GutekPL Napisano 4 Październik 2012 Napisano 4 Październik 2012 Witam Czy wiecie może w jaki sposób "zabrudzić" teksturę w moim przypadku ziemi ażeby uzyskać te zabrudzenia tylko we wskazanych miejscach. Pozostała część tekstury bez zmian : http://imgur.com/pl4bd Mój plan przewidywał dodanie tych zabrudzeń w Photoshopie ale jak je dodać żeby pasowały w odpowiednie miejsca. A może zastosować w tym przypadku VRayDirt lub Ambient occlusion ? Dzięki za ewentualne podpowiedzi.
Miłosz3ds Napisano 4 Październik 2012 Napisano 4 Październik 2012 Cześć. Ciężko mi teraz było na szybko znaleźć jakiś dobry przykład, więc takie coś daję: pierwszy z lewej jest bez Ambient Occlusion, środkowy z AO. Nie wiem co masz na myśli mówiąc "zabrudzić teksturę", ale jeżeli chodzi Ci o pewnego rodzaju wydobycie detalu, to jak najbardziej AO jest trafione. Dodatkowo ja najczęściej robię szpary między obiektami, np. w Twoim przypadku minimalnie podniósłbym wazony do góry, bo u Ciebie jest albo na styk, albo wręcz wazony siedzą w podłodze.
legomir Napisano 5 Październik 2012 Napisano 5 Październik 2012 Dirtem można. Mozna dac fractal noise i potem zrobic na gradiencie maske czarno białą(parametry wave i noise) i potem na texture mixie wykluczyc. Jak wrócę ze szkoły to zrobię screena o co mi chodzi
shadowsexpe Napisano 5 Październik 2012 Napisano 5 Październik 2012 (edytowane) włsciwie to sam zdecyduj co chesz osiagnac tu masz tutoriale pokazujace co daje jedna metoda a co druga http://www.youtube.com/watch?v=3EwByp4J4kw Edytowane 8 Październik 2012 przez shadowsexpe
GutekPL Napisano 5 Październik 2012 Autor Napisano 5 Październik 2012 Cześć Dzięki za wszystkie podpowiedzi. "Miłosz3ds" zabrudzenia czyli np. zacieki pod parapetami, w miejscu gdzie stoją donice itp. Chciałem nanieść bezpośrednio na teksturę w Photoshopie ale nie wiem jak zlokalizować te miejsca na teksturze tak żeby pasowały np. pod donicami. Przykład o co mi chodziło : [ATTACH=CONFIG]87690[/ATTACH] "shadowsexpe" i "Miłosz3ds" jeszcze raz dzięki za wskazówki muszę teraz przysiąść i trochę potestować AO i VRayDirt zobaczę co lepiej będzie pasowało do tej sceny. "legomir" jak by Ci się udało wrzucić screena to będzie super. Pozdrawiam
pecet Napisano 5 Październik 2012 Napisano 5 Październik 2012 musisz zmapować ścianę np. Unwrapem UWV, zapisać obraz z rozłożoną siatką, otworzyć w ps i malować do woli
legomir Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 Oj mój sposób nie będzie dobry do takich zabrudzeń...
Pawelkos Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 tak jak napisal pecet musisz to najpierw zmapowac a pozniej PS. Choc tak jak pisali inni moze jeszcze sprobowac vray dirt texture. Albo jak chcesz dokladniec wiedziec w ktorym miejscu na texturze namalowac te zabrudzenia, mozesz uzyc funkcji vieport canvas i namalowac je bezposrednio v vieporcie w maxie, dziala troche topornie ale da sie uzyc. A no i w jest jeszcze nazywa sie to chyba Distance texture, tez jakis sposob;). A kolega to z tej Pily kolo Poznania ?
GutekPL Napisano 6 Październik 2012 Autor Napisano 6 Październik 2012 Taj jak sugerujecie ścianę i inne obiekty będę mapował a same tekstury w PS. Chciałem podobnie zrobić z podłożem tylko że jest to obiekt Plane i po zmapowaniu i tak nie będę wiedział w których miejscach stoją te donice. Chyba że w tych miejscach zaznaczę sobie siatkę np. dzieląc jeden polygon później mapowanie i do PS. Ale i tak chyba lepiej będzie użyć tak jak koledzy wcześnie proponowali AO lub VRayDirt. Tylko muszę przećwiczyć to bo jeszcze tych funkcji nie używałem. "Pawelkos" dzięki za podpowiedzi ale tych funkcji nie znalazłem w swoim wersji maxa (2009). Do Poznania mam jakieś 100km ale jest to Piła pomiędzy Wałczem a Chodzieżą. Pozdrawiam z deszczowej Piły
pecet Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 Jeżeli chcesz widzieć gdzie znajdują się obiekty na modelu, który chcesz texturować to wypal mapę np. AO tego obiektu. Aby to zrobić użyj narzędzie Render to Texture. Chociaż jeżeli to zwykły plane to wystarczy screen/render z góry tej podłogi z donicami.
Pawelkos Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 Hmmm Viewport canvas powinno byc w menu pod "tootls" ale mozliwe ze dodali go troche pozniej i ze w 2009 jeszcze tego nie bylo. Z kolei Distance texture to nowa funkcja vray'a dodana bodaj ze w wersji 2.0. Wiec pochodzimy z tej samej Pily ;) Pozdr
GutekPL Napisano 7 Październik 2012 Autor Napisano 7 Październik 2012 I znowu pod górkę w PS chciałem stworzyć teksturę kopiując mały wycinek i nie wiem dlaczego po ułożeniu powstają takie jasne brzegi. Prawdopodobnie gdzieś jest włączona jakaś opcja do rozmiękczania krawędzi. Czy macie jakiś pomysł gdzie mogę to wyłączyć. [ATTACH=CONFIG]87694[/ATTACH] Pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 7 Październik 2012 Napisano 7 Październik 2012 Jeżeli chodzi o zaznaczanie miękkich krawędzi to w polskiej wersji "wtapianie". Masz to na górze albo pod PPM. Wpisz 0 pikseli.
GutekPL Napisano 7 Październik 2012 Autor Napisano 7 Październik 2012 Dzięki właśnie o to mi chodziło. Od pół h tego szukałem i już cierpliwości zaczynało brakować. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.
Maxoss Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Jesli chodzi o mnie, to ja teksturki przewaznie robie od podstaw w PS, czasami biorac jakiegos stocka jesli mam trudnosci z osiagnieciem dobrego efektu. Do zabrudzen uzywam po prostu roznych brushy np. Grunge Brushes, Dirt Brushes, Dry brushes. Jest ich naprawde masa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się