mateusz_s Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 Cześć, to mój pierwszy videotutorial, pokazałem w nim w jaki sposób zrigowałem ruchome elementy pociągu: http://vimeo.com/53578222
deshu Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 Dzięki bardzo:) Świetny tutorial. Już chciałem pisać, że tylko mógłbyś dodać/odjąć jakąś randomową wartość przy obrotach wielkich kół, bo są ustawione identycznie i trochę to sztucznie wygląda, ale sprawdziłem foty w necie, i to właśnie tak powinno być - w identycznej rotacji są. To pewnie kwestia wykorzystywania siły odśrodkowej, nie?
legomir Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 Też oglądałem. Trochę zamieszania wprowadziłem przy IK gdzie można było to lepiej przetłumaczyć. Deshu a ja sądzę, że to kwestia tego, że te wielkie koła są podłączone wielkimi śrubami trzymającymi je pod takim samym kontem :P
mirach Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 bardzo fajne video, jedyna uwage jaka mam to te ciagle buczace basy w tle sa strasznie drazniace. pozdrawiam
deshu Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 Deshu a ja sądzę, że to kwestia tego, że te wielkie koła są podłączone wielkimi śrubami trzymającymi je pod takim samym kontem :P Zgadza się, ale myślę, że są trzymane pod takim samym kątem po coś:)
floo Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 dobry materiał, mateusz_s odbierz wiadomość na priv.
giorgione Napisano 16 Listopad 2012 Napisano 16 Listopad 2012 Super tutorial. Fajnie zaprezentowany. Przyda się na pewno.
flamaster69 Napisano 16 Listopad 2012 Napisano 16 Listopad 2012 kuuuurde, super! Bardzo przystępnie wyjaśnione.
Bazil Napisano 17 Listopad 2012 Napisano 17 Listopad 2012 Świetne :) Kiedyś w podobny sposób (IK solvers) łączyłem postać do filmu, którego nie skończyłem, ale miło było popatrzeć jak ktoś coś robi podobnie :) Swoją drogą pozwoliłeś mi zrozumieć skomplikowane ruchy tych tłoków, sworzni itp :) Dzięki!
afex3d Napisano 18 Listopad 2012 Napisano 18 Listopad 2012 Są pod takim samym kątem, bo dla takiego mechanizmu (korbowody mają stałą długość) inaczej się nie da. To zwykła geometria.
KoMic Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 bardzo fajne. jedyna uwaga, bardziej akademicka. To korbowody i wodziki nie nazywaja sie sworzniami: ] Sworzen, jest elementem cylindrycznym, bardziej na ksztalt sruby lub walca. http://parowozy.net/technika/mechanizm-napedowy-i-parorozdzielczy
deshu Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Są pod takim samym kątem, bo dla takiego mechanizmu (korbowody mają stałą długość) inaczej się nie da. To zwykła geometria. Nie sądzę żeby geometria zabraniała spawać pod innym kątem.
Gość MarcinG Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Bardzo fajny tutorial, podoba mi sie proste i przejrzyste podejscie. Nawiasiem mowiac tez mialem troche zabawy z takimi kolami przy robieniu takiej jednej czolowki :), ale tam moglem to oszukac bo nie bylo widac tak wielu szczegolow.
afex3d Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 deshu - przetrawiłem jeszcze raz to nad czym się zastanawiacie, opis "...dodać/odjąć jakąś randomową wartość przy obrotach wielkich kół, bo są ustawione identycznie i trochę to sztucznie wygląda, ... - w identycznej rotacji są" jest niejasny. Wyobraziłem sobie, że chciałbyś wprowadzać randomową kątową zmianę położenia (z przegubami w miejscu w którym były po zamodelowaniu) i wtedy układ mechaniczny z taką geometrią nie miałaby prawa działać. Domyślam się jednak, że chodziło o zmianę położenia kątowego tych fragmentów kół, które mają kształt powiedzmy księżyca pomiędzy trzecią kwadrą a nowiem. Otóż są to dodatkowe masy równoważące ciężar korbowodu. Dzięki nim środek masy całego układu jest w takim miejscu (leży na osi drugiego z trzech kół), że nie ma siły odśrodkowej, a tym samym w układzie zminimalizowane są drgania wywołane ruchem obrotowym środka masy korbowodu wokół osi koła drugiego.
Gość George2591 Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Przyznam się, że niedooglądałem do końca. Ciekawiło mnie tylko czy będzie tam pełny ruch kół tłoka no i układu zmiany kierunku jazdy. No niestety z tym jest zawsze problem nawet wydany przez 4CG Academy tutorial amerykańskiego parowozu Hudson ma niedokończony układ. Jest to prawdziwe wyzwanie. W tym tutorialu wykorzystany jest model parowozu z układem Bakera do zmiany kierunku. Polecam zaglądnąć na stronkę: http://www.steamlocomotive.com/appliances/valvegear.php i przeanalizować. Dla mnie jest to ciągle wyzwanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się