Jump to content

Recommended Posts

Witam,

 

Udało się przenieść posty z działu warsztat z natury :) za co dziękuję Luckowi :)

 

Ale do rzeczy, rysuję dopiero od kilkunastu lat, ostatnio staram się ogarnąć podstawy koloru i chciałbym zacząć go świadomie używać.

 

EC dzięki za kopa :)

Edited by grass
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grass - Koniecznie pilnuj elips, najlepiej sprawdz za pomoca pentoola lub czegos podobnego czy elipsa jest poprawnie narysowana. To sie rzuca w oczy od razu. Sprobuj tez zroznicowac troche kolory. Nawet na tej samej plaszczyznie (np 1 bok pudelka) nie bedzie identycznie na calej powierzchni. Mowiac slowami Omena - "wszystko jest gradientem".

Ogolnie to jest fajnie, napieraj dalej, im wiecej bedziesz robil tym wiecej niuansow zaczniesz zauwazac.

Link to post
Share on other sites

EC - dzięki za rady naprawdę mega mi pomogło przeczytanie Twojego tematu na forum i uwagi, teraz tylko żeby trzymać się planu. Z tymi elipsami ni cholery mi na tablecie nie wychodzą a chciałem wszystko od łapy bez żadnych fotszopowych sztuczek - teraz już wiem że to błąd. Z gradientami też oczywiście racja tutek omena mam wydrapany w pamięci a jak przyszło co do czego to dałem dupy niby coś tam próbowałem ale wyszło jak zawsze , potwierdzają się słowa że wiedza bez praktyki nic nie warta.

Link to post
Share on other sites

na papierze jakoś wychodzi chociaż nie ma co się tłumaczyć bo to trochę jak z baletnicą która nie umie tańczyć i mówi że ma za ciasne buty ;) poćwiczę te elipsy na tablecie. Albo będzie do przodu albo biorę się za wyplatanie koszy z wikliny ;)

Link to post
Share on other sites

grass, dobrze jest, chociaż kolor mógłby być mniej lokalny. Nie wiem jakie miałeś światło ale zgaduje że nie studyjne. Teraz nie da się odgadnąć czy świeciłeś żarówką, czy malowałeś w biały dzień. Zwracaj uwagę na temperaturę barwowa światła. Jak masz gładką ścianę, to nawet na niej będą różne odcienie w jasnych i ciemnych partiach. Na tym poziomie, gdzie rendering masz fajnie opanowany to dobrze patrzeć na te aspekty które powodują tkz. klimat.

Z tymi elipsami na tablecie to zawsze problem. Jak tylko mogłem to starałem się rysować, ot, po to żeby nie zapomnieć jak się to robi. Zwykle i tak kończyło się ellipse toolem.

Link to post
Share on other sites

biglebowsky - z tym światłem to zaczynałem jak było jeszcze ciemno czyli jakaś gówniana lampka na biurku a później doszło światło dzienne i wszystko mi się porypało, za długo mi schodzi na takim ćwiczeniu i nie wyrobiłem się przed nastaniem dnia. Oczywiście dzięki za uwagi bo bardzo mi to pomaga , sam niestety wszystkiego nie zauważam i pomimo że chcę wrzucić wszystko to zawsze coś spartole.

Link to post
Share on other sites

no że staram się trzymać elipsy , kolor i całą resztę to mi perspektywa uciekła i pewno jeszcze z pięćset rzeczy których jeszcze nie widzę a zobaczę za jakąś godzinę lub później.

Link to post
Share on other sites

To może staraj się trzymać takiej hierarchii (nie ruszaj do następnego punktu póki nie jesteś pewien, że poprzednie nie "siedzą"

 

1. Rysunek (elipsy, kształty, proporcje, perspektywa i wszystko inne co możesz wyrazić za pomocą samych linii)

 

jak 1. siedzi to podziel sobie obiekty na warstwy i zrób "lock layer transparency"

 

2. Walor

 

3. Kolor

 

Dwa ostatnie są spokrewnione i jeden działa na drugi więc tu sie robi grząsko - kwestia doświadczenia.

Link to post
Share on other sites

Powoli zacząłem stosować photoshowe sztuczki maski itd w takiej zabawie, na początku chciałem robić wszystko bez wspomagaczy ale tylko sobie robiłem po górkę.

Wydaje mi się że głównym wrogiem jest tutaj czas i pośpiech żeby wszystko zrobić we w miarę równym świetle, bo wędruje ono sobie po obiekcie zmienia się cień kolor refleksy. Starałem się kłaść od razu właściwy kolor i itd. Faktycznie jak podzielę to na etapy i zostawię cień i kolor na koniec to wtedy zostanie mi tego czasu odrobinę więcej.

Link to post
Share on other sites

Potraktuj te studia jak eksperyment naukowy, w którym każda dodatkowa zmienna której nie jesteś w stanie kontrolować zwiększa prawdopodobieństwo porażki. Wyizoluj te elementy, które Cie interesują a pozostałe usuń z równania. Te zmienne oświetlenie Ci nie pomaga. Jeśli dzienne światło nie jest Ci niezbędne w a kurat tym ćwiczeniu, to zasłonki na okna i lampka i jedziesz. W ten sposób jedno studium możesz przeciągnąć na kilka dni a nawet tygodni jeśli to konieczne.

Link to post
Share on other sites

Coś w stylu kochanie wiem że na dworze jest piękne słońce ale posiedzimy dzisiaj po ciemku przy świecach ;) . A serio to muszę sobie opracować jakaś metodę oświetlania bo te ćwiczenia z natury dają 1000 razy więcej niż dziobanie z referek, może przerzucę się na wieczory wtedy faktycznie mogę to rozłożyć na kilka dni i podziobać ze spokojem.

 

Tak z innej beczki mogłem teczkę założyć.

 

//Proszę bardzo;) Lucek.

Edited by Lucek
Link to post
Share on other sites

A mogłeś zostawić w poprzednim wątku. W końcu było w temacie.

Tak czy siak racja że mógłbyś zmienić zakątek w którym sobie graty ustawiasz. Masz tam dość nudne, mdłe światło. Albo wykorzystaj dzień dzień jak dziś - gdzie jest silne słoneczko, albo doświecaj lampkami. Jak warunki są ciekawsze to się o wiele przyjemniej maluje.

Zastanawia mnie czy ty masz tam jakiś czerwony czy bordowy dywan czy też taki monitor że szarość wychodzi ci fioletowo-bordowa.

Link to post
Share on other sites

biglebowsky - wiem że było w temacie ale chciałem teczkę bo może coś innego też bym kiedyś wrzucił i już tak dawno tu nie miałem teczki że tak wyszło.

Co do zakątka na graty to już o tym myślałem bo koniec biurka jest dość nudny i ciut za blisko ale nic nie wymyśliłem. Kolor też mnie zastanawia to może jakaś wypadkowa biurka plus ściana i regał który stoi obok. Chyba zrobię sobie jakiś biały ekran z tyłu i położę jakiś materiał pod graty.

Link to post
Share on other sites

Odnosnie sciany i ogolnie tej tematyki - jak sobie ustawiasz kompozycje, to niech tlo bedzie swiadomym wyborem. Mozesz uzyc draperii (przylep tasma do sciany przescieradlo, koszulke, poszewke, cokolwiek). W ten sposob masz pod kontrola kolor i stopien jasnosci tla w stosunku do malowanych obiektow(jasna koszulka, ciemne przescieradlo i tak dalej). Manipulujac zagiecia draperii i kierunek padajacego swiatla mozesz wedlug uznania tworzyc w kompozycji ksztalty z cienia i swiatla.

 

Aby poeksperymentowac z roznymi typami oswietlenia bedziesz musial zaczac unikac ustawiania tego zawsze w tym samym miejscu. Pokombinuj - na przyklad mozesz sobie ustawic kompozycje za plecami i postawic przed oczami lustro i malowac z lustra.

Link to post
Share on other sites

Polskaaa!!! :D

 

super Ci idzie! Jedna uwaga - nie chce mi sie wierzyć, że czerwony materiał nie miał wpływu na biały - na bank by zabarwiało... Generalnie jest pięknie, rysunek siedzi, walor siedzi, kolor siedzi. Jest jeszcze jeden element, który często jest niedoceniany ale wiele wnosi - krawędzie. Co by długo nie gadać, operując miękkimi i twardymi krawędziami możesz spotęgować takie rzeczy jak zasłanianie jednego obiektu przez drugi, powodować wrażenie ruchu, dokonywać selekcji detalu tak, aby był on tam gdzie sie liczy a nie był tam gdzie się nie liczy i parę innych rzeczy. Bardzo dużo mądrych rzeczy mieli do powiedzenia następujący autorzy w następujących pozycjach:

 

Juliette Aristides - "Classical drawing atelier" oraz "Classical painting atelier"

 

Ian Roberts "Mastering Composition"

 

Andrew Loomis "Creative Illustration"

 

Richard Schmid - "Alla Prima"

 

Harold Speed - " Practice and science of Drawing"

 

Polecam sie zapoznać! Poniżej przedstawiam przykład jak mozna się pobawić. Podjąłem arbitralnie decyzje gdzei zmiękczyć krawędzie (twardych było pod dostatkiem) , pooglądaj sobie ale pamiętaj, że nie musisz się z moimi decyzjami zgadzać!

 

grass_over_by_ethicallychallenged-d5z8kjr.jpg

 

Przy następnych pracach postaraj sie zastosować krawędzie o różnych stopniach miękkości/twardości. Wybierz sobie jakiś prosty temat, na przykład białą kulkę na szarym tle i zobacz jak to działa, gdy zmiękczysz krawędź tej kulki n.p. w tym miejscu, gdzie ma ona taki sam walor jak tło. Pomaga w tworzeniu atmosfery i tzw malarskości

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy