Napisano 28 Kwiecień 201311 l Witam, bez ceregieli -> to mój problem -> Jak zrobić żeby cegły przechodziły płynnie między sobą. Załączam teksturę, którą użyłem w tym przypadku -> Będę wdzięczny za pomoc.
Napisano 28 Kwiecień 201311 l Zaznacz sobie Mapping na Planar a nie box. A jak chceszzeby cegly przechodzily płynnie to przerob ta texturke na "bezszfowa" albo zamien ja na inna, która już jest przerobiona.
Napisano 28 Kwiecień 201311 l Cześć. Tutaj nawet nie jest to kwestią mapowania, ale samej tekstury. Musi ona być zapętlona sama w sobie. Zobacz jak przygotować taką teksturę w Photoshopie: http://psd.tutsplus.com/articles/how-a-turn-a-texture-into-a-seamlessly-tiled-background/ Pozdrawiam!
Napisano 1 Maj 201311 l Autor Witam, znowu pojawił się problem, wykorzystam ten temat aby nie spamować. Potrzebuje oteksturować te elementy, które na tym zdjęciu nie mają jeszcze tekstury. Nie wiem jak to zrobić -> Czyli chodzi o półkola i tą skrajną nieregularną część. Na poniższym zdjęciu widać dokładnie jak ma się układać tekstura.
Napisano 1 Maj 201311 l Dokładnie. Albo unwrap i zwykły flatten mapping, będzie najszybciej, ale wtedy musisz dopasować teksturkę w photoshopie/gimpie. Albo możesz potem przekształcić to wcześniejsze mapowanie (flatten) - ręcznie wyprostować te esy floresy (cały czas w unwrapie) i wrzucić na zapętloną teksturkę cegieł. Powinno w miarę ładnie się powywijać, myślę że powinno Cię to zadowolić. Oczywiście będą trochę ostre kąty, ale myślę że możesz pobawić się potem mapowaniem znów i zrobić to jakoś ładnie. Dodatkowo - popraw sobie zweldowane wierzchołki na górze, zmniejsz trochę Threshold dla Symmetry.
Napisano 1 Maj 201311 l Czyżby cerkiew p.w. Zaśnięcia Matki Bożej w Czyżach? Twoja refka tak wygląda :) Byłem i widziałem to cudo, kibicuję i liczę na jakieś renderki. Będzie można je gdzieś zobaczyć, czy to własny projekt? :) Ps. Miłosz dobrze prawi, warto posłuchać ;)
Napisano 2 Maj 201311 l Zajrzyj do tutoriali Maksa. jest tam rozdział o nazwie "Spline mapping". On jest właśnie na temat teksturowania takich elementów.
Napisano 2 Maj 201311 l Autor Dobra, dzięki za podpowiedzi. Męczę się teraz z Unwrap mapping bo jest to dla mnie nowość. Ajgor - tutorial jak najbardziej się przyda. ciastuch - to jest cerkiew Św. Ducha w Białymstoku, moja praca inżynierska... tak na prawdę nie mam zrobionego jeszcze modelu ale o texturowaniu mam mniejsze pojęcie dlatego chciałem się z tym zapoznać.
Napisano 2 Maj 201311 l Jeśli chodzi o unwrap, to w tutkach Maxa też jest sporo porad. W ogóle w tych tutkach jest odpowiedź na większość pytań, jakie tu na forum są zadawane :)
Napisano 6 Maj 201311 l Autor To znowu ja. Jestem bliski końca. Jak widać kułeczko niczego sobie ;> Pisze ponieważ muszę jeszcze trochę poskalować i tu jest problem. Nie mieści mi się to na jednej teksturze (półkola), a musi żeby miało ręce i nogi. Tak jak widać poniżej. Będę wdzięczny za podsunięcie rozwiązania.
Napisano 6 Maj 201311 l Chyba podeszłeś do Unwrap nie do końca od tej strony jak należy. "Powinieneś wyprostować" siatkę tych okrągłych elementów do postaci jak najbardziej zbliżonej do prostokąta i nałożyć teksturę prawidłowej ściany z cegły. Ty postępujesz dokładnie na odwrót. Ale do takich elementów, które teraz tworzysz jest nieco prostsze rozwiązanie. Zrób boxa z dosyć gęstym podziałem, nałóż mapę z cegłą + mapowanie UVW typu box, a potem wygnij element za pomocą bend do pożądanego kształtu. Uzyskane kółko czy łuk zachowają prawidłowe mapowanie.
Napisano 6 Maj 201311 l Jak robisz sobie taki patent jak zrobiłeś - pamiętaj że tracisz na jakości tekstury, nie wszędzie ma taką samą rozdzielczość. W jednym miejscu jest oryginalna, a po drugiej stronie mega ją rozciągasz. Zamiast przygotowywać tak teksturę - ogarnij sobie zwykłą, prostą zapętloną teksturkę cegieł i pobaw się samym mapowaniem. Czy to spline mapping jak ktoś już wspomniał chyba wcześniej, albo ręcznie sobie wyprostuj mapowanie łuków- dosłownie żeby Ci się z tego zrobiły długie prostokąty w okienku "edit UVWs". Który to max?
Napisano 7 Maj 201311 l Autor Dokładnie. Albo unwrap i zwykły flatten mapping, będzie najszybciej, ale wtedy musisz dopasować teksturkę w photoshopie/gimpie. Zrobiłem tak jak radziłeś Miłosz3ds. Teraz to daliście mi do myślenia. To jest 3dsmax 2010. Jak robiłem to ręcznie w "edit UVWs" to mi nie wychodziło, ale może dlatego że zmniejszyłem ilość vertexów/poligonów do minimum. Zwiększę ich ilość i wtedy będę kombinować. Jeśli mi nie wyjdzie to spróbuje sposobem Dynamico. Edit: Dynamico Twój sposób jest dobry i prosty bez zbędnego kombinowania, ale nie wyobrażam sobie żebym kiedyś robił jakiś skomplikowany model i jednocześnie podczas tworzenia modelu myślał o texturowaniu. W zasadzie to już w tym projekcie bym tego nie ogarną, ale to już pewnie kwestia doświadczenia ;) Edit2: Chyba już rozumiem -> Pojawiła się jakaś falbanka, ale to chyba przez samą teksturę... Edytowane 7 Maj 201311 l przez Piodew
Napisano 7 Maj 201311 l Dlatego napisałem, że sposób sprawdzi się akurat teraz. W 3ds max nie ma chyba uniwersalnych metod i sposobów. :-)
Napisano 7 Maj 201311 l Spróbuj w edycju unwrapa przesunąć całość zmapowanego obiektu gdzie indziej i zobacz, czy falbanka zmieni położenie. Jeśli nie, to wina mapowania, jeżeli tak - tekstury. Ps. Wogóle możesz usunąć ten podział po środku okręgu, jest zbędny :) to samo podział po środku po grubości tego okregu z cegieł :) Szybciej szłoby mapowanie + miałbyś pewność, że obiekt jest dobrze zmapowany i falbanka byłaby winą tekstury :) A co do jednoczesnego modelowania i myślenia o prawidłowym rozłożeniu tekstury: nie wyobrażam sobie, żeby tego NIE robić. To ZNACZNIE ułatwia i skraca czas pracy ;) Ciężko się przyzwyczaić i człowiek pluje sobie w brode, że o niektórych rzeczach zapomniał, ale wejdzie w krew każdemu, kto tego chce :)
Napisano 5 Wrzesień 201311 l Autor Witam, pozwolę sobie odświeżyć tak żeby mieć wszystko w jednym temacie. Chciałem zapytać o dwie rzeczy: Jak zrobić teksturę dachu? Jest to blacha miedziana. Tu można zobaczyć jak ma wyglądać -> , w 52s - 1min, trochę lepiej widać -> Wszystkie tekstury zrobiłem w taki sposób, że chodziłem do cerkwi, robiłem zdjęcia, później je troche przerabiałem w gimpie i nakładałem na model. Dzięki temu mam nadzieje zachować taki sam efekt jak w rzeczywistości. Natomiast w tym przypadku trudno o dobre zdjęcie. Druga sprawa to oświetlenie sceny. Użyłem daylight, ustawienia -> http://img689.imageshack.us/img689/9040/8idb.jpg raczej wiele w nich nie zmieniałem. Problem polega na tym że są miejsca oświetlone zbyt mocno i zbyt słabo, ale to już mniejsza o to, bo głównie chodzi mi o to, że nie widać bump'a na cegłach tj widać ale tylko wtedy gdy zrobi się render pod odpowiednim kontem, przykład -> http://img33.imageshack.us/img33/5338/u113.jpg (musiałem się natrudzić żeby go znaleźć) no i na jednych jest bump a na drugim obok nie ma... Zdaje sobie sprawę z tego że do bumpa jest potrzebnie odpowiednie oświetlenie, ale jak je zrobić to już nie wiem... (specular level jest ustawiony razem z bumpem w materiale i tu się kończy moja wiedza.) Ewidentnie światło jest źle ustawione i tu prosiłbym o pomoc. Jak ustawić światło dla dużego obiektu i zachować bump ? Jedna strona powinna być w cieniu a druga naświetlona? Czy oświetlenie powinno być równomierne? Albo ja się na to zbyt długo patrze, albo to wygląda beznadziejnie -> http://img62.imageshack.us/img62/5717/6ajq.jpg Obiekt jest duży i przy właśnie takim ogólnym ujęciu nie widać zbyt wiele np cegieł, murku, drzwi, okien - elementów które modelowałem i mapowałem tyle czasu... da się to jakoś poprawić? a przede wszystkim światło... chociaż... jak ma być widoczny bump jak nie widać cegieł ? ;o Poradźcie coś bo sobie coś zrobię... Co do postów powyżej to ciągle mam problem z falbanką, ale tym zajmę się jak ogarnę dach.
Napisano 6 Wrzesień 201311 l Rób większe rendery, bo trochę mało widać i ciężko ocenić, czy coś jest źle, albo dobrze. Co do oświetlenia: to zależy co chcesz uzyskać, bo czasami rendery pod światło gdzie zdecydowana większość budynku jest w cieniu wychodzą wyśmienicie, a czasami rendery z całym budynkiem naświetlonym są spoko. Ja osobiście lubię równowagę światła i cienia, czyli światło z boku mniej więcej. To zależy od Ciebie.Co do bumpa. Nie ma szans, żeby na całości budynku byl dobrze widoczny. Cień i światło padające na płaszczyznę prostopadle likwidują widoczność bumpa, ale to naturalne. Co ja bym zaproponował: W każdej z map: diffuse, reflect i bump zmieniłbym parametr 'blur' z 0 na 0,01. Wyjdą detale tekstury przez co ściana będzie przyjemniejsza w odbiorze. No i podstawowa zaleta tegoż ustawienia: tekstura nie będzie się rozmywać na dalszych obiektach. Warte przetestowania. Pozdro. EDIT: A co do dachu. Złóż teksturę w photoshopie. Warstwa z ogólnym kolorem dachu, kolejna warstwa z nieczystościami:; odpryski brud, jakieś nierówności itp., przerób tę teksturę na teksturę reflect i bump odpowiednio. A na sam koniec narzuć drugą warstwę bumpa z noisem odpowiednij wielkości, żeby blacha zafalowała. Tak to widzę.
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Autor Mógłbyś jeszcze napisać jak zrobić teksturę reflect? Bo tej nie dodawałem jeszcze, i czy powinna ona znajdować się też na innych elementach np cegłach. Mianowicie chodzi tylko o dodanie tej samej bitmapy w maps -> reflection. Czy to w programach typu gimp, photoshop coś się zmienia tak jak w przypadku bump i specular i wtedy do maps. Większy render http://i6.minus.com/iNA0SbQllkvlI.jpg
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Mapa Reflect i Refl.Glossines jest używana, kiedy materiał ma połysk. Pierwsza - reflect - odpowiada za moc odbijania światła od obiektu, a refl. glossines za rozmycie tego odbicia ( czy obiekt jest bardziej matowy, czy połyskliwy ). W ok 90% materiałów te mapy powinny być czarno-białe (wyjątkiem jest np. złoto, brąz, miedź, materiał bańki mydlanej - gdzie odbicie jest kolorowe). Moja metoda na mapę reflect? Często robię tak, że biorę mapę diffuse do photoshopa, zmieniam ją na czarno-białą i rozjaśniam. I gotowe. Resztę ustawiam już bezpośrednio w Maxie. (czyli grzebie sobie parametrami w zakładce Maps danego materiału). Oczywiście nie zawsze to będzie dzialać dobrze. Trzeba na logikę. Co mocniej może odbijać siatło: polerowana cegła czy zaprawa murarska pomiedzy nimi? Trzeba trochę poćwiczyć, ale dojdziesz do wprawy ;) Pozdro. Ciastuch.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto