks

Napisano
  • Autor

czy na dlugosc renderu ma wplyw to co sie znajduje w zasiegu kamery czy zawartosc calej sceny?

Napisano

W sumie ciężkie pytanie. Logicznie nawet rzecz biorąc zawartość całej sceny się liczy - wyobraź sobie że w zasięgu kamery masz tylko kulę, ale wokół niej jest mnóstwo przedmiotów, które jednak nie znajdują się w kadrze. I teraz powiedzmy sobie że kula ma materiał lustra i musi odbić wszystkie przedmioty wokół siebie. Tak samo jak na przykład świecisz GI - światło odbija się nawet od tych niewidocznych w kadrze obiektów. A tak czy inaczej wszystko i tak jest przeliczane na początku, najpierw geometria, potem materiały i tak dalej.

Napisano

Hmm... Zależy jeszcze od trybu rednerowania, bo jeśli jest samo raytrace to ray strzelające z kamery uderzają z tego co pamiętam tylko w rzeczy będące w zasięgu kamery.

Edytowane przez legomir

Napisano
  • Autor

moglby ktos wytlumaczyc mi cos badz zapodac jakis link na temat gamma correction... troszke sie z tym babralem ale nie zroblilem nic satysfakcjunyjącego...

A moze ktos cos ma o tworzeniu materialow, jakies rady... prosilbym...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności