LaCrimosa Napisano 6 Styczeń 2013 Napisano 6 Styczeń 2013 Jak zmniejszyć szumy w zacienionych miejscach renderu? Czy jakiś filtr na to pomoże? Czy może zwiększać ilość subdivs? Przy rozdzielczości 1920 szum tak widoczny, że render jest nie do przyjęcia. Dodam, że są to cienie od światła V-ray sun
FUNKYszou Napisano 6 Styczeń 2013 Napisano 6 Styczeń 2013 Co prawda jeszcze nigdy nie używałem tego typu oświetlenia ale spróbuj podciągnąć shadow subdivs do 40-50 powinno pomóc, a jeżeli masz zaznaczone cast shadow to zwieksz ilość sampli.
Miłosz3ds Napisano 6 Styczeń 2013 Napisano 6 Styczeń 2013 Najprawdopodobniej kwestia gammy, ustaw sobie w color mappingu na 2.2 i w renderze powinno widzieć ładnie cienie.
Dynamico Napisano 6 Styczeń 2013 Napisano 6 Styczeń 2013 Ja stawiam na słońce. Jeżeli nic nie zmieniałeś to subdiv. jest standardowo ustawione na 3. Bardzo mało i stąd słaba jakość cieni. Zwiększ tę wartość i to konkretnie, tak jak pisał FUNKYszou (na pewno powyżej 20).
Miłosz3ds Napisano 6 Styczeń 2013 Napisano 6 Styczeń 2013 Jeżeli szum jest w zacienionych miejscach, w miarę równomierny - to gamma. Jeżeli krawędzie są brzydkie, nie ma gładkiego przejścia tylko takie "kropki" to tak jak pisze Dynamico - zostawiłeś domyślny sampling cieni słoneczka.
Wirnik Napisano 6 Styczeń 2013 Napisano 6 Styczeń 2013 Pytanie czy ten szum jest na powierzchniach z matriałem z odbiciem gloss czy bez odbić jak bez odbic to irradiance map leć do góry z hsph subdivs, a jak na glosie to albo w materiale pod glosem subdivs wyżej do dobrego efektu albo dmc sampler noise treshold w dół, Narazie nie dawaj na słońcu zbyt dużego subdivis dla cienia bo jak masz wiele detali a juz czytałem o trawie to się na render nie doczekasz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się