Jump to content
mateusz_s

[Animacja] Rigowanie pociągu w 3ds max

Recommended Posts

Dzięki bardzo:) Świetny tutorial.

 

Już chciałem pisać, że tylko mógłbyś dodać/odjąć jakąś randomową wartość przy obrotach wielkich kół, bo są ustawione identycznie i trochę to sztucznie wygląda, ale sprawdziłem foty w necie, i to właśnie tak powinno być - w identycznej rotacji są.

To pewnie kwestia wykorzystywania siły odśrodkowej, nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też oglądałem. Trochę zamieszania wprowadziłem przy IK gdzie można było to lepiej przetłumaczyć. Deshu a ja sądzę, że to kwestia tego, że te wielkie koła są podłączone wielkimi śrubami trzymającymi je pod takim samym kontem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo fajne video, jedyna uwage jaka mam to te ciagle buczace basy w tle sa strasznie drazniace.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deshu a ja sądzę, że to kwestia tego, że te wielkie koła są podłączone wielkimi śrubami trzymającymi je pod takim samym kontem :P

 

Zgadza się, ale myślę, że są trzymane pod takim samym kątem po coś:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetne :) Kiedyś w podobny sposób (IK solvers) łączyłem postać do filmu, którego nie skończyłem, ale miło było popatrzeć jak ktoś coś robi podobnie :) Swoją drogą pozwoliłeś mi zrozumieć skomplikowane ruchy tych tłoków, sworzni itp :)

 

Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są pod takim samym kątem, bo dla takiego mechanizmu (korbowody mają stałą długość) inaczej się nie da. To zwykła geometria.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Są pod takim samym kątem, bo dla takiego mechanizmu (korbowody mają stałą długość) inaczej się nie da. To zwykła geometria.

Nie sądzę żeby geometria zabraniała spawać pod innym kątem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny tutorial, podoba mi sie proste i przejrzyste podejscie.

 

Nawiasiem mowiac tez mialem troche zabawy z takimi kolami przy robieniu takiej jednej czolowki :), ale tam moglem to oszukac bo nie bylo widac tak wielu szczegolow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deshu - przetrawiłem jeszcze raz to nad czym się zastanawiacie, opis "...dodać/odjąć jakąś randomową wartość przy obrotach wielkich kół, bo są ustawione identycznie i trochę to sztucznie wygląda, ... - w identycznej rotacji są" jest niejasny. Wyobraziłem sobie, że chciałbyś wprowadzać randomową kątową zmianę położenia (z przegubami w miejscu w którym były po zamodelowaniu) i wtedy układ mechaniczny z taką geometrią nie miałaby prawa działać. Domyślam się jednak, że chodziło o zmianę położenia kątowego tych fragmentów kół, które mają kształt powiedzmy księżyca pomiędzy trzecią kwadrą a nowiem. Otóż są to dodatkowe masy równoważące ciężar korbowodu. Dzięki nim środek masy całego układu jest w takim miejscu (leży na osi drugiego z trzech kół), że nie ma siły odśrodkowej, a tym samym w układzie zminimalizowane są drgania wywołane ruchem obrotowym środka masy korbowodu wokół osi koła drugiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest George2591

Przyznam się, że niedooglądałem do końca. Ciekawiło mnie tylko czy będzie tam pełny ruch kół tłoka no i układu zmiany kierunku jazdy. No niestety z tym jest zawsze problem nawet wydany przez 4CG Academy tutorial amerykańskiego parowozu Hudson ma niedokończony układ. Jest to prawdziwe wyzwanie. W tym tutorialu wykorzystany jest model parowozu z układem Bakera do zmiany kierunku. Polecam zaglądnąć na stronkę: http://www.steamlocomotive.com/appliances/valvegear.php i przeanalizować. Dla mnie jest to ciągle wyzwanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy