Diem Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 (edytowane) Cześć wszystkim. Taki obrazek zrobiony 2 dni temu. Od razu zapytam się o taki szczegół. Jakich ustawień pędzla używacie? Moglibyście się podzielić screenem swoich ustawień pędzla? Chodzi mi o dynamikę kształtu, i inne dynamiki (shape dynamics, other dynamics) Nie jestem pewien czy wartości których używam nie przeszkadzają mi w malowaniu. Edytowane 5 Styczeń 2018 przez Diem
takashmen Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 odpowiedź na twoje pytanie brzmi: ALE O SO CHOZI?? żeby nie było zestaw pędzli których aktualnie używam 12 od shaddy saffadi cały set Jaime Jones'a i kilka custom brushe wyselekcjonowanych z różnych zestawów ustawień nie zmieniam czsami tylko używam color dynamics miłego porównywania http://depositfiles.com/files/irqk2xdof
Nilfheim Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 chcialem sobie te brushe sciagnac ale nie ogarniam jak za darmo pobrac, tylko opcja zaplacenia 11 zł? czy nie widze przycisku? (wybieram regularne pobieranie a nie gold a mimo to nie dziala) EDYCJA, ogarnalem... to jest reklama i jest x w prawym gornym rogu
badassky Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 Ogółem to okrąglak jest najlepszy i da się nim zrobić wszytko. Ustawienia są dosyć proste : (Mam polską wersję więc mogą być trudności) Other Dynamics : control ( sterowanie) pen preasure (nacisk pióra) Zdaję mi się, że tym pędzlem da się namalować wszytko. Dynamika kształtu w początkowych fazach tylko utrudnia życie, polecam używać jedynie do deatlu. Co do samej pracy. Kolory jak i kompo są dosyć nudne i obrazek wygląda jakby za tą wodą kończył się świat (chyba, że to wodospad, jak tak to brakuje trochę piany :). Mam nadzieję, że udało mi się pomóc.
Diem Napisano 19 Grudzień 2012 Autor Napisano 19 Grudzień 2012 (edytowane) Bombadil, dzięki za odpowiedź. Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia. W opcjach 'inne dynamiki' są dwie opcje. Wahanie krycia i wahanie przepływu. Rozumiem że nacisk pióra masz włączone w tej pierwszej zakładce (wahanie krycia)? A w tej drugiej, wahanie przepływu, masz też nacisk pióra, czy raczej wyłącza się tę opcję? Co do samego obrazka to faktycznie mało się dzieje za tym mostem, jest nudno. Założenie było takie, że za mostem woda ciągnie się daleko dochodząc do gór, ale teraz widzę, że słabo mi to wyszło :) Co do koloru, co rozumiesz przez to że jest nudny kolor w pracy? Za mało odcieni, czy może coś innego? Tymczasem wrzucam obrazek, jeszcze nie skonczony. Będę wrzucał postępy aż do wersji końcowej. Edytowane 19 Grudzień 2012 przez Diem
grass Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 zaciagnij pędzle te od shadiego i pooglądaj jego tutoriale , wszystko masz co i jak jakim pędzlem.
Diem Napisano 19 Grudzień 2012 Autor Napisano 19 Grudzień 2012 dzięki za info. Pierwszy raz widze te tutoriale, ekstra :D
jameli Napisano 20 Grudzień 2012 Napisano 20 Grudzień 2012 "Co do koloru, co rozumiesz przez to że jest nudny kolor w pracy? Za mało odcieni, czy może coś innego?" Myślę, że Bombadilowi chodziło o to, że wszystko jest w sumie dwukolorowe. Mamy tu tylko jasny i ciemny czerwony, biały z szarym i beżowy z brązowym, a co z odbitym niebem? Ani śnieg, ani cienie, ani te czerwone wieżyczki nie będą w słoneczny zimowy dzień wyglądały w taki sposób. Teraz to wygląda jak w dzień szary i bezsłoneczny ale wtedy kolory są zbyt żywe. Przykład zdjęciowy (kolor i kompozycja):
Diem Napisano 20 Grudzień 2012 Autor Napisano 20 Grudzień 2012 Dzięki, już rozumiem. Mam często problem z kolorem. Czasami nie umiem złapać kontrastu w obrazku przez stosowanie zbyt wyblakłych kolorów, często też mam problem z tym żeby wyjść poza schemat 1-2 palety barw.
Igi Napisano 20 Grudzień 2012 Napisano 20 Grudzień 2012 Zrozumienie na czym polega Global Illumination w procesie renderowania grafiki 3D ułatwia korzystanie z kolorów. :D (naprawdę, mówię serio) Dobrze jest sobie uświadomić, że słońce świeci na bardziej żółto, a niebo na bardziej niebiesko przez rozpraszanie Rayleigha, polecam lekturkę :http://www.sciencemadesimple.com/sky_blue.html może takie trochę za bardzo naukowe podejście ale w sumie o to chodzi a jak się rozumie to się łatwiej maluje :P Odradzam Ci również korzystanie z miękkich lub gąbczastych pędzli podczas pierwszych faz rysowania bo wychodzi wszystko takie sztuczne i nienaturalne.
badassky Napisano 20 Grudzień 2012 Napisano 20 Grudzień 2012 Koleżanka dobrze to wyjaśniła. Dobrze jest brać przykład pod każdym względem od mistrzów, tak więc podam paru moich faworytów pod tym i nie tylko tym względem :) http://www.peleng.byethost12.com/Peleng_concepts.html http://www.artpad.org/gallery/portfolio/ http://nathanfowkes.blogspot.com/
Diem Napisano 20 Grudzień 2012 Autor Napisano 20 Grudzień 2012 (edytowane) dzięki za linki. Skoro już rozmawiamy o kolorze w pracach, to moglibyście się wypowiedzieć na temat tej pracy pod względem koloru? Czy ta praca jest dobra pod względem koloru, nie jest nudna z powodu jednej palty barw? Obrazek z jednego z linków z posta Bombadila: http://1.bp.blogspot.com/-0MmpW-guUhw/UKEbZF0GLiI/AAAAAAAAGG0/Cq13VzyddTY/s1600/pib-dvd_322-web.jpg a tutaj druga praca http://2.bp.blogspot.com/-dPyWuFo2j1k/UFhXQmSRX3I/AAAAAAAAF3M/nS4TkOo7v0A/s1600/El-Dorado-13.jpg co do tej drugiej to nie mam wątpliwości że jest świetna, bardzo mi sie podoba, nie jest nudna, ale też zawiera tak naprawde dwie barwy rozbite na wiele odcieni. Jak się to ma do nudy w kolorze? Mój obrazek jest nudny, co teraz widzę już doskonale, ale nie jestem pewien jak to odniesc do tego, że przecież niektóre prace są fantastyczne nawet jesli operują jedną barwą, są monochromatyczne. Igi: dzięki za link, poczytam sobie. A co do tych gabczastych pędzli i miękkich: Nigdy nie używam miękkich pędzli (o ile mówisz o podstawowym zestawie okrąglaków), zawsze twardych z włączoną opcją czułości krycia na nacisk piórka, ale faktem jest że często korzystam z gąbczastych pędzli (o ile 'gąbczaste' to według Ciebie inne niż zwykłe okrąglaki, specjalne itp). Dlaczego odradzasz tych gąbczastych? Przykładowo Feng Zu w swoich tutorialach często zaczyna od takich specjalnych dużych 'gąbczastych' pędzli co pozwala szybko rozplanować kompozycje. Chyba, że poprzez gąbczaste masz na myśli coś jeszcze innego. Edytowane 20 Grudzień 2012 przez Diem
badassky Napisano 20 Grudzień 2012 Napisano 20 Grudzień 2012 Nie jest ani trochę nudna ;) wystarczy pojeździć po niej color pickerem żeby zobaczyć jakie są różnice między nasyceniami, jak budują się kontrasty itp. A monochromatyczność cechuje się tym, że właśnie jest jeden dominujący kolor i parę "przebłysków" czy innych urozmaiceń. Wszystko wtedy trzyma się kupy. Kolejna rzecz to walor i jego kompozycja, przejdź do skali szarości w swoim obrazku i np. tymi, co do których miałeś wątpliwości, a zobaczysz, że tam wszystko jest sensownie poustawiane. EDIT: Chyba pominęliśmy ważny element, skupiając się na kolorze. Bryła i jej renderowanie, coś z czym sam się użeram ;)
Diem Napisano 20 Grudzień 2012 Autor Napisano 20 Grudzień 2012 Dzięki Bombadil, rozwiałeś moje wątpliwości. Nie pozostaje mi teraz nic innego jak malować, malować i jeszcze raz malować :)
Diem Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Napisano 27 Grudzień 2012 Zamku ciąg dalszy. O ile ze skał jestem już w miarę zadowolony to sam zamek chyba stracił co nieco ze swego uroku. w poprzedniej wersji był może bardziej niewyraźny ale ogóle wrażenie chyba było lepsze. Zamiast bawić się z super brushami użyłem tym razem zwykłych hard okraglaków.
grass Napisano 27 Grudzień 2012 Napisano 27 Grudzień 2012 wrzuć to do b&w i sprawdź walor, brakuje Ci pierwszego planu.
Diem Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Napisano 27 Grudzień 2012 tzn? Jak sprawdze obrazek w B&W to co dalej? Jak powinien się ten walor rozłożyć żeby było widać pierwszy plan? Nie do końca rozumiem co masz na myśli pisząc że brakuje 1 planu. 1 planem miały być skały z wieżą, następnie troche dalej jest zamek, przy czym jedna wieża zamku wystaje jeszcze przed skały (jest najbliżej widza). CHodzi o to że skały na pierwszym planie są za jasne, za malo wyraźne, zamek jest zbyt mocno zrobiony?
grass Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 nie bardzo mam czas pisać (praca :) ) ale zobacz tutaj jest to fajnie wyjaśnione
Swiezy Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 Sory ale jak mają pomóc osobie na takim poziomie jakieś wygórowane tutoriale, w dodatku po angielsku? Chłopak się pogubi i jeszcze zapomni jak się nazywa, oprócz tego że zrozumie piąte przez dziesiąte. Diem zacznij od martwej natury (czego kolwiek rysowanego z natury i tablet może nie koniecznie Ci pomóc na tym poziomie), pokaż coś też w technikach tradycyjnych. To jest podstawa dla każdego i hobbisty i zawodowca. Poza tym czerń i biel pomogłaby Ci ćwiczyć walor, przez co łatwiej by Ci było zrozumieć kolor. Okej, fajnie że robisz takie obrazki i rób je dla siebie jak najbardziej, a nawet powiem nigdy nie przestawaj! A druga sprawa, kwestia Twojego rozwoju warsztatowego, gdzie poziom trudności musi być odpowiednio stopniowany żebyś cały czas czuł że idziesz do przodu i Twoje prace autorskie także zyskują na tym. Pozdrawiam.
grass Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 sorrki dałem nie ten link co trzeba :) w pracy byłem , tu jest demo , rozbicie na walor , plany itd :)
RaVirr Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 Podpisuję się pod postem Świeżego, najpierw proste kształty z natury lub fotki, podstawy, a później dawaj coś od siebie. W tym widoczku walor jest zły, perspektywa też jest zła i generalnie kompozycja również się nie broni.
grass Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 Jak sobie podkończy ten obrazek to chyba nic się nie stanie :) , zresztą sporo się można nauczyć przez to. A całą resztę to wiadomo, papier do drukarki (bo tani) , długopis ( nie można mazać ) i do wyrzygu perspektywa , gesture itd .
Diem Napisano 28 Grudzień 2012 Autor Napisano 28 Grudzień 2012 dzięki wszystkim za komentarze, wrzucę też jakieś prostsze rzeczy następnym razem, w między czasie będę jednak dalej wrzucał postępy zamku. Wole już skończyć to co zacząłem. Nawet jeśli malunek i tak źle się zapowiada, to tak jak grass napisał, dużo się można nauczyć. Grass@: dzięki za linki :)
Diem Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Napisano 10 Styczeń 2013 (edytowane) Zamek skończony i tak jak wcześniej pisałem proste obiekty, w tym wypadku kulki. Ćwiczenie miało na celu pokazać ten sam obiekt w różnych wersjach jeśli chodzi o materiał z jakiego jest wykonany. Jestem w połowie zadowolony, ale widzę że jednak brakuje tym kulkom realizmu, nie do końca widać że metal to metal, a tworzywo to tworzywo. Najlepiej wyszła mi chyba ta szklana kulka. Z metalową miałem największy problem. Edytowane 10 Styczeń 2013 przez Diem
Diem Napisano 13 Styczeń 2013 Autor Napisano 13 Styczeń 2013 Czesc .Martwa z natury. Obejrzałem sobie filmik o walorze od Grassa. Zastosowałem tutaj te rady i stwierdzam ze wyszło chyba całkiem spoko. No i oczywiście zachęcam do komentowania, cenne te wszystkie rady, porady :)
Igi Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 Walor naprawdę ładny. Ten szary cień jest be. Koniecznie trzeba wprowadzić do niego trochę koloru. Na pewno trochę czerwonego koloru z jabłka ale bardzo bardzo subtelnie ;) I jakoś ten cień trzeba zabarwić — może na szaroniebiesko? tak jakby od nieba.
Diem Napisano 13 Styczeń 2013 Autor Napisano 13 Styczeń 2013 dzięki za koment Igi. Masz racje, w ogóle o tym nie pomyślałem. Malunek rozpocząłem w B&W i w ogóle nie wpadłem na to, że cień też przydało by się sprowadzić do koloru. Swoją drogą nie wiem czy sam cień nie jest zbyt ostry na krawędziach.
Diem Napisano 15 Styczeń 2013 Autor Napisano 15 Styczeń 2013 Do jabłka jeszcze wrócę, a w między czasie wrzucam obrazek przy którym się ostatnio bawiłem. Ot taki charakter. Ps. Nie wiem jak to jest, ale nie ogarniam tych wszystkich wymyslnych 'super pędzli' od Jaimiego i ogólnie tego typu pędzli. Okraglakiem mogę malować bez problemów, jak naciskam lekko to robi miękki slad, jak docisne mocniej to robi mocniejszy ślad. A tymi 'ekstra' pedzlami, których przeciez WSZYSCY używają począwszy od przysłowiowego kowalskiego który zaczął się bawić w photoshopie, po profesjonalistów zarabiających na conceptarcie itp. Nie rozumem dlaczego jak używam tych pędzli to są one dla mnie po prostu niewygodne. Trzeba przyciskac niewiadomo jak mocno pędzel i guzik z tego wychodzi.. Może ja coś robie nie tak?
RaVirr Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Ludzik wygląda jakby miał dwa kolana i zmutowaną łydkę. Musisz też się zdecydować czy chcesz go stylizować czy nie. Teraz stylizowana na bakłażana głowa walczy o dominację z w miarę normalną resztą ciała ;)
Diem Napisano 15 Styczeń 2013 Autor Napisano 15 Styczeń 2013 RaVirr@ - Rozumiem, że głowa jest zbyt wydłużona? Ale gdzie ten problem z nogami to nie wiem, zbyt długie, złe proporcje? Jak się teraz na to patrze to mam lekkie wrażenie że od kolana w dół noga jest zbyt długa a but powinien się znajdować po prostu wyżej. Nie wiem czy o to Ci chodziło.
RaVirr Napisano 16 Styczeń 2013 Napisano 16 Styczeń 2013 http://i186.photobucket.com/albums/x316/RaVirr/gunman_by_diemsone-d5rkwad_zpseb95be59.jpg Takie cieniowanie daje wrażenie jakby były dwa kolana. Poza tym ta łydka.. jest prawie dwa razy większa od uda :P
Diem Napisano 21 Styczeń 2013 Autor Napisano 21 Styczeń 2013 jabłko sobie poprawiłem, zmieniłem cień, nie będę już wrzucał. Co do tych nóg to faktycznie widze już teraz te błędy, uwzględnie to w przyszłości w kolejnych charakterach. Tymczasem portrecik z refki.
takashmen Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 tą martwą to napawde postawiłes na białym sterylnym tle? może nastepnym razem ogranicz liczbę materiałów i obiektów ale maluj z tłem -> draperią czymkolwiek odnośnie twojego pytania czy sketchbook pro na PC daje radę generalnie możesz sobie ściągnąć wersje pro wystarczy się zarejestrowac na stronie autodesku i pobierac wersje studencką
Diem Napisano 27 Styczeń 2013 Autor Napisano 27 Styczeń 2013 jakby nie patrzeć to tak, martwa leżała na sterylnie czystych katkach, białych. Swoją drogą to w tej martwej nie użyłem chyba ani razu białego, to było po prostu ćwiczenie na odwzorowanie materiałów, tym razem bez B&W. Dzięki za linka, wygląda spoko. Ale bardziej mnie zastanawia jak działa wersja 'Nie pro'. Kupiłem sobie niedawno tablet i nie wiem na które oprogramowanie się zdecydować. Mam do wyboru: Adobe® Photoshop® Elements 10 Autodesk® SketchBook® Express 2011 Corel™ Painter™ Sketch Pad
Diem Napisano 3 Luty 2013 Autor Napisano 3 Luty 2013 (edytowane) febtuary sketchbook czas zacząć :D wczorajszy szkic, ale wrzucam dopiero dzisiaj, więc dzisiaj wrzucę jeszcze jeden szkic. Edytowane 3 Luty 2013 przez Diem
Diem Napisano 3 Luty 2013 Autor Napisano 3 Luty 2013 (edytowane) dzisiejszy rysun Edytowane 3 Luty 2013 przez Diem
Diem Napisano 3 Luty 2013 Autor Napisano 3 Luty 2013 (edytowane) dziwne, u mnie wszystko widać o.O. Chyba że chodziło Ci o link do mojej teczki który w sygnaturce faktycznie nie działa. NIe mam pojęcia dlaczego. Ale rysunki chyba są widoczne..inni też ich nie widzą? Edytowane 3 Luty 2013 przez Diem
Araiel Napisano 3 Luty 2013 Napisano 3 Luty 2013 U mnie też niestety rysunków nie widać (znaczy na tej ostatniej 5 stronie, bo na poprzednich wszystko jest ok).
Igi Napisano 3 Luty 2013 Napisano 3 Luty 2013 fajnie fajnie, postacie mają swój charakter, jednak trochę czasem nie czuć formy przede wszystkim w tym gościu z zegarkiem oraz w dolnej głowie kobietki coś mają nie teges ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się