Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A w ogóle to po co się meczysz z AO w ten sposób kiedy możesz w ogóle niezależnie od beatu pass wyrenderowac samo ao (szczególnie jeśli będziesz coś chciał poprawić w nim na bieżąco jest to znacznie szybsze)AO możesz uzyskać albo wrzucając do Global Switches do override materiał http://www.gg.pl/dysk/zS56Vrzoi4knzC56VrzqR1Y/AO.mat albo skorzystać z darmowego scryptu http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion

Napisano

Co nie zmienia faktu, że okna pozostaną czarne. Korzyścią z zastosowania LightMtl jest na pewno możliwość poprawnego wyrenderowania AO dla płaszczyzn z odwróconymi normalnymi. Musisz tylko zaznaczyć w materiale opcję "emit light on back side".

Napisano

wogóle według mnie niepotrzebnie kombinujecie.

 

AO w passie wrzucone do vrayextratex jest według mnie świetne, bo wychodzi z automatu, nie trzeba kolejnego renderu robić. Przy animkach bardzo ważne. jeśli czegoś nie chcecie w AO to przecież w parametrach ExtraTex jest opcja exclude, można wszystkie światła wyexludować oraz np obiekty z alphą w opacity, które też źle wyjdą na AO pass-ie.

 

Exclude jest również w mapie VrayDirt, trzeba by było potestować który jakie efekty daje, ale na pewno to działa bo tak robilem, tylko nie mogę teraz sprawdzić akurat

Napisano

Xiz0r co do wykluczania masz całkowita racje, natomiast co do robienia AO razem z Beuty pass to może to zdaje egzamin przy animacjach, przy jednym ujęciu to jest mało sensowne np robisz render końcowy przez kilka godzin i wyłazi ci w AO artefakt to zamiast znowu męczyć się z renderem przez następne godziny szybciej jest zrobić samo AO które się renderuje błyskiem ;)

Natomiast nie wiem jak wyłazi coś Dynamico czarnego za oknem nie zależnie czy masz szyby w oknach czy nie to AO wychodzi tak jak poniżej wrzuciłem. AO zrobione vraylightmtl z dirtem

http://img541.imageshack.us/img541/6238/97254948.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/520/aobezszka.jpg

Napisano

Tak i z VrayExtraTex+Dirt jest najszybciej i jakościowo ok (tylko jeden przebieg renderowania). Błędnie wychodzą tylko te lighty i gdy sa w istotnych miejscach cały AO jest do kosza. Gdyby dało sie je wykluczyć, tylko jak?

Napisano

Czarne plamy to nie jest problem to jest standard przy tym passie jeśli nie masz w oknach szyb to światła są robione na czarno jeśli założysz tam szyby będzie wszytko w porządku żadnych czarnych plam w tym miejscu. Dwa pytałem sie czy jak robisz AO innymi metodami to tez masz czarno w tym miejscu. A w ogóle to nie bąź uparty jak .... tyko pokaz render bo wszyscy tu bawimy się we wróżki ze Shreka ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności