Skocz do zawartości

Teczka animacji 3D


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jakoś nie bardzo przemawia do mnie ta sekwencja, dosłownie, jest nieczytelna; musiałem obejrzeć ją kilka razy, zanim przeanalizowałem co i jak, wszystko dzieje się tak szybko i sprawia nieco chaotyczne wrażenie. Uniesiony wojownik zdaje się być martwy, ruchy maga są zbyt skokowe, od pozy do pozy, ciach-ciach, pierwszy fragment, w którym dźwiga ręce do góry jest fajny, ale pozostałe zupełnie nie mają ekspresji (wytrącania miecza z dłoni właściwie w ogóle nie widać). Oczywiście tak czy siak jestem stałym widzem i dopinguję!

Edytowane przez mookie
  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mookie - Dzięki za uwagi. Szaman miał być taki od pozy do pozy. W prawie każdej animce testuje jakieś fajne rozwiązania, i nie każdemu może się to spodobać ;).

 

Kolejna animka. Jeszcze jest kilka rzeczy do poprawy.

 

Napisano

Bardzo fajnie wyszlo to spiewanie. Widze ze strasznie duzo trzepiesz tych animacji. To dobrze, bo na pewno sie duzo uczysz, ale moze warto byloby ktorąś porządnie dopracować. Ta ostatnia moim zdaniem ma duży potencjał, jest oryginalna (rzadko sie widzi spiewanie na scenie w animkach). Już teraz jest bardzo spoko, ale troche polishingu i bedzie blyszczec. Juz teraz masz fajny timing, czyli sa i szybkie przejscia i dluzsze przetrzymania i wszystko ladnie siedzi do dzwieku. Imo to najfajniejsza twoja animka so far.

 

Btw. animujesz z referencji? Nagrywales siebie? Bo nie uwierze ze doszedles do takiego efektu z glowy, sa tam fajne smaczki, jak np. ta poza/gest na "did that day".

 

@mookie - jestem pewien ze lipsync robi sie recznie. Wszelkie narzedzia nadaja sie do smieci, jesli chodzi o dobry lipsync

Napisano

mookie - lipsync ręcznie robię. Jedyne narzędzia to te refki: klik i klik

 

elDroo - Mam nadzieję, że długo nie trzeba Ciebie przekonywać, ale nie nagrywałem do tego refek. Cała animka powstała dość szybko, jakieś 2 dni, a ogólny pomysł miałem w głowie. Dobrze, że jest pozytywny odbiór animki bo miałem przez chwile wątpliwości czy idzie to w dobrym kierunku ;)

Gość Chrupek3D
Napisano

elDroo: masz fajne portfolio... w czym animujesz?

I jeśli można spytać, a takie realistyczne kreatury też robi się ręcznie, czy można się wesprzeć mocapem? Chodzi mi tylko o "twarz".

Napisano

wow, widze ze lecisz z tematem bez opie..... sia :) Bardzo dobrze!

 

rozumiem ze nozki tak sie wyginaja bo to wip. Ale jedna rzecz. Przejrzalem kilka razy i przejscie na te poze lekko odstaje od reszty. Zachowuje sie jak baletnica bardziejw tym momencie, nie jak rockowa gwiazda. O to mi chodzi dokladnie:

 

pozyk.jpg

 

Kepp up the good work and may the force be with You! :)

Napisano

@Blank uwierze na slowo. Masz w takim razie dobre wyczucie. W kazdym razie nagrywanie refek to dobry pomysl. Polecam sprobowac.

Wracajac jeszcze do animki, to najbardziej przyczepilbym sie do mechaniki ciala, zwlaszcza do bioder, ktore momentami sie dziwnie zachowuja. W ogole zauwazylem ze masz tendencje do "wypinania pupy" w animacjach. Momentami az sie prosi zeby te biodra przekrecic w druga strone, czyli anty-wypiąć ;), bedzie ladniejszy "line of action". Jak plecy sa zgarbione, nogi ugiete, a pupa wypieta to sie robi brzydki, zbyt skomplikowany ksztalt kregoslupa. Jak przekrecisz biodra w druga strone, bedzie ladny, bardziej naturalny i przyjemniejszy dla oka łuk.

 

Ten pierwszy link do lip-syncu bardzo dziwny, zwalszcza "O" i "U". Ustaw powinny byc bardziej w dziubek, zwlaszcza na "u" (tak jak ponizej jest do "w", czyli po ichniemu "ł")

 

@Chrupek: dzieki. Animuje w jedynym slusznym sofcie, czyli Mayi :)

Co do mocapu twarzy, czyli performance capture, to ostatnio sie dowiedzialem (od wiarygodnego zrodla), czegos bardzo ciekawego. Ze praktycznie nie robi sie automatycznego mocapu twarzy. Nawet jak naklejaja te kropki na twarzach aktorow i przcyzepiaja kamerki do ich kaskow (np. "Avatar") to nie uzywaja tego do mocapu, tylko animatorzy recznie animuja twarz, a te kropki sa tylko ulatwieniem, zeby widziec co dokladnie sie rusza. Potem w dodatkach do DVD i make-ofach mowia o nowych technologiach performance capture, ale to tyko gra pod publike. Animuja to animatorzy recznie, z bardzo dobrych i dokladnych referencji.

Gość Chrupek3D
Napisano

sorka, że tak koledze w wątku brudzę, a nie na priv, ale przez to może ktoś się czegoś dowie...

 

elDroo: a do Mayki jakiś fajny plugin do twarzyszcza znasz lub polecasz, bo ja planuję przysiąść nad Face Robotem w XSI, ale może lepiej zrobić własnego riga - tyle, że ja chcę mięśniaka raczej, a nie cartoon. Poradź coś i już sobie idę :-)

Napisano

extra te animki fajnie się to ogląda, jestem za tym żebyś dodawał im jednak trochę nawet prostej estetyki, jakieś kolory, bo aż szkoda że takie szare :p

Napisano

@Chrupek: nie znam nic co moglbym polecic. Mialem raz watpliwa przyjemnosc animowania postaci z twarza zrigowana Face Machinem (od Anzovin Setup Machine), ale to bylo za slabe. Ja riguje sobie twarze sam. Do reszty ciala uzywam Setup Machine, ale twarze robie customowe od zera.

Napisano

Juzwa - Dzięki bardzo, faktycznie w ostatnich dniach nie opier.... się!

Fajnie, że to widać ;)

 

elDroo - Tak, wiem, że refki to podstawa. Zwykle jak animuje coś do czego nie mam pewności to korzystam z refek ale prawda jest taka, że refki potrzebne są nawet tam gdzie ma się pewność co do ruchu postaci. Postaram się więc częściej działać z referencjami.

 

WWWoj - Dzięki. Planuje w najbliższych dniach użyć mojego ,,skilla,, w renderowaniu i pokolorować tą animke ;)

 

 

Poprawiłem to jeszcze trochę. Myślę, że to już koniec, bo nie wiem co mogę jeszcze tutaj zmienić( a pewnie jest tego sporo)

 

Gość Chrupek3D
Napisano

Blank: moim zdaniem, coś nie teges dzieje się z nogami, tak jakby stawy ich nie blokowały, prze to postać ma dziwne pozy. Ale ja prosty animator game devowy od skoku, biegu i dziabania mieczem ;)

Napisano

Blank (jak i inni zainteresowani) - próbowałeś kiedyś realistycznej animacji? Bez takiej przerysowanej stylizacji? Która Twoim zdaniem jest trudniejsza do wykonania? Taka na wzór "mocapu", czy kreskówki?

Napisano

Chrupek3D - Ja mam wrażenie,że tam jest ok, ale dzięki przeanalizuje to jeszcze raz;)

 

mookie - Według mnie to nie jest tak, że animacja realistyczna jest trudniejsza od kreskówki i w drugą stronę.

Przy animacji typu cartoon mam większą swobodę. Mogę dodać coś od siebie, ustawić pozę której w rzeczywistości nie zrobi żaden gimnastyk a postać/kreatura poruszać się może szybciej niż Usain Bolt i widz to kupi. Przy animacji realistycznej musimy się trzymać formy narzuconej przez naturę.Wygląda to bardziej jak odwzorowywanie czegoś co już istnieje.Oczywiście nie chodzi mi o bezmyślne kopiowanie klatka po klatce tylko analizowanie mechaniki ciała. Dążenie do tego realistycznego ruchu zabiera strasznie dużo czasu(i tu mamy mocap który ustala już nam poprawny timing ) ale warto bo widziałem kilka takich animacji i efekt dosłownie powala. Właśnie planuje zabrać się za taką realistyczną animacje zwierzaka więc zobaczymy jak mi to wyjdzie.

Napisano

No nie wiem, jakoś nie przemawia do mnie ta ciemność. Sprawia że animacja staje się niewyraźna. Ale może tylko ja tak mam. Albo mój monitor ; )

Napisano

Marakesz ?

 

piskorz -Ciemność? Tło jest ciemne ale oświetliłem na tyle mocno postać, że jest dobrze widoczna. Chyba, że to faktycznie u mnie jest coś nie tak

Napisano

Zgubiłes całkiem ciekawy ruch na rzecz kilku pomarańczowych plam poruszających się na czarnym tle. O ile animacja jest ok, może poza tymi trzema przeskokami na początku to render już nie bardzo.

Napisano

Marakesz - Zobaczyłem sobie na innym komputerze i rzeczywiście jest ciemniej i mało co widać. Jak to ogarnę to poprawie ten render

Napisano

Sunedge - Dzięki bardzo.

A już myślałem, że nikt nie lubi lisów ;). Postaram się go delikatnie spowolnić podczas skoku.

Napisano

Bardzo przyjemnie. Reakcja po wystrzale rewelacyjna.

Jednak też nie pasuje mi skok i chyba nie chodzi o szybkość. Jakoś nie czuć masy podczas lądowania, może wystarczy bardziej ugiąć kolana gdy ląduje.

Gość Chrupek3D
Napisano

potwierdzam, doskonałe to... i zazdroszcze szczerze mówiąc ;-)

Napisano

acting po prostu zarabisty:) ale kluczy chyba w block'u nastawiales za gesto i nierowno bo przejsciu na gladkie krzywe wyraznie pozostaje efekt blockowej animacji, drobne sekwencyjne przeskoki.

Napisano

piskorz- ja jednak zostanę przy tym drugim.

 

 

zio_mal- nie przejrzałem jeszcze całego grafu i zapewne to wina ,,schodkowych,, kluczy które zrobiły się po wejściu na spline.

Zamiast ładnego łuku są przeskoki

Napisano

Nie wiem czy zamierzasz jeszcze w tym dlubac. Troche pozno pisze, bo ostatnio rzadko zagladam na forum. Ogolny odbior bardzo fajny. Na koncu animacja freezuje, a film dalej leci- nie wiem czy to jakis blad, czy wina kodowania.

Z rzeczy ktore mi sie rzucily w oczy to moglbys popracowac nad ladniejszym pozowaniem dloni. Np. w 7 sek, na "thousand times" prawa dlon tego po prawej jest troche jak patelnia, palce rowno, kciuk skierowany w kamere, przez co niewidoczny.

Pozniej na "I'm sorry" jego dlonie nachodza na siebie i jest niejasna sylwetka - staraj sie pozowac tak, zeby bylo powietrze miedzy dlonmi (o ile to mozliwe). Same dlonie tez w tym miejscu moglyby byc ladniej upozowane, staraj sie nie zginac wszystkich palcow tak samo, zeby nie robily sie grabki. Warto przestudiowac pozowanie dloni. Wpisz sobie "hand poses" w google images, albo "milt kahl hand poses" po inspiracje. Na rysunkach 2d nic nie jest przypadkowe. Zauwaz, ze nawet jesli 3 palce sa podobnie opozowane to przynajmniej jeden troche odstaje.

Zwroc tez uwage na ladna sylwetke, w sensie obrysu postaci (silhuette). Nie zawsze sie oczywiscie da oddzielic wszystkie konczyny, ale np. zwroc uwage na dziadka w okolicy 9 sek., jego reka z laska praktycznie styka sie z uchem. Najlepiej dac tam troche powietrza (odsunac), albo przyblizyc w druga strone zeby reka nachodzila przed uchem, ale zeby nie bylo takiego prawie idealnego styku.

Wiem ze wchodze w szczegol, ale sporo masz juz opanowane, a chyba powaznie traktujesz animacje, wiec warto zwrocic uwage na te "drobiazgi"

Napisano

Super masz te animacje. We Funeral młodemu skacze lewy bark przy "Like I've told you" i łokcie, ale to drobiazg przy tej plastyczności ruchu jaką potrafisz uzyskać. Lis za bardzo kiwa się na boki gdy idzie, ale ma wspaniałe ruchy głową przed wskoczeniem na drzewo.

Skąd bierzesz nagrania dźwięku do lip sync?

Gość numnah
Napisano

Mi czegoś brakuje w tym salcie w powietrzu. Coś z timingiem. Jak dla mnie ten obrót powinien mu się nie udać i powinien spaść na tyłek. Zawisa w powietrzu z nogami do góry, a potem jakaś siła go obraca, tak że ostatecznie ląduje na nogi. Musiał by łopatkami a następnie biodrami inicjować skręt. Ale i tak wygląda super.

Kamerę masz zlinkowaną do środka ciężkości?

Napisano

Na mój nos delikatnie zbyt szybko, nie ma płynności i zbyt nerwowo, dosłownie Wisła o sekundę półtorej i będzie lepiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności