Skocz do zawartości

wip : animacja 3D "Blind"


Miłosz3ds

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Jakiś czas temu postanowiłem zabrać się do roboty i rozpocząć prace nad filmem animowanym. Chciałem na własnej skórze przekonać się ile w tym jest roboty i przynajmniej odrobinę zapoznać się z etapami pracy. Zależało mi na poznaniu podstaw etapów, z którymi wcześniej nie miałem do czynienia: riggingu, skinningu, pisania skryptów. Ale pomijając chęć nauki, najważniejszą rzeczą była wręcz potrzeba stworzenia własnej animacji.

 

Założeniem było stworzenie animacji nie dłuższej niż cztery minuty. Zacząłem od rozpisania sobie pomysłu na kartce, który już od dawna miałem w głowie. Wraz ze "scenariuszem" powstało mnóstwo szkiców i konceptów, za pomocą których ustalałem jak wszystko miałoby wyglądać. Co do tytułu - jest on oczywiście roboczy, przede wszystkim chciałem mieć jakoś nazwany folder z plikami całego projektu. :)

 

Dla ułatwienia pracy złożyłem do kupy storyboard, składający się z 32 klatek wraz z króciutkimi opisami. Był on szykowany przede wszystkim dla mnie, więc komentarze mogą być nieczytelne, ale jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam do obejrzenia tutaj:

 

Storyboard (link do bloga)

 

Prace przebiegają dość luźno, tzn. skakanie od modelu postaci do scenografii, a to trochę pomodeluję, pomaluję, poanimuję. Dzięki temu praca nie jest tak monotonna, za to pewnie trwa trochę dłużej:)

 

 

Projekt postaci:

 

final.jpg

 

 

W kwestii softu:

 

3ds Max 2013 + Vray

Photoshop, Mari

After Effects, od kilku dni mam też okazję pobawić się w Nuke.

 

Prace wciąż trwają, więc jeżeli będzie jakieś zainteresowanie to będę na bieżąco wrzucał nowe materiały.

Tyle tytułem wstępu. Bardzo serdecznie zapraszam wszystkich do komentowania i udzielania rad/wskazówek.

Jednocześnie chcę powiedzieć, że wiem że część rzeczy jest zrobiona nie do końca poprawinie, ale po prostu do niektórych nie mam siły już wracać - czy to przebudowa riga, czy siatki zmapowanej i oteksturowanej postaci, więc będziecie musieli mi wybaczyć :)

 

W następnym poście "zaprezentuję" główną postać. Zarówno rig, siatkę jak i ubranie. Część fabuły można wyczytać ze storyboardu, jeżeli jednak kogoś będzie ona interesowała to coś pewnie uda się zdradzić przed zakończeniem prac;)

 

Raz jeszcze zapraszam do odwiedzin i komentowania!

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Miłosz3ds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej, mam pytanko, masz jakiś ogólny plan co ile potrwa, nakładasz se jakieś terminy? Robisz to może po godzinach?

Pytam, bo sam mam ten problem, zabrałem się właśnie za drugą animacyjkę w 2d i już widzę, że jak się jakoś nie poukładam to będzie ciężko :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odwiedziny Panowie!

 

dziadek3D - dziękuję za doping i również życzę powodzenia ze "Stefanią"! :)

 

floo - dzięki! Bardzo się przyda wsparcie. Rzeczywiście, może i będzie ciekawiej bez wcześniejszego oglądania historii ;)

 

WWWoj - wiesz co, miałem taki ogólny plan. Chciałem skończyć wszystko w rok, jednak nie chciałem działać na odwal się. Wolałem odpuścić sobie gonienie tego terminu, za to przysiąść solidnie, nauczyć się, zrobić dobrze. Czy robię to po godzinach? Można tak powiedzieć. Czasem mam możliwość siedzenia nad tym kilkanaście godzin dziennie, czasem przez dwa tygodnie nic nie ruszam. Ale mam cholerną motywację żeby dobrnąć do końca i tyle. Im dalej - tym łatwiej idzie. Czasem sobie usiądę, pooglądam wszystko co zrobiłem do tej pory, zastanowię się ile czasu na to poświęciłem, ile się nauczyłem - aż szkoda to wszystko zostawiać ;) bierz się do roboty i pokazuj co ciekawego dłubiesz!

 

Żeby nie wysyłać posta bez żadnego update'u, trochę o rigu:

 

http://www.youtube.com/watch?v=5n5Oq8r0SWw

 

Niby nic takiego, ale dużo się nad nim namęczyłem. Część zrobiona na podstawie staaarej płyty CG Academy "Intermediate Rigging" Paula Neale'a (polecam!). Nogi praktycznie zupełnie inne, nie pasowały mi takie "rozciągające się", jakie proponował pan Neale. Do kontroli dłoni napisany skrypt, też z pomocą płyty CG Academy, ale nie skopiowany słowo w słowo, mój jest dużo prostszy ;) dodatkowo użyłem skryptu "PEN Attribute Holder 2", dzięki któremu można zapamiętywać (w tym przypadku) różne ustawienia dłoni i robić przejścia między nimi.

 

Jest bardzo dużo różnych błędów, czy to w samym skinningu, czy nawet w rozmieszczeniu kości - ale na potrzeby akurat tej animacji mam nadzieję że wystarczy, nie będzie żadnych energicznych czy wymyślnych ruchów. Z przyjemnością jednak posłucham co i jak mogłem zmienić/usprawnić, wykorzystam to następnym razem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe nieźle rusza bioderkami :)

Mi udało sie już z jedną dobrnąć do końca, teraz muzyk nad nią pracuje. Faktycznie im dalej tym łatwiej i naprawde sporo się nauczyłem, opracowałem system działania skutecznego w pojedynkę i ostatnie ujęcia jakie robiłem to było niebo, a ziemia do pierwszych, teraz widzę, że mogłbym zrobić jeszcze zdecydowanie więcej i skuteczniej, ale najgorszy jest w tym czas właśnie i motywacja. Bardzo ciężko mi było wygospodarować sukcesywne działania pracując na etat, a jeszcze jak od czasu do czasu zlecenie wziąłem, to obsuwa o kolejne pół roku jak nic.

 

Storyboard fajnie rysowany, czy finalną stylistykę też będzeż robił w takim kierunku jak zasugerowana na storyboardzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

floo - z CAT'em nie miałem wcześniej NIC zupełnie wspólnego, a jakieś podstawy rigowania dosłownie liznąłem. Z resztą obiło mi się o uszy że z CAT'em kilka rzeczy jest nie fajnych, więc trzymałem się z daleka na wszelki wypadek :) Co do głowy - sama szczęka będzie na kości, reszta morphy.

 

Chciałem zbudować tego riga jak najsensowniej, to znaczy nie pracować nad czymś, czego postać w animacji nie będzie robiła, np. olać układ ust i oczu do radosnej miny, jeśli postać ma być w filmie poważna, dlatego zwlekam do końca z rigiem twarzy - aż każde ujęcie dokładniej zaplanuję ;)

 

WWWoj - nie dotarłem do tego etapu co Ty jeszcze, ale jak najbardziej mogę się zgodzić z tym, co piszesz. Teraz widzę jak wiele rzeczy można było zrobić inaczej/łatwiej, albo wręcz w innej kolejności - ale wszystkie te błędy zapamiętuję i wystrzegam się ich już teraz, w dalszych etapach animki. :)

 

Co do storyboardu - dzięki, miło słyszeć że się podoba. Co do trzymania się go - na pewno kadrów będę się trzymał, ze stylistyką trochę się zmieniło. Chcę zaproponować dwie palety barw dla tych dwóch światów, które w pewnym momencie się połączą - wraz z barwami. Ale chcę też utrzymać "tajemniczość" niektórych pomieszczeń, żeby pokazać je dopiero po jakimś czasie w całości, np. jak na tych szkicach:

 

1.

beznazwy2hx.jpg

 

2. (to samo miejsce, pokazane kilka ujęć później w całości)

beznazwy1xei.jpg

Edytowane przez Miłosz3ds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Została mi jeszcze jedna postać do wymodelowania/zeskinowania, więc w takim razie najprawdopodobniej pobawię się tym CAT'em, zwłaszcza że ta postać będzie miała jeszcze prostsze ruchy. Trochę się tym pobawiłem i chyba będzie w sam raz. Dzięki Panowie za sugestię!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałbym inaczej niż suwaczkami zrobić animację palców ;) W cholerę się namęczysz przy animowaniu tego w taki sposób. Trudno mi powiedzieć jak zrobić to inaczej ale mogę Ci przez skype pogadać jak do mnie napiszesz kiedy będe miał chwilę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piękne za propozycję! Już piszę, dlaczego wybrałem ten sposób. Przerobiłem sobie kilka schematów rigowania dłoni, czy to kontrola każdego palca osobno za pomocą jednego helpera,

czy też kontrola każdej kości osobno, oczywiście przez podpięte helpery do każdej kości.

Nic innego mi do głowy nie wpadło ani nic nie znalazłem. Zostałem przy tych suwaczkach, przekonało mnie to, że mogę połączyć to w dość fajny i łatwy sposób ze skryptem Paula Neale'a.

 

U mnie na przyspieszonym filmiku tego nie widać, ale tutaj jest jako tako pokazane jak tego można użyć fajnie na przykład z dłonią (10 minuta, zamieszczenie na forum z wybranym czasem chyba nie działa):

 

 

Mogę sobie "upozować" różne pozycje palców, zapisuje je i potem bardzo łatwo można robić fajne przejścia między pozycjami.

 

Niestety rig jest już nie do ruszenia, ale jak znajdziesz w necie jakiś przykład co według Ciebie by bardziej pasowało to podrzucaj koniecznie! (nie używam Skype:) )

Edytowane przez Miłosz3ds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Dzisiaj trochę o ciuszkach.

 

42957723.jpg

 

Ubranie było dla mnie o tyle ważne, że chciałem za jego pomocą ukryć błędy popełnione na poziomie modelowania i skinowania. Nie jestem do końca zadowolony, ale mniej więcej się to udało – sprawdziłem już, że w samej animacji maskowane błędy (oczywiście te, które widzę:) ) nie będą się rzucać w oczy.

 

21571319.jpg

 

Modele są bardzo proste. W niektórych miejscach specjalnie olałem temat „poprawnej” topologii, żeby ładniej się wszystko marszczyło.

 

Tkaniny są animowane Clothem. W Clothu jest dość dużo grup, część z nich odpowiada za trzymanie się tkanin ciała, część spełnia rolę „guzików”, a jeszcze inne po prostu pozwalają tkaninie w jednych miejscach mniej trzymać się ciała niż w innych (żeby niepoprawny skinning nie deformował brzydko ubrań).

 

https://www.youtube.com/watch?v=JBiG1LfKwe0

 

Chyba najbardziej głowiłem się nad guzikami, jak je przyczepić, żeby reagowały na Clothową deformację.

 

Jeżeli kogoś będzie to interesowało, mogę przygotować mały tutorial z dość fajnym sposobem na przytwierdzenie guzików - zwykły Skin Wrap po prostu kiepsko sobie radzi w niektórych sytuacjach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Dziś wrzucam projekt jednego z pomieszczeń. Jak ktoś wchodził na bloga mógł widzieć, dla tych którzy nie trafili - wrzucam tutaj:

 

clay11.jpg

 

Tekstury są w trakcie malowania. Staram się wszystko tak zoptymalizować, żeby najdłuższy czas liczenia jednej klatki wynosił 6 minut, jednak staram się nie przekraczać 4 minut na klatkę (już razem z teksturami i postacią).

Edytowane przez Miłosz3ds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odwiedziny!

 

blinq - miło, że się podoba. Staram się nie zepsuć wszystkiego teksturami, chociaż jest to trochę trudne. Zobaczymy co wyjdzie :)

 

Aniu - dzięki, miło słyszeć. Co do zasłony - jak najbardziej masz rację, nie jestem z niej zadowolony - chciałem poeksperymentować i wymodelować ją bez użycia żadnego symulatora tkanin, czysty polymodeling. Wyszło jak wyszło, zobaczę jak będzie to wyglądało w konkretnych kadrach - jeśli będzie źle to do wymiany. Dzięki za opinię! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

bardzo fajne, ale trochę ciemno... zmniejsz mu shutter'a albo daj większy iso.

ps. teksturowanie... to będzie ból ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Chrupek3D! Zastanawiałem się jak właśnie wygląda sytuacja z jasnością, a oglądałem to na razie tylko i wyłącznie na swoim monitorze :) chcę zrobić poranny klimacik, ale światełkiem dokładniej będę bawił się dopiero w postprodukcji, tutaj nie ma co :) dzięki za odwiedziny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Miłosz3ds coraz ciekawiej się robi. Jedyne co to zasłonka mi jakoś nie leży jak trzeba, a i samego teksturowania również nie zazdroszczę.

W jaki klimat shaderów uderzasz. Real/foto/bajkowość?

Czekam na kolejny łupdejt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie lecisz i trzymam kciuki. 4 min to sporo jak na jedną osobę. Coś tam w głowie było nie teges jak na szybko oglądałem, obojczyki chyba z nią się ruszały. Staraj się nie skakać za bardzo miedzy różnymi rzeczami, bo da się w tym pogubić. Testy skina rób w skrajnych pozycjach, wygodnie jest sobie zanimować kości po kolei. Super krecha w story. Powodzenia jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie lecisz i trzymam kciuki. 4 min to sporo jak na jedną osobę. Coś tam w głowie było nie teges jak na szybko oglądałem, obojczyki chyba z nią się ruszały. Staraj się nie skakać za bardzo miedzy różnymi rzeczami, bo da się w tym pogubić. Testy skina rób w skrajnych pozycjach, wygodnie jest sobie zanimować kości po kolei. Super krecha w story. Powodzenia jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

floo - dzięki. Co do zasłonki - tak jak pisałem wcześniej. Jeżeli będzie waliła po oczach w ujęciach to wymieniamy :) O dziwo teksturowanie idzie bardzo przyjemnie. Raczej uderzam w bajkową prostotę i zabawę światłami/kolorami, zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

kotisded - dzięki za odwiedziny! Co do czterech minut - wydawało mi się dużo, teraz boje się, żeby ich nie przekroczyć. Niby planowałem czasy, ale w praniu wychodzi że tu przyda się kilka sekund więcej, tam kilka sekund - i już czasy rosną :) Co do riga - rzeczywiście obojczyki ruszają się razem z głową :) mam jednak nadzieję, że wszystko to ukryję pod ubraniem.

 

Mam mały teścik tekstur/animacji/światła. Teścik, bo GI strasznie miga, z dofem mam kłopoty straszne no i sama animacja postaci do poprawienia. Zachęcam do oglądania w 1080p, inaczej kiepsko widać:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8s_a58AD7b8

 

Od razu mam pytanie. Z kompresją miałem cholernie mało do czynienia i po prostu się na tym nie znam. Serce mi się kraje jak widzę jak paskudnie wygląda to po wrzuceniu na YouTube, nawet po ustawieniu najwyższej jakości. Kompresowałem to do bezstratnego x264, ważył dużo, bo 14 sekund ok. 120 mb - ale pomyślałem że jak wrzucę w takiej jakości to na YouTube będzie wyglądało ładnie. A tu kicha. Jak Wy sobie z tym radzicie? No i z czego wzięła się taka okropna jaskrawa miniaturka?

Edytowane przez Miłosz3ds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

floo - dzięki. Co do zasłonki - tak jak pisałem wcześniej. Jeżeli będzie waliła po oczach w ujęciach to wymieniamy :) O dziwo teksturowanie idzie bardzo przyjemnie. Raczej uderzam w bajkową prostotę i zabawę światłami/kolorami, zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

kotisded - dzięki za odwiedziny! Co do czterech minut - wydawało mi się dużo, teraz boje się, żeby ich nie przekroczyć. Niby planowałem czasy, ale w praniu wychodzi że tu przyda się kilka sekund więcej, tam kilka sekund - i już czasy rosną :) Co do riga - rzeczywiście obojczyki ruszają się razem z głową :) mam jednak nadzieję, że wszystko to ukryję pod ubraniem.

 

Mam mały teścik tekstur/animacji/światła. Teścik, bo GI strasznie miga, z dofem mam kłopoty straszne no i sama animacja postaci do poprawienia. Zachęcam do oglądania w 1080p, inaczej kiepsko widać:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8s_a58AD7b8

 

Od razu mam pytanie. Z kompresją miałem cholernie mało do czynienia i po prostu się na tym nie znam. Serce mi się kraje jak widzę jak paskudnie wygląda to po wrzuceniu na YouTube, nawet po ustawieniu najwyższej jakości. Kompresowałem to do bezstratnego x264, ważył dużo, bo 14 sekund ok. 120 mb - ale pomyślałem że jak wrzucę w takiej jakości to na YouTube będzie wyglądało ładnie. A tu kicha. Jak Wy sobie z tym radzicie? No i z czego wzięła się taka okropna jaskrawa miniaturka?

Edytowane przez Miłosz3ds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imago10, dzięki! :) co do CATa - jeszcze go nie używałem, główny bohater działa na rigu robionym od podstaw:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5n5Oq8r0SWw

 

Bałem się, że przez kilka błędów (pierwszy w życiu rig) będzie ciężko uzyskać to, co się chce, ale bardzo przyjemnie się sprawuje w akcji skromnie mówiąc.

 

Widziałem właśnie to, co tam napisali. Zrobiłem wedle wskazówek, ale wyszło paskudztwo. Zastanawiam się jak to jest, bo dużo filmów że tak powiem "oficjalnych" wygląda na youtube bardzo ładnie, nawet w 720p.

 

Dzięki za odwiedziny i zapraszam ponownie! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

 

Trochę zaniedbałem mój wątek, ale prace nad filmem cały czas trwają. :)

Musiałem nadrobić "zaległości", mianowicie liznąć trochę ZBrusha, którego unikałem jak ognia - jednak okazał się nieoceniony i znacznie ułatwił część robót.

 

Cały czas walczę przede wszystkim z głębią ostrości w Nuke, wciąż występują jakieś artefakty - na szczęście coraz mniejsze, ale nie wygląda to jeszcze tak, jakbym chciał. A dof jest dla mnie bardzo ważny, odgrywa w filmie dość dużą rolę.

 

W sumie mam już ok. 1,5 minuty materiału. Ujęć jest dość dużo, samych scenografii też jest parę. Pokażę kilka pojedynczych klatek - kilka z nich jest wyciągniętych z kilkusekundowych ujęć (np. 3, 4 sek.). W związku z tym na pewno jakieś błędy/przenikania obiektów i inne paskudne rzeczy się uda znaleźć, ale po prostu uważałem za nieopłacalne poświęcać temu więcej czasu - w gotowych, animowanych ujęciach są to rzeczy ciężkie do wyłapania. :)

 

Dobra, dość gadania, czas na obrazki:

 

1.

26765762.jpg

 

2.

14287765.jpg

 

3. (podglądowe sety GI, finalny render oczywiście będzie w dobrej jakości + dopasowane oświetlenie do poprzednich ujęć)

92330602.jpg

 

4. (rozmycie celowe - oglądając całość wyjdzie co, jak i dlaczego ;) )

12237990.jpg

 

5. (animowany fragmencik wrzucałem w zeszłym miesiącu, TUTAJ link jeśli ktoś chce zerknąć raz jeszcze)

84655284.jpg

 

Część ujęć jest już przeze mnie zaakceptowana (zarówno ruch, jak i kolorystyka, kompozycja, kadr), inne jeszcze będą dopieszczane jeśli czas pozwoli.

 

Wszystkie obrazy z tego posta wyciągnięte z 30 sekund filmu jeśli mnie pamięć nie myli.

 

Serdecznie zapraszam do komentowania, poprawiania, wytykania i podpytywania.

 

Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, lecimy dalej z tematem. Tym razem kolejna scenografia:

 

1.

 

66656871.jpg

 

2.

 

51056658.jpg

 

W przygotowaniu kolejne dwie sceny, kolejne scenografie - no i szlifowanie animacji.

Za jakieś dwa tygodnie powrzucam trochę animowanych sekwencji - jak pisałem wcześniej wpatrywanie się dłuższy czas w jedną klatkę, która docelowo ma być wyświetlana przez 1/25 sekundy - to się nie może udać :D

 

Co do czasów renderingu, staram się nie przekraczać wspomnianych wcześniej sześciu minut na klatkę, na razie jakoś się udaje.

 

Pozdrawiam, zapraszam do komentowania i odwiedzania! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odwiedziny i komentarz!

 

Rzeczywiście, jest coś w tym, powalczę jeszcze. Na pewno pełno głębi kolorów odpada we wszelkich kompresjach, najpierw ze ślicznego exr do paskudnie wręcz płaskiego jega - coś strasznego. Ale będę starał się z tym powalczyć.

 

Tymczasem komputer zabiera się do roboty - renderuje kolejne sekwencje, a ja idę spać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie!

 

dziadek3D - od "równości" uciekam jak mogę. :) od od początku do końca zupełnie się zmienią barwy, temperatura, nasycenie. Dlatego mogę sobie pozwolić dłubać pojedyncze ujęcia zamiast całości. :)

 

floo - dzięki za odwiedziny! :) Nie bardzo jednak wiem co masz na myśli mówiąc "bake animacji" w tym przypadku?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie. Nawet nie było takiej konieczności, bo na czasy absolutnie nie narzekam - zwłaszcza, że jest minimalna różnica (kilka sekund) w czasach renderingu z animacją/symulacją w porównaniu do sceny bez ruchu. Nawet nie chciałem się w to zagłębiać, zwłaszcza, że nigdy tego nie używałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłosz, tak właśnie wszedłem na ten temat z racji tego, że gdzie mnie się pojawi problem, tam Ty się pojawiasz mi z pomocą niczym Piccolo do SonGohana ;P. a tak na serio to sam chcialem kiedys zrobic taki trailer 3 minutowy do ksiazki tak jak jest np do filmow. oczywiste ze ja musialbym to robic w mega low poly, ale bez przesady. usmialem sie z filmiku tego pierwszego co wstawiles z ty dziadkiem i kontrolerami. bardzo to jest pomocne, jak dla mnie kosmos. u mnie jednak wygladaloby to inaczej, wiecej postaci, terenu - jak to trailer. narazie jednak zajme sie jak sam widzisz okladka ksiazki :P

 

Osobiście trzymam kciuki za animacje i nie moge sie doczekac do obejrzenia jej ;)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

johnmcload - dzięki za odwiedziny i doping! :) również powodzenia w bojach z okładką.

 

Następna porcja screenów. Trochę mi uciekła głębia kolorów i wyszły za duże przepalenia, ale to tylko na jpegu, więc nie ma strachu. :)

 

1.

 

15979392.jpg

 

2.

 

87746905.jpg

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milosz zdjecia bardzo konkretne. Ile bym dal zeby ja byl na takim poziomie. Na pierwszym zdjeciu jedyne co mi sie nie podoba to to dziwne odbicie na dole w sklejce z lewej strony przy schodach. To jest to przepalenie? reszta swietna.

Mam pytanie, jak zrobiles to rozmazanie 2 planu? -przydaloby mi sie to do okladki - 1 plan aniol i samuraj, na 2 krypta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

Miłosz3ds: ale Ty tak od razu liczysz to w mega hiresach, nie robisz sobie żadnych prevek? Nie lepiej przeliczyć to sobie w pasztetowych rozdziałkach, obejrzeć po milion razy z pseudo post-pro i dopiero podjąć decyzję o lepszej jakości?

Ale może tak robisz to się wycofowywuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

johnmcload - dzięki raz jeszcze, miło słyszeć. Dziwne odbicie to kabelek (jeśli mówimy o tym samym), a samo przepalenie jest na wycieraczce przed drzwiami i na podłodze korytarza. No i na stopach na ostatnim ujęciu. :)

 

Co do głębi ostrości - złożona w Nuke za pomocą Zdepth passa wyrenderowanego w Maxie. Mam z tym trochę kłopotów, wychodzą różne paskudztwa - najpierw artefakty, których przyczyną był użyty filtr aa w zdepth passie (dzięki za wyjaśnienie wszystkiego ttaaddeekk!).

 

Niestety ciągle mam problemy z uzyskaniem ładnego efektu, jeżeli ktoś miałby ochotę mnie z tym wesprzeć to zapraszam tutaj:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=88080

 

:D

 

Chrupek3D - nie, nie, absolutnie. Wszystko leci na samym początku albo 2 albo 4 razy mniejszej rozdziałce, żeby popatrzeć sobie na kolorki/kompozycję w pomniejszeniu. Ogarniam sobie postprodukcję i jak jestem zadowolony to po prostu podmieniam pliczki na normalną jakość, więc nie tracę czasu z tym dopasowywaniem postprodukcji kolejny i kolejny raz. Swoją drogą aż tak bym nie tracił czasu czekając na render w finalnej rozdzielczości/jakości - to co tutaj wrzuciłem renderowało się ok. 5 minut. Jak mam przeliczone GI to czasy spadają do ok. 3 minut, więc nie jest źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności