Jump to content

Grass


grass

Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pumax - Cieszę się że się podoba :) co do Dylana to są bardzo stare tutki z Gnomona. Polecam też CDW z Jamesem Paickiem ale nie wesje "demo" z youtuba tylko pełen kurs.

Edited by grass
Link to comment
Share on other sites

mysz - tutki dylana do dzisiaj jedne z najlepszych i nie masz cholera pojęcia jak mi się japa cieszy że takie miałeś skojarzenie ! :D

 

 

No i żeby nie było na pusto trochę miniaturek i pomidor z natury ;)

 

thumbsq.jpg

 

beznazwy1pom.jpg

Link to comment
Share on other sites

Niektóre z miniaturek aż chciałoby się zobaczyć jako skończone enviro w kolorze :D

 

Ostatnia tak jak kamesanin napisał, jest moc. Bardzo mi się kolory nieba podobają. Używałeś tam lassa?

Link to comment
Share on other sites

Te miniaturki rzeczywiście świetne:) W ostatnim podoba mi się dobór pędzli do materiałów, zaakcentowałbym na Twoim miejscu fakt że w tle rzeka płynie w dolinie bo to fajny motyw a słabo go widać. pozderr

Link to comment
Share on other sites

Brakuje mi trochę cieni, bo np cień konia i rycerza jest ostry i wyraźny, ale jest to jedyny taki cień i wygląda jakby reszta cieni poprostu zrobiła sobie wolne :) Sprawdz jeśli możesz czy cień drzewa nie powinien padać na most i podpinam się pod wypowiedź CORa.

Link to comment
Share on other sites

alesz godnie tu zamiatasz!

 

jeśli mogę coś doradzić to jak już robisz martwe to siekaj je w jakimś ciekawszym świetle i staraj kilka różnego rodzaju powierzchni obok siebie skomponować.

 

a i chętnie samolubnie bym tu sobie zażyczył więcej tekstur i więcej kontrastu. ale robota już jest zacna!

Link to comment
Share on other sites

mysz - każda dobra rada w cenie. Ze światłem w martwych to robię je jak jest słońce albo po zmierzchu przy lampce na biurku, ostatnio w zasadzie martwa tylko dla rozpracowania jakiegoś detalu. Co do tekstur i kontrastu to zmagam się z tym tematem i robię co mogę.

 

rice - dzięki

 

obrazek nr2

 

pom17.jpg

Edited by grass
Link to comment
Share on other sites

Praca bardzo fajna i ma ciekawy klimat, który polepszyć można by było stosując się do rad kolegi wyżej :D

 

Z rzeczy technicznych to użycie tekstur budzi we mnie różne uczucia. Podoba mi się, ale widać pewne niedopracowanie i wybijanie się od reszty np. przez most. Sorki jeśli gadam jak potłuczony :)

Link to comment
Share on other sites

Pasterz i Bombadil - dzięki za komentarze. Pasterz to drzewo robiłem kilka razy od sosny po wierzbe i żadne mi nie pasowało :D więc chu.. tam jest fantasy ;)

 

Pumax - dzięki , mam pomysł i rozrysowaną historię muszę tylko dodać temu życia czyli wprowadzić pewne zmiany.

Edited by grass
Link to comment
Share on other sites

wszystko idzie w spoko strone ale popracuj nad kompozycją bo ten ostatni strasznie sie rozjechał polecam pooglądać stare fotografie mają zazwyczaj super kompozycje i fajny "value separation"

 

może w tą strone?

compo_by_coyoteart-d68f7f5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Co do kompozycji ostatniego to jakby to napisać chciałem zmienić ustawienie kamery względem pierwszego ujęcia obracając cały widok ( z całą konsekwencją czyli pokazać co jest po drugiej stronie , tak jak kiedyś kiedy się grało w gry 2d i chciało się zobaczyć co jest za drzewem lub płotem itd ), jak widać nie wyszło i za wcześnie na takie zabawy, na początku chciałem nawet rycerza zostawić w tym samym punkcie co na obrazku nr1 ( po prostu poobracać scenę ) ale potem dałem go do przodu żeby spróbować właśnie nadać trochę głębi i ustawić go na drugim planie żeby pokazać że pokonał jakiś tam odcinek drogi w czasie zmiany widoku i że dokądś zmierza , dalej chciałem zostawić kadr poziomy bo najprostszym rozwiązaniem było ciachnięcie go do pionu co też zrobiłem ale zaczęło mi brakować kontynuacji względem nr1 tak jakoś mi nie leżał przeskok poziom pion przy obrocie sceny. Ta lewa strona mi nie siedziała i kombinowałem co tam wsadzić ale nic nie pasowało przez to duże drzewo które mi kroi obrazek na pół i zostawiłem ją taką nie przyciągającą uwagi bo uwaga miała jednak być na rycerzyku i jego celu. I teraz co do propozycji Coyota to w poziomej rycerz znów jest na pierwszym planie dla mnie trochę jakby się akcja zatrzymała, próba popchnięcia go na drugi przez danie drzewa tam gdzie przed chwilą była przepaść też trochę mi nie pasuje, a druga to pion którego nie chciałem. Przyznam że teraz nie chciałem już zmieniać ujęcia ale ew jego kompozycje ( nie kadrowanie ) . Dziękuję za rady będę myślał dalej :)

Edited by grass
Link to comment
Share on other sites

troche sie zagalopowałeś z rozkminami, a nie przemyślałeś kompozycji. Lewą stronę masz całą pustą która tak naprawdę nic nie wnosi do obrazka.

Teraz twoim głównym bohaterem jest drzewo które wygląda jak drzewo z mario.

Znalezienie odpowiedniej refki do tego dużo cie nie kosztuje, a da dużego busta do obrazka. To samo zamek, czy roślinność dookoła. Wszystko strasznie płaskie jest. Dodaj jakieś krzaczki czy cos następnym razem.

wydaje mi się że powinieneś myśleć o obrazku w ten sposób.

-kompo

-kolor

-szukam refek do odpowiednich miejsc(czyt. refka drzewa refka krzaku etc.)

-warto poszukać inspiracji. Jak cie jara, jak ktos tam maluje to szukasz w jego pracach jak on rozwiązał dany problem (kompo faktury brushwork)

i z tego robisz taki fotomontaż w głowie i malujesz to :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o kompozycję to wrzucę swoje parę groszy. To jest oczywiście tylko moja opinia i być może nie mam racji, ale będzie do przemyślenia.

 

Pierwsza rzecz to określić co chcesz pokazać na tym obrazku. Domyślam się że najważniejszym elementem ma być rycerz?

 

Narzędzia jakie się przydają przy komponowaniu obrazka to kadrowanie, linie i kontrast.

 

Przy kadrowaniu ustalasz sobie format obrazka i ustawienie kształtów na nim. Warto stosować przesłanianie. Obiekty, które są bliżej widza przesłaniające te które są dalej, pomagają przy tworzeniu wrażenia głębi. Unikaj miejsc w których kontury tylko się stykają. Zblokuj sobie obiekty w szarości i poustawiaj na obrazku. Najprościej jest stosować zasadę podziału na 3 części jak w fotografii. Najważniejszymi miejscami obrazka będą wtedy linie dzielące obrazek na 3 części a zwłaszcza ich skrzyżowania. Staraj się unikać umieszczania obiektów i linii dokładnie w połowie obrazka. Możesz też na początek pooglądać obrazy i ukraść z nich kompozycję zmieniając obiekty na swoje.

 

Linie powinny prowadzić wzrok do głównego punktu na obrazku. Mogą to robić płynnie, wtedy ma się wrażenie spokoju. Mogą też być poszarpane i nierównomierne dając poczucie dynamiki. Przemyśl sobie jak chcesz kierować wzrok po obrazku i porysuj na nowej warstwie linie. Poustawiaj potem obiekty tak żeby te linie wzmocnić. Mogą to być gałęzie, chmury, linia drzew na horyzoncie... cokolwiek. Dobrze jest unikać prowadzenia linii dokładnie w rogi obrazka.

 

Kontrast jest kolejnym narzędziem. Miejsca na obrazku które są najbardziej kontrastowe będą przyciągały wzrok najmocniej. Może to być kontrast jasności, kolorów, ilości detalu, dynamiki...

 

Nie wiem jak u innych ale dla mnie najbardziej rzucają się teraz w oczy te pieńki od mostu. Są najbardziej kontrastowe. Rycerz zlewa się w jeden kształt z drzewem i widzę go dopiero po chwili. Ustawienie drzewa na samym środku spłaszcza cały obrazek. Drzewo dodatkowo jest tak samo jasne jak most i wzrok zamiast jechać wzdłuż barierki do rycerza trafia na drzewo i się na nim zatrzymuje.

 

Generalnie to takie rzeczy najlepiej przemyśleć i przećwiczyć na szkicach. Jak się zacznie detalować obrazek jest o wiele trudniej.

 

To chyba tyle z moich przemyśleń. Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Coyote i Mruk - dziękuję za komentarz - co do obrazka to chyba już wszystko wyjaśniłem wyżej i dzięki za przypomnienie podstaw. Co tam trzeba pracować dalej !

Edited by grass
Link to comment
Share on other sites

no archer wygląda trochę jak dziecko, ta głowa trochę przyduża chyba. Kolorki przyjemne. W ogóle może mniej pracy i też ciekawie byłoby pokazać w tym kadrze samą wycelowaną w jeźdźca kuszę?

Link to comment
Share on other sites

incasent - dzięki , czasu nie liczyłem ale było go nie mało szczególnie że kilka rzeczy rozrysowałem sobie na papierze ( wiem że może i strata czasu ale lubię :) ) a potem miniaturki w ps robiłem , no i jeszcze przy trzecim obrazku złapałem się że lece już 8000/5000 pix i rysuje sobie cegiełki na murze :)

 

KaliditusZaliditey - dziękuje :D staram się :)

 

WWWoj - dziękuję za komentarz - rozrysowałem sobie różne opcje i ta wydała mi się jakaś taka odpowiednia , popatrywałem sobie na framed ink i myślałem że będzie dobrze. Z tą wycelowaną kuszą to przyznam próbowałem, chciałem dać taki widok z grotu a drugą część obrazka zbliżenie na hełm ale krótko mówiąc nie udało mi się nic ciekawego zrobić. Ale masz racje na pewno było by to lepszym rozwiązaniem.

 

a teraz co do kusznika to hmm poszukując referki niestety nic nie znalazłem i wykorzystałem swoje zdjęcie specjalnie zrobione pod ten kadr i jak widać na referke się nie nadaje :D trochę kilogramów za dużo mi zjechało ;) ale mam nadzieje powoli odbudować masę :)

Link to comment
Share on other sites

o_O Dżiiiiii .....

8000/5000 pix ... masakra ...

Chyba nigdy nie pracowałem na takim rozmiarze :D

Gratuluję cierpliwości z każdą cegłą.. nie łatwiej na mniejszym formacie coś machnąć w stylu kilku kresek imitujących cegły ?

I tak widać że to są wieże, i mózg oszuka widza dodając sobie cegiełki :)

Link to comment
Share on other sites

incasent - może i łatwiej ale nikt mnie nie gonił i trochę się zapędziłem :) - całości wiadomo że nie jechałem w ten sposób bo bym pewnie jeszcze siedział i to dłubał. W zasadzie to jak się robi coś dla siebie to po co się spieszyć.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli uderzasz w coś w rodzaju still frames'ów z filmu, to powinieneś obrócić w poziomie obrazek nr 3, bo łamiesz zasadę 180 stopni (czy jak tam ona się po polsku nazywa)...;) Patrząc po tym jak ściemniłeś położenie zamku za murem w tym obrazku strzelam, że na końcu stwierdziłeś, że obrócisz go i będzie ciekawiej;) W ogóle mogłeś się pokusić o jakieś zróżnicowanie w tych 3 pierwszych obrazkach. Przydał by się jakiś over the shoulder postaci z widokiem na zamek, albo point of view postaci z bramą w trójzbieżnej perspektywie, czy coś w tym stylu. Bo masz 3 medium/wide shoty i to trochę nudne... (Sorki za te frajerskie angielszczyzny, ale jakos do tej pory wyłącznie po angielsku takie pojęcia słyszałem i nie wiem, jak poprawnie po polsku się nazywają).

Link to comment
Share on other sites

lordbiernac - po pierwsze to bardzo dziękuję za ten komentarz. Po drugie pozostaje mi tylko potakiwać i następnym razem działać bardziej konsekwentnie bo z Twojego i WWWoja komentarza widać że rozwinąłem nie te ujęcia co trzeba i że nic się nie ukryje . Wracam do Framed Ink :)

 

 

ps. co do angielszczyzny to jest to o niebo lepsze niż nietrafione polskie tłumaczenia

Edited by grass
Link to comment
Share on other sites

No bardzo fajnie :) Świetnie zameczek wymuskałeś. Dodałabym więcej kolorów do tej dużej skały, jest jak dla mnie zbyt jednolita. Droga, którą się wspinamy, jest trochę niezgrabna, wygląda jakby była na grani (chyba, że taki był zamysł koncepcyjny). Może przyciąć odrobinkę górę obrazka. Ma potencjał ten rysunek. Jakbyś nad nim jeszcze posiedział, pododawał gdzieś smaczków to byłoby świetne :D Trzymam kciuki :D

Link to comment
Share on other sites

Piret :D dzięki , ten obrazek trafił tu przypadkiem - impreza urodzinowa itd ;) wracać do niego nie będę bo to kolejny podkolorowany thumb,następnym razem coś przysiądę. Ścieżka miała być na grani, co do góry obrazka to ją jeszcze podniosłem żeby mi zameczek trafił w taki punkt jak chciałem więc obcinać nie widzę sensu. A tu nie pokolorowana speedowa wersja gbvl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z Dobrym Pasterzem, w b&w lepiej czuć przestrzeń. Też dałbym trochę więcej kolorków, albo jakąś lekką teksturkę na skały, tak jak wspomniała Piret, chociaż ta wersja w b&w i tak już teraz dobrze wygląda :)

 

btw co Ty za maszynę masz, że ciśniesz na 8000x5000 px : D?

Edited by mats
Link to comment
Share on other sites

Fajnie, że ciśniesz sporo thumbsów, widać jak elegancko przekłada się potem to wyczucie na bardziej podmalowane prace:) Mi podoba się ten kolorowy, z kolei za czarnym przemawia idealne wpasowanie kompozycyjne głównych punktów.

Link to comment
Share on other sites

Piret , mats , COR dziękuję :)

 

Mats a nic szczególnego i5 2500 i 8 gb ramu o dziwo dawał rade ale przyznam że w miare jak ilość warstw rosła - prędkość działania malała ;) normalnie nie działam w takiej rozdziałce tylko 5000/3000 px

Edited by grass
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy