Napisano 1 Styczeń 201312 l Witam, Mam problem z tym passem. Wykorzystuje go w AO. Po wyrenderowaniu w miejscach sky portali (i innych vray planeów) sa czarne plamy. Jak to wyeliminować?
Napisano 1 Styczeń 201312 l Vray EdgesTex to rodzaj mapy jeśli dobrze pamiętam nie ma takiego render elementu także w jakim miejscu go wykorzystujesz i dlaczego do AO?
Napisano 2 Styczeń 201312 l Zapewne chodzi o VRayExtraTex z mapą dirt. Zawsze wyjdzie czarne tam gdzie jest widoczny "environment". Wstaw w okna szyby albo zrób retusz w PS.
Napisano 2 Styczeń 201312 l A w ogóle to po co się meczysz z AO w ten sposób kiedy możesz w ogóle niezależnie od beatu pass wyrenderowac samo ao (szczególnie jeśli będziesz coś chciał poprawić w nim na bieżąco jest to znacznie szybsze)AO możesz uzyskać albo wrzucając do Global Switches do override materiał http://www.gg.pl/dysk/zS56Vrzoi4knzC56VrzqR1Y/AO.mat albo skorzystać z darmowego scryptu http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion
Napisano 2 Styczeń 201312 l Co nie zmienia faktu, że okna pozostaną czarne. Korzyścią z zastosowania LightMtl jest na pewno możliwość poprawnego wyrenderowania AO dla płaszczyzn z odwróconymi normalnymi. Musisz tylko zaznaczyć w materiale opcję "emit light on back side".
Napisano 2 Styczeń 201312 l wogóle według mnie niepotrzebnie kombinujecie. AO w passie wrzucone do vrayextratex jest według mnie świetne, bo wychodzi z automatu, nie trzeba kolejnego renderu robić. Przy animkach bardzo ważne. jeśli czegoś nie chcecie w AO to przecież w parametrach ExtraTex jest opcja exclude, można wszystkie światła wyexludować oraz np obiekty z alphą w opacity, które też źle wyjdą na AO pass-ie. Exclude jest również w mapie VrayDirt, trzeba by było potestować który jakie efekty daje, ale na pewno to działa bo tak robilem, tylko nie mogę teraz sprawdzić akurat
Napisano 2 Styczeń 201312 l Xiz0r co do wykluczania masz całkowita racje, natomiast co do robienia AO razem z Beuty pass to może to zdaje egzamin przy animacjach, przy jednym ujęciu to jest mało sensowne np robisz render końcowy przez kilka godzin i wyłazi ci w AO artefakt to zamiast znowu męczyć się z renderem przez następne godziny szybciej jest zrobić samo AO które się renderuje błyskiem ;) Natomiast nie wiem jak wyłazi coś Dynamico czarnego za oknem nie zależnie czy masz szyby w oknach czy nie to AO wychodzi tak jak poniżej wrzuciłem. AO zrobione vraylightmtl z dirtem http://img541.imageshack.us/img541/6238/97254948.jpg http://img690.imageshack.us/img690/520/aobezszka.jpg
Napisano 2 Styczeń 201312 l generalnie jak masz taki problem to też renderek by się przydał co nie :) ?
Napisano 2 Styczeń 201312 l Autor Chyba sie pospieszyłem z podziękowaniami. W opcjach exclude VrayExtraTex nie ma świateł, więc jak mam je wykluczyć?
Napisano 2 Styczeń 201312 l a spróbowałeś zrobić ao którąś z pozostałych metod ? a w ogóle pokazałbyś ten render Edytowane 2 Styczeń 201312 l przez shadowsexpe
Napisano 2 Styczeń 201312 l Autor Tak i z VrayExtraTex+Dirt jest najszybciej i jakościowo ok (tylko jeden przebieg renderowania). Błędnie wychodzą tylko te lighty i gdy sa w istotnych miejscach cały AO jest do kosza. Gdyby dało sie je wykluczyć, tylko jak?
Napisano 3 Styczeń 201312 l W takim razie jedynym dla ciebie rozwiązaniem jeśli chcesz robić ta metoda pass AO jet to co napisał Dynamico wstawienie szyb w okna
Napisano 3 Styczeń 201312 l Autor Problem nie jest w szybach tylko w vraylight, jezeli takie mam w scenie (a mam) to wszędzie tam mam czarne plamy :(
Napisano 3 Styczeń 201312 l Pokaż najlepiej jak to wygląda, bo czarne plamy czarnym plamom nierówne :)
Napisano 3 Styczeń 201312 l Czarne plamy to nie jest problem to jest standard przy tym passie jeśli nie masz w oknach szyb to światła są robione na czarno jeśli założysz tam szyby będzie wszytko w porządku żadnych czarnych plam w tym miejscu. Dwa pytałem sie czy jak robisz AO innymi metodami to tez masz czarno w tym miejscu. A w ogóle to nie bąź uparty jak .... tyko pokaz render bo wszyscy tu bawimy się we wróżki ze Shreka ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto