woyoooo Napisano 26 Lipiec 2012 Napisano 26 Lipiec 2012 bede tu zamieszczac moje ptania odnosnie mentala. 1. korzystam z mental raya zawartego w 3ds max 9. jak bardzo jest on do tylu w stosunku do najnowszej wersji? czego nie ma co ma nowa wesja? 2. Chciałbym sie dowiedziec cos wiecej Exposure control... co mozna tym osiagnac... 3. czy mozna uzywac tych materialow(Arch & Design Materials) w projektach komercyjnych?
Lucek Napisano 26 Lipiec 2012 Napisano 26 Lipiec 2012 1. Może ktoś inny ci powie. 2.MR photographic Exposure control pozwala ci sterować ekspozycją obrazka tak jak w aparacie fotograficznym z uzyciem parametrów naświetlania. Wszystko jest opisane w helpie. Ogólnie bardzo przydatna opcja. 3.Można
woyoooo Napisano 29 Lipiec 2012 Autor Napisano 29 Lipiec 2012 a ja nie mam MR photographic Exposure control... mozna to jakos update'owac?
mirach Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 zbyt szczegolowo ci nie odpowiem, bo uzywam MR sporadycznie, ale pamietam ze byl dosc duzy skok w przyjemnosci uzywaniu tego renderera jak sie przesiadlem z 9 na 2009, zwlaszcza jesli chodzi o wizki i materialy. Samego mentala chyba nie updatniesz tak latwo niestety.
Pawlito Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 A w "Environment and Effects" (pod klawiszem "8") też nie ma?
woyoooo Napisano 29 Lipiec 2012 Autor Napisano 29 Lipiec 2012 A w "Environment and Effects" (pod klawiszem "8") też nie ma? niestety nie
woyoooo Napisano 30 Lipiec 2012 Autor Napisano 30 Lipiec 2012 a teraz takie podstawowe pytanie... Opłaca mi się uczyć mentala? Czy lepiej Vraya? a może maxwell :D ?
guru Napisano 30 Lipiec 2012 Napisano 30 Lipiec 2012 Ogarnij jeden a reszta sama przyjdzie. Mental trudniejszy.
legomir Napisano 30 Lipiec 2012 Napisano 30 Lipiec 2012 Niby tak ale ma mnóstwo fajnych opcji do fakowania
Pawlito Napisano 30 Lipiec 2012 Napisano 30 Lipiec 2012 Pewnie że się opłaca uczyć mentala. Przede wszystkim dlatego że jest zintegrowany z maxem i dodatkowo za niego nie płacisz. Z wad jakie zuważyłem, to że nie jest tak popularny jak choćby v-ray i mniej do niego tutków. O wyższości tych silników się nie wypowiadam, bo na forum temat był juz poruszany i zadna ze stron nie przytoczyła rzeczowych argumentów na swoja korzyść.
GRiPi Napisano 31 Lipiec 2012 Napisano 31 Lipiec 2012 Mnie od zawsze wkurzało gi w mentalu. Albo final gather + fotony albo fg i brute force. Powolne, vray w postaci dmc/irr + light cache radził sobrie z tymi samymi scenami szybciej i lepiej. Aczkolwiek mam respekt przed mentalowymi materiałami, pisaniem shaderów i ogólną uniwersalnością.
legomir Napisano 31 Lipiec 2012 Napisano 31 Lipiec 2012 na Vray'a tez można pisać shadery i modyfikować scene po zapisaniu, tylko, że akurat na vray'a za dużo to nie daje. Z tego co pamiętam to nawet na tym samym albo bliźniaczym API są shadery ;) No, a co do GI to fakt mental sucks
pecet Napisano 31 Lipiec 2012 Napisano 31 Lipiec 2012 mi w mentalu brakuje odpowiednika modyfikatora VRayDisplacementMod
woyoooo Napisano 1 Sierpień 2012 Autor Napisano 1 Sierpień 2012 Jak uzyskac taki efekt? Znacie moze tutoriale do tego ? http://3dtotal.awc.lswcdn.net/admin/new_cropper/tutorial_content_images/1059_tid_fig14.jpg http://3dtotal.awc.lswcdn.net/admin/new_cropper/tutorial_content_images/1059_tid_fig15.jpg
woyoooo Napisano 5 Sierpień 2012 Autor Napisano 5 Sierpień 2012 czy na dlugosc renderu ma wplyw to co sie znajduje w zasiegu kamery czy zawartosc calej sceny?
Miłosz3ds Napisano 5 Sierpień 2012 Napisano 5 Sierpień 2012 W sumie ciężkie pytanie. Logicznie nawet rzecz biorąc zawartość całej sceny się liczy - wyobraź sobie że w zasięgu kamery masz tylko kulę, ale wokół niej jest mnóstwo przedmiotów, które jednak nie znajdują się w kadrze. I teraz powiedzmy sobie że kula ma materiał lustra i musi odbić wszystkie przedmioty wokół siebie. Tak samo jak na przykład świecisz GI - światło odbija się nawet od tych niewidocznych w kadrze obiektów. A tak czy inaczej wszystko i tak jest przeliczane na początku, najpierw geometria, potem materiały i tak dalej.
legomir Napisano 6 Sierpień 2012 Napisano 6 Sierpień 2012 (edytowane) Hmm... Zależy jeszcze od trybu rednerowania, bo jeśli jest samo raytrace to ray strzelające z kamery uderzają z tego co pamiętam tylko w rzeczy będące w zasięgu kamery. Edytowane 6 Sierpień 2012 przez legomir
woyoooo Napisano 6 Sierpień 2012 Autor Napisano 6 Sierpień 2012 aha. A jak zrobic glow material w oknie wizki interio?
legomir Napisano 6 Sierpień 2012 Napisano 6 Sierpień 2012 http://www.youtube.com/watch?v=sQbzbI61pqM&feature=related tak na szybko znalezione obejrzę to powiem Ci bardziej dokładnie
woyoooo Napisano 8 Sierpień 2012 Autor Napisano 8 Sierpień 2012 moglby ktos wytlumaczyc mi cos badz zapodac jakis link na temat gamma correction... troszke sie z tym babralem ale nie zroblilem nic satysfakcjunyjącego... A moze ktos cos ma o tworzeniu materialow, jakies rady... prosilbym...
Przemekd Napisano 9 Sierpień 2012 Napisano 9 Sierpień 2012 Polecam taką książkę, fajnie jest tam o tym napisane.. http://books.google.pl/books?id=UiZZHP-DjekC&printsec=frontcover&hl=pl&source=gbs_atb#v=onepage&q&f=false akurat udostepniony rozdział jest o gammie i takich rzeczach pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się