Napisano 26 Lipiec 201212 l bede tu zamieszczac moje ptania odnosnie mentala. 1. korzystam z mental raya zawartego w 3ds max 9. jak bardzo jest on do tylu w stosunku do najnowszej wersji? czego nie ma co ma nowa wesja? 2. Chciałbym sie dowiedziec cos wiecej Exposure control... co mozna tym osiagnac... 3. czy mozna uzywac tych materialow(Arch & Design Materials) w projektach komercyjnych?
Napisano 26 Lipiec 201212 l 1. Może ktoś inny ci powie. 2.MR photographic Exposure control pozwala ci sterować ekspozycją obrazka tak jak w aparacie fotograficznym z uzyciem parametrów naświetlania. Wszystko jest opisane w helpie. Ogólnie bardzo przydatna opcja. 3.Można
Napisano 29 Lipiec 201212 l Autor a ja nie mam MR photographic Exposure control... mozna to jakos update'owac?
Napisano 29 Lipiec 201212 l zbyt szczegolowo ci nie odpowiem, bo uzywam MR sporadycznie, ale pamietam ze byl dosc duzy skok w przyjemnosci uzywaniu tego renderera jak sie przesiadlem z 9 na 2009, zwlaszcza jesli chodzi o wizki i materialy. Samego mentala chyba nie updatniesz tak latwo niestety.
Napisano 29 Lipiec 201212 l Autor A w "Environment and Effects" (pod klawiszem "8") też nie ma? niestety nie
Napisano 30 Lipiec 201212 l Autor a teraz takie podstawowe pytanie... Opłaca mi się uczyć mentala? Czy lepiej Vraya? a może maxwell :D ?
Napisano 30 Lipiec 201212 l Pewnie że się opłaca uczyć mentala. Przede wszystkim dlatego że jest zintegrowany z maxem i dodatkowo za niego nie płacisz. Z wad jakie zuważyłem, to że nie jest tak popularny jak choćby v-ray i mniej do niego tutków. O wyższości tych silników się nie wypowiadam, bo na forum temat był juz poruszany i zadna ze stron nie przytoczyła rzeczowych argumentów na swoja korzyść.
Napisano 31 Lipiec 201212 l Mnie od zawsze wkurzało gi w mentalu. Albo final gather + fotony albo fg i brute force. Powolne, vray w postaci dmc/irr + light cache radził sobrie z tymi samymi scenami szybciej i lepiej. Aczkolwiek mam respekt przed mentalowymi materiałami, pisaniem shaderów i ogólną uniwersalnością.
Napisano 31 Lipiec 201212 l na Vray'a tez można pisać shadery i modyfikować scene po zapisaniu, tylko, że akurat na vray'a za dużo to nie daje. Z tego co pamiętam to nawet na tym samym albo bliźniaczym API są shadery ;) No, a co do GI to fakt mental sucks
Napisano 1 Sierpień 201212 l Autor Jak uzyskac taki efekt? Znacie moze tutoriale do tego ? http://3dtotal.awc.lswcdn.net/admin/new_cropper/tutorial_content_images/1059_tid_fig14.jpg http://3dtotal.awc.lswcdn.net/admin/new_cropper/tutorial_content_images/1059_tid_fig15.jpg
Napisano 5 Sierpień 201212 l Autor czy na dlugosc renderu ma wplyw to co sie znajduje w zasiegu kamery czy zawartosc calej sceny?
Napisano 5 Sierpień 201212 l W sumie ciężkie pytanie. Logicznie nawet rzecz biorąc zawartość całej sceny się liczy - wyobraź sobie że w zasięgu kamery masz tylko kulę, ale wokół niej jest mnóstwo przedmiotów, które jednak nie znajdują się w kadrze. I teraz powiedzmy sobie że kula ma materiał lustra i musi odbić wszystkie przedmioty wokół siebie. Tak samo jak na przykład świecisz GI - światło odbija się nawet od tych niewidocznych w kadrze obiektów. A tak czy inaczej wszystko i tak jest przeliczane na początku, najpierw geometria, potem materiały i tak dalej.
Napisano 6 Sierpień 201212 l Hmm... Zależy jeszcze od trybu rednerowania, bo jeśli jest samo raytrace to ray strzelające z kamery uderzają z tego co pamiętam tylko w rzeczy będące w zasięgu kamery. Edytowane 6 Sierpień 201212 l przez legomir
Napisano 6 Sierpień 201212 l http://www.youtube.com/watch?v=sQbzbI61pqM&feature=related tak na szybko znalezione obejrzę to powiem Ci bardziej dokładnie
Napisano 8 Sierpień 201212 l Autor moglby ktos wytlumaczyc mi cos badz zapodac jakis link na temat gamma correction... troszke sie z tym babralem ale nie zroblilem nic satysfakcjunyjącego... A moze ktos cos ma o tworzeniu materialow, jakies rady... prosilbym...
Napisano 9 Sierpień 201212 l Polecam taką książkę, fajnie jest tam o tym napisane.. http://books.google.pl/books?id=UiZZHP-DjekC&printsec=frontcover&hl=pl&source=gbs_atb#v=onepage&q&f=false akurat udostepniony rozdział jest o gammie i takich rzeczach pzdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto