patq2012 Napisano 7 Listopad 2012 Napisano 7 Listopad 2012 Witam,mam kilka problemów,w scenie którą nadal tworzę po próbnych renderach nadal jest strasznie mała liczba detalu tekstur.Co prawda sam tworzyłem je od podstaw w Photoshopie cs 6.Praktycznie wszystkie oprócz obrazu i widoku za okna.Używam Vray'a 2.3 do 3ds max'a 2012.Tekstury wykonałem w rozdielczości 8192x8192,Diffuse,specular i glossines oraz displacement.Co jest nie tak z tą sceną?Czy jest jakiś filter który by coś z tym kolorem zrobił,aby bardziej były widoczne detale? Link do rendera> http://imageshack.us/f/856/renderqk.jpg/ A,i jeszcze jedno pytanie na inny temat,był gdzieś taki program do tworzenia map hdri.Program nazywał się ,,Studio Hdr'' czy jakoś bardzo podobnie,bo nie mogę go nigdzie znaleść,tam była opcja że można obraz zamienić w taką jakby kulę,po czym wrzucić do Maxa,i wybrać mappowanie spherical,otrzymywało się efekt ponownie płaskiego obrazu,ktoś wie co to był za program?Lub zna podobny?
mirach Napisano 7 Listopad 2012 Napisano 7 Listopad 2012 8k x 8k ? Planujesz tą scene na ekrany kinowe renderowac ze taka wielka rozdzielczosc tekstur ci potrzebna ? Blura textury zmiejszyles w opcjach bitmapy?
shadowsexpe Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Po co tak obciążasz scenę mapami o takich absurdalnych wielkościach jak na zwykły render. co do detali to ich nie zobaczysz bo ci podłoga strasznie paskudzi całe wnętrze i wszytko robi się beżowe wsadź materiał podłogi do overridemtl i w gi w materiale daj zwykły materiał vraymtl z kolorem pomiędzy 200 a 230. Od razu wszytko będzie miało naturalne barwy i będzie bardziej wyraziste. Na co ci taki program skoro masz w maxie mapę strukturalna vrayhdri która pozwala na zarządzanie rożnymi opcjami związanymi z wyświetlaniem konkretnej hdrki?
patq2012 Napisano 8 Listopad 2012 Autor Napisano 8 Listopad 2012 8k x 8k to nie jest wbrew pozorom tak dużo,choć rzeczywiście jak na tą scenę za wiele,ale zawsze lepiej muc sobie bybrać rozdzielczość tekstury zmniejszając ją,a nie powiększając z 400x400,nieprawda?Jak mówiłem wykonałem tą teksturę drewna widoczną na lampionie od podstaw,i nie mam zamiaru za każdym razem robić od nowa tekstury,jak tylko technologia stanieje i pójdzie do przodu,a jeśli chodzi o ten program to potrzebny mi,choć nawet nie wiem do czego.Jak kiedyś oglądałem pewien tutorial,to facet coś gadał,ale nie do końca zrozumiałem do czego miał by służyć ten program,bo gadał po angielsku,a jak wiadomo anglik w wymowie a pisowni to dwa światy....
mirach Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 ja bym jednak powiedzial ze 8k to bardzo duzo, zwlaszcza na obiekt ktory na finalnym renderze zajmuje paredziesiat pixeli. Wpakujesz wiecej takich textur do sceny i nagle sie okaze ze brakuje pamieci do renderowania.
patq2012 Napisano 8 Listopad 2012 Autor Napisano 8 Listopad 2012 Jeszcze jej trochę mam,zaraz zrobię render z tym overridmtl,i zobaczę co się zmieni.
patq2012 Napisano 8 Listopad 2012 Autor Napisano 8 Listopad 2012 Ej,a ten vraymtl to do Gi nie mogę wrzucić,da się dodać jedynie jakieś pozostałe sub mapy
Cide Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 (edytowane) 8k x 8k to nie jest wbrew pozorom tak dużo Jak renderujesz coś do takiego formatu... to stanowczo za dużo, tak przeszło 30x za dużo... bo tyle mniej więcej zmieścisz obrazków 1920x1080 w 8k x 8k. I to w przypadku gdybyś renderował samą teksturę do tego formatu ;) I to nawet nie koniecznie chodzi o same zasoby. Zmniejszenie rozdzielczości to kompresja stratna, która potęguje blura na mapie... Dlatego jak zmniejszamy fotki z aparatu z pińcet megapikslową matrycą w fotosklepie, to czynność należy zakończyć wyostrzeniem obrazka. A renderowanie dużej tekstury do obrazka o wiele mniejszego niż sama tekstura to nic innego jak pomniejszenie rozdzielczości i może się okazać, że będzie gorzej wyglądała niż odpowiednio przygotowana tekstura w dobranej rozdziałce ;) Zmniejsz blura jak mirach mówi, alleluja i do przodu. Edytowane 8 Listopad 2012 przez Cide
Cide Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Ej,a ten vraymtl to do Gi nie mogę wrzucić,da się dodać jedynie jakieś pozostałe sub mapy Chodziło tutaj o materiał o takiej samej nazwie - overridemtl :) Do slotu z override podpinasz coś jasnego, a pod drugi slot materiał podłogi.
patq2012 Napisano 8 Listopad 2012 Autor Napisano 8 Listopad 2012 Nic nie pomogło,wielki shit wyszedł,spójrzcie tu,jak Ci którzy to robili takie efekty uzyskali? http://www.studio-aiko.com/architecture.html#Preservation
Dynamico Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 Pewnie Ci, którzy to robili dysponują sporym talentem, wiedzą i umiejętnościami. Dlatego im "shit" nie wychodzi.
mirach Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 pewnie uzywali textur 16k x 16k :) a tak serio. To nie da sie odpowiedziec na takie pytanie. Na jakosc finalnego renderu skladja sie materialy, swiatlo, modele, posprodukcja i tak dalej. Do tego prawie kazdy ma swoje male triki i sposoby. Trzeba robic, podpatrywac, zmieniac techniki, robic i jeszcze troche robic. W tym momencie jest tona tutkow na sieci z ktorych mozna wiele wyciagnac. pozdrawiam
shadowsexpe Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 (edytowane) Lepiej jak byś pokazała ten shit co ci wyszedł a nie pokazywał prace co do których wiadomo że są na wysokim poziomie a na dodatek to nie są surowe rendery tylko fest pracy w postprodukcji włożonej ;) Edytowane 9 Listopad 2012 przez shadowsexpe
feliks Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 Najlepiej się uczyć robiąc tysiące testów :) Gdy sam do czegoś dojdziesz to frajda jest na pewno zdecydowanie większa niż gdy ktoś ci wyłoży gotowca. Dodatkowo z pewnością wówczas więcej zapamiętasz ucząc się na własnych błędach... Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się