3d_operator Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Witam, Mam problem z tym passem. Wykorzystuje go w AO. Po wyrenderowaniu w miejscach sky portali (i innych vray planeów) sa czarne plamy. Jak to wyeliminować?
shadowsexpe Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Vray EdgesTex to rodzaj mapy jeśli dobrze pamiętam nie ma takiego render elementu także w jakim miejscu go wykorzystujesz i dlaczego do AO?
Dynamico Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 Zapewne chodzi o VRayExtraTex z mapą dirt. Zawsze wyjdzie czarne tam gdzie jest widoczny "environment". Wstaw w okna szyby albo zrób retusz w PS.
shadowsexpe Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 A w ogóle to po co się meczysz z AO w ten sposób kiedy możesz w ogóle niezależnie od beatu pass wyrenderowac samo ao (szczególnie jeśli będziesz coś chciał poprawić w nim na bieżąco jest to znacznie szybsze)AO możesz uzyskać albo wrzucając do Global Switches do override materiał http://www.gg.pl/dysk/zS56Vrzoi4knzC56VrzqR1Y/AO.mat albo skorzystać z darmowego scryptu http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion
Dynamico Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 Co nie zmienia faktu, że okna pozostaną czarne. Korzyścią z zastosowania LightMtl jest na pewno możliwość poprawnego wyrenderowania AO dla płaszczyzn z odwróconymi normalnymi. Musisz tylko zaznaczyć w materiale opcję "emit light on back side".
Orangegraphics Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 wogóle według mnie niepotrzebnie kombinujecie. AO w passie wrzucone do vrayextratex jest według mnie świetne, bo wychodzi z automatu, nie trzeba kolejnego renderu robić. Przy animkach bardzo ważne. jeśli czegoś nie chcecie w AO to przecież w parametrach ExtraTex jest opcja exclude, można wszystkie światła wyexludować oraz np obiekty z alphą w opacity, które też źle wyjdą na AO pass-ie. Exclude jest również w mapie VrayDirt, trzeba by było potestować który jakie efekty daje, ale na pewno to działa bo tak robilem, tylko nie mogę teraz sprawdzić akurat
shadowsexpe Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 Xiz0r co do wykluczania masz całkowita racje, natomiast co do robienia AO razem z Beuty pass to może to zdaje egzamin przy animacjach, przy jednym ujęciu to jest mało sensowne np robisz render końcowy przez kilka godzin i wyłazi ci w AO artefakt to zamiast znowu męczyć się z renderem przez następne godziny szybciej jest zrobić samo AO które się renderuje błyskiem ;) Natomiast nie wiem jak wyłazi coś Dynamico czarnego za oknem nie zależnie czy masz szyby w oknach czy nie to AO wychodzi tak jak poniżej wrzuciłem. AO zrobione vraylightmtl z dirtem http://img541.imageshack.us/img541/6238/97254948.jpg http://img690.imageshack.us/img690/520/aobezszka.jpg
gientekwl Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 generalnie jak masz taki problem to też renderek by się przydał co nie :) ?
3d_operator Napisano 2 Styczeń 2013 Autor Napisano 2 Styczeń 2013 Chyba sie pospieszyłem z podziękowaniami. W opcjach exclude VrayExtraTex nie ma świateł, więc jak mam je wykluczyć?
shadowsexpe Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 (edytowane) a spróbowałeś zrobić ao którąś z pozostałych metod ? a w ogóle pokazałbyś ten render Edytowane 2 Styczeń 2013 przez shadowsexpe
3d_operator Napisano 2 Styczeń 2013 Autor Napisano 2 Styczeń 2013 Tak i z VrayExtraTex+Dirt jest najszybciej i jakościowo ok (tylko jeden przebieg renderowania). Błędnie wychodzą tylko te lighty i gdy sa w istotnych miejscach cały AO jest do kosza. Gdyby dało sie je wykluczyć, tylko jak?
shadowsexpe Napisano 3 Styczeń 2013 Napisano 3 Styczeń 2013 W takim razie jedynym dla ciebie rozwiązaniem jeśli chcesz robić ta metoda pass AO jet to co napisał Dynamico wstawienie szyb w okna
3d_operator Napisano 3 Styczeń 2013 Autor Napisano 3 Styczeń 2013 Problem nie jest w szybach tylko w vraylight, jezeli takie mam w scenie (a mam) to wszędzie tam mam czarne plamy :(
Miłosz3ds Napisano 3 Styczeń 2013 Napisano 3 Styczeń 2013 Pokaż najlepiej jak to wygląda, bo czarne plamy czarnym plamom nierówne :)
shadowsexpe Napisano 3 Styczeń 2013 Napisano 3 Styczeń 2013 Czarne plamy to nie jest problem to jest standard przy tym passie jeśli nie masz w oknach szyb to światła są robione na czarno jeśli założysz tam szyby będzie wszytko w porządku żadnych czarnych plam w tym miejscu. Dwa pytałem sie czy jak robisz AO innymi metodami to tez masz czarno w tym miejscu. A w ogóle to nie bąź uparty jak .... tyko pokaz render bo wszyscy tu bawimy się we wróżki ze Shreka ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się