Pixel-Factory Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 Witam wszystkich Ostatnio miałem okazję wykonać projekt dość nietypowego pojazdu ,niemieckiego pojazdu to rozminowywania. Po pierwsze dziękuję sklepom modelarskim Sahara-hobby i HobbyLink-Japan za wypożyczenie wszelakich materiałów i referencji do budowy , oraz Panu Julianowi Nachev'owi za fotograficzny walkaround tego pojazdu stojącego w muzeum w pod-moskiewskiej Kubince. Zwyczajowo polymodeling robiony w Maxie ,tak samo Unwrap . Potem export do Zbrusha na dokończenie odkształceń . Textury w PS . Koncepcja błota pojawiła się podczas przeglądania zdjęć i postanowiłem podczas tego projektu stworzyć sobie w miarę prosty i szybki sposób na robienie takich rzeczy w przyszłości.Jak na tak wariackie tempo jestem dosyć zadowolony z efektów . I na koniec dziękuję Peter'owi_F za rzucenie okiem od czasu do czasu i wytykanie błędów przy mojej pierwszej samodzielnej postprodukcji sceny, DZIĘKI Piotrze!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiecho Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 Normalnie mega wypas! Az czuć ten piach i błoto w zębach :) Super praca jak i model oby więcej takich na forum było żeby można było brać przykład właśnie z takich prac! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YetoKnight Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 Świetna praca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 11 Maj 2013 Autor Share Napisano 11 Maj 2013 Dzięki Wiecho !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slayer2004 Napisano 11 Maj 2013 Share Napisano 11 Maj 2013 Wyszło bardzo, bardzo efektownie. Brak wątów ;). Gratulacje :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xmass Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 Wyszło bardzo fajnie! Szkoda że nie skusiłeś się na pokazanie modelu z innej perspektywy z pospro jak na pierwszym obrazku. Działoby się jeszcze więcej a tak daje tylko ***** ;) Ciekaw jestem skąd pomysł na taki pojazd. Zdradzisz coś więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 13 Maj 2013 Autor Share Napisano 13 Maj 2013 Slayer2004 -- Dzięki !! Xmass -- pomysł na pojadz nie był mój lecz klienta :) to pierwszy z serii pojazdów przeciw minowych jakie mam na warsztacie . Odnośnie ustawienia kamery to bazowałem na zdjęciach pojazdu podczas próbnych przejazdów po polu minowym , i tak samo to wyszło ,wiem że ujęcie jest podobne do tego ze studyjnego renderu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mulholland Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 Hej. Renderki studyjne wyszły słodko. :) Tylko zastanawiam się czy mina nie powinna wybuchnąć dokładnie pod kołem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 13 Maj 2013 Autor Share Napisano 13 Maj 2013 (edytowane) Hey Mulholland ,też się nad tym długo zastanawiałem , prześledziłem filmiki z akcji rozminowania po wojnie w Somalli i masz racje z reguły jest tak że pod naciskiem mina detonuje ( chyba że zapalnik jest inny niż naciskowy) ,ale z publikacji wynika że w tym konkretnym przypadku pojazd miał detonować miny tuż przed sobą przez przesuwanie wierzchniej części gruntu , pojazd warzył co prawda tylko 40 ton ale nie był osadzony na gąsienicach i jego nacisk jednostkowy na grunt był na tyle duży żeby ryć grunt po którym się poruszał . A zatem zrobiłem to właśnie tak :) nie ma żadnego znanego mi zdjęcia podczas wybuchu miny ale zachowały się zdjęcie pojazdu zarytego w polu .Sporo czasu spędziłem przy dostępnej dokumentacji i myślę że wyszło to nie najgorzej ,może z czasem wymyślę lepszą metodę robienia takich podziemnych eksplozji. Edytowane 13 Maj 2013 przez Pixel-Factory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biolo_idiota Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 Dobra praca, making off był świetny ale finał po prostu mi nie leży. Ostatecznie model wygląda jak kilka boxów z teksturą, która moim zdaniem jest strasznie sztuczna. Dodatkowo Twoje ujęcia nie pokazują potęgi tego pojazdu, która na przykład widać na zdjęciu powyżej. Skupiają się na tym by pokazać błoto które w sumie nie wiele wnosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medwed Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 (edytowane) Z ciśnieniem czekam na tutek o błocie;) Co następnego w planie? Krupp Räumer-S czy może Lauster Wargel LW 5 ?. Model cudowny Edytowane 14 Maj 2013 przez medwed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 14 Maj 2013 Autor Share Napisano 14 Maj 2013 Dzięki Medwed ,teraz chwila oddechu od dziwolągów ,siedzę w temacie wietnamu :) potem Panzer III Minenraumer , Krupp Räumer-S pójdzie jako ostatni . Lauster Wargel LW 5 ? a to nie jest przypadkiem modułowy ciągnik do wyciągania z błota e-100 i mausa ? pytam bo wszedzie gdzie go mam jest opisany jako Bergefahrzeug ale dziwadło z niego zacne ,może dla siebie go zrobię :D... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medwed Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 Lauster Wargel LW 5 ...Tak jak piszesz.Zdaje że troszkę z niego właśnie ściągnęli kilka myków do A.P.C. z Alien.Škoda RSO Typ 175 też wyjątkowy,Wozik nie wspominając o Kugelpanzer:)Wspomnij o tutku błotnym bo ciśnienie mam pokombinować. Looknij w Google pod ,odkrywca.pl pancerne zagadki.4 części niesamowitych wytworów .Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 15 Maj 2013 Autor Share Napisano 15 Maj 2013 Jaaa :D APC z Aliens to mega ciekawa rzecz od lat śledzę czy coś ciekawego nie wyszło na jego temat ( ten z filmu został chyba rozmontowany po zakończeniu zdjęć. tu są ciekawe rzeczy na jego temat : http://forum.alienslegacy.com/viewtopic.php?t=4303 http://forum.alienslegacy.com/viewtopic.php?t=4303 Tutek oczywiście będzie ale muszę się uporać z bieżącymi strawami , myślę że wczesnym latem jakiś dzień z urlopu na niego poświęcę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 22 Maj 2013 Autor Share Napisano 22 Maj 2013 I jeszcze szybka animaka step-by-step z postprodukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrRambo Napisano 22 Maj 2013 Share Napisano 22 Maj 2013 łee, już myślałe, że jakaś animacja będzie:D ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plutko Napisano 23 Maj 2013 Share Napisano 23 Maj 2013 Bardzo fajny. A co miales na mysli piszac wariackie tempo? Mozesz napisac cos wiecej ile czasu zajmuja Ci poszczegolne etapy? Zwlaszcza zbieranie referencji :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 23 Maj 2013 Autor Share Napisano 23 Maj 2013 Plutko , w sumie na całość przeznaczyłem 3 max 4 tygodnie , czyli od momentu telefony klienta od zdania zamówienia. Tydzień odpadł na czekanie na paczkę z referencjami ,kłaniam się poczcie Polskiej :).Szukać referek za bardzo nie musiałem porzyczyłem co trzeba od zaprzyjaźnionych sklepów modelarskich , z pomoca przyszedł też poznany niedawno na Armorama.com rosjanim z dostępem do muzeum w kubince który porobił mi zdjęcia. Modeling zajął mi 4 dni ,unwrap ,impotr do zbrusha i wypalenie map też 4 dni ,textury robiłem juz "po godzinach" bo zacząłem kolejną rzecz robić . Po zkończeniu modelu na czysto ,porozmawiałem z klientem ze można by go trochę ubłocić i od razu opracować jakac metode robiania tego w przyszłości . Opracowanie metody i robienie prób zajęło mi jakiś 4-5 dni . resztę czasu poświęciłem na moją pierwszą samodzielna scenkę , zabawę z fumeFX i postprodukcję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plutko Napisano 23 Maj 2013 Share Napisano 23 Maj 2013 Dzieki. Dobry pomysl z tymi modelarskimi refkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 23 Maj 2013 Autor Share Napisano 23 Maj 2013 Spoko ,tylko pamiętaj że modele w skali mają swoje ograniczenie i wiele rzeczy upraszczaja ,są za to jak super do zgrubnego modelowania siatki w miejscach których nigdzie nie widać na zdjęciach ;). W przypadku tak żadkich pojazdów jakie teraz robię są niezastąpione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi